Strona 5 z 7

Re: Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

PostNapisane: 27 cze 2014, 15:30
przez Mac1
Tak kółko wyszło idealnie, dziwna sprawa z tym stukiem, co prawda stalowa uszczelka chudsza była, na 95 było gołym uchem słychać na 98 już nawet na słuchawka nie było słychać, zapłon był opóźniony aż auto zaczęło nie za równo pracować, Przema ma szukać przyczyny bo możliwe że to coś z kolektorem albo wtryskami, co do 1bara to dane z for amerykańskich tylko oni tam mają jakieś inne konie zawsze większe i kto wie na jakim paliwie :)

PostNapisane: 27 cze 2014, 20:18
przez tekkenfan
Fajnie że sprzęgło ogarnięte, ale co do stukania to też jestem zaskoczony.
Jakie masz temperatury w dolocie?
Jakie świeczki? (ja miałem kiedyś przygodę że zaczęło stukać na świecach po przebiegu 20-30km, wymieniłem i problem zniknął)
Jak z przewodami WN?
Sorka za pytania ale wiem że czasem idzie zapomnieć o rzeczach podstawowych, a nie chce mi się wierzyć żeby silnik stukał na 98 ;)

Ty masz DETa czy EMU bo na zdjęciu ze strojenia widzę program od EMU :> .
Głupie pytanie ale sprawdzaliście czy DET dobrze opóźnia zapłon? Rozumiem że skoro przesuwaliście odcinkę to DET jest w trybie FIT?

PostNapisane: 30 cze 2014, 08:03
przez przema72
ogolnie cos jest , a raczej było z tym silnikiem nie tak ;] , przy sekcji zwłok muszę to odnaleźć i dokładnie posprawdzać , silnik łapał stuk na 95 i zapłonie cofniętym o kosmiczną wartość , po zalaniu 98 trochę sie poprawiło do pojedynczych pingów , jednak gdzies przy odcince nadal musiało zacząc ostro stukac tyle tylko ze przy tych obrotach już ciezko odróżnić hałas od stuku

tak ma DETa , ale zrobił akurat jak włączyłem lapka na którym dzień wcześniej męczyłem EMU <lol>

PostNapisane: 30 cze 2014, 10:55
przez onyx
U mnie była podobna sytuacja. Wszystko było sprawne – sprawdzane było wszystko i graty podmieniane na wszelki wypadek na drugie 100% sprawne. Pomimo tego stukał na doładowaniu jak [tiiit]. Okazało się, że ecumaster dał pupy. Podmień urządzenie, przegraj mapę i daj znać.

Re: Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

PostNapisane: 30 cze 2014, 11:29
przez przema72
żeby ecumaster bł problemem , musiałby nie cofać zapłonu , a tutaj wszystko było ok , optymistycznie wieże ze uda sie znaleźć jakaś przyczynę , było by fajnie gdyby to byl poprostu det ;]

PostNapisane: 30 cze 2014, 12:04
przez onyx
u mnie tez cofal,, tyle ze pod obciazeniem byly cuda

Re: Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

PostNapisane: 30 cze 2014, 12:42
przez przema72
a jakiego systemu sterowania zaplonem uzywałes ?

PostNapisane: 30 cze 2014, 14:13
przez onyx
nie pamietam, to bylo ponad 2,5 roku temu – ale tylko w 1 obr pokrywały się z obrotomierzem

Re: Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

PostNapisane: 16 wrz 2014, 00:17
przez Mac1
Poszukuje kompletu tłoków (tłok, korbowód, stopka) do mx3 1.6 dohc wersja nie automat, mogą być tez od mx5 1.6 NA też nie automat ani wersja 90koni. I jak ktoś ma kolektor ssący od mx3 1.6 dohc to też bym nie pogardził :) Stan bez mikro pęknięć i najlepiej nie za duży przebieg :D

Re: Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

PostNapisane: 16 wrz 2014, 11:38
przez mlody1921
MAC1 mam dwa kolektory od mx-3 dohc i xedosa poszło PW

Re: Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

PostNapisane: 16 wrz 2014, 17:21
przez Mac1
Dzięki wszystkim za pomoc części zamówione :)

Re: Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

PostNapisane: 7 lis 2014, 00:56
przez Mac1


resztę uzupełnię później, zaszło kilka zmian :)

Re: Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

PostNapisane: 7 lis 2014, 10:33
przez weede
Moment średni ale moc świetna! <spoko>

Re: Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

PostNapisane: 7 lis 2014, 10:57
przez mlody1921
Sądze że jak na 1,6 i na kompressor to i moc fajna i moment też :)

Trzeba pamietać że seria to 107 kunia :)

PostNapisane: 7 lis 2014, 11:34
przez michaelB
Git, podoba mi się <spoko> wreszcie są efekty długiej pracy.

PostNapisane: 7 lis 2014, 11:39
przez Bartg
Wynik rzeczywiście zacny, a u przema72 to chyba standardowy czas realizacji, ale przynajmniej efekty widać :) Znajomy z Tczewa prawie rok czekał na skończenie Civica B16 + kompresor z Mercedesa C32 AMG, ale efekt też przerósł tam oczekiwania, bo wyszło 350 koni.

To teraz media jak to jeździ poprosimy póki jeszcze pogoda w miare <ok>

PostNapisane: 7 lis 2014, 22:41
przez Mac1
weede napisał(a):Moment średni ale moc świetna! <spoko>

Dzięki Weed, ja kibicuje twoje machinie bo dźwięk killer :) Seryjnie było 134nm to wynik jest ok
mlody1921 napisał(a):Sądze że jak na 1,6 i na kompressor to i moc fajna i moment też :)
Trzeba pamietać że seria to 107 kunia :)

No właśnie spory przyrost jak na ten silnik to nie honda że dało by się więcej
michaelB napisał(a):Git, podoba mi się <spoko> wreszcie są efekty długiej pracy.

Dzięki u ciebie też jest zacnie
Bartg napisał(a):Wynik rzeczywiście zacny, a u przema72 to chyba standardowy czas realizacji, ale przynajmniej efekty widać :) Znajomy z Tczewa prawie rok czekał na skończenie Civica B16 + kompresor z Mercedesa C32 AMG, ale efekt też przerósł tam oczekiwania, bo wyszło 350 koni.
To teraz media jak to jeździ poprosimy póki jeszcze pogoda w miare <ok>

Prawda u Przemy terminy długie ale za to auta są dopracowane, Przema zarobiony aut ma tyle jak by autokomis prowadził :D Jakieś filmy na dniach bo po urlopie pozostał mi tylko telefon i ciężko to jakoś sensownie przymocować

Co się działo z autem poza staniem :D
Stukowe zabiło 2 i 3 tłok, pękły półki, i lekkie nadtopienie. Przyczyna najprawdopodobniej były środkowe wtyczki wtrysków bo już kiedyś były z nimi problemy i prawdopodobnie po wymianie uszczelki pod głowicą coś nie do końca stykało. Podjerzany był tez ecu master, został wysłany do producenta, producent nie stwierdził wady wgrał nowy soft i go odesłał. Trzecim podejrzanym jest komputer oryginalny mazdy że to on przestawiał sobie zapłon, Przema miał już taki przypadek w innym aucie tylko tam zapalała się lampka check engine a w mazdzie jej brak.

Dół silnika został złożony na nowych (używanych) o małym przebiegu tłokach i korbowodach, nowe pierścienie Rik i panewki Acl race jak już była okazja, ponownie stalowa uszczelka z mazdy premacy, blok został odmalowany na czarno i wpadł nowy BOV.
Przema podłączył mi jakoś odczyt czy sterowanie zapłonem z cewki tak na wszelki wypadek, ale jako ojciec projektu niech on się tu wypowie i poprawi moje błedy :)
Silnik dotarty na średnio ostro :D 300km

Na przód wpadł eibach camber kit, negatyw ustawiony na -1.5 stopnia, tylne sprężyny zmienione na krótsze też firmy K.A.W wreszcie <dupa> usiadła tak jak przód na koniec geometria i zbieżność,
Auto w nagrodę poszło na detaling zostało całkowicie odświeżone, teraz znowu wygląda dobrze i nawet kolor zaczął mi się podobać :)

Auto przeszło pomyślnie moje testy 200km upalania i 800 kilometrów trasy mieszanego stylu jazdy.
Teraz tylko przednia rozpórka pasy i w końcu będzie czas na shift light.

PostNapisane: 7 lis 2014, 22:46
przez Bartg
Ooo ducktail mógłby tutaj konkretnie się zgrać <serduszka>

PostNapisane: 7 lis 2014, 22:52
przez MIRU
Mac1 napisał(a):No właśnie spory przyrost jak na ten silnik to nie honda że dało by się więcej

z drugiej strony to mazda i tzreba się cieszyc ze tyle wyszło hehe ale i tak seria B daje rade :)
btw długo smigałes na stukowym ze zabiło półki ?? jakie były objawy padniętych tłoków ??
pozdro

Re: Mazda MX-3 EC B6 '95 Supercharged

PostNapisane: 7 lis 2014, 22:53
przez Mac1
Były jako dodatek do skrzydła erbuni ale nigdzie tego nie mogę znaleźć, coś takiego tylko tej wysokości co w tej mx-5 ma być, zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Zdjęcia jak moje auto siadło porobię jak będzie lepsza pogoda i spróbuje coś mniej więcej nagrać bo starty z jedynki muszę poćwiczyć bo inaczej niż na 0.6 bara teraz jest. Moje stare tylne sprężyny tanio do sprzedania chętnych zapraszam :D

Dopisano 7 lis 2014, 22:59:

MIRU napisał(a):
Mac1 napisał(a):No właśnie spory przyrost jak na ten silnik to nie honda że dało by się więcej

z drugiej strony to mazda i tzreba się cieszyc ze tyle wyszło hehe ale i tak seria B daje rade :)
btw długo smigałes na stukowym ze zabiło półki ?? jakie były objawy padniętych tłoków ??
pozdro


Stukowe pojawiło się od razu przy małym doładowaniu, jak zaczęliśmy stroić i odpaliliśmy silnik po wymianie uszczelki głowicy, po zalaniu 98 przestało to dalej auto było strojone ale gdzieś przy odcince musiało stukać zrobiliśmy jakieś 15km auto jechało nawet dobrze ale pomiar kompresji i dym pokazał że machina kaputt