Klimatyzacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mtrix045 » 3 maja 2012, 20:44

Cześć,
jest to mój pierwszy post na Forum co prawda jestem wiernym czytelnikiem od dość długiego czasu przed zakupem mojej Mazdy do dziś.
Mam pytanie posiadam Mazdę 323 BJ 1,5 88km 2000rok. Ostatnio kiedy przyszły te ciepłe dni podjechałem do pana od klimatyzacji który sprawdził mi instalację napełnił odgrzybił itd..
Po przejechaniu 400km od miejsca zamieszkania klima przestała działać, domyśliłem się że gaz musiał uciec gdzieś sobie.
Pojechałem wczoraj po powrocie do domu do Fev Vert gdzie pan po wprowadzeniu kontrastu stwierdził iż to Chłodnica Klimatyzacji puszcza jak sito pokazał mi faktycznie leci jak z kranu.
I teraz pytanie czy ktoś z was kiedyś wymieniał takową chłodnice? raczej sam wszystko sobie w aucie zawsze naprawiałem chłodnice wody też wymieniałem ale czy żeby tą od klimy zdjąć trzeba odłączyć i wyciągnąć chłodnice wody?Z tego co widzę przy nowej chłodnicy są metalowe rurki czy te połączenia z całym ukłądem są prasowane, lutowane czy tylko w jakiś sposób łączone? ponieważ nie widze pod maską a nie chce bez sensu wszystkie rozbierać?

Pozdrawiam i dziękuje za jaką kolwiek pomoc lub radę
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:23
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323 BJ 00r

Postprzez Marwis » 3 maja 2012, 22:30

Osobiście nie wyjmowałem sam skraplacza, ale podobno nie trzeba chłodnicy wyjmowac, połączenia są skręcane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 323
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez xedos1972 » 4 maja 2012, 07:29

potwierdzam wyjmowałem skraplacz bez wyjmowana chłodnicy wody , połączenia łączone na jedną śrubkę i oring gumowy , uważaj jak odkręcasz bo może się łatwo ukręcić i będzie problem .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 1083 (0/17)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez mtrix045 » 6 maja 2012, 13:23

Dzięki Serdeczne za pomoc chłodnica wymienniona na nową NRF z Intercars za 200zł proste do zrobienia 30 minut i po sprawie teraz muszę ją tylko napełnić.Dziękuje za rady.



Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:23
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323 BJ 00r

Postprzez Pi83 » 6 maja 2012, 15:18

Przyłącze się do tematu bo mam problem z klimą od momentu zakupu auta.
Rok temu w marcu pojechałem na serwis w celu sprawdzenia klimy i nabicia. Wyszło, że wszystko jest OK i klima chodziła. W czerwcu przestała. Okazało się, że skraplacz lekko przepuszcza bo jest przegnity. W sierpniu wymieniłem skraplacz, klima została znów sprawdzona pod względem szczelności i nabita. Już przed zimą coś mi się wydawało, że nie chłodzi. Podjechałem niedawno na serwis i się okazało, że czynnika znów ubyło. Sprawdzono szczelność klimy zarówno wyłączonej, ale także w trakcie użytkowania przez pewien czas i znów wychodzi, że szczelna. Nie widać wycieków. Mam potestować klimę i podjechać za 2 tygodnie, aby sprawdzić, czy gdzieś coś nie wyszło. Panowie powiedzieli, że możliwa jest jakaś nieszczelność drobna na parowniku, ale podobno, aby się tam dostać trzeba deskę całą rozbierać. Miał ktoś taką sytuację i ma jakiś pomysł, czy można dostać się do parownika w prosty sposób, aby zobaczyć, czy nie ma śladów wycieku czynnika z klimy?
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2010, 21:05
Posty: 41
Auto: Mazda 323

Postprzez Marwis » 6 maja 2012, 15:34

Chyba po wyjęciu filtra widać trochę parownika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 323
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Bud_weiser » 7 maja 2012, 14:16

mtrix045 napisał(a):Dzięki Serdeczne za pomoc chłodnica wymienniona na nową NRF z Intercars za 200zł proste do zrobienia 30 minut i po sprawie teraz muszę ją tylko napełnić.Dziękuje za rady.


To jakoś bardzo tanio. Ja szukam chłodnicy klimy do siebie i najtaniej za 350zł znalazłem, tzn warsztat znalazł.
W ogole to wycena troche mnie zniechęciła do naprawy: wymiana, chłodnica, nabicie, odgrzybianie, filtr – 700zł
Ja Wam się wydaje, można zrobić to taniej, czy to musi tyle kosztować?
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2011, 22:54
Posty: 11
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa
Auto: 323f bj '98 1.8

Postprzez Sewer » 7 maja 2012, 19:10

Ja tam sie nie znam – ale może po prostu spytaj u innego mechanika?:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 10:28
Posty: 168 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez Bo_Lo » 7 maja 2012, 20:45

bardzo drogo.nabicie 130zl+45 barwnik=175zl,chlodnica ok 150zl,robocizna max 100zl.jesli nie zalatuje z ukladu daruj sobie odgrzybianie,zreszta nawet gdzies czytalem ze to cale odgrzybianie to pic na wode.(aha bylo w pogromcach mitow chyba)razem wychodzi 325zl czyli nawet nie polowa.nabijaj klime w norauto,w razie przeciekow ponowne nabicie gratis.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 3445 (381/139)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Bud_weiser » 8 maja 2012, 10:19

wyliczenia jakie dostałem: chłodnica 350, robocizna 100, nabijanie z barwnikiem 150, filtr 50, odgrzybianie 50. Jak nic wychodzi 700, bez odgrzybiania 650.. Widzę że cena chłodnicy jest zupełnie inna w Twoich wyliczeniach. W intercarsie widzę po 430 najtańsze NRF albo źle patrzę..
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2011, 22:54
Posty: 11
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa
Auto: 323f bj '98 1.8

Postprzez mtrix045 » 8 maja 2012, 12:27

Witam,
jak jak bylem u mechanika w Warsztacie rowniez policzyl mi tak 510zl za chlodnice 100zl za wymiane i 120zl za nabicie dlatego tez chcialem zrobic sobie to sam.Najtansza chlodnica NRF kosztuje 445zl w intercarsie chyba nie pamietam dokladnie ale mam kolege ktory pracuje w Intercars ktory to wziol jak dla Siebie i wyszylo 200zl-- no plus flaszka :)
wymienilem sobie to sam za darmo, dzisaj po pracy jada ja nabic zobaczymy co sie wydarzy.
Ale prawda jest taka ze warsztaty cenia czesci duzo drozej niz naprawde powinny one kosztowac.
Kolega z pracy co prawda do Mazdy 3 w ON nowa chlodnice wody chcial kupic to cos kolo tysiaca mechanik mu zawolali pewnego wieczoru mowil ze usiadl o 3 rano na Allegro znalazl i kupil za 150 zl uzywana, pozniej sie nawet okazalo ze jest szczelna dziala i ma sie dobrze.Kwestia troche trzeba pokombinowanac.

Pozdr
p.s przepraszam za brak polskich znakow aczkolwiek w pracy ich nie posiadam
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:23
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323 BJ 00r

Postprzez Krzysiek24 » 10 maja 2012, 16:22

Witam,
mam mały problem z klimatyzacją, jest nieszczelna. Czy są jakieś standardowe przypadki w układzie klimatyzacji które powodują nieszczelność? co najczęściej się psuje, bądź rozszczelnia?

Zna ktoś w Łodzi dobrego specjalistę od klimy, no i niedrogiego;p

Z góry dziękuje;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 16:55
Posty: 204
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez buczos » 10 maja 2012, 16:32

Krzysiek24 napisał(a):Witam,
mam mały problem z klimatyzacją, jest nieszczelna. Czy są jakieś standardowe przypadki w układzie klimatyzacji które powodują nieszczelność? co najczęściej się psuje, bądź rozszczelnia?

Najczęstszymi przyczynami braku funkcjonalność układu klimatyzacji jest nieszczelny skraplacz (chłodnica klimatyzacji), padnięta sprężarka, zapchany parownik. Musisz podjechać do s