Mazda RX-8 FE 1JZ-GTE Gojira Street Edition

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez waldii » 7 maja 2012, 21:17

to ja colodzienny kupie <lol> <lol> mam nadzieje,ze kiedys potwora zobacze.Jak zrobisz to wpadaj na męski spot ;)
waldii
 

Postprzez Sąsiad » 8 maja 2012, 08:03

tekkenfan thx <ok> i wstawię dyfer na którym nie będę bał się launczy z szerokiego semi ;)


Przekorny post kolegi nikko jeżdżącego zakutą STI RA:

"Z okazji premiery takiego projektu powstaje zwykle lista osób, które chciałyby usiąść na prawym i dać się przewieźć. W tym wypadku bardziej na miejscu będzie chyba stworzenie listy osób, które za żadne skarby nie dadzą się posadzić na prawym. Jeśli takowa powstanie, chętnie wpiszę się jako #1."

Także lista jest <lol>


waldii jakie męskie spoty masz na myśli? :D

Potworem przez duże P przy tej dmuchawce i wadze nie będzie (jak na trójmiasto) ;) Przede wszystkim liczę na fajny wykres! W innym przypadku HX30 okaże się źle dobranym. Jeśli natomiast będzie miodzio, a do tego cyferki będą chwilkę przed 4 – super! <jupi> <serduszka>


BTW 1 strona zaktualizowana o filmy z hamowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez ravo » 8 maja 2012, 12:59

Sąsiad napisał(a):zakutą STI RA

ciekawy jestem jak będzie się to miało do Twojego.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Sąsiad » 8 maja 2012, 13:26

Mocny, bardzo lekki czterolap z aktywnymi dyframi, ktorego kierowca zdecydowanie ogarnia kiere, posiadajac przy tym znikomy instynkt samozachowawczy...


Na zakretach: pomijajam juz sprzet, ja jestem za cienki :P

Na wprost: przy 180 skonczy mu sie skrzynia, wiec nie powinno byc zle :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez ravo » 8 maja 2012, 14:57

chodziło mi o 1/4 :P ale w jego przypadku powiedzmy o 1/3 :).
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mlody1921 » 8 maja 2012, 15:49

Ale do 180 pewnie niemasz najmniejszych szans :) krótka skrzynia, duzo mocy i 4łap
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Sąsiad » 8 maja 2012, 16:21

IMO awd ma więcej trakcji i skacze do przodu. Nie za darmo, bo kosztem większych strat na napędzie, względem rwd. Zerknij na prędkości z ćwiartki porównywalnie mocnych awd i rwd. rwd bardzo często ma relatywnie sporo większe; słabszy start, ale mniej mocy ginie w zębatkach, przez co szybciej się napędza.

Zanim rx odpalił po raz pierwszy, kolega Maciek (tu mały out board z zeszłorocznego wiosennego Borska: https://www.youtube.com/watch?v=YQCePMqSK7w) wpisał scooby`ego na listę sparingową :) Nie bój nic ;)

Pierwszy na liście "do klapsa" jest mocny wrx+ 260km i 340nm (https://www.youtube.com/watch?v=YQCePMqSK7w). Była już pierwsza próba, zza kierownicy rxa: 1 słabiej o ca pół długości, 2 podobnie, 3 zamiana ról. Z objechania nic nie wyszło, ale biorąc poprawkę na dolegliwości i niemożności rxa uważam, że nie jest źle. Pomijam już, że ostatnie nasze próby, kiedy pod maską gościł poprzednik jzeta zawsze owocowały w niemiłosierną chłostę hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Speed » 16 maja 2012, 15:06

To w takim razie czekamy niecierpliwie na ryki :D
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez onyx » 16 maja 2012, 20:16

mlody1921 napisał(a):Ale do 180 pewnie niemasz najmniejszych szans :) krótka skrzynia, duzo mocy i 4łap


Nie wiem jaką sąsiad ma skrzynię, ale zakładając że rwd i awd mają taką samą moc to na 1/4 lanie może dostać 4-łap. Straty w napędzie są spore.

Dobrym przykładem mogę być ja (FWD) i znajomego subaru (GT z silnikiem i skrzynią od STi MY2004) ok 340hp. Ewidentnie wyskakuje mi na starcie, ale od ok 120km/h zaczynam odrabiać to co straciłem na początku. Przy 190km/h już jedziemy równo <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez radzi89 » 16 maja 2012, 22:02

To czym Ty jeździsz :D
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez bieski » 16 maja 2012, 22:07

radzi89 napisał(a):To czym Ty jeździsz


Nie uwierzysz :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez radzi89 » 16 maja 2012, 22:30

Już znalazłem. I nie wierze.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez onyx » 16 maja 2012, 23:16

radzi89 napisał(a):Już znalazłem. I nie wierze.


Taką alternatywą dla CVC Type R i 3 MPS'a tylko, że w fabryce na to nie wpadli ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Sąsiad » 17 maja 2012, 09:05

onyx na pierwszej stornie wątku – R154 ;)


First Gear: 3.250:1
Second Gear: 1.955:1
Third Gear: 1.310:1
Fourth Gear: 1.00:1
Fifth Gear: 0.753:1

Dyfer 3.73:1

Kręci się do 7100



Mając te cyferki zapewne możemy policzyć prędkości :)



Straty na trybikach przy 6500 rpm, mierzone na inercji:

WRX+ 120km

RX 35km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez onyx » 17 maja 2012, 19:15

Sąsiad napisał(a):onyx na pierwszej stornie wątku – R154 ;)


First Gear: 3.250:1
Second Gear: 1.955:1
Third Gear: 1.310:1
Fourth Gear: 1.00:1
Fifth Gear: 0.753:1

Dyfer 3.73:1

Kręci się do 7100



Mając te cyferki zapewne możemy policzyć prędkości :)



Straty na trybikach przy 6500 rpm, mierzone na inercji:

WRX+ 120km

RX 35km


No to mając odcinkę na tym poziomie co podałeś (7100 rpm), będzie to wyglądać następująco – o ile się nie pomyliłem:

First Gear: 68,16 km/h
Second Gear: 113,6 km/h
Third Gear: 170,4 km/h
Fourth Gear: 222,94 km/h
Fifth Gear: 296,07 km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Sąsiad » 17 maja 2012, 19:37

Wrzuc prosz wzor ktorego uzyles.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez onyx » 17 maja 2012, 21:11

No i się pomyliłem przyjąłem seryjne koła od supry :P


Wygląda to tak dla seryjnych kół od RX-8:

Rozmiar kół: 225/45R18


Final: 3,73


1st: 3,251
2nd: 1,955
3rd: 1,31
4th: 1
5th: 0,753

Nominalna prędkość obr. silnika: 7100 obr/min.


Średnica koła = ((225 * 0,45 * 2) / 25.4) + 18 = 25,9724409449" (w calach)

GR = przełożenie konkretnego biegu * przełożenie główne (obliczamy dla każdego z biegów)

GR 1 = 12,12623
GR 2 = 7,29215
GR 3 = 4,8863
GR 4 = 3,8419
GR 5 = 2,80869


Prędkość w milach = (nominalna prędkość obr. * średnica koła) / (GR * 336)

Za GR podstawiasz wartości z poszczególnych biegów, czyli kolejno od GR1 do GR5

Prędkość na 1 biegu: 45,2591129167 mph 72,8354904168 km/h
Prędkość na 2 biegu: 75,2620849576 mph 121,1192733222 km/h
Prędkość na 3 biegu: 112,3186077039 mph 180,7543353778 km/h
Prędkość na 4 biegu: 142,8518214486 mph 229,8914362572 km/h
Prędkość na 5 biegu: 195,4015618753 mph 314,4597335258 km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez misiak89-89 » 17 maja 2012, 21:40

onyx napisał(a): 314,4597335258 km/h


<szok>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Gib » 17 maja 2012, 23:53

I jeszcze poprawka na ugięcie koła.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Sąsiad » 18 maja 2012, 00:17

Przyjmijmy opony 285 30 18 – mniejsza srednica


>300? <czarodziej> Cos mnie sie wydaje Panie kolego, ze ciutek za wysoko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy