Mazda 323 BG GT BP '91 – TWR / GTR Body + Rosso Scuderia

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Boris86 » 21 gru 2011, 19:38

Chciałbym zaprezentować wam Mazdę 323 na której skupiłem sie przez rok 2011.
Model to 323 BG GT z 1991 roku. Kupiona jako mocno zaniedbana, ale nadwoziowo i silnikowo naprawde zdrowa. Auto kupione tanio, ale z wieloma brakami. Okradzione z oryginalnej tapicerki GT, z pogniecioną maską i zbitą przednią szybą w efekcie otwarcia sie machy w czasie jazdy. Z niedziałającą elektryką itd, itp. Żeby było śmieszniej to po kupieniu ktoś życzliwy pod garażem wybił mi wszystkie szyby, a skrzynia skończyła sie po 200km od zakupu auta.

Postanowiłem dać jej nowe życie bo do nadwozia tego mam ogromny sentyment i tak się zaczęło. Efekt całej mojej zabawy poniżej:

Nadwozie:

Nowy lakier Ferrari Rosso Scuderia
Przetłoczenie podszybia przednie i boczne w czarnej perle
Pełne body kit TWR -Tom Walkinshaw Racing
Wyloty powietrza i poszerzenia błotników z Mazdy BG GTR
Lotka GT
Listwy GT
Lusterka Elektryczne GT
Usunięty na gładko zamek drzwi pasażera

Silnik:
Poprzedni setup:
Sprężarka mechaniczna Eatom M62 po pełnej regeneracji
Orurowanie dolotowe 2"-2,5" ze stali kwasoodpornej
Intercooler BMW seria 5
Blow Off HKS Style – jako Dump Valve
Regulator ciśnienia paliwa
Pompa paliwa Walbro 255l/h
Piggy Back SMT6


Aktualnie Wolnossący seryjny wspomagany przez:
Wydech 2,5" ze stali kwasoodpornej z tłumikami RM motors
Duży stożkowy filtr

Wnętrze:
Skompletowane pełne wnętrze GT
Pełna elektryka
Kierownica skórzana D&W z nabą MOMO
Pasy 5 punktowe, 3 " SPARCO
Gałka zmiany biegów Mazda MPS6


Koła:
BBS for Tom Walkinshaw Racing 15" z oponami 195/50 R15

Zawias Ori GT
Hamulce Ori GT


Za pomoc w stagu Kompressorowym projektu bardzo dziękuje:
prof. nadzw. PŁ, dr hab. inż. Andrzej Szosland – za wyrażenie zgody na prowadzenie silnikowej części tego projektu jako pracy zaliczeniowej.
Kubie P. vel Qbass za pomoc w spawaniu moich chorych pomysłów i za wszelkie rady i pomoc.
Grzegorzowi Cz. vel Furio za wsparcie merytoryczne w chwilach zwątpienia.
Grzegorzowi T. vel Simon za świetne lakierowanie i prace nad doprowadzeniem body do stanu w jakim się znajduje.
Załączniki
8.jpg
10.jpg
9.jpg
4małe.jpg
2małe.jpg
mazdaspeed 1.jpg
mazdaspeed 2.jpg
mazdaspeed 4.jpg
mazdaspeed 6.jpg
mazdaspeed 8.jpg
mazdaspeed 14.jpg
Ostatnio edytowano 10 paź 2015, 23:53 przez Boris86, łącznie edytowano 8 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez DamianMX6 » 21 gru 2011, 19:48

Kozak z zewnątrz i wewnątrz. Gratuluję <spoko>

Fajnie dobrany kolor felg do nadwozia. Motorownia też niczego sobie.

A zamierzasz ją ciut opuścić ?
Ostatnio edytowano 21 gru 2011, 19:50 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez onyx » 21 gru 2011, 19:50

Pomysł z kompresorem świetny :) Dopracuj te orurowanie, bo spawy i kolana rur szpetne – nie obraź się ;) Kolor jak dla mnie kontrowersyjny, ale to Tobie ma się podobać. Bodykit na + Ogólnie fajne auto <spoko>
Do mocowania eatona, wykorzystałeś dawne mocowanie kompresora klimy czy custom?
Sprzęgło kompresora spięte na stałe? Jak tak, to pewnie trochę syczy na wolnych obr? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez siegu » 21 gru 2011, 19:57

Autko fajnie się prezentuje ;) widać że sporo pracy w nie włożyłeś <spoko>
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 17:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Boris86 » 21 gru 2011, 20:09

DamianMX6 Jeśli chodzi o zawieszenie to tak jak w pierwszym poście napisałem, rozwarzam wrzucenie zawiasu -60 mm z mojej drugiej 323.
onyx Orurowanie dokładnie było szlifowane od wewnętrz aby nie zakłucać przepływów. Zewnętrznie spawy zostały tylko lekko oszlifowane i przepolerowane żeby ich nie osłabiać i tak raczej już pozostanie. Samochód z fabryki wyjechał jako czerwony i czerwony pozostał. A sam kolor to najbardziej uznana czerwień na świecie i sztandarowa barwa Ferrari. Może źle jest odbierana przez jakość zdjęcia czy ustawienia monitora. Z resztą o gustach nie ma co dyskutować.
Sprężarka jest podwieszona na lekko poprawionym, wyszlifowanym i polakierowanym stelażu odkupionym od Jacka który miał go w 323F. Żadna filozofia, zespawany profil zamknięty i kilka kawałków grubej blachy stalowej. Zamocowany jest od do bloku silnika w miejscu mocowania sprężarki klimatyzacji i osłony ukł. wydechowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez onyx » 21 gru 2011, 20:37

Boris86 napisał(a):DamianMX6 Jeśli chodzi o zawieszenie to tak jak w pierwszym poście napisałem, rozwarzam wrzucenie zawiasu -60 mm z mojej drugiej 323.
onyx Orurowanie dokładnie było szlifowane od wewnętrz aby nie zakłucać przepływów. Zewnętrznie spawy zostały tylko lekko oszlifowane i przepolerowane żeby ich nie osłabiać i tak raczej już pozostanie. Samochód z fabryki wyjechał jako czerwony i czerwony pozostał. A sam kolor to najbardziej uznana czerwień na świecie i sztandarowa barwa Ferrari. Może źle jest odbierana przez jakość zdjęcia czy ustawienia monitora. Z resztą o gustach nie ma co dyskutować.
Sprężarka jest podwieszona na lekko poprawionym, wyszlifowanym i polakierowanym stelażu odkupionym od Jacka który miał go w 323F. Żadna filozofia, zespawany profil zamknięty i kilka kawałków grubej blachy stalowej. Zamocowany jest od do bloku silnika w miejscu mocowania sprężarki klimatyzacji i osłony ukł. wydechowego


Dla mnie po prostu liczy się estetyka, nawet jeśli chodzi o orurowanie ;)
Kwestie koloru to pewnie te rzeczy, które wymieniłeś u mnie wygląda lekko pomarańczowo :P
Odnośnie mocowania kompresora, to tak jak piszesz – żadna filozofia :)

P. S. Wrzuć jakis filmik :) Chetnie bym zobaczył jak to się odpycha, nawet podczas cruisingu bo aura mało sprzyjająca
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez lukasz.b » 21 gru 2011, 22:27

Autko super :D Dawać do projektów !! :)
P.S Ile koników ? ze 170 będzie ?? <diabełek>
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 21:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez michaelB » 21 gru 2011, 23:10

Jest zaje, wszystko czego można chcieć. Gratulacje <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez Egoist » 22 gru 2011, 01:22

Piękna jak dla mnie :) Ewentualnie inny wzór felgi :) Gratulacje :)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=119872
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love My Honda
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 19:00
Posty: 293
Auto: 323f BA Z5->323f BA KF V6

Postprzez Boris86 » 22 gru 2011, 01:46

Tak jak pisałem w pierwszym poście auto nie było hamowane, Jacek w 323F na takim zestawie kółek na nieregenerowanym kompresorze miał jeśli dobrze pamiętam 174KM. Nie bedę wróżył z fusów, dlatego mocy nie podaję.
Bardzo chciałbym po przejściu na MAPsensor , zmianie kółek pasowych i przestrojeniu dojść do 220KM które dały by temu autku stosunek masy do mocy 4,5kg/KM co uważam za mocno zadowalający w takim autku. Ale to jak już zima pójdzie sobie, bo od dziś łódź pokryła się już białym puchem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez onyx » 22 gru 2011, 09:19

Czyli wynika z tego, że masz zestaw Jacka tyle, że zregenerowałeś sprężarkę i orurowanie dorobiłeś po swojemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Boris86 » 22 gru 2011, 10:24

Mam sprężarkę Jacka która wymagała natychmiastowego praktycznie rozebrania i wieszak Jacka który wymagał poprawek . Orurowanie, flansze, Icek, mocowania icka, Blow, podciśnienia, ukł. pal, sterowanie itd itp inne, nowe wszystko włącznie z każdą śrubką i opaską. Auto aktualnie jeździ na fabrycznym kole wału i fabrycznym kompresora. Kółka będą robione od nowa. Więc z Jacka zestawu pozostała na dobrą sprawę idea.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Pit » 22 gru 2011, 10:47

Gratuluję Borys byku! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez k1bic93 » 22 gru 2011, 11:52

kozak czekamy na jakieś filmiki jak się odpycha :D
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez Boris86 » 22 gru 2011, 11:57

Pit. Thank U, My Guru:) Nie ukrywam że za każdym razem jak się spotkam z Tobą i twoimi Mazdami to od razu się człowiekowi chce też zrobić coś dobrego:) Inspirujesz Piotruś:)
Dzieki wszystkim za miłe opinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Jacek176 » 22 gru 2011, 12:20

Fajny projekt. Szkoda tylko, że na poznanie osiągów będziemy musieli poczekać do wiosny bo przy obecnych temperaturach ciężko o trakcję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez djakob » 22 gru 2011, 13:05

<serduszka>
Jestem pod wrażeniem! Wielkie gratulacje za włożoną pracę i chęci :) Chciałbym mieć taki zapał jak Ty :) Z chęcią będę śledził temat :) Pozdro !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 14:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez seba323f » 22 gru 2011, 13:37

Świetny projekt!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez honda2911 » 22 gru 2011, 16:07

bede wiedział do kogo zgłośic o pomoc jak będe u siebie montował taki kompresor
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Cukierek » 22 gru 2011, 17:28

Boris86 gratuluję kolejnej Mazdy a zwłaszcza doprowadzenia Mazdy do takiego stanu, zasłużyła sobie na to bo podobnie jak ja:
Boris86 napisał(a): do nadwozia tego mam ogromny sentyment


ja zaczynałem od BG i teraz też mam BG Turbo... więc może na wiosnę też pokażę postępy z prac nad Mazdą którą parę osób jeszcze pamięta ;)

Gratuluję pięknego auta! Trzeba będzie się kiedyś spotkać na zlocie i pogadać! :)
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 20:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy