Mazda 323F BA KL-ZE 96'

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Lutek » 11 lis 2011, 18:41

1.jpg


Mazda 323F BA KL-ZE 96'

Madzia przyjechała do Polski w Czerwcu 2009 roku i od tego czasu jestem jej pierwszy właścicielem w kraju.
Rok produkcji: 1996
Przebieg w dniu zakupu: 123 000
Kraj pochodzenia: Austria
Motor: 1.5 z5

Na przełomie 2011/2012 roku Swap Silnika 2.0 KF v6 – ( 06-07.2012 Kapitalny Remont jednostki)

W lutym 2013 roku Mazda przechodzi kolejny Swap silnika tym razem już na najmocniejsza jednostkę 2.5 KL-Ze v6 w renomowanym warsztacie Pana Wiesława w Dębicy i tym sposobem prawdopodobnie jako jedyna w Kraju miała okazję w swojej budzie gościć trzy jednostki napędowe.


Wyposażenie seryjne:

– 2x Poduszka powietrzna
– 4x Elektryczne szyby
– Elektryczne Lusterka
– Wspomaganie kierownicy
– Centralny zamek
– Regulacja wysokości fotela
– Regulacja wysokości kierownicy
– Elektryczna antena
– System Car Audio
– ABS

Modyfikacje:


SILNIK
– 2,5 V6 DOHC KL-ZE J-Spec
– Zalany Olejem Mobil 1 5w50 Rally Sport
– Moc nie zmierzona (hamownia wkrótce)


UKŁAD DOLOTOWY
– kolektor curved neck
– Przepustnica KL-ZE
– Airbox Simota
– Filtr Odmy Simota
– Kolanka 3 splotowe Turbo Works
– Łączniki 3 splotowe Turbo Works


UKŁAD WYDECHOWY
– Kolektory Sportowe 6-2-1
– Brak Kata
– Tłumik końcowy Dual Wm Sport


UKŁAD NAPĘDOWY
– Skrzynia biegów 1.8 v6 mx3
– Sprzęgło Kompletne Exedy 2.5 KL
– Short shifter


UKŁAD HAMULCOWY

Przód
– Zaciski Mazda M6 GH 10' (Kolor RAL 5005)
– Tarcze Textar M6 GH – 300mm
– Klocki Textar M6 GH
Tył
– Zaciski 323f v6 po pełnej regeneracji (Kolor RAL 5005)
– Tarcze Mikoda 323f KF v6 – 255mm
– Klocki Ferodo 323f Kf v6


ZAWIESZENIE
– Zawieszenie Gwintowane FK Automotive Silverline
– Rozpórka Przednich Kielichów (Biała perła)
– Rozpórka Tylnych Kielichów (Biała perła)


FELGI & OPONY

Lato:
– Alufelga 17 " PDW FUZION et 35 szer. 8"
– Opony: Radial Sport 205/40/17
– Kute Nakrętki D1 Spec Blue

Zima:
– Alufelga 16" Enkei Ori BA (Niebieska Perła)
– Opony Michelin Alpine A3 195/55/16



NADWOZIE
– Pakiet Touring Kit a Spec (progi + dokładka)
– Przedni zderzak (wnęka w czarny połysk)
– Tylny zderzak (wnęka w czarny połysk)
– Tylna Blenda (czarny mat)
– Przyciemnione szyby
– Lampy tylne Typu Black Leks


WNĘTRZE
– Fotele szyte Czarna Eko skóra + niebieska Alcantara
– Boczki drzwi niebieska Alcantara
– Obszywana kierownica skórą przeplatana niebieską nicią
– Podświetlana gałka zmiany biegów
– Oświetlenie wnętrza niebieskie ledy
– Oświetlenie Tarcz niebieskie Diody SMD


CAR AUDIO
– Głośniki 6x 16 Blaupunkt
– Wzmacniacz Blaupunt 400 wat
– Skrzynia Blaupunkt 1000 wat
– Radio Naviheaven 4,2"


PLANY
– Hamownia (MAHA)
Zakup Ecu Master DET3 Map sensor JEST
– strojenie i przejście na map sensor
– Renowacja Lakieru
Lotka od GT JEST
– Przelot 2,25" z Nierzewki
– Sportowy Srodkowy Tłumik Rm Motors
– Ambery
– Turbo (Holset) ew. Kompresor (Eaton)


2009-2011 – 1.5 z5

2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg


2012 – 2.0 v6 KF

8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg


2013 – 2.5 v6 KL-Ze

25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg
34.jpg
35.jpg
36.jpg
37.jpg
38.jpg
39.jpg
40.jpg
41.jpg
42.jpg


W tle po prawej stronie leży mój Klze gotowy do przekładki :P

43.jpg
44.jpg
45.jpg
46.jpg
47.jpg
48.jpg
49.jpg
50.jpg


Historia Modyfikacji

– Montaż Cb-radia09.2009
– Nagłośnienie 6x Blaupunkt + radio JVC 05.2010
– Przyciemnienie szyb 07.2010
– Montaż Układu Dolotu firmy Simota 08.2010
– Montaż filtra Stożkowego + filtra odmy 10.2010
– Montaż Podwójnego Wydechu Sportowego 04.2011
– Montaż Tylnych Leksów 05.2011
– Zakup Nowych Alusów 16 + oponki Bridgestona (205/45/16) 05.2011
– Profesjonalne obszycie Foteli (eko-skóra + alcantra) 06.2011
– Wymiana Kierunków na Dymione 07.2011
– Zmiana wewnętrznego Oświetlenia 08.2011
– Polerowanie i Malowanie Pokrywy zaworów 08.2011
– Polerka + Malowanie Blendy 08.2011
– Malowanie Elementów komory silnika 08.2011
– Malowanie bębenków 09.2011
– Malowanie wnęk 09.2011
– Wymiana światła Przeciwmgłowego 10.2011
– Wymiana aparatu zapłonowego 10.2011
– Wymiana kabli WN na NGK 11.2011
– Wymiana świec na NGK 11.2011
– Montaż Elektrycznej anteny 12.2011
SWAP SILNIKA na v6 KF 12.201101.2012
– Montaż nowej Tylnej Wycieraczki 01.2012
– Zakup Emblematu Mazdaspeed 01.2012
– Montaż Sprężyn sportowych apex -40/-40mm 04.2012
– Generalny Remont silnika v6 06.2012-07.2012
– Montaż sportowego kolektora wydechowego 6-2-1 07.2012
– Montaż przelotu z kwasówki 2"07.2012
– Szkiełkowanie kolektora ssącego 07.2012
– Malowanie Proszkowe elementów silnika 07.2012
– Wymiana Przednich przegubów 08.2012
– Montaż radja Naviheaven TV 09.2012
– Profesjonalne czyszczenie komory silnika 09.2012
– Montaż Ksenów 6000k 09.2012
– Montaż Podświetlanej skórzanej gałki biegów 09.2012
– Zakup pakietu Touring Kit A-Spec 10.2012
– Rekonstrukcja przedniego zderzaka + malowanie pakietu MS'a 10.2012
– Wymiana przednich łożysk koła SKF 10.2012
– Montaż Tylnej Rozpórki 10.2012
– Zakup Alu 17" + kpl. Opon 205/40/17 11.2012
– Zakup Kabli WN NGK blue 11.2012
– Montaż silikonowego kolanka 45st i Łącznika Dolotu Turbo Works 12.2012
– Montaż filtra odmy Simota 12.2012
– Zakup Sportowego Regulatora Ciśnienia Paliwa FPR04 SILVER 12.2012
– Zakup kompletnego Sprzęgła 2.5 KL 01.2013
– Zakup Tarcz Przód Textar M6 GH – 300mm 01.2013
– Zakup Zacisków Przód M6 GH 01.2013
SWAP SILNIKA 2.0 –> 2.5 KL-ZE 02.2013
SWAP Zawieszenia 1.5 –> 2.0 + Montaż gwintu (FK Silverline)02.2013
SWAP Hebli Przód 1.5 –> M6 GH (300mm) 02.2013



Mazda wymagała dużego wkładu finansowego ale czego się nie robi dla rzeczy które się kocha:)
Ostatnio edytowano 12 maja 2013, 11:58 przez Lutek, łącznie edytowano 43 razy
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 17:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez Flansza » 11 lis 2011, 21:00

No po prostu ideał, nic dodać nic ująć :D
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2011, 21:33
Posty: 7
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323 F BA z 1996 r. przed liftem :)

Postprzez jarsoN » 11 lis 2011, 21:13

Końcówki tłumika bardziej dyskretne i naklejka "mazda" z drzwi out i będzie cacy.

ładna furka, bardzo zadbana :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 09:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez misiak89-89 » 11 lis 2011, 21:59

no w końcu :D

biała jest kozacka <serduszka>
te fele jakieś znajome, nie maciusia? ale teraz do wymiany bo inny rostaw

tak jak przedmówca, napis wek, reszta jest <spoko>

teraz z niecierpliwością czekam na aktualne foty :D
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Lutek » 11 lis 2011, 22:05

ehh felgi nówki kupowałem maja 3-4 miesiace :P macius mial podobne ale z białym rantem i nie ta firma , a co do rozstawu niestety Cie zmartwie ale fele zostaja zostawiłem rozstaw 4x100 jak to zrobiłem troszke kombinacji , półoski z mx3 v6 mała drucianka i chodzi jak talala :P wystarczyło przespawać , ja tego nie robiłem ale zleciłem mechanikowi :) wszystko się da , kolega z Rzeszowa jezdzi z KL-ZE na zawiasach z 1.5 :) juz ponad rok
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 17:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez misiak89-89 » 11 lis 2011, 22:52

Lutek napisał(a):.. Cie zmartwie...


raczej zadziwiłeś :| to w jaki sposób jest to scalone? przeszczepione krzyżaki w przegubach?

dawaj zdjęcia :D
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 17:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez @tomek@ » 11 lis 2011, 23:00

Czyli na to wychodzi że bębny masz z tyłu?? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 11:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez Lutek » 12 lis 2011, 13:15

tak zostaje zawieszenie z 1.5 , wraz z hamulcami tak wiec tył bębny i rozstaw 4x100 tak jak pisałem , w niedługim czasie trafi coś mocniejszego ale na ten sam rozstaw mam na mysli wieksze tarcze na przód a tył się tez przerobi :) jezdzi elegancko i hamuje tez i nie grzeją sie hamulce w ogole :P troszke magii i nie trzeba żadnych dystansów wkładać jak wypucuje mazdeczke to wam porobie fotki :)
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 17:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez luki_92_92 » 12 lis 2011, 13:22

W 323F BG GT nie było tarcz z tyłu? Rozstaw śrub chyba ten sam jest <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Lutek » 12 lis 2011, 13:26

nie wiem , ale ja pozniej kombinuje calkiem coś innego niż są w 323f v6 2.0 KF będa dużo większe tarcze i mocniejsze bo tamte lubią sie grzać :)
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 17:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez MIRU » 12 lis 2011, 15:11

Lutek napisał(a):jezdzi elegancko i hamuje tez i nie grzeją sie hamulce w ogole
Lutek napisał(a):nie wiem , ale ja pozniej kombinuje calkiem coś innego niż są w 323f v6 2.0 KF będa dużo większe tarcze i mocniejsze bo tamte lubią sie grzać :)

czyli od z5 sie nie grzeją a od vki sie grzeją ?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez @tomek@ » 12 lis 2011, 17:15

No w sumie też jestem ciekawy oco kaman <lol> Hamulce w z5 nie hamują nawet jak samochód w miejscu stoi :P <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 11:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez Majki88 » 12 lis 2011, 17:32

To ludzie swapują hamulce z BP tzn zacisk zwrotnica tarcza klocek bo te spodeczki w Z5 nie są idealne
a ty masz KF i myślisz że jest dobrze ?? :|

Po za tym gratulacje swapa i reszty modyfikacji
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 17:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Lutek » 12 lis 2011, 20:10

napewno są gorszę z5 od vki ale narazie funduszy nie mam na ten plan który chce zrobić bo to troszkę bedzie kosztować , narazie jeżdze na tym co mam i mi sie bardzo dobrze jeździ nikt ze 150 do 0 nie hamuje po miescie tak nie jeżdzę :) jak sie zobacyzmy na zlocie zobaczycie :) jak to wyglada moze zaprosze tez Dzika z Rzeszow i wam pokaże jak w KLZE jezdzi się na zawieszeniu z z5 i hamulcach z5 :) to że wszyscy swapuja i robia zawieszenie tez to nie znaczy że wszyscy musza tak robić ja chciałem tak bo na ten rozstaw już mam komplet przygotowany jak tylko fundusze uzbieram to sami ocenicie :) i pozniej skomentujecie co lepiej hamuje czy hantle z v6 czy z to co chce:)
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 17:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez MariuS » 12 lis 2011, 20:33

pokaż jak Ci to teraz jeździ, i aktualne foto. ;)

a co do hampli... ja nie wyobrażam sobie jazdy kf-em i zatrzymaniu na zestawie ham. z z5, dlatego, że zakładając, iż jeździłbym mało dynamicznie i spokojnie to przytrafiłoby się trochę szaleństw kilka prób po krętej dróżce, kilka dohamowań i pojawiłby się strach w oczach :P

wiec Lutek ogarniaj hamulce :P

pozdr i oby dalej wszystko szło bez problemów takich jak przy SWAP-ie ;) pozdr i polecam się na przyszłość
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Lutek » 12 lis 2011, 20:54

Marius wielkie dzieki za pomoc i za miłe słowa, hamulce już by dawno były inne tylko koszty były priorytetem (Ubezpieczenie) i między czasie do Mazdy zakupiłem Kolektor sportowy ;p
takie cudeńko które czeka na montaż:
http://www.mtuning.pl/products-virtuema ... gory_id=54
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 17:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez hopek » 12 lis 2011, 23:52

Zawsze się mówiło że tuning samochodu zaczyna się od zrobienia dobrego hebla bo tylko porządne hamulce dają ci prawo do szybkości :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 23:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Lutek » 13 lis 2011, 08:29

racja a gdzie Ty te prędkosci chesz osiągnąć nie licząć spotów robiony na terenach do tego przystosowanych, bo ja po miescie szybciej niz 100 nie jezdze bo mam rozum i mandatów otrzymywać nie chce :P wole kase przeznaczyc na coś do samochodu , w trasy żadne nie jezdze , a jesli już to ostrożnie a spokojnie przy 100 do 0 hamulce z z5 mi wystarczają może jest dłuzsza troche droga hamowania ale takich przypadków by tak hamować jest bardzo mało , tak jak pisałem to wersja robocza tego co zrobiłem , w najbliższej przyszłości jeszcze w tym roku będa dużo mocniejsze i więsze niż są standardowo w kf będa juz przystosowane pod KFT :) bo to dalszy projekt

ps. nie chciałem badziewiów z zadnych BP zakładać , albo mocniejszych tych z KF po to by je za pół roku zmieniać jak będzie KFT więc wole sobie poczekać na spokojnie i zrobić tak jak trzeba by nie zmieniać heblow co kilka miesięcy :) ja robie wszystko od pupy strony i jakoś mi to wychodzi :p
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 17:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Postprzez hopek » 13 lis 2011, 09:52

O sobie nie napisałem ani słowa bo to nie ja robiłem swapa na cos mocnego :P
Lutek napisał(a): bo ja po miescie szybciej niz 100 nie jezdze bo mam rozum i mandatów otrzymywać nie chce

no przy stu po mieście to mandatów i fotek nałapiesz nie mało :)
Lutek napisał(a):nie chciałem badziewiów z zadnych BP zakładać , albo mocniejszych tych z KF po to by je za pół roku zmieniać jak będzie KFT

Silnik BP to pancerny silnik jeśli chodzi o turbo a KF może się do niego schować ze swoimi patyczkowatymi korbowodami :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 23:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Lutek » 13 lis 2011, 09:58

no jeżdze już 4 lata po mieście i jeszcze nie nałapałem nic :) więc coś w tym chyba jest :] a co do Turbo to zobaczymy jak to będzie :) na pewno KL ZE wkładać nie będę tylko będzie turbo bo już mam do tego osobę co się tym zajmuje dość długo i kilka ciekawych projektów już stworzył za nie duża kasę :)
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473

Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2011, 17:48
Posty: 227 (0/1)
Skąd: Rzeszów / UK
Auto: Jest: Silver A4 TFSI 06'

Była: Mazda 323f 2.5 kl-ze 96'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy