Światła dzienne wszystkie wersje GE

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez mad_man » 2 lip 2011, 15:03

Nie wiem czy dobrze wrzucilem posta, jak zle to prosze nie bijcie, ale chcialbym by wszyscy mozliwie zainteresowani dotarli do tego. W miare czego prosze moderatorow o podklejenie tego posta rowniez w dziale warsztat/modyfikacje, czy w jakims innym dogodniejszym.

Do rzeczy,
jest koncepcja zrobienia modulu swiatel do jazdy dziennych. Jak wiadomo nasze GE cierpia na chroniczny brak miejsca dla swiatel do jazdy dziennej. Poprzez brak miejsca, mam na mysli taka lkalizacje ktora nie zepsuje wygladu pojazdu. Tutaj w gre wchodzi wspomniany modul. Moj elektryk zaproponwal ze moze zrobic taki uniwersalny modul do swiatel dziennych z instrukcja pod GE. Modul dziala dokladnie tak jak modul kanadyjski z jedna modyfikacja :). W przypadku modulu kanadyjskiego, zastosowany zostal opornik (okolo 70W) ktory zadaje mniejszy prad (polowe mocy) na lampy. Modul znajomego, dziala w taki sposob ze przelacza lampy w obieg szeregowy(takze polowa mocy), dzieki czemu nie ma strat pradu(ciepla) na rezystorze.
I teraz pytanie do was wszystkich.
Czy pisalibyscie sie na takie cos? Jezeli tak, potrzebuje orientacyjnie liczbe chetnych, zeby mu podac, wtedy zostanie mniej wiecej ustalona cena za to i czas realizacji.
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 349
Od: 15 maja 2005, 15:48
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8

Postprzez morfi » 2 lip 2011, 18:20

nie za bardzo rozumiem co ma na celu montowanie takiego urządzenia ? mniejsze zużycie energii ?
Avatar użytkownika
 
Posty: 248
Od: 8 lip 2008, 18:37
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GY LF '03
była:
Mazda 626 FP '96

Postprzez Piotr » 2 lip 2011, 19:41

Mniejsze zużycie kloszy, odbłyśników – lepiej niech wypalają się od długich których i tak używa się jak na receptę :) a mniejsze zużycie energii swoją drogą :)

@ mad_man:

moje zdanie znasz.. Raz na wynos, proszę spakować <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 557
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez mad_man » 2 lip 2011, 20:15

@morfi,
tak jak napisal LeeAdama, mniejsze wypalanie sie kloszy od swiatel mijania to jest raz
drugi trick jest taki, ze mnie irytuje to ze mi cala deska rozdzielcza przygasa jak sa wlaczone chociazby postojowki ...
a co do spalania, hmm zgodnie z jakimis tam badaniami/testami ktorych teraz przytoczyc nie jestem w stanie ... uzywanie do jazdy dedykowanych swiatel dziennych, zamiast normalnych dalo oszczednosc 40$ rocznie na paliwie. Wiec sam sobie odpowiedz czy to w ogole odczujesz.
Dwa, rozumiem ze diody bylyby lepsze bo zysk oszczednosci na pradzie to jest 5W w stosunku do okolo 140W (mijania + pozycyjne z tylu + postojowki przod + bog wie co jeszcze), w przypadku tego ustrojstwa, masz mniejszy zysk, poniewaz z tych 140W, odpadaja wszystkie postojowki, pozycyjne i jedno mijania, czyli liczac "na oko" zostaje jakies 70W, jakby nie patrzec to jest 50%. Wiem teoretyzuje i niektorzy stwierdza ze bajki wciskam, ale ja nikogo do niczego nie namawiam, dla mnie glownym priorytetm bylo:
– ochrona swiatel mijania,
– brak przyciemnienia deski rozdzielczej w dzien

a reszta ... coz, jezeli w jakis sposob sie to odbije na spalaniu... to ok.. fajnie, jak nie... trudno .. i tak malo pali ;)
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 349
Od: 15 maja 2005, 15:48
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8

Postprzez dyszel » 3 lip 2011, 00:29

Montowałem u siebie ledy do jazdy dziennej, mocowałem w maskownicach halogenów na niezależny wyłącznik – oszczędzają akumulator i żarówki w aucie:
viewtopic.php?f=314&t=60287&p=1951192#p1951192
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 1433
Od: 4 cze 2008, 17:39
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL

Postprzez pawelc » 3 lip 2011, 07:17

Dla mnie jest to nie zgodne z przepisami -brak oddzielnych świateł dziennych=świecenie postoju i tylnych świateł -zysk znikomy nawet jeśli to puścisz przez ogranicznik prądowy -najlepiej zainstalować oddzielne światła ale gdzie ? jak ma się halogeny?
Avatar użytkownika
 
Posty: 1100
Od: 26 sie 2005, 07:39
Skąd: Drawno
Auto: mx-6 2,5 92
RX-8 231KM

Postprzez mad_man » 3 lip 2011, 12:59

@pawelc, jak to brak oddzielnych ?
Mam to juz u siebie zrobione i postojowki nie swieca, tylne nie swieca, mijania nie swieca... co swieci to tylko dlugie na pol mocy nic wiecej. Dwa, jak zauwazyles sa puszczone szeregowo, nie tak jak oryginalnie przez opornik na ktorym to wlasne sie moc wytracala, tutaj jest inaczej ogranicznikiem sa same zarowki wiec nie ma strat.

A co do drugiej czesci Twojego posta, zgodze sie... ja tez mam halo i to jest spory problem, ewentualnie mozna by kupic halogeny jdm, i one sa dzielone fabrycznie na dwa, wiec w halogenach masz halogenm, a tam gdzie kierunek, robisz z tego dzienne ;) tez sie da
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 349
Od: 15 maja 2005, 15:48
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8

Postprzez pawelc » 3 lip 2011, 14:16

mad_man napisał(a):tylko dlugie na pol mocy nic wiecej

I nie zgodnie z przepisami i to jest właśnie problem ,światła dzienne muszą być homologowane w innym przypadku muszą palić się mijania z postojówkami ,nie możesz sobie wybierać jednych z lamp jako dzienne .Takie rozwiązanie jest stosowane w BMW jak opisujesz ale jest to oryginalne rozwiązanie i nikt się nie przyczepi w naszym wypadku mogą się doczepić -chyba ze ktoś na naszych lampach naniesie napis dlr ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 1100
Od: 26 sie 2005, 07:39
Skąd: Drawno
Auto: mx-6 2,5 92
RX-8 231KM

Postprzez mad_man » 3 lip 2011, 20:08

Wiesz, hmm homologowane, ok, zerknalem na nasze lampki i jest na nich napisane: HCR (halogen, mijania/drogowy), brakuje napisanu DRL, no ale niestety szukam i szukam rozporzadzenia w ktorym jest to jasno napisane i nie widze ze jest taki wymog... jezeli sie myle, sorki, nakieruj mnie dokladnie na tego pdf'a na stronie: http://isap.sejm.gov.pl/, bede wdzieczny. Dwa, pamietaj jeszcze o jednym przepisie: prawo nie dziala wstecz... ja przywracam oryginalna funkcjonalnosc lamp. Czyli to co jest ujete w schemacie elektrycznym i mozna to pod to podciagnac. Dlaczego? .. wiem ze przeskocze na inny temat, ale sa pojazdy (przed '95 rok) ktore fabrycznie maja xenony, bez lamp z odpowiednim napisanem, a .. jezdza i jakbys zapytal diagnoste to Ci powie – no coz.. prawo nie dziala wstecz. Niestety prawda jest taka, ze zalezy od policjanta jak to ujmie, to jest fabryczne wsio dziala tak jak w oryginalne.
Dwa musze dodac jeszcze jedno, ze ogolnie jestem przeciwny jezdzie na swiatlach przez caly dzien, ale to juz inna bajka.
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 349
Od: 15 maja 2005, 15:48
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8

Postprzez Paweł27 » 3 lip 2011, 21:21

ja tez nie rozumie a jak to świeci
Avatar użytkownika
 
Posty: 473
Od: 21 wrz 2007, 17:32
Skąd: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)
Auto: MX-6

Postprzez mad_man » 3 lip 2011, 21:40

hmm swieci tak samo jak mijania tylko ze zamiast swieci zewnetrznymi, swieca wewnetrzne. Plus jest taki ze na lampach obie czesci (od dlugich i mijania) maja napis: HCR czyli jedne lub drugie moga latac jako mijania ;) ale to juz kazdy pod siebie. Ja zrobilem tak dlatego ze, nie ma dac gdzie ledow to jest raz, dwa ledy takie jak sa na rynku do auta 15 letniego imho pasuja jak piesc do kurczaka (czy jakos tak to bylo). Kazdy robi jak chce, byleby bylo zgodnie z przepisami. (jak dla mnie ja tylko zmieniam ktore swiatla swieca, i jak widac, homologacja lampy mi na to pozwala). Ale co do Ciebie @pawel27, to z tego co kojarze, w UK poszli po rozum do glowy i tam nie mozna jezdzic na swiatlach mijania za dnia, nawet maja pod to badania ktore udowodnily szkodliwy wplyw jazdy na swiatlach dziennych. Zrodlo tutaj, pod koniec strony jest link do raportu z brytyjskiego oddzialu DADRL. Tzn, rozumiem ze Ty chcesz sobie dolozyc.
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 349
Od: 15 maja 2005, 15:48
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8

Postprzez Paweł27 » 3 lip 2011, 22:42

mad_man napisał(a):hmm swieci tak samo jak mijania tylko ze zamiast swieci zewnetrznymi, swieca wewnetrzne. Plus jest taki ze na lampach obie czesci (od dlugich i mijania) maja napis: HCR czyli jedne lub drugie moga latac jako mijania ;) ale to juz kazdy pod siebie. Ja zrobilem tak dlatego ze, nie ma dac gdzie ledow to jest raz, dwa ledy takie jak sa na rynku do auta 15 letniego imho pasuja jak piesc do kurczaka (czy jakos tak to bylo). Kazdy robi jak chce, byleby bylo zgodnie z przepisami. (jak dla mnie ja tylko zmieniam ktore swiatla swieca, i jak widac, homologacja lampy mi na to pozwala). Ale co do Ciebie @pawel27, to z tego co kojarze, w UK poszli po rozum do glowy i tam nie mozna jezdzic na swiatlach mijania za dnia, nawet maja pod to badania ktore udowodnily szkodliwy wplyw jazdy na swiatlach dziennych. Zrodlo tutaj, pod koniec strony jest link do raportu z brytyjskiego oddzialu DADRL. Tzn, rozumiem ze Ty chcesz sobie dolozyc.


aha ale ja mam xenony to też idzie ? bo nie pamiętam jak to świeci
Avatar użytkownika
 
Posty: 473
Od: 21 wrz 2007, 17:32
Skąd: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)
Auto: MX-6

Postprzez mad_man » 4 lip 2011, 16:08

hmm, no to Ci powiem ze w przypadku xenonow, to w sumie Ci sie to nie oplaca, jedyny zysk jaki otrzymasz to:
– brak podswietlenia deski rozdzielczej w dzien, i sciemniania radia i przyciskow
spalanie i zuzycie kloszy zostanie na niskim poziomie, bo xenony jak wiemy produkuja mniej ciepla i duzo mniej pradu potrzebuja... w Twoim wypadku lepiej by bylo dorzucic cos ala ledowki, ale niestety, nie ma gdzie :(, no chyba ze w koncu na eu zaczna robic halogeny z wbudowanymi swiatlami dziennymi, i bedzie duzy wybor, tak duzy jak np do VW gdzie mozna miec praktycznie kazde.
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 349
Od: 15 maja 2005, 15:48
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8

Postprzez Speed » 4 lip 2011, 20:59

a bedzie dzialac tak jak w oryginale tzn po opuszczeniu ręcznego zapalają sie dzienne ?
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Posty: 1782
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Skąd: Warszawa //Grodzisk Maz.
Auto: MX-5 NBFL B6
MX-6 GE FS
626 GE FS AT
323 BW B6
323 BJ B3
Fiat 126p FL
Corolla e11 4efe

Postprzez Piotr » 4 lip 2011, 21:23

Speed napisał(a):a bedzie dzialac tak jak w oryginale tzn po opuszczeniu ręcznego zapalają sie dzienne ?


Tak, działa miooodzio <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 557
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez mad_man » 5 lip 2011, 23:18

@speed, tak jak napisalem, bedzie dzialac dokladnie tak jak oryginalnie w wersji kanadyjskiej, czyli tak, reczny bedzie wylaczal, jezeli sobie podepniesz takowa opcje, tylko tak jak mowie, musi byc troche chetnych, bo niestety, ale na chwile obecna zainteresowanie jest za male ;(
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 349
Od: 15 maja 2005, 15:48
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6