Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 15 cze 2011, 23:29

Witam, jako że mam za dużo czasu postanowiłem coś naskrobać o moim dupowozie ;)
Auto jest już ze mną dobre 9 lat i jeszcze dłuugo zostanie moje :D :D Fabrycznie była to zwykła Efka z silnikiem 1,6 i wspomaganiem kierownicy :D, co po za kupie w zupełności wystarczało. Z czasem wleciał spojler na klapę bagażnika od GieTeka i trochę elektryczności co by ułatwić życie. Po 4 latach jazdy 1.6 w głowie zaczęły krążyć plany o wstawieniu czegoś większego ale były one dosyć mocno poskramiane krążącą na forum opinią o olejożerności jednostki 1.8 DOHC i wszystko skończyłoby się na planach gdyby nie trafił się silnik w dosyć okazyjnej jak na tamte czasy cenie oraz fakt że znałem takiego jednego osobnika który podjął się przełożenia silnika ;). Krótka wycieczka do Wrocławia, walka aby zmieścić to cudo w samochodzie wielozadaniowym i powrót do domu :D.
Obrazek
Kolejnym krokiem była wizyta u Waldiego który zrobił małe machniom i po paru dniach stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy z silnikiem 1.8 :D :D. Jak powszechnie wiadomo mocy jest zawsze mało i po roku użytkowania zaczęły się cały czas trwające poszukiwania czegoś co by trochę zmieniło ten stan ;)

MODEL: Mazda 323f BG

MOC:
Seria: 128KM 157NM

28.08.2009: 116KM 148NM – moc po swapie
17.09.2011: 130,9KM 167NM – kolektory 4-1, kółko ssące -5° , CAI, MAF->MAP, FI
28.07.2012: 137,5KM 164NM– BP4W, przepustnica 60mm, teflon, reg. kółka ustawione na 0, usunięte VICSy
27.09.2012: 230KM 241NM – pierwszy pomiar po uturbieniu: 0,45-0,5 bara na samym WG
02.04.2013: 230KM i 270NM – 0,5 bara, sterowaniu EBC i jeszcze starym kolektorze ssącym (z wyrzuconymi VICSami) (test 2 to pomiar na 5 biegu zaraz po uturbieniu, test 4 to pomiar z EBC)
02.09.2013: 260,9KM 304NMTest1– pomiar przy sterowaniu EBC na 0,5 bara, Test2 – bieg 4 0,7->0,85 bara, Test3 – bieg 5 0,7->1,2 bara pod odcinką, Test4 – bieg 5 "sypnięcie zapłonem w drugą stronę <lol> " i fuel cut.
07.11.2013: 291,6KM 296NMTest1 – 0,7b/4000 –>1.3b/7500, Test2 – 0,7b/4000 –> 1.1b/7500 (zapłon przyspieszony o 2 stopnie)
18.09.2014 – 359KM i 367NM – Test 1 – 1 bar, Test 2 – 1,5 bara
Obecnie: 397KM i 368NM
Obrazek


SILNIK:
– Silnik 1.8 DOHC (swap by Waldii)
– Kute tłoki Wiseco 84mm
– Kute korby Manley
Konwersja SOB->SUB
głowica BP4W
– Porting kanałów ssących i wydechowych, polerka kanałów wydechowych, wyrównanie kanałów ssących
– Zawory ssące Supertech +1mm HiFlow
– Zawory wydechowe Supertech +1mm Inocel
– Podwójne sprężynki Supertech 74lbs + tytanowe talerzyki
– Uszczelniacze zaworowe Supertech
– Pasek nierządu kawiorowy Gatesa
– Szpilki główne i głowicy ARP
– Kompletny set panewek z GTRa
– Uszczelka głowicy Cometic
– Pompa wody z GTRa
WY odm z pokrywy zaworów rozwiercone i wspawane króćce AN10
– Odcinka ustawiona na 8400
– Regulowane kółka rozrządu
Home made oil catch tank
– Gruba chłodnica aluminiowa Koyo od Hondy Civic
– alternator, koło pasowe i koło pompy wody z MX5 (przejście na pasek wielorowkowy)
Plany:
– Ostre wałki

UKLAD PALIWOWY:
Wtryskiwacze Siemens Deka 850cc
– Pompa paliwa DW200
Plany:
– Zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa
– Nitro
– Alko zamiast paliwa/mix

UKLAD DOLOTOWY:
HX35s
– BOV Tial 50mm
– Fujita 4”
– IC 600x300x76
– Orurowanie z nierdzewki 3"
Customowy kolekor ssący by SRT Garage
– Przepustnica z VRy
– Uszczelka teflonowa pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym OBX
Przegroda zapobiegająca dmuchaniu ciepłego powietrza z chłodnicy na rurę dolotową

UKLAD WYDECHOWY:
– Baran własnej produkcji cz.1, cz.2, cz.3
– 2x WG TIAL 38mm
– 2x Screamer pipe w zderzaku
– Wersja Street: DP + wydech 2,75” by SRT Garage (przelotowy na 2 tłumikach od Hubanka)
– Wersja Drag: 3" rura przednim kołem :twisted:
Poliuretanowe wieszaki wydechu
Plany:
– DP 3" na V-bandach

ELEKTRONIKA:
Ecumaster EMU
– Trigger 60-2 (wykonany przez trzydziecha)
– Czujnik VR z EDISa + customowe mocowanie
– COPsy na cewkach z VW
– Sonda szerokopasmowa LC-1
– Wskaźniki AG peak SM: Boost, EGT, temperatura i ciśnienie oleju
– Tablet do wyświetlania parametrów życiowych silnika
– Shift Light
– Flat Shifty
– LC

UKLAD NAPĘDOWY:
Szpera Mfactory
– Docisk EXEDY z K-serii
– Tarcza sprzęgła 225 z KLa obita okładziną "kevlarową"
– Olej skrzyni Millers CRX 75W90 NT
– Short-shifter
Plany:
– Spiek 5 łopatkowy na bazie tarczy 225 z KLa

UKLAD HAMULCOWY:
– Płyn Ferodo DOT 5.1
Nowe przewody miedziane na całym aucie
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL w kolorze transparentny czerwony
Przód:
– Zwrotnice+piasty 323f BA KF
– Osłony tarcz M6
Zaciski M6 po pełnej regeneracji i pomalowane proszkowo na czerwień
– Tarcze 282mm TEXTAR gładkie
– Klocki TEXTAR
Tył:
– Zwrtonice+piasty 323f BA KF
– Tarcze 323f BA KF TRW
– Zaciski 323 BG GT po pełnej regeneracji i pomalowane proszkowo na czerwień
– Klocki ATE z Probe II (większa powierza tarcia)

ZAWIESZENIE:
Wszystkie elementy wypiaskowane i pomalowane proszkowo
Poliuretany
Rozpórki górne P+T pomalowane proszkowo na biało
– Stabilizatory z GT pomalowane proszkowo na czerwień
– Teflonowe łączniki stabilizatorów i tulejki z nierdzewki
Poduszki poliuretanowe pod silnikiem i skrzynią
– Gwint K-Sport + górne mocowania domowej produkcji – tył
– Koła:
Przód:
1. Hoosier 205/50 (7,8kg) + felga 15" (5,7kg) – pełny slick na zawody
2. Profil SSL 185/55 (8,3kg) + felga 15" (5,9kg) – półslick na zawody
3. Federal EVO 195/50 + felga 15" (5,9kg) – do przemieszczania się
Tył:
1. xxx 175/70 + felga 15" (5,7kg)

BODY-KIT:
– Blenda ASTINA (przytargana z Nowej Zelandii )
Znaczek Astiny na przednim grilu
Lampy przednie custom – podwójne
– Podwójne pozycje z tyłu
Korek wlewu oleju Mazdaspeed złoty i czarny (w zależności od felg i humoru hehe)
– Zderzaki z dokładkami Zendera
– Zaciski hamulcowe pomalowane proszkowo na czerwono
– Pokrywa zaworów pomalowana na czerwono VHT Wrinkle
– Siłowniki maski
– Nakrętki na wentyle Mazdaspeed
– Dysze spryskiwaczy od Citroena C3
– Prawie jak czerwone nakrętki do kół
Plany:
– Spojler na tylną klapę od Eunosa 100

ŚRODEK:
Cyfrowe zegary z Eunosa 100
– Podgrzewane kubełkowe fotele
– Podłokietnik od MX-3
– Skórzany mieszek gałki zmiany biegów
– Kierownica MOMO 35cm
– Skórzana gałka zmiany biegów
– Redukcja masy czyli co zbędne zrobiło out (wiązka, dywany, boczki, kanapa itp.)
Plany:
– Lekkie kubełki na przód

CAR-AUDIO:
– HX35s + 2xScreamer + BOV

WAGA: 1020kg z fotelami kierowcy, pasażera i ciężkimi kołami z przodu.

Najlepsze ET na 1/4 mili – 12.177s

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filmiki:
Onboard po strojeniu przed zawodami w Pile (12.07.2015)

Shift light jest ustawiony na 7900 więc można sobie policzyć prędkość, bo ta z EMU nie jest super dokładna ;)
Ogólnie to 1 i 2 słaba bo przejazd był na federalach, ale jakieś tam pojęcie jak to jedzie powinno być :D

I z zawodów:
Piła (12.07.2015)

Półfinał:

Finał:


Night Power w Olsztynie (18.07.2015)


Zegary:
Było:
Obrazek
Tak jest obecnie <czarodziej> :
Obrazek

2014:
Obrazek Obrazek

ObrazekObrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

2013:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


2012:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek


2011:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

2009:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

2008:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

2005:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano 5 wrz 2015, 12:45 przez tekkenfan, łącznie edytowano 53 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez noucamp » 15 cze 2011, 23:35

Fajna mazda robiona z głową! do tego blenda dodaje JDMu :)
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 13:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez trzydziech » 16 cze 2011, 07:11

jak dla mnie świetny samochód, bardzo ładna BG, do tego całkiem się zbierająca na trójmiejskich drogach :)
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 09:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez D4NI3L » 16 cze 2011, 13:06

takim autkim bym nie pogardził :D w realu super się prezentuje <serduszka>
Ostatnio edytowano 16 cze 2011, 13:22 przez D4NI3L, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 14:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Dawidoski » 16 cze 2011, 13:20

Cudowna BG z GT pod maską <serduszka>
Powiedz mi, ciołeś się może ze zdrowym K8? Jak to wygląda przy Twoich modyfikacjach? ;)
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 13:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez mysse » 16 cze 2011, 14:55

przeciez K8 dostaje nawet od seryjnej BG GT...
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 00:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez djakob » 16 cze 2011, 15:40

Piękna sztuka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 14:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekkenfan » 16 cze 2011, 21:24

Podziękował za pozytywne opinie, innych nie chce tutaj widzieć <lol>

noucamp napisał(a):blenda dodaje JDMu

bardziej Australia/NZ DM bo z tego co się orientuje to właśnie tam były one zwane Astina, ale taka blenda bardziej mi się podoba, a gdy dodać do tego wspomnienia związane z kupnem i transportem do Polski rzekłbym że blenda jest dla mnie bezcenna ;)

Dawidoski napisał(a):ciołeś się może ze zdrowym K8?

Niestety nie kopnął mnie jeszcze ten zaszczyt ;)
Ostatnio edytowano 23 wrz 2011, 23:43 przez tekkenfan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez seba323f » 17 cze 2011, 13:53

Świetny okaz <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez michaelB » 17 cze 2011, 19:46

Dobry wóz, fajnie wygląda i silnik robi swoje. Też swap'owałem na taki i jest dobrze. Duży plus za przeprowadzone mody <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 13:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez tekkenfan » 1 sie 2011, 19:50

Żeby nie było że nic się nie dzieje, standardowe zderzaki zostały zastąpione zderzakami z dokładkami Zendera:
Obrazek
Zanabyłem stabilizator gietekowy:
Obrazek
który następnie został przywrócony do stanu używalności i pomalowany proszkowo na czerwono :D
Obrazek
Oprócz stabilizatorów wpadło jeszcze parę innych fantów ale o tym innym razem, na razie mogę pokazać tylko kolanka do ogarnięcia dolotu:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez damian » 1 sie 2011, 20:48

piękna sztuka <serduszka> jak na nią patrzę to widzę moją madzie po skończeniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 16:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez cichy_86 » 1 sie 2011, 21:32

Ładnie się prezentuje Twoja furka :) powodzonka w kolejnych modach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 14:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez seba323f » 2 sie 2011, 20:59

Inny samochód z tą dokładką... <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:24
Posty: 1234 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez l3mur91 » 2 sie 2011, 21:38

Dokładka zdecydowanie wygląda. Do tej pory myślałem, że tylko Vestatec "wygląda" a tu proszę... taka fajna niespodzianka. <spoko>

Brakuje mi tutaj 2 rzeczy:
* innego koła
i
* jakiegoś fajnego wydechu, bo ten wg. mnie zwyczajnie nie wygląda. <oczy>

Poza tym jedna z najładniejszych 323fbg na forum. <spoko>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 16:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez waldii » 2 sie 2011, 21:50

czerwone sa szybkie,przekonalem sie o tym.Jest coraz wiekszy progress jesli chodzi o silnik ;) teraz tylko hamownia,zeby niektorym koparka opadla :]
waldii
 

Postprzez djakob » 2 sie 2011, 22:00

Zdecydowanie inny samochód przy tych dokładkach <serduszka> Fele są ok ale jakbym miał zmieniać to tylko i wyłącznie jakieś z rantem. Co do wydechu to faktycznie przydałby się jakiś "inny" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 14:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekkenfan » 2 sie 2011, 22:53

l3mur91 napisał(a):Brakuje mi tutaj 2 rzeczy:
* innego koła
i
* jakiegoś fajnego wydechu, bo ten wg. mnie zwyczajnie nie wygląda. <oczy>


Fele mam zamiar odmalować i ponownie przepolerować ranty. Może kiedyś wpadnie coś lżejszego ;)

wydech zostaje (przynajmniej na dzień dzisiejszy a to z tego względu że założony został miesiąc temu (jest to ori wydech od gieteka), dumam jedynie nad jakimiś końcówkami bo teraz to faktycznie troszkę kiszka ponieważ siedzi on za głęboko, czas pokaże. Na chwile obecną są rzeczy ważniejsze niż wygląd.

waldii napisał(a):Jest coraz wiekszy progress jesli chodzi o silnik ;)


jak dobrze pójdzie to do końca roku powinno być jeszcze lepiej ale jak na razie ciii :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez waldii » 3 sie 2011, 20:46

ooo Tyyyy to Ci tez nic nie powiem.Rekawica w pysk na wtorek i to taka gruba welniana <cisza> <diabełek> hahaha
waldii
 

Postprzez tekkenfan » 3 sie 2011, 21:32

waldii napisał(a):Rekawica w pysk na wtorek i to taka gruba welniana

mam nadzieje że nie dam Ci się do mnie zbliżyć :D :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy