Mazda 323F BA KF-KL Turbo '97
Napisane: 7 cze 2011, 18:19
Siema
Na początek kilka słow historii
Pierwsza moja madźka to 323f BA z najsłabszym engine czyli z5. Po trudach i zmaganiach udao mi sie uzyskac z tego niezawodnego silnika całe 98hp
Jezdziło sie tym autkiem calkiem przyjemnie i jezdzi do tej pory tyle że została wykastrowana z "mocy"
Nadszedł czas na zmiany czyli. Wybór padł na 323F V6 bo;
-więcej mocy
– to Vka i lepszy sound
-wiecej mozliwosci modyfikacji
-lepsze wyposażenie
– bo na forum wszyscy zmieniają na V
Mazda powinna byc znana na forum poniewaz poprzednimi jej włascicielami byli veyron i bobek, którzy przedstawiali ją w dziele NM
STAGE 1
Model
323F BA GT V6 97/98r
silnik
2.0 V6 KF
układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– FMU Vortech 12;1
– wtryski seria ( pozniej 280 millenia S, sterowane det3)
układ zapłonowy
– Seryjny aparat zapłonowy z opoznionym zapłonem kilka stopni
– (Cewka edis6 sterowana det3 poprzez moduł edis)
elektronika
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
–(Ecumaster det3 FIT)
układ hamulcowy
– ABS
– przod zaciski + tarcze M6 283mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– seria exedy
Wnętrze
– alu ramki
– fotele + boczki czarna skóra
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Wyposażenie
– chyba full poza szyberdachem, juz bez klimy kimy
Koła
– prawie seria czyli 205/55r16 ori fele black
Audio
– radyjko clarion + głosniczki w drzwiach
Pozostałe mody
– nakładki na progi z nierdzewki
– pokrywa glowicy VHT
– poduchy poliuretanowe pod silnik
Moc
wg ecumastera ~ 200 hp ( na FMU było zdecydowanie mniej, ale to tylko 0,4bara )
STAGE 2
Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01
układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T po portingu żeliwa
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski 280ccm/370 +customowa listwa
układ zapłonowy
– Edis6 (moduł+cewka+VR sensor) sterowany z ecumastera DET3
elektronika
– Ecumaster DET3 z map sensorem 2.5b jako stand alone
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda AEM UEGO wideband
układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza kevlarowa
Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Moc
– ok 250 hp
[impeachment=23]b8d1f473af541bfegen.jpg[/attachment]
STAGE 3
Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01
układ dolotowy
– turbosprężarka Holset HY35
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
– zawór wolnych obrotów Bosch (BWM)
układ wydechowy
– DP 2,75"
– rury 2,5" + dwa tłumiki przelotowe Baq Garage
– wastegate 60mm HKS style
– równoodległosciowy kolektor wydechowy
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski subaru 440 +customowa listwa
układ zapłonowy
– cewki zapłonowe Mitsu 3000GT sterowane z EE3+ wasted spark
elektronika
– komputer stand alone EasyEcu 3+
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda lsu 4.9
– termopara egt
– customowa wiązka silnika
układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza spiek 4 łapki
Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, gałka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Inne
– wentylator chłodnicy z forda mondeo
– akumulator w bagażniku
– customowe koło pasowe (na wzór koła z silnika klG4)
Moc
– .... plan na 350+
Na początek kilka słow historii
Pierwsza moja madźka to 323f BA z najsłabszym engine czyli z5. Po trudach i zmaganiach udao mi sie uzyskac z tego niezawodnego silnika całe 98hp
Jezdziło sie tym autkiem calkiem przyjemnie i jezdzi do tej pory tyle że została wykastrowana z "mocy"
Nadszedł czas na zmiany czyli. Wybór padł na 323F V6 bo;
-więcej mocy
– to Vka i lepszy sound
-wiecej mozliwosci modyfikacji
-lepsze wyposażenie
– bo na forum wszyscy zmieniają na V
Mazda powinna byc znana na forum poniewaz poprzednimi jej włascicielami byli veyron i bobek, którzy przedstawiali ją w dziele NM
STAGE 1
Model
323F BA GT V6 97/98r
silnik
2.0 V6 KF
układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– FMU Vortech 12;1
– wtryski seria ( pozniej 280 millenia S, sterowane det3)
układ zapłonowy
– Seryjny aparat zapłonowy z opoznionym zapłonem kilka stopni
– (Cewka edis6 sterowana det3 poprzez moduł edis)
elektronika
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
–(Ecumaster det3 FIT)
układ hamulcowy
– ABS
– przod zaciski + tarcze M6 283mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– seria exedy
Wnętrze
– alu ramki
– fotele + boczki czarna skóra
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Wyposażenie
– chyba full poza szyberdachem, juz bez klimy kimy
Koła
– prawie seria czyli 205/55r16 ori fele black
Audio
– radyjko clarion + głosniczki w drzwiach
Pozostałe mody
– nakładki na progi z nierdzewki
– pokrywa glowicy VHT
– poduchy poliuretanowe pod silnik
Moc
wg ecumastera ~ 200 hp ( na FMU było zdecydowanie mniej, ale to tylko 0,4bara )
STAGE 2
Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01
układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T po portingu żeliwa
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski 280ccm/370 +customowa listwa
układ zapłonowy
– Edis6 (moduł+cewka+VR sensor) sterowany z ecumastera DET3
elektronika
– Ecumaster DET3 z map sensorem 2.5b jako stand alone
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda AEM UEGO wideband
układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza kevlarowa
Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Moc
– ok 250 hp
[impeachment=23]b8d1f473af541bfegen.jpg[/attachment]
STAGE 3
Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01
układ dolotowy
– turbosprężarka Holset HY35
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
– zawór wolnych obrotów Bosch (BWM)
układ wydechowy
– DP 2,75"
– rury 2,5" + dwa tłumiki przelotowe Baq Garage
– wastegate 60mm HKS style
– równoodległosciowy kolektor wydechowy
układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski subaru 440 +customowa listwa
układ zapłonowy
– cewki zapłonowe Mitsu 3000GT sterowane z EE3+ wasted spark
elektronika
– komputer stand alone EasyEcu 3+
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda lsu 4.9
– termopara egt
– customowa wiązka silnika
układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria
Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm
Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza spiek 4 łapki
Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, gałka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue
Inne
– wentylator chłodnicy z forda mondeo
– akumulator w bagażniku
– customowe koło pasowe (na wzór koła z silnika klG4)
Moc
– .... plan na 350+