Strona 1 z 16

Mazda 323F BA KF-KL Turbo '97

PostNapisane: 7 cze 2011, 18:19
przez MIRU
Siema ;)
Na początek kilka słow historii :P
Pierwsza moja madźka to 323f BA z najsłabszym engine czyli z5. Po trudach i zmaganiach udao mi sie uzyskac z tego niezawodnego silnika całe 98hp <jupi> :P
Obrazek
Obrazek
Jezdziło sie tym autkiem calkiem przyjemnie i jezdzi do tej pory tyle że została wykastrowana z "mocy" :)
Nadszedł czas na zmiany czyli. Wybór padł na 323F V6 bo;
-więcej mocy
– to Vka i lepszy sound
-wiecej mozliwosci modyfikacji
-lepsze wyposażenie
– bo na forum wszyscy zmieniają na V <lol>
Mazda powinna byc znana na forum poniewaz poprzednimi jej włascicielami byli veyron i bobek, którzy przedstawiali ją w dziele NM :)

STAGE 1

Model
323F BA GT V6 97/98r
silnik
2.0 V6 KF

układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm

układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe

układ paliwowy
– walbro 190l/h
– FMU Vortech 12;1
– wtryski seria ( pozniej 280 millenia S, sterowane det3)

układ zapłonowy
– Seryjny aparat zapłonowy z opoznionym zapłonem kilka stopni
– (Cewka edis6 sterowana det3 poprzez moduł edis)

elektronika
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
–(Ecumaster det3 FIT)


układ hamulcowy
– ABS
– przod zaciski + tarcze M6 283mm
– tył seria

Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm

Uklad napędowy
– seria exedy

Wnętrze
– alu ramki
– fotele + boczki czarna skóra
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue

Wyposażenie
– chyba full poza szyberdachem, juz bez klimy kimy :P

Koła
– prawie seria czyli 205/55r16 ori fele black

Audio
– radyjko clarion + głosniczki w drzwiach :P

Pozostałe mody

– nakładki na progi z nierdzewki
– pokrywa glowicy VHT
– poduchy poliuretanowe pod silnik

Moc
wg ecumastera ~ 200 hp ( na FMU było zdecydowanie mniej, ale to tylko 0,4bara )

373941801809f7d3gen.jpg
b2ced00934ee01f3gen.jpg

e84fae1aabbe5f7dgen.jpg

2c8ee7f7ece8a0b4gen.jpg
312f7ba47563378agen.jpg
734dece591fa56d7gen.jpg
395102230ed6ca5egen.jpg

b2792bdfb12d6a19gen.jpg
c65c196bebc0a818.jpg


STAGE 2

Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01


układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T po portingu żeliwa
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm

układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe

układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski 280ccm/370 +customowa listwa

układ zapłonowy
– Edis6 (moduł+cewka+VR sensor) sterowany z ecumastera DET3

elektronika
– Ecumaster DET3 z map sensorem 2.5b jako stand alone
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda AEM UEGO wideband

układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria

Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm

Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza kevlarowa

Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue

Moc
– ok 250 hp

[impeachment=23]b8d1f473af541bfegen.jpg[/attachment]
a286939a51403a68.jpg

f686bc6f5d5ff8e2gen.jpg

f2623d00a9c66a0cgen.jpg
c6a63fced3ca7680gen.jpg


STAGE 3

Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01


układ dolotowy
– turbosprężarka Holset HY35
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
– zawór wolnych obrotów Bosch (BWM)

układ wydechowy
– DP 2,75"
– rury 2,5" + dwa tłumiki przelotowe Baq Garage
– wastegate 60mm HKS style
– równoodległosciowy kolektor wydechowy

układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski subaru 440 +customowa listwa

układ zapłonowy
– cewki zapłonowe Mitsu 3000GT sterowane z EE3+ wasted spark

elektronika
– komputer stand alone EasyEcu 3+
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda lsu 4.9
– termopara egt
– customowa wiązka silnika

układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria

Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm

Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza spiek 4 łapki

Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, gałka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue

Inne
– wentylator chłodnicy z forda mondeo
– akumulator w bagażniku
– customowe koło pasowe (na wzór koła z silnika klG4)


Moc
– .... plan na 350+

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 7 cze 2011, 18:56
przez @tomek@
No w końcu postanowiłeś pokazać to Twoje cudo :P Już teraz po wykresiku widać że jest to najszybszy KF przynajmniej na papierze :D A jak się uda jeszcze ukończyć projekt to już ten KF będzie całkowicie wyrąbany w kosmos :D Nic tylko pozazdrościć :P

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 7 cze 2011, 20:06
przez D@m$on
No nareszcie tu jesteś Miru:)
Zajefajnie wyglądają te białe fele chyba też w wakacje swoje pomaluje :D

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 7 cze 2011, 21:28
przez buczos
Wreszcie :) Ciekawy projekt :) Powodzenia w modach.
Aha, wpadnij wreszcie na spota do Krk, dawno Cie nie było :)

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 7 cze 2011, 22:58
przez MIRU
@tomek@ napisał(a):Już teraz po wykresiku widać że jest to najszybszy KF przynajmniej na papierze :D
dokladnie, na papierku wygląda ładnie hehe jak to mowią, hamownia hamowni nie rowna ... :)
D@m$on napisał(a):chyba też w wakacje swoje pomaluje
dzialaj <spoko> jedynem minusem to pylące klocki <killer>
buczos napisał(a):Powodzenia w modach.

przyda sie <spoko>
a na spota wpadne, jak tylko sie czasu cos urwie, bo zawsze cos wypadnie :|

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 8 cze 2011, 00:07
przez HKSze
No no no :D <diabełek> nie wiedzialem ze tak sie potoczy :]
Powodzenia <spoko>

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 8 cze 2011, 16:27
przez MIRU
Dzieki :)
Do ukonczenia projektu pozostało mi dokupic kilka rzeczy tj, jakies kolanka silikonowe wzmacniane, przewód do smarowania turbiny, FMU i bandaz termoizolacyjny. Jaki bandaż kupic ?? ma ktos jakies namiary na sprawdzony towar ??

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 8 cze 2011, 17:56
przez DymeK
Hej Miru pierścionki sie ułożyły :P co robiłeś w KF ze wyciągnął 155koników

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 8 cze 2011, 20:38
przez MIRU
Pierscionki leza w pudełku jeszcze :P podłozyłem na poczatek panewki korbowe :) i słusznie bo na ostatniej korbie nie za dobrze wyglądały :| wleciał tez nowy zaworek cisnienia oleju
Obrazek
co do mocy... brak kata, rury fi 60 do pierwszego tlumika (tak juz było), zewnetrzna cewka zapłonowa denso by Tadziol, walbro 190l/h.
i teraz pytanie, hamownia shitt ?? czy jednak cos dały mody <co?> bo patrzac na wykres od veyrona tez jakos tych kuni jest wiecej niz w serii <oczy>
Obrazek

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 8 cze 2011, 21:24
przez andrzejq
Pokrywa wyszła pięknie, a ja zabierałem się za nią ponad 2 lata i nie udało mi się tego zrobić :D W Twoich rękach mechanicznie będzie perfekt – trzymam kciuki za T ;)

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 8 cze 2011, 21:30
przez Rafał
Tak wygląda mój wykres... dla porównania.
Tylko że ja mam serię.

Obrazek

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 8 cze 2011, 23:09
przez Cukierek
Ładnie się prezentuje na białych felgach!
Może kiedyś się skuszę na BA GT, ale to jeszcze duuuużo wody w Wiśle upłynie.
Co was tak wszystkich na to turbo wzięło? Dobrze że ja mam seryjne T pod maską, bo bez tego jakoś smutno <diabełek>

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 9 cze 2011, 07:39
przez Pyton162
bedzie 200km z psst , powinno to klepac mocne NA klze , pozdro

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 9 cze 2011, 17:26
przez MIRU
andrzejq napisał(a):Pokrywa wyszła pięknie
w realu fajnie to wygląda :) wleciał tez nowy ory uszczelniacz odmy co by nie chlapało oliwką :)
Cukierek napisał(a):Co was tak wszystkich na to turbo wzięło

Cukierek napisał(a): ...bo bez tego jakoś smutno <diabełek>
dokładnie, smutno jakos pod maska <lol>
Pyton162 napisał(a):powinno to klepac mocne NA klze
nawet jakby klepało najsłabsze ZE to juz bedzie super :D
pozdrówki

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 9 cze 2011, 18:20
przez tomekV6
Trzymam kciuki za turbo zwłaszcza że też się nad tym zastanawiałem <co?> bo KL-i w BA jest już pare ale KF-Turbo <faja>

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 9 cze 2011, 19:32
przez MIRU
Szkoda tylko ze korby od miller'a nie podchodzą <oczy> bo mozna by wtedy dmuchnąc więcej :)

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 9 cze 2011, 22:53
przez Beny
Zrobił byś w końcu jakieś lepsze foto albo na spota wpadł bo na tych zdjęciach z telefonu g.. widać :P

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 9 cze 2011, 22:55
przez MIRU
przynajmniej ukrywają rozne niedociągnięcia :P
ale obiecuje poprawe :D

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 9 cze 2011, 23:17
przez gadula
W końcu pokazałeś auto :P Tylko zdjęcia jakieś nowe byś wstawił, bo te już wszystkie widziałem :P

D@m$on napisał(a):Zajefajnie wyglądają te białe fele chyba też w wakacje swoje pomaluje
Cukierek napisał(a):Ładnie się prezentuje na białych felgach!

A kiedyś świeżo po pomalowaniu inni pisali, że białe felgi w takim aucie to lipa :)

Re: Mazda 323F BA V6 '97

PostNapisane: 9 cze 2011, 23:30
przez MIRU
gadula napisał(a):Tylko zdjęcia jakieś nowe byś wstawił, bo te już wszystkie widziałem :P

chwilowo nie mam czym :P a i czasu mało na jakąs sesje :D
gadula napisał(a):A kiedyś świeżo po pomalowaniu inni pisali, że białe felgi w takim aucie to lipa :)

nom :) moze teraz sie juz przykurzyły troche <lol>
w wolnej chwili zrobiłem se oto taki słupek <serduszka>



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cieszy oko :)