Mazda 323F BA KF-KL Turbo '97

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez MIRU » 7 cze 2011, 17:19

Siema ;)
Na początek kilka słow historii :P
Pierwsza moja madźka to 323f BA z najsłabszym engine czyli z5. Po trudach i zmaganiach udao mi sie uzyskac z tego niezawodnego silnika całe 98hp <jupi> :P
Obrazek
Obrazek
Jezdziło sie tym autkiem calkiem przyjemnie i jezdzi do tej pory tyle że została wykastrowana z "mocy" :)
Nadszedł czas na zmiany czyli. Wybór padł na 323F V6 bo;
-więcej mocy
– to Vka i lepszy sound
-wiecej mozliwosci modyfikacji
-lepsze wyposażenie
– bo na forum wszyscy zmieniają na V <lol>
Mazda powinna byc znana na forum poniewaz poprzednimi jej włascicielami byli veyron i bobek, którzy przedstawiali ją w dziele NM :)

STAGE 1

Model
323F BA GT V6 97/98r
silnik
2.0 V6 KF

układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm

układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe

układ paliwowy
– walbro 190l/h
– FMU Vortech 12;1
– wtryski seria ( pozniej 280 millenia S, sterowane det3)

układ zapłonowy
– Seryjny aparat zapłonowy z opoznionym zapłonem kilka stopni
– (Cewka edis6 sterowana det3 poprzez moduł edis)

elektronika
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
–(Ecumaster det3 FIT)


układ hamulcowy
– ABS
– przod zaciski + tarcze M6 283mm
– tył seria

Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm

Uklad napędowy
– seria exedy

Wnętrze
– alu ramki
– fotele + boczki czarna skóra
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue

Wyposażenie
– chyba full poza szyberdachem, juz bez klimy kimy :P

Koła
– prawie seria czyli 205/55r16 ori fele black

Audio
– radyjko clarion + głosniczki w drzwiach :P

Pozostałe mody

– nakładki na progi z nierdzewki
– pokrywa glowicy VHT
– poduchy poliuretanowe pod silnik

Moc
wg ecumastera ~ 200 hp ( na FMU było zdecydowanie mniej, ale to tylko 0,4bara )

373941801809f7d3gen.jpg
b2ced00934ee01f3gen.jpg

e84fae1aabbe5f7dgen.jpg

2c8ee7f7ece8a0b4gen.jpg
312f7ba47563378agen.jpg
734dece591fa56d7gen.jpg
395102230ed6ca5egen.jpg

b2792bdfb12d6a19gen.jpg
c65c196bebc0a818.jpg


STAGE 2

Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01


układ dolotowy
– suszarka TD04HL-16T po portingu żeliwa
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm

układ wydechowy
– DP 2,5"
– rury fi 60mm + dwa tłumiki przelotowe

układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski 280ccm/370 +customowa listwa

układ zapłonowy
– Edis6 (moduł+cewka+VR sensor) sterowany z ecumastera DET3

elektronika
– Ecumaster DET3 z map sensorem 2.5b jako stand alone
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda AEM UEGO wideband

układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria

Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm

Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza kevlarowa

Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, galka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue

Moc
– ok 250 hp

[impeachment=23]b8d1f473af541bfegen.jpg[/attachment]
a286939a51403a68.jpg

f686bc6f5d5ff8e2gen.jpg

f2623d00a9c66a0cgen.jpg
c6a63fced3ca7680gen.jpg


STAGE 3

Silnik
2.5 V6 KL
– korbowody z mazdy milleni S
– tłoki kl01


układ dolotowy
– turbosprężarka Holset HY35
– BOV properfekt type II
– FMIC chinol 550x140x65mm
– zawór wolnych obrotów Bosch (BWM)

układ wydechowy
– DP 2,75"
– rury 2,5" + dwa tłumiki przelotowe Baq Garage
– wastegate 60mm HKS style
– równoodległosciowy kolektor wydechowy

układ paliwowy
– walbro 190l/h
– wtryski subaru 440 +customowa listwa

układ zapłonowy
– cewki zapłonowe Mitsu 3000GT sterowane z EE3+ wasted spark

elektronika
– komputer stand alone EasyEcu 3+
– zagary boost i cisnienie oleju AG seria SM peak
– sonda lsu 4.9
– termopara egt
– customowa wiązka silnika

układ hamulcowy
– ABS
– przod M6 300mm
– tył seria

Zawieszenie
– przód amorki sachs
– tył KYB
– springi eibach pro-kit -30mm

Uklad napędowy
– sprzęgło – docisk exedy + tarcza spiek 4 łapki

Wnętrze
– alu ramki
– fotele seria welur
– kiera, gałka + mieszek – skóra
– podświetlenie blue

Inne
– wentylator chłodnicy z forda mondeo
– akumulator w bagażniku
– customowe koło pasowe (na wzór koła z silnika klG4)


Moc
– .... plan na 350+
Załączniki
b8d1f473af541bfegen.jpg
8b9767c5c25a6faf (1).jpg
036abdd828b9857f.jpg
69c1534f239e3a71.jpg
480a44b6758d4e4c.jpg
d032ef6e55aed586.jpg
IMG_20170603_145410.jpg
IMG_20170603_155055.jpg
IMG_20170603_205624.jpg
IMG_20170603_205655.jpg
IMG_20170716_084641.jpg
IMG_20170716_084650.jpg
IMG_20170716_084809.jpg
IMG_20170716_085117.jpg
IMG_20170716_085259.jpg
IMG_20170716_085305.jpg
IMG_20170716_085313.jpg
Ostatnio edytowano 20 lis 2018, 00:29 przez MIRU, łącznie edytowano 46 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez @tomek@ » 7 cze 2011, 17:56

No w końcu postanowiłeś pokazać to Twoje cudo :P Już teraz po wykresiku widać że jest to najszybszy KF przynajmniej na papierze :D A jak się uda jeszcze ukończyć projekt to już ten KF będzie całkowicie wyrąbany w kosmos :D Nic tylko pozazdrościć :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 11:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez D@m$on » 7 cze 2011, 19:06

No nareszcie tu jesteś Miru:)
Zajefajnie wyglądają te białe fele chyba też w wakacje swoje pomaluje :D
Mazda 323F (BA) V6 GT !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 22:05
Posty: 836 (1/2)
Skąd: Radom
Auto: 323F (BA) GT 2.0 V6 KF!

Postprzez buczos » 7 cze 2011, 20:28

Wreszcie :) Ciekawy projekt :) Powodzenia w modach.
Aha, wpadnij wreszcie na spota do Krk, dawno Cie nie było :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 15:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez MIRU » 7 cze 2011, 21:58

@tomek@ napisał(a):Już teraz po wykresiku widać że jest to najszybszy KF przynajmniej na papierze :D
dokladnie, na papierku wygląda ładnie hehe jak to mowią, hamownia hamowni nie rowna ... :)
D@m$on napisał(a):chyba też w wakacje swoje pomaluje
dzialaj <spoko> jedynem minusem to pylące klocki <killer>
buczos napisał(a):Powodzenia w modach.

przyda sie <spoko>
a na spota wpadne, jak tylko sie czasu cos urwie, bo zawsze cos wypadnie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez HKSze » 7 cze 2011, 23:07

No no no :D <diabełek> nie wiedzialem ze tak sie potoczy :]
Powodzenia <spoko>
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 20:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez MIRU » 8 cze 2011, 15:27

Dzieki :)
Do ukonczenia projektu pozostało mi dokupic kilka rzeczy tj, jakies kolanka silikonowe wzmacniane, przewód do smarowania turbiny, FMU i bandaz termoizolacyjny. Jaki bandaż kupic ?? ma ktos jakies namiary na sprawdzony towar ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez DymeK » 8 cze 2011, 16:56

Hej Miru pierścionki sie ułożyły :P co robiłeś w KF ze wyciągnął 155koników
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez MIRU » 8 cze 2011, 19:38

Pierscionki leza w pudełku jeszcze :P podłozyłem na poczatek panewki korbowe :) i słusznie bo na ostatniej korbie nie za dobrze wyglądały :| wleciał tez nowy zaworek cisnienia oleju
Obrazek
co do mocy... brak kata, rury fi 60 do pierwszego tlumika (tak juz było), zewnetrzna cewka zapłonowa denso by Tadziol, walbro 190l/h.
i teraz pytanie, hamownia shitt ?? czy jednak cos dały mody <co?> bo patrzac na wykres od veyrona tez jakos tych kuni jest wiecej niz w serii <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez andrzejq » 8 cze 2011, 20:24

Pokrywa wyszła pięknie, a ja zabierałem się za nią ponad 2 lata i nie udało mi się tego zrobić :D W Twoich rękach mechanicznie będzie perfekt – trzymam kciuki za T ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 21:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez Rafał » 8 cze 2011, 20:30

Tak wygląda mój wykres... dla porównania.
Tylko że ja mam serię.

Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 06:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Cukierek » 8 cze 2011, 22:09

Ładnie się prezentuje na białych felgach!
Może kiedyś się skuszę na BA GT, ale to jeszcze duuuużo wody w Wiśle upłynie.
Co was tak wszystkich na to turbo wzięło? Dobrze że ja mam seryjne T pod maską, bo bez tego jakoś smutno <diabełek>
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 20:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Pyton162 » 9 cze 2011, 06:39

bedzie 200km z psst , powinno to klepac mocne NA klze , pozdro
Pyton162
 

Postprzez MIRU » 9 cze 2011, 16:26

andrzejq napisał(a):Pokrywa wyszła pięknie
w realu fajnie to wygląda :) wleciał tez nowy ory uszczelniacz odmy co by nie chlapało oliwką :)
Cukierek napisał(a):Co was tak wszystkich na to turbo wzięło

Cukierek napisał(a): ...bo bez tego jakoś smutno <diabełek>
dokładnie, smutno jakos pod maska <lol>
Pyton162 napisał(a):powinno to klepac mocne NA klze
nawet jakby klepało najsłabsze ZE to juz bedzie super :D
pozdrówki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez tomekV6 » 9 cze 2011, 17:20

Trzymam kciuki za turbo zwłaszcza że też się nad tym zastanawiałem <co?> bo KL-i w BA jest już pare ale KF-Turbo <faja>
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 17:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez MIRU » 9 cze 2011, 18:32

Szkoda tylko ze korby od miller'a nie podchodzą <oczy> bo mozna by wtedy dmuchnąc więcej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Beny » 9 cze 2011, 21:53

Zrobił byś w końcu jakieś lepsze foto albo na spota wpadł bo na tych zdjęciach z telefonu g.. widać :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez MIRU » 9 cze 2011, 21:55

przynajmniej ukrywają rozne niedociągnięcia :P
ale obiecuje poprawe :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez gadula » 9 cze 2011, 22:17

W końcu pokazałeś auto :P Tylko zdjęcia jakieś nowe byś wstawił, bo te już wszystkie widziałem :P

D@m$on napisał(a):Zajefajnie wyglądają te białe fele chyba też w wakacje swoje pomaluje
Cukierek napisał(a):Ładnie się prezentuje na białych felgach!

A kiedyś świeżo po pomalowaniu inni pisali, że białe felgi w takim aucie to lipa :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 22:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez MIRU » 9 cze 2011, 22:30

gadula napisał(a):Tylko zdjęcia jakieś nowe byś wstawił, bo te już wszystkie widziałem :P

chwilowo nie mam czym :P a i czasu mało na jakąs sesje :D
gadula napisał(a):A kiedyś świeżo po pomalowaniu inni pisali, że białe felgi w takim aucie to lipa :)

nom :) moze teraz sie juz przykurzyły troche <lol>
w wolnej chwili zrobiłem se oto taki słupek <serduszka>



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cieszy oko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy