Strona 42 z 44

Re: Piwo

PostNapisane: 16 cze 2010, 02:01
przez termi
miodzio....miodzio i jeszce raz miodzio :)


ehh mojej do tego brakuje tys lat swietlnych :(

Re: Piwo

PostNapisane: 16 cze 2010, 07:07
przez piwo
nie jest najgorzej ale latka leca.jak mowie to 20 letni wrak na kolkach.szkoda ze juz tyle lat ma autko.ale niedlugo chyba bede musial podjac jaks drastyczna decyzje.albo zlomowanie auta albo odbudowa budy z klatka wlczanie zeby poprawic sztywnosc nadwozia i przede wszystkim podwozia.

Re: Piwo

PostNapisane: 16 cze 2010, 11:42
przez jackkpl
piwo napisał(a):nie jest najgorzej ale latka leca.jak mowie to 20 letni wrak na kolkach.szkoda ze juz tyle lat ma autko.ale niedlugo chyba bede musial podjac jaks drastyczna decyzje.albo zlomowanie auta albo odbudowa budy z klatka wlczanie zeby poprawic sztywnosc nadwozia i przede wszystkim podwozia.



To co piwo, oboje za rok zmieniamy budy na jakies zadbane ? ;)

Re: Piwo

PostNapisane: 16 cze 2010, 15:42
przez piwo
zawsze pisalem ze autem docelowym jest opel speedster i tak bedzie.kwestia kiedy sie przesiade.moze za rok mzoe dwa.

Re: Piwo

PostNapisane: 16 cze 2010, 16:31
przez Grzesiu
to ja już staje w kolejce na graty;)


u mnie już pierwsze syczenie zaliczone;D 0.3 bara ale frajda była na maksa;) poprawki i mam nadzieje tylko do przodu:) dzięki za rady wszelkiej maści, nie miałem jeszcze okazji forumowo podziękować:)

Re: Piwo

PostNapisane: 16 cze 2010, 17:49
przez piwo
milo bylo cos pomoc
dzis pokasowalem bledy przeplywki i podpielem stary ebc,zeby komputer nie widzial bledow (wisi sobie ebc w powietrzu bez zadnmej funkcji)
komp pewnie lekko przesunal zaplon i afr z tego co zauwazylem skoczl o dwa w gore;po korekcie afra taki mam efekt:
Obrazek

dolot sie zaczyna grzac na potege.chyba bede musial zainwestowac w wiekszy intercooler bo 600x140x65 nie wyrabia
a i na koniec mi wyskoczyl blad 25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
normalnie wsciec sie mozna.musze jutro zobaczyc o co chodzi

aktualizacja z 19.06.
wymienione heble przod mikody.ladnie hamuja.zlokalizowana przyczyna rzerzenia podczas przyspeiszania.zerwala sie glowna poduszka silnika.ze ja wczesniej tego nie wypatrzylem.wymienilem skrzynie polosie a to poduszka.smiechu warte.mysle ze za tydzien bedzie wymieniona.

Re: Piwo

PostNapisane: 8 sie 2010, 18:30
przez piwo
coz.znow problemy.auto zaczelo szarpac strasznie.wymienilem swieczki na ngk bkr7e a wiec zimniejsze o jeden oraz o zmniejszonej odleglosci na swiecach z 11 na 9mm.poza tym wymienilem filtr paliwa.rozkrecilem caly dolot.bede obspawywal konce rur zeby nie zsunely mi sie nigdy wiecej laczniki silikonowe.poza tym zamowilem juz dlugie odcinki laczace zamiast 6 cm beda 10cm kawalki silikonu laczone szerokimi obejmami na srube 10.dalej zobaczylem ze w przeplywomierzu przetarla sie sciezka potencjometru.na szczecie mam zapasowa przeplywke.dalej w dolcie bede montowal termistor 2,2k tuz przed sama przepustnica zamiast seryjnego ktory sie znajduje w przeplywomierzu (nie wiem co on mierzy ale to co mierzy nie ma zadnego sensu,nie wiem co mazda miala na mysli, w kazdym badz razie zasysane powietrze moze sie mocno roznic od tego podgrzanego przez turbine a nastepnie schlodzonego przez icek).poza tym mysle ze za tydzien dwa bede mial juz mapy stand alone paliwa i mysle mocno nad zaplonem stand alone czyli kolko 36-1 i steronik edis z forda.na razie sa w det3 testuje jackkpl a sterownik edis juz ma zamowiony z usa.ja jako ze jestem wygodnicki bede kopiowal a nie przecieral szlaki :)
pare zdejc dolotu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Piwo

PostNapisane: 8 sie 2010, 18:42
przez pinky
Pytanie, dlaczego nie zdecydowałeś się na konwersję na map'a??

Re: Piwo

PostNapisane: 8 sie 2010, 19:18
przez piwo
maf sensor ma bardzo dobra charakterystyke na dole znaczy przy podcisnienieach.wtedy rozdizlczosc jego jest duzo klepsza niz to co moge uzyskac w 16 kratkach det3.ale mysle ze jak juz bedzie mapa stand alone to mzoe i zrobie konwersje.co za problem.dzien modzenia i zrobione.dzieki maf sensorowi (przeplywce) mam w miare wolne obroty.oczywiscie docelowo ona wyleci bo po co wozic zbedne pol kg.tak przy okazjio pisalem do ciebie pw ale jakos zniknal chyba sie skasowal.ty masz stand alone w det3?coobcio drogi jest?bo to ze porzadnie ci wystroil to wierze.poza tym pytanie mam do ciebie o te ebc hksa.az taka roznica do n75?udalo sie idealnie ogarnac wykres boosta przy 1 barze?masz jakies zdejcie boosta wraz z obrotami albo przy zmianei biegow jak loeci?ciekaw jestem bo u mnie po zmneijszeniu przekroju przewodow idacych do ebc sie zmneijszyly odchylki ale nie zniknbely i skacze boost w granicach 0,1 bara.wiec bardzo jestem ciekaw.
poiza tym wywalilem kanape tylna przy oakzji dostania sie do pompy palwia.stwierdzilem ze i tak jezdze sam to nie ma snesu jej wozic.a w baku mam fajna zelowata zawiesine.moze to ona ejst przyczyna szarpania silnika i gwaltownego wzrostu afr. bede walczyl :)

Re: Piwo

PostNapisane: 8 sie 2010, 19:38
przez pinky
Nie mam standa'a u siebie, to co jest teraz daje rade. Co do ceny Coobcia to już indywidualnie podchodzi do tematu i lubi wyzwania :D Ja tam skąpy jestem jak cholera i mocno nie skaleczył portfela. Co do EBC'a to hks leży na półce czeka na instalacje a n75 to jest jakas masakra u mnie. Raz że nie może stabilnie utrzymać doładowania po prostu widać na wskaźniku jak się załącza/wyłącza. Boost jest ustawiany w funkcji obrotów więc jest budowany powoli z dołu i potem full przy wyższych obrotach.

Re: Piwo

PostNapisane: 8 sie 2010, 20:12
przez piwo
zobacz moja mape ebc.oczywiscie ty mozesz miec odrocona a wiec wykorzystwac inne wyjscia na ebc ale wtedy tam gdzie ja mam 100 ty masz meic 0 a tam gdzie ja 30 ty masz meic 70%.i zobacz u mnie zmiany sa starsznie delikatne.zadnych skokow z kratki na kratke o 10 czy 5.poza tym jak mowie musi byc maly przekroj z dolotu idacy na ebc.wtedy skoki sa duzo mniesjze.poza tym peirwsza kratka to wylaczenie turbiny zeby na wolnych obrotach nie grzalo sie (west agte otwarty na maska) poza tym dzieki temu po zamieni biegow na wyzszy nioe mam rpzeladowan bo podczas zmiany biegow wchodzi w ta kratke na chwile i upuszcza cisnienia poprzez otwarcie west geta. ta mapa powoduje u mnie nastawe cisnienia od 1 bara do okolo 1,2 bara przy najwyzszych obrotach.
na dolnych obrotach mam calkwoicie zamkniety west gate zeby rozkrecic jak najszybciej turbine do zadanego 1 bara.


Obrazek



a tak wyglada podczas przyspeiszenia i zmian biegow :
0,1V to 0,1 bara; 2V to 1 bar
Obrazek

a tak wyglada wspawany czujnik temepratury ktory ebdzie rpzed przepustnica.no i obspawana juz rura na koncu. zapobiegac ma to przed spadaniem lacznika
Obrazek

update 10.08.2010 – po wyplacie stac na pare fjuczersów

na zlocie we wroclawiu ludzie pamietaja ze mi zdmuchiwalo silikon :) mam nadzieje ze teraz silikon bedzie sie trzymal na miejscu :)
Obrazek


i porownanie do starych gratow:
Obrazek

Re: Piwo

PostNapisane: 16 sie 2010, 21:03
przez piwo
jako ze auto mnie wkurza na maska to je sprzedaje.albo w calosci albo na czesci.
czesci w cenie 50% nowych gratow a samochod po calosci jak ktos da jakas w miare cene.
nie cierpie tego auta.jakby ktos sie interesil caloscia to filmik z dzisiaj z niedzialajacym licznikiem ( trza rozkrecic deske i poprawic linke predkosciomierza) :)


Re: Piwo

PostNapisane: 16 sie 2010, 22:36
przez lukster
Takiego zamulatora to nikt darmo nie weźmie. Alarm EGT ci pika :P :P

Re: Piwo

PostNapisane: 17 sie 2010, 07:10
przez piwo
fakt ze mul.nie mowie nie.dlatego sprzedaje bo mam juz dosc walki z wiatrakami.nie potrafie zwalczyc bolaczek tego g...wna.cisnienie doladowania zmniejszone do 0,8 bara bo przy wyzszym cos szarpie mimo ok afr.pika czujnik temperatury wody bo goraca bylo wczoraj.

Re: Piwo

PostNapisane: 17 sie 2010, 07:17
przez Pyton162
piwo przecież to nie jedzie na tych filmach :D <rotfl>

Re: Piwo

PostNapisane: 17 sie 2010, 08:45
przez lukster
piwo napisał(a):fakt ze mul.nie mowie nie

Przecież żartowałem ;)

Re: Piwo

PostNapisane: 17 sie 2010, 09:05
przez Jacek176
Oj tam, Piwo, który to już raz rezygnujesz? Ochłoń przez parę dni, przeżuć się na rower, nie patrz nawet na tą Mazdę. Za tydzień wrócisz do dłubania w niej z nowym zapałem ;)

Re: Piwo

PostNapisane: 19 sie 2010, 00:22
przez Bogdan9999
Hej też jestem na etapie strojenia auta podobne kompy i instalacje bo od 2.2 turbo w probe wiem co przechodzisz i ile sie trzeba namordować aby coś zrobić. Za pare dni ochłoniesz wiem co mówię ;)

Re: Piwo

PostNapisane: 19 sie 2010, 07:10
przez piwo
tia.na booscie 0,7 auto lepiej jedzie niz na 1,2.normalnie porazka.ale w miare przyjemnie,bo nic nie szarpie.

Re: Piwo

PostNapisane: 14 wrz 2010, 16:07
przez piwo
no udalo sie zdiagnozowac usterke.pompa paliwa niedomagala przez spadek napiecia na kablach.mialem u siebie imobilajzer odcinajacy pompe paliwa oraz rozrusznik.wszystko niby fabryczne a odwalona taka prowizora ze szok.cienkimi kablami na wcisk laczenia ech.teraz pompa z aku przez przekaznik.poza tym imo wywalilem.kolejna sprawa zle polutowalem mase dla ecumastera oraz sondy lambda i wtryskiwaczy.zrobilem polaczenie bezposrednio z klemy akumulatora i zmasowaalem bezposrednio z silnikiem kablem 6mm2.auto nabralo prawdziwego wigoru.a zapomnialbym.wymienilem walki na te od wersji gt 137 kkonnej.oba.plus kolko do regulacji ssacych.obecvnie walek cofniety o 6 stopni :) auto rwie pod odcine i brak spadku mocy.na dniach walne jakis wykresik.