Mazda MX-6 GE FS '92r – Supercharger

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez malutka » 24 kwi 2013, 18:57

Pana technicznego nie ma w domu :) ale pamiętam, że już jak wkładaliśmy zaciski od M6 to sprawdzał, że seryjne serwo w MXie jest bardziej wydajne niż to w M6 (czy jakoś tak...)
W każdym razie po ostatniej zmianie ewidentnie hamuje się jeszcze lepiej <spoko>
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez onyx » 24 kwi 2013, 21:55

Pan "robotnik" się melduje ;)

Serw nie miałem okazji porównywać pomiędzy chociażby GG i GE, same pompy owszem. Zazwyczaj wielkość serwa idzie w parze z rozmiarami pompy.
Dla przypomnienia rozmiary pomp:

– GE 15/16"
– GG 13/16" (w tym MPS)
– GH ??

W MX'ie teraz jestem w 100% zadowolony z hamulców. Jest tak jak powinno być. Przepaść była po przesiadce z serii na 280mm. A ta drobna kosmetyka uzupełniła mój wewnętrzny niedosyt jeśli chodzi o skuteczne hamowanie i ładnie wypełniła felgę :P Zestaw green+ultimax polecam na "szybkie" miasto. Hamuje skutecznie i przede wszystkim cicho :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez malutka » 30 kwi 2013, 23:42

Od jakiegoś czasu leżały sobie grzecznie i czekały na chwilę wolnego czasu. Cały set oświetlenia z J-Spec'a :) Reflektory i halogeny zostały rozebrane i wyczyszczone. Odbłyśniki były w stanie praktycznie idealnym i nie była konieczna regeneracja. Same reflektory zostały dostosowane do ruchu prawostronnego. Tylna lampa od "angola" oczywiście nie mogła zostać pominięta – bedzie symetrycznie. Mocowania halogenów po piaskowaniu polakierowane zostały proszkowo, a wszystkie śrubki zastąpione nowymi. Po złożeniu bałaganu do kupy, skorzystaliśmy z pomocy naszego klubowego kolegi – Don Corleonehttp://www.zmiloscidoaut.pl/ i zaopatrzeni w kosmetyki Meguaiar's (Headlight Restoration Kit, Plast-X) przystąpiliśmy do odświeżenia już przecież nie najnowszych kloszy. Oto wyniki zabawy i małe pokazanie działania preparatów:

Po lewej po operacji renowacja – po prawej nadgryziony zębem czasu.
Obrazek
Obrazek
Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czekając na wiosnę udało się skompletować całą tylną zawieszkę (wahacze + belka) oraz zestaw poliuretanowych poduch na całe auto. Podziękowania dla Carspeed – za ekspresową wysyłkę i Kac-Mar (belka). Przy okazji na przodzie wymienione zostały sworznie i końcówki drążków kierowniczych (555). Belka poszła w piach i proszek :) Podczas demontażu poległy śruby spinające wahacze ze zwrotnicami – zastąpione zostały customowymi ze stali kwasoodpornej. Podkładki poduszek również zastąpione zostały nieseryjnymi odpowiednikami.
Za całość prac przy aucie największe podziękowania należą się naszemu wspaniałemu przyjacielowi Robertowi i Danielowi, którzy dzielnie walczyli od 8 rano w sobotę do 1 w nocy praktycznie bez przerwy <spoko> To się nazywa pasja i chęć pomocy <jupi> Bez was chłopaki, by się to nie udało po prostu <czarodziej>
Pozostało tylko zrobienie geometrii.

Obrazek
Obrazek

Przed:
Obrazek

Po:
Obrazek
Obrazek
good girls go to heaven bad girls go everywhere...
bad girl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 12:20
Posty: 5102 (266/152)
Skąd: Warszawa
Auto: マツダ MX-6 2.0 FS '92

Postprzez Szyna » 1 maja 2013, 11:06

A zawieszenie jak skręcaliście ? Na stojącym czy wiszącym ? Bo słyszałem że powinno się skręcać na stojącym bo wtedy wszystkie gumy układają się tak jak powinny :P Prawda to ? ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3366 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez kamilspider » 1 maja 2013, 11:35

Prawda ;)
Jak na to wszystko patrzę to mi się przykro robi, że ja tak nie mam ;(

:D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Gib » 1 maja 2013, 11:37

Trzeba działać, nie przepijać ;)
Tak dociąga się na opuszczonym dlatego podnośnik nie zastąpi tak do końca kanału.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez mx6sc » 1 maja 2013, 11:41

miło się czyta i ogląda
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Fasola » 1 maja 2013, 11:45

Szyna napisał(a):A zawieszenie jak skręcaliście ? Na stojącym czy wiszącym ? Bo słyszałem że powinno się skręcać na stojącym bo wtedy wszystkie gumy układają się tak jak powinny Prawda to ?


Każdy kto ma trochę pojęcie o mechanice, sam na chłopski rozum się domyśli , że skręca się zawieszenie na obciążonym pojeździe by wszystkie elementy dokręcone pracowały w dwóch płaszczyznach.
Dlatego jak ogladałem na tvn turbo program jak wielki spec reanimował toyote MR2 i zakładał komplet na tył z poli@#$%@# na podnośniku i dokręcał pneumatem – roześmiałem się w głos :D
Fasola
 

Postprzez onyx » 1 maja 2013, 13:20

Szyna napisał(a):A zawieszenie jak skręcaliście ? Na stojącym czy wiszącym ? Bo słyszałem że powinno się skręcać na stojącym bo wtedy wszystkie gumy układają się tak jak powinny :P Prawda to ? ;)
Gib napisał(a):Trzeba działać, nie przepijać ;)
Tak dociąga się na opuszczonym dlatego podnośnik nie zastąpi tak do końca kanału.
Fasola napisał(a):
Szyna napisał(a):A zawieszenie jak skręcaliście ? Na stojącym czy wiszącym ? Bo słyszałem że powinno się skręcać na stojącym bo wtedy wszystkie gumy układają się tak jak powinny Prawda to ?


Każdy kto ma trochę pojęcie o mechanice, sam na chłopski rozum się domyśli , że skręca się zawieszenie na obciążonym pojeździe by wszystkie elementy dokręcone pracowały w dwóch płaszczyznach.
Dlatego jak ogladałem na tvn turbo program jak wielki spec reanimował toyote MR2 i zakładał komplet na tył z poli@#$%@# na podnośniku i dokręcał pneumatem – roześmiałem się w głos :D


Panowie,to ma znaczenie tylko i wyłącznie w przypadku seryjnych elementów zawieszenia, gdzie poduszki są w stalowych tulejach ze zwulkanizowaną gumą (tuleja zewnętrzna, guma, i tuleja wewnętrzna tworzy 1 element). Wtedy rzeczywiście skręcając je z zawiasem w górze, po opuszczeniu by zaczynały się skręcać i prężyć. W przypadku polibuszy, gdzie nie są one zwulkanizowane z powierzchnią wahacza i tulei w środku, nie ma to kompletnie znaczenia. Bo polibusz obraca się swobodnie przy montażu i po opuszczeniu – przecież jest wciskany na smar sylikonowy, nie na sucho :) Pomijam już kwestię, że akurat te egzemplarze są przecięte na pół – jedna poduszka składa się z 2 elementów (2 tulei z poli i tulei stalowej w środku).
Napieranie pneumatem przy skręcaniu poduch to rzeczywiście chory pomysł ;) Atakowanie tylnej zawieszki z kanału to słaba opcja zwłaszcza, że wygodniej jak koła są zdjęte – zwrotnica delikatnie wchodzi w felgę. Zastanawiam się Gib jakbyś wytargał belkę i jak obstawił koła żeby wóz się nie rozjechał stojąc na samych amorach – bez wahaczy z luźno latającą zwrotnicą? ;P Powodzenia z takimi eksperymentami.

kamilspider napisał(a):Prawda ;)
Jak na to wszystko patrzę to mi się przykro robi, że ja tak nie mam ;(

:D


Powoli i sobie też wszystko ogarniesz :)

mx6sc napisał(a):miło się czyta i ogląda


Dzięki bardzo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Majki88 » 1 maja 2013, 15:46

Gratki za kolejne modyfikacje
bardzo się przyjemnie czyta i cieszy fachowe i solidne podejście do sprawy :)
Jak mocno sztywniejsze się staje zawieszenie po wymianie na polibusze ?
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Gib » 1 maja 2013, 20:50

Przecież napisałem wyraźnie że dociągamy na opuszczonym a nie że składamy na kanale. Grzegorz daj spokój ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez mx6sc » 2 maja 2013, 09:13

nie sprzeczajcie się o zakładanie gumek -nie wypada :P
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Seraf » 2 maja 2013, 10:29

fajnie to wygląda i fajnie że robota kompleksowa :D duża różnica w prowadzeniu ?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez onyx » 2 maja 2013, 13:09

Majki88 napisał(a):Gratki za kolejne modyfikacje
bardzo się przyjemnie czyta i cieszy fachowe i solidne podejście do sprawy :)
Jak mocno sztywniejsze się staje zawieszenie po wymianie na polibusze ?


Dzięki :) Sztywniejsze nie będzie niż seria. Twardość tych polibuszy to 75Sh – czyli standard jak ori. Była możliwość ugięcia ich w ręku.


Gib napisał(a):Przecież napisałem wyraźnie że dociągamy na opuszczonym a nie że składamy na kanale. Grzegorz daj spokój ;)


Spoko, luzik ;)
Seraf napisał(a):fajnie to wygląda i fajnie że robota kompleksowa :D duża różnica w prowadzeniu ?


Nie mieliśmy okazji sprawdzić jeszcze – dopiero we wtrorek skończyliśmy robotę finalnie i nie było czasu zrobić zbieżności i geometrii. Po powrocie dam znać co i jak. Ale prowadzenie powinno być delikatnie precyzyjniejsze w stosunku do tego co było – doświadczone na innym autem po tym zabiegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Barthez » 2 maja 2013, 13:22

onyx napisał(a):Dzięki Sztywniejsze nie będzie niż seria. Twardość tych polibuszy to 75Sh – czyli standard jak ori. Była możliwość ugięcia ich w ręku.


a jak z trwałością? – w porównaniu do ori

Pytam bo nie tak dawno miałem spory problem aby dostać gumy do stabilizatora tylnego w Xie, a polibusze są od ręki. Chwilowo sam zrobiłem/wyciąłem tulejki z gumy ale zastanawiam się nad czerwienią w zawiasie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez onyx » 2 maja 2013, 15:03

Nie wiem czy to nie będzie nadużycie, ale są praktycznie niezniszczalne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Szyna » 2 maja 2013, 16:00

Dokładnie, poliuretanów praktycznie nie ma co porównywać z ori, są bezkonkurencyjne ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3366 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez weede » 2 maja 2013, 17:15

ja znowu słyszałem, ze potrafią pękać i kruszeć...
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez MariuS » 2 maja 2013, 17:59

W Leonie ARL 200km+ i pod okolice 400Nm + 225/45/17 część poliuretanów z Olkusza jakoś po roku się poddała. Skręcane "na opuszczonym"
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez onyx » 2 maja 2013, 18:37

Jakos w autach offroadowych się sprawdza i nie ma problemow ;) a z odnosnie opuszczania to już się wypowiedzialem :p pękają zazwyczaj jak sa dobrane za twarde. W tym wypadku korzystam ze swoich doświadczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy