Mazda RX-8 FE 1JZ-GTE Gojira Street Edition

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Gib » 17 sty 2012, 21:32

Jak raz przypomniałem sobie że był test turbin dla 1JZ i Holset HX35 wypadł dość słabo przytoczę suche dane liczbowe celem testu było dmuchnięcie 1.5 bara
KKK K27 – 353@5226 486@5006 0,5@3700 1,0@4400 1,2@4800 spadek od 5000 obr
HX35 ----373@6156 475@4919 0,5@3300 1,0@3800 1,4@4600 spadek od 6200 obr
T3/T4 --- 387@5668 517@4786 0,5@2900 1,0@3400 1,5@3700 spadek od 5100 obr
T68 ----- 497@6214 595@5596 0,5@3700 1,0@4200 1,5@4800 trzyma od odcięcia
GT3071 -- 454@6005 554@5272 0,5@2800 1,0@3400 1,5@3700 spadek od 5800 obr

Wychodzi na to że HX30 będzie jeszcze słabszy niż całkiem średni HX35, po prostu za małe turbo do tego motoru. Chyba że te wymarzone moce i czasy na innym turbo a to tak tymczasowo.

Pokolorowałem żeby było bardziej czytelne
Ostatnio edytowano 17 sty 2012, 22:36 przez Gib, łącznie edytowano 1 raz
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Pit » 17 sty 2012, 21:52

Gib, T68 w porównaniu do HX35 jest ogromna, ogromniasta. Stąd wielka różnica mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Gib » 17 sty 2012, 22:01

Ale zobacz Gareta vs Holset, nie dość że większa moc to jeszcze wcześniej wstaje, generalnie chyba najbardziej uniwersalne tylko że trzeba położyć 3 koła na niego a holsety deczko tańsze, tym niemniej chyba 30 będzie mimo wszystko szybko się kończyło.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Sąsiad » 17 sty 2012, 22:14

Czy dobrze widze: 373KM na 1.4 bara z HX35?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gib » 17 sty 2012, 22:30

Tak, zaczyna spadać od 6200 a moc wychodzi troszkę niżej więc jest jak piszesz.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Sąsiad » 17 sty 2012, 22:58

Hmmmmm nie wiem co to za test <czarodziej> , ale praktyka pokazuje inaczej :D

http://www.nissantech.pl/index.php?show ... st&p=63811
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gib » 17 sty 2012, 23:21

Źródło jest kiepawe bo GT :)
Ale test robiło zdaje się VTG, auto to białe FC+1JZGTE. Nie wiem na ile auta były wystrojone.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez sly » 18 sty 2012, 00:24

Chyba się zakochałem ;p
Pogratulować zapału, wytrwałości w dążeniu do celu pewnie łatwo nie było.
W ogóle to wygląda jak by silnik siedział tam fabrycznie.
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez Sąsiad » 18 sty 2012, 00:43

Gib ten test, patrząc na przykładzie HX35 wydaje się być z pupy :> Podobnych wykresów do znajdujących się w moim linku jest sporo <czytaj>


Na HX30 bara powinien załapać przy 3.3-3.5k, według kolegów zza oceanu bezpieczną granicą jest dla niej 450KM, jako, że we wszystkim przesadzają przyjmijmy, że jest to 400KM. Reasumując, plan nie jest na: nic, nic, nic, ooo i o ku!#a! + konieczność kontry kierą tylko na o, oo, ooo, oooo, ooooo!

sly thx, kilka osób nie znających 8mki nie połapało się, że jest "inaczej" :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gib » 18 sty 2012, 01:03

To jak zobaczę wykres to wtedy odszczekam że HX30 jest zbyt mała.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez tekkenfan » 18 sty 2012, 01:10

Gratki projektu, połączenie ósemki z mniej awaryjną mocniejszą jednostką napędową to może być to :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Sąsiad » 18 sty 2012, 01:28

Gib, zbyt mala na co? ;)

Tekkenfan, thx :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gib » 18 sty 2012, 01:58

Na 400 KM w 1JZ.
Swoją drogą ciekawe, chłopak ze sierrafan pakuje HX40 do 2.4 V6 które ma jako wolnossak zawrotne 130 KM mocy, a tu z kolei minimalizm i przy doskonałym silniku z fajną głowicą który można ładnie zakręcić idzie HX30. :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Bartek1986 » 18 sty 2012, 02:09

Gib piszesz na wielu forach.. Tylko wszędzie gdzie piszesz, piszesz teoretycznie. Zbuduj coś sam, albo poczekaj na finalne wyniki, a nie piszesz od razu, że HX30 jest za mała do tego silnika. Możliwe, że tak się okażę, ale poczekajmy jak stroiciel sobie z tym zestawem poradzi i co z tego wyjdzie.

Ps. A jak chłopak ze sierrafan by sobie założył HX55 to byś napisał, że HX50 jest za mała do 1JZ ? Bo ktoś sobie coś większego założył ?

Pożyjemy zobaczymy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Gib » 18 sty 2012, 11:22

True.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8942 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez DamianMX6 » 18 sty 2012, 13:15

Wreszcie ktoś miał odwagę i umiejętności pozbawic RX8 jedynej wady <jupi> , czyli silnika dziadka Wankla. Podziwiam i zazdroszczę umiejętności. Chciałbym to auto zobaczyc kiedyś na żywo. Koniecznie nagraj filmik jak auto będzie już gotowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Pit » 18 sty 2012, 17:38

DamianMX6 napisał(a):...silnika dziadka Wankla...

Klniesz synu, ale wybaczam, bo nie masz pojęcia, o czym pleciesz ;) O ile zamienisz w swojej frazie "Wankla" na "Renesis", jestem w stanie przyznać rację. Uwierz, że 13BTT, 13B-REW, 13B-RE, 20B-RE, 26B czy czterorotorowe cuda Scoot'a to całkiem sympatyczne silniki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Sąsiad » 18 sty 2012, 18:07

z 2 na poczatku to juz potwory :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez tmx89 » 19 sty 2012, 00:25

wszystko ladnie pieknie a umisz doprowadzic takie cudo http://allegro.pl/show_item.php?item=2045546585

do normalnego stanu ... ?? Prosze uratuj to auto albo obiecej ze takiej krzywdy swojemu nie zrobisz <cisza>
Szwedu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 22:58
Posty: 44
Skąd: Katowice
Auto: Mx-5 NA, Is200, Insignia Turbo, Is250

Postprzez Sąsiad » 19 sty 2012, 00:52

Ze o co kaman? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2011, 12:31
Posty: 410
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy