duzo twardsze boki maja avon zzr. bardzo twarde betonowe. i w miare sa na deszczu i super na suchym. ja wlasnie preferuje a052 ze wzgledu na te mikkie boki bo auto mam lekkie. ale do twojej masy tez bralbym cos z betonowym bokiem bo po dociazeniu odczucia bedziesz mial podobne jak lekkie auto na miekszych bokach. z drugiej strony a052 i tak bok ma twardszy niz ps4 czy cup2. mozliwe ze tez od r21 bo micheliny ogolnie maja mieciutkie boki no ale sie nie wypowiadam bo r21 nie mialem jeszcze.
przeczytaj post 4614
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 13&st=4600"Sport Cup 2 to są dobre opony, nie wątpię.
Jednak jeśli chodzi o porównanie je do Avon ZZR, to chyba trochę mijasz się z prawdą.
Fakt, cena 570 zeta za sztukę PSC2 tj dobra okazja.
Jednak ja osobiście wolałbym wydać 2x więcej na Avon ZZR.
ZRka aktualnie ma tylko jednego rywala, czyli Troefo R, i to "tylko" na suchym i też nie wiele.
Jestem po sezonie, w którym po odebraniu auta próbowałem wszelakich rozwiązań.
Próbowałem: Avon ZZR, Toyo R888R/R888, PSC2, Trofeo R i jeszcze Nankang AR1.
Chciałem jeszcze FZ-201 od Federala, jednak nie zdążyłem (problem z końcem
sezonu i autko coś chwilkę odmówiło posłuszeństwa).
Tak pokrótce:
Wszystkie są dobre.
Jedne troszkę bardziej, drugie troszkę mniej.
Najlepsze zdecydowanie Avon ZZR, w potem może tak:
– Trofeo R (najlepsze na suchej, najgorsze na mokrej, nawet wilgotnej nawierzchni się boją)
– PSC2 – bardzo wszechstronna, jednak wymaga sporego dogrzania na torze, nie mówiąc o ulicy
– R888R/R888 razem z AR1 – bardzo podobne opony, dobrze na suchym, słabo na mokrym.
Aha... za ZZR przemawia jeszcze jedna ciekawa cecha.
W porównaniu do tych z powyższego zestawienia, posiada niemal taką samą wysokość bieżnika jak opony HP/UHP które osiągają ~7-7,5mm.
Zwykle, semi slicki to tak z reguły 4,5-5,5mm.
The End.
Thx for watching. wink.gif"
co do
(a052 ponoć dużo bardziej miękkie i tylko pod lekkie auta a ich klasyfikacja na mokrym ponoć jest tylko w teorii)
jest wiele opini na necie ze opona best na deszczu.
"W dniu 01.02.2020 o 19:02 erdi24 napisał :
A więc A052 z suchej przyczepności nad Cup 2 i Trofeo / Direzza? A na mokrej nawierzchni bardziej przypomina Cup 2 lub gorzej?
Powiedziałbym, że przyczepność na sucho wyraźnie powyżej Cup2, Cup2 wygląda bardziej jak opona UHP w bezpośrednim porównaniu.
To, jak daleko można teraz sklasyfikować na sucho pod Trofeo, jest trudne do oszacowania i zależy całkowicie od konfiguracji i pojazdu.
Jeśli miałeś teraz ten sam pojazd 2x, raz z Trofeo, raz z A052, oba z konfiguracją, która była idealna dla opony, Trofeo może być nieco szybszy, przynajmniej dopóki jest świeży. Słyszałem też mniej pozytywnych rzeczy na temat stałości w ciągu życia. Niektórzy nazywają też Trofeo „półfinałami kwalifikacyjnymi”.
Ale kiedy mój następny zestaw A052 nie działa, prawdopodobnie również przetestuję Trofeos, po prostu, aby móc bezpośrednio porównać moje M2. Kosztują mniej więcej tyle samo w 18 "tutaj w Szwajcarii.
Na mokrej nawierzchni uważam, że A052 jest nawet lepszy od Cup2, niewiarygodne jest, jak dobrze sobie radzi na mokrej nawierzchni. Również znacznie lepsza niż AD08R, co nie jest złe na mokrej nawierzchni ( moim zdaniem lepszy niż Cup2, ale nie pół)
Trzeba tylko uważać na stojącą wodę, jeśli nie masz już dużej głębokości bieżnika. Nawet jeśli jest zimniej (np. Podczas przejazdu, rano przy 10 stopniach, a = 52 nie gryzie). Jeśli jest naprawdę ciepło, trzyma się o wiele więcej, oczywiście, nie muszę ci tutaj mówić. Ale to naprawdę zabawne, że nawet w niskich temperaturach trzyma się lepiej niż niektóre opony sportowe UHP na szczycie.
O tak, kolejność przyczepności na mokro wszystkich opon, którymi jeździłem na M2: Cup2 <AD08R <A052 <PS4S
https://www.trackdayforum.com/index.php ... d/&page=16"
mysle ze jak jezdziles na ps4 i przezyles jakos na nich to na 052 bys tez przezyl bo maja twardszy bok a i przyczepnosc zdecydowanie lepsza na ulicy od ps4. moim zdaniem to takie optimum na dzis dzien na ulice ale moze sie myle. na pewno ja je w tym roku wyprobuje. bo na razie tez opieram sie tylko na opiniach innych. zzr jezdzilem i moge polecic do ciezkich aut. mnie od niej juz szczenka odpada. za twardo zdecydowanie choc auto mam tylko na trackdaye. ale to na nich mam swoj personal best.