Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 22 kwi 2016, 23:06

Plus nowe tarcze, łożyska... Zmiana felg jest najważniejsza.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 23 kwi 2016, 06:29

Czy się zeszkli to zależy głównie od klocka ale już nic nie piszę bo widzę, że nie pasuję CI to :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez DARO MAZDA 323 » 23 kwi 2016, 07:33

Bartek a ile km zrobiłeś po torze ? Jeździłeś do samego końca w największym deszczu .
Nie uznawałeś okrążeń chłodzących jak sam pisałeś wiec co się dziwić że hamulce powiedziały CI papa :)

Tor błyskawicznie zweryfikował nasze auta drogowe . MOC , opona , hamulce , klocki , zawias itd.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez mx-3lover » 23 kwi 2016, 10:04

ravo napisał(a):Czy się zeszkli to zależy głównie od klocka ale już nic nie piszę bo widzę, że nie pasuję CI to :)

Zgadzam się, ciężko jest zeszklić np. Carbone Lorraine. Tarcza nacinana ma same plusy w porównaniu z gładką, (pomijam cenę i minimalnie mniejszą powierzchnię trącą). Po założeniu lepszych klocków chcę mieć święty spokój. <ok>

DARO MAZDA 323 napisał(a):Bartek a ile km zrobiłeś po torze ? Jeździłeś do samego końca w największym deszczu .
Nie uznawałeś okrążeń chłodzących jak sam pisałeś wiec co się dziwić że hamulce powiedziały CI papa :)

Tor błyskawicznie zweryfikował nasze auta drogowe . MOC , opona , hamulce , klocki , zawias itd.


Zrobiłem dokładnie 155.154 km. 38 okrążeń, każde 4.083 km. Nie licząc pękniętej tarczy, która mogła pęknąć w drodze do domu na następny dzień, wszystko ok. Delikatne zeszklenie i nalot na tarczy po około 150 km znikneły. Tak samą sytucję miałem na drodze jak testowałem nową pompę i serwo z X9. Hamować potrafię, tzn. opóźniam do samego końca, hamuję silnie i krótkotwale, zapytaj Eweliny.
Ostatnio edytowano 23 kwi 2016, 23:11 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez weede » 23 kwi 2016, 11:02

ravo napisał(a):Pati :P ? vel XXX zawsze się wkurzał jak tak do niego mówiłem, tęsknie za nim ;)

Nie czytałem już potem wątku weede, nikt też nie piszę tutaj w złym tonie dla Ciebie bardziej kibicujemy i staramy się podpowiedzieć czasami warto posłuchać ;)


Tylko, że ja na moich przejechałem 3 sezony upalając po mieście i wiele prób kartodromowych (faktem jest, ze na poznaniu na pewno zestaw dostaje bardziej) ale moje są w super stanie. Kwestia jak to się zrobi – ja robiłem na maszynie CNC z chłodzeniem, a nie zwykłą wiertarą. No i robiłem to w ori tarczach BREMBO a nie Mikodach.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mx-3lover » 23 kwi 2016, 16:04

Mi pękła ATE ale nie wiem na czym to Pati wiercił. Masz fotkę przewierconych Brembo? Z tego co pamiętam u Cb otwory były w innych miejscach.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 1 maja 2016, 21:44

Temat nowego serca i przepustki do projektów powraca!

I to nie byle jakiego, przed Wami rasowe KL-ZE. <serduszka> Głowice, wałki KL31. Tłoki z najwyższą półką. Obecnie założony jest kolektor wraz z przepustnicą KL47, ale ustąpią miejsca prostemu jak znajdę odpowiednią przepustnicę.

Czemu ZE a nie DE? Zawsze marzyłem o ZE i 200 KM w EC. Druga sprawa, wystarczyła mi szczera rozmowa z misiakiem by odpuścić DE, które jak na moje nadaje się do X6 i X9. :P

Jak dobrze pójdzie motorownia będzie u mnie dokładnie za tydzień, a sam swap za miesiąc. Zdjęcia ze spotkania z Shinbu i oględzin KL-ZE.
Załączniki
363225981_1_1000x700_swap-silnik-kl-ze-25-v6-z-mazda-mx-6-j-spec-jdm-mx3-323-probe-xedos-mosina.jpg
363225981_2_1000x700_swap-silnik-kl-ze-25-v6-z-mazda-mx-6-j-spec-jdm-mx3-323-probe-xedos-dodaj-zdjecia.jpg
363225981_3_1000x700_swap-silnik-kl-ze-25-v6-z-mazda-mx-6-j-spec-jdm-mx3-323-probe-xedos-osobowe.jpg
363225981_5_1000x700_swap-silnik-kl-ze-25-v6-z-mazda-mx-6-j-spec-jdm-mx3-323-probe-xedos-wielkopolskie.jpg
363225981_6_1000x700_swap-silnik-kl-ze-25-v6-z-mazda-mx-6-j-spec-jdm-mx3-323-probe-xedos-.jpg
IMG_20160501_162726.jpg
IMG_20160501_162949.jpg
IMG_20160501_163004.jpg
mms_img-1581116529.jpg
IMG_20150704_122253.jpg
IMG_20160501_170025.jpg
PANO_20160501_170205.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez misiak89-89 » 1 maja 2016, 23:48

Bo taka prawda, musze podrabiac swojego kl'a by szukac dodatkowych koni. Jeżeli chodzi o odpowiednia przepustnice to kl31 i zwykła kl01 to jest to samo.

Graty progresu ;)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Shinbu » 2 maja 2016, 00:07

KLZE powinno być seryjnie montowane w mx3 :D czas poprawić fabrykę Bartek <czarodziej>
Mam nadzieję, że Vka będzie Ci jak najdłużej bezawaryjnie służyć <ok> i że po zrobieniu dolotu, wydechu i ecu wypluje porządne cyferki <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2011, 19:34
Posty: 50 (1/0)
Skąd: Mosina
Auto: Jest: RX-8 06r 192KM
było:MX-3 94R 1.8 V6
2.5 V6 KL-ZE J-Spec
1.6 DOHC 16V LPG
2.5 V6 KL-DE US

Postprzez dam92 » 2 maja 2016, 09:23

<serduszka> pozazdrościć ^^ ja teraz musze szukać koni a takie 200 to w serii powinno w tym aucie być..
Gratki za planowanego swapa :D i czekamy na efekty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez weede » 2 maja 2016, 10:06

Jaki będzie komputer?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mx-3lover » 2 maja 2016, 10:31

Na chwilę obecną planuję zostawić swój z K8 o nr K819-18-881b z krótką płytką, do którego Pati wgra EEPROM KL-ZE. Później albo strojenie albo chip Probinatora lub Extremethings.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 2 maja 2016, 12:42

No Bartek w końcu mnie dogonisz ....
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez mx-3lover » 8 maja 2016, 23:19

Silnik wylądował już u mnie. Fotostory:
IMG_20160503_170447.jpg
IMG_20160503_173612.jpg
IMG_20160508_140055.jpg


Podziękowania dla DARO MAZDA 323 za użyczenie furmanki.

Przygotowania do swapu będą wyglądać następująco:
-nowe świece DENSO wzmocnione
-nowe przewody WN NGK Japonia
-nowy filtr paliwa JAPAN OEM
-nowy olej, sprawdzony MOTUL 300V COMPETITION 15W50
-nowy filtr oleju OEM
-nowy olej do skrzyni MOTUL GEAR COMPETITION 75W140
-nowy płyn chłodniczy PRESTONE -37°C
-nowe bandaże na kolektory
-nowe, wyspawane portki
-nowe sprzęgło EXEDY MZK2080
-przekładka osprzętu i skrzyni z K8
-wywiercenie i nagwintowanie otworu M12x1.5 pod dodatkowy czujnik temperatury
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 9 maja 2016, 09:12

Na kiedy planujesz wrzucic silnik , do końca maja uda się ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez mx-3lover » 9 maja 2016, 10:00

Optymistyczna wersja – czerwiec. Realistyczna – wakacje.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Szyna » 9 maja 2016, 13:42

Życzę powodzenia z tymi 200 koniami <rotfl> Może ok 190 się zakręci :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mx-3lover » 12 maja 2016, 12:43

Szyna napisał(a):Życzę powodzenia z tymi 200 koniami <rotfl> Może ok 190 się zakręci :P

Mierz wysoko!

Zmierzyłem nowe kolektory i outlet (wyjście) ma dokładnie 63 mm, 2.5".
Tacy producenci wydechów jak Borla czy Pacesetter do silników KL-DE/ZE w MX-6/Probe montowali wydechy właśnie o średnicy 2.5".
Idąc dalej wydech u mnie też będzie miał 2,5". Z tego co kojarzę każde mocne KL-ZE miało wydech 63 mm – radekkm, Rafał.
Seryjna średnica 2,25" jest ok, ale jest seryjna i robienie wydechu o takiej średnicy do sportowych kolektorów jest co najmniej bezsensu.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 13 maja 2016, 23:53

misiak89-89 napisał(a): Jeżeli chodzi o odpowiednia przepustnice to kl31 i zwykła kl01 to jest to samo.


Niestety nie masz racji. Różnią się obecnością króćca od silniczka krokowego – IAC.
iacs01a.jpg


Kolektor KL-DE ma dodatkowy otwór w celu połączenia IAC.
hoses2.jpg


Przepustnice od kolektora Curved Neck i K801 mają identycznie skonstruowany silniczek krokowy jak przepustnica KL31 i podciśnienie do niego realizowane jest wewnętrznie poprzez przepustnicę. Zdjęcie przepustnicy KL31:
DSCF3574.jpg


Montując przepustnicę KL01 do KL31 Straight Neck musimy doprowadzić podciśnienie z kolektora do IAC. Sposobów jest kilka np. założenie trójnika na króćcu od serwa i utworzenie połączenia kolektor->serwo i IAC.

Dostałem od Shinbu przepustnicę KL31 z uszkodzonym mechanizmem od linki i odłamanym ogranicznikiem. Biorąc pod uwagę powyższe zreanimuję dedykowaną KL31.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez misiak89-89 » 14 maja 2016, 08:13

Wyjdzie ze bede cwaniakowal ale mialem na mysli same przepustnice, krokowi sa inne. Ja mam u siebie ta z klde bo ilosc przewodow mi pasowala ale nie zaglebilem sie w szeczoly jakk Ty. Fajnie ze rozgrysles temat ;)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy