626 GE FS

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 2 lut 2011, 23:24

Marcin1mazda napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Trzeba odjąć ok. 0,5s wtedy wyjdzie w miarę realny czas.

Nie no To Jacku akurat jest śmieszne..
Prawie seryjny mps miałby niby jechać 14,1 na 1/4 ? i to wygłuszony i z dużym audio ?

Swoje zdanie opieram m.in. na tych wypowiedziach:
Siw-y napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Czy był ktoś ktos startował zarówno w Sochaczewie jak i teraz tym samym autem W TYM SAMYM setupie?
Ja prawie, bo w Sochaczewie miałem dziurawy wydech bez kata, a w Piotrkowie szczelniutki wydech z ori katem z KL'a i czasy około pół sekundy gorsze od tych z Sochaczewa.
Z tym, że w porównaniu do Sochaczewa, w Piotrkowie praktycznie trakcji nie miałem ,no i w Piotrkowie jakoś w ogóle pod górkę było <lol>

weede napisał(a):czasy na mega zlocie były maksymalnie z [tiiit] i w ogole ich nie mozna brac pod uwage.

Auto jarka idzie jak złe i jest szybsze od mojej ZE, a ja robie na pomiarze profi sprzetem TAGa 15:01 przed kolektorami. W finale dostałem ponad pól dlugosci auta. Graty.

Oraz na porównaniu czasów innych aut. Odjęcie 0,5s daje całkiem sensowne wyniki.
Może kierownikowi taj 6MPS faktycznie za pierwszym razem udało sie "oszukać system"? Zwłaszcza, że za drugim przejazdem osiągnął już tylko 16,219s

Lukas007 napisał(a):Wykres

Przed i po strojeniu
przed strojeniem AFR 14-16 na wtryskach od FP
po strojeniu AFR 12.8 na wtryskach od FS-DET

No to przy takim wykresie moim skromnym zdaniem jak najbardziej warto zainteresować się przesunięciem odcinki. Wykres bardzo zbliżony do mojego. Moc idzie do samego końca w górę. Warto też jak najbardziej rozejrzeć się za krótszymi przełożeniami skrzyni biegów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Marcin1mazda » 2 lut 2011, 23:42

Drugi czas był mój i był to czas z włączoną trakcją, spalonym biegem 2 i 3-Cim :) także na reszte czasów nie patrz... po każdy przejazd później był spalony..
Czas Rx7 2Jz też powiecie, że był zły ?
Mi sie wydają te czasy realne i nie ma co sie oszukiwać :) 15sek Kl-ZE to dobry wynik.. Gdybyście tak ogarneli oponę 15" Slick i wydmuszkę to 14,5 jak nic na blacie by pękło :) Mps 6 wyrywa dziko do przodu, więc ten czas jest w 100% autentyczny a i wydawał mi sie nawet za dobry ;–)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Lukas007 » 3 lut 2011, 01:54

No to wiem już co ewentualnie będę robił dalej – skrzynia od FS'a i przesunięcie odcinki (o ile da się to w tym komputerze wykonać). Mam drugi komputer z FS'a (kupowałem razem z klimą) więc w razie potrzeby pójdzie na eksperymenty ...

Podsumowując, tak jest obecnie

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 3 lut 2011, 02:17

Ciekawe czy starczy na Golfa 1.6 TD ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8944 (142/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 3 lut 2011, 02:20

Podstaw mi jakiegoś to się przekonamy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 3 lut 2011, 02:32

Napisz to na odpowiednim forum, myślę że się znajdzie.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8944 (142/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 3 lut 2011, 02:39

Nie szukam na siłę okazji do udowadniania czegoś. Jeszcze będzie okazja żeby się sprawdzić. Póki co jest jeszcze kilka rzeczy które chciałbym zrobić, ale niestety fundusze nie pozwalają mi na zbyt wiele ... powoli może zacznie to jeździć lepiej niż obecnie.

Z ciekawości nałożyłem także wykres z przed ostatnich modów (125KM/170NM na silniku FP) na obecny ...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 3 lut 2011, 07:35

Ja bym jeszcze popatrzył taką opcję jak kolektor VTCS/VICS, w przypadku FP z wałkami od DE i wystrojeniem daje koło 10-14km. Jak coś to mam taki z mojego DET'a więc na eksperymenty mogę udostępnić :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez piwo » 3 lut 2011, 08:19

powiem tak.wykres bajka.no i odcinke az sie prosi przesunac.przesuwaj odcinke o tyle az bedzie widac ze pol tyisaca wczesniej juz opada moc.dopoki takie stanu nie zaobserwujesz to w gore w gore w gore.da to calkiem sporo na cwiare.ciagniecie na nizszym biegu dluzej to zawsze czysty zysk.moment na kolach po zrzuceniu na wyzszy bieg zazwyczaj leci w dol okolo 30%.wystarczy sobie spojrzec na wykres momentu na silniku przy 5000 w porownaniu do 7000 i jeszcze podzielic to przez roznice w przelozeniu calkowitym skrzyni na dwoch poszczegolnych biegach i widac jaki bedzie moment na kolach po zmianie biegu.kurde az sie prosi o ta zmaine odciny.pewnie moc jeszcze w gore pojdzie o te 10 kunikow przy 7000obrotow.podnies do 7500 na poczatek.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Pyton162 » 3 lut 2011, 08:33

dokladnie , odcinka w gore, krotsza skrzynia z lzejszym zamachem i bedzie to juz ganiac kl bez problemu :D
Pyton162
 

Postprzez Lukas007 » 3 lut 2011, 10:26

Ja bym jeszcze popatrzył taką opcję jak kolektor VTCS/VICS,

Z tego co wiem to taki kolektor miał FS-ZE fabrycznie, stąd pewnie te 20KM różnicy ... pomyśle o tym. Tylko kwestia tego czy da się ten system na oryginalnym komputerze od FP/FS sterować, a jeżeli tak to w jaki sposób ...

az sie prosi przesunac.przesuwaj odcinke

dokladnie , odcinka w gore,

Tak zrobię :) ... co do zamachu to nie jestem do końca przekonany, ale ostatnio nasłuchałem się pozytywnych opinii na temat jego odchudzania, więc i taka modyfikacja wchodzi w grę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 3 lut 2011, 10:41

Lukas007 napisał(a):Z tego co wiem to taki kolektor miał FS-ZE fabrycznie, stąd pewnie te 20KM różnicy ... pomyśle o tym. Tylko kwestia tego czy da się ten system na oryginalnym komputerze od FP/FS sterować, a jeżeli tak to w jaki sposób ...


Fabrycznie to komputer z FS'a ma sterowanie, a tak to DETem można zrobić tam sterują tym zaworki podobne do N75 z vag'a.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Gib » 3 lut 2011, 10:44

Jako praktyk powiem że koszt jest niewspółmierny do poprawy, ale skoro i tak zrzucasz skrzynię to można się bawić.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8944 (142/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 3 lut 2011, 11:22

Fabrycznie to komputer z FS'a ma sterowanie, a tak to DETem można zrobić tam sterują tym zaworki podobne do N75 z vag'a.

Skoro tak to bardzo dobrze :)

koszt jest niewspółmierny do poprawy

Teraz zabawy z przesunięciem odcinki i podmianą kolektora są akurat najlepszym wyjściem jeżeli chodzi o stosunek przyrostu mocy do poniesionych kosztów. Odcinka na 7500 obrotów to myślę jakieś dodatkowe 5-6KM za 100-200zł ... jak na N/A to znikome koszty przyrostu. Kolektor to chyba także nic strasznego, montaż i strojenie zmieści się w 300zł + koszt zakupu. Największe koszty już poniosłem z racji wymiany silnika – teraz to już tylko kosmetyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez piwo » 3 lut 2011, 11:28

co do tego sterowania elektrozaworem zmiennej dlugosci dolotu to chyba nie wyjsciem pwm a zwyklym wyjsciem parametrycznym.ustawiamy na jakich obroatch ma sie zminic dlugosc dolotu (elkektorzawor ma dostac 12v ) i koniec.zreszta det2 ma tylko ejdno pwm pewnie juz zajete pod mape paliwa dla wtryskow.chyba ze lukas ma mape tylko korygujaca glowna za pomoca przeplywki.ale to raczej beznadziejna sprawa.wiec zostaje parametryczne wyjscie dla zaworu nie pwm.jeeszcze jedno.na det II nie da sie przesunac odcinki.mozna to zrobic dopiero w trybie stand alone w wersji det III.wiec chyba cie wymiana ecu na nowsze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Lukas007 » 3 lut 2011, 18:56

Odcinkę pewnie da się pewnie przesunąć metodą Jacka przez wymianę kwarcu taktującego procka w ECU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez krakusik mx-3 » 7 lut 2011, 09:13

a ja tylko moge Ci pogratulować podejścia do tematu oraz zadbanej 626 :) jest pięknie a jak będzie sucho to z chęcią się przejade przeciw Tobie z moim padłem :)
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez Lukas007 » 8 lut 2011, 23:57

Dzięki, z MX'em chętnie się przejadę ... będę miał ambitny punkt odniesienia do dalszych modów ;)

Przy wchodzeniu na wysokie obroty (4000-6000) pod obciążeniem, słychać we wnętrzu coś w rodzaju trzeszczenia ... albo jakby jakiś luźny, przepalony kawałek metalu, albo zwarcie w instalacji, ale raczej ta pierwsza opcja. Ciężko jest zlokalizować skąd dochodzi dźwięk, ale najlepiej słychać po po otwarciu szyby pasażera z przodu ... czyżby katalizator ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 9 lut 2011, 08:02

Może stukowe :)
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez piwo » 9 lut 2011, 08:32

stukowe to tak jakby terkotka w szprychach jak dzieci w rowerach robily.nakrec film.albo lepiej.zalej 98 albo shella 99 i zobacz czy dzwieki znikna.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy