Wyposażenie seryjne:
*silnik 1.8 16V SOHC 103KM
*wspomaganie kierownicy
*4x el. szyby
*el. lusterka
*ABS
*immobiliser
*centralny zamek
Modyfikacje wnętrza:
*podłokietnik od MX-3
*skórzany mieszek od dźwigni zmiany biegów
*instalacja alarmu z pilotem i podłączenie go do istniejącego centralnego zamka oraz immobilisera
*fotele kubełkowe od wersji GT
*niebieskie podświetlenie przycisków
Plany na przyszłość:
*tarcze zegarów Indiglo
*aluminiowe ramki zegarów
*skórzana gałka zmiany biegów
Car audio:
*radioodtwarzacz Blaupunkt (jakieś tanie badzieiwe 4*18W z 16-bitowym przetwornikiem
*głośniki 6x9 trójdrożne Kenwood KF-C 6979 60W RMS (240W peak) w tylnej półce
*głośniki 17cm trójdrożne Pioneer TS-G1703i 35W RMS (180W peak) w przednich drzwiach
Plany na przyszłość:
*jakiś lepszy odtwarzacz 4*50W MOSFET z 24-bitowym przetwornikiem, najprawdopodobniej Kenwood
Styling:
*oryginalny pakiet Zendera (obydwa zderzaki + nakładki progowe)
*oryginalna lotka na tylną klapę od wersji GT
*zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono
*led'owe światła do jazdy dziennej (żeby nie musieć jeździć z otwartymi reflektorami w dzień bo nie dość że brzydko wyglądają to stawiają dodatkowy opór powietrza)
*lakierowanie całej budy
Plany na przyszłość:
*ponowne malowanie zacisków (tym razem najpierw piaskowanie a potem lakierowanie proszkowe)
*utrzymać jak najdłużehj w takim stanie jak jest teraz
Silnik:
*swap silnika na BP 1.8 16V DOHC
*generalny remont (szlif cylindrów, wymiana tłoków, wymiana pierścieni tłokowych, planowanie głowicy i bloku, wymiana panewek głównych oraz korbowych, oryginalna metalowa uszczelka pod głowicę, frezowanie gniazd zaworowych, szlifowanie zaworów, wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów, sprawdzenie wału korbowego oraz szczelności głowicy, wymiana wszystkich uszczelek w silniku, wymiana paska rozrządu, rolek, pompy wodnej oraz pasków klinowych, wymiana wszystkich płynów w silniku, Wymiana kabli wysokiego napięcia i świec na nowe NGK, olej silnikowy półsyntetyk Valvoline VR1 10w60)
*wyważony wał korbowy wraz z kołem zamahowym, dociskiem, kołem pasowym i kołem zębatym, wyważone korbowody
*cylindry rozwiercone na 84mm (oryginalnie 83mm), pojemność zwiększona do 1890cm3 (oryginalnie było 1839)
*tłoki o wysokim stopniu sprężania Y.C.P.
*pierścienie tłokowe Hastings Racing
*splanowana głowica (ok. 1mm)
*wałki rozrządu od Świątka (ssący 249st., wznios 9.5mm; wydechowy 264st., wznios 9.3mm)
*wydech (bez kolektora wydechowego) zrobiony na zamówienie w El-tec: średnica 2.25", 2 tłumiki przelotowo-komorowe bez katalizatora
*filtr stożkowy Fujita z obudową termiczną i dolotem własnej konstrukcji
*konwersja MAF->MAP i wyrzucenie przepływomierza z dolotu
*Ecumaster DET3 wystrojony w trybie "FuelImplant" czyli bezpośrednie sterowanie wtryskiwaczami
*kable wysokiego napięcia NGK
*świece NGK
*regulowane kółka rozrządu
*regulator ciśnienia paliwa
*pompa paliwa Walbro 255l/h
*kolektor wydechowy 4-1 Pacesetter owinięty bandażem termoizolacyjnym
*oil catch tank z filtrem na odme
*teflonowa termoizolacyjne uszczelki między głowicą a kolektorem ssącym, między przepustnicą a kolektorem oraz pomiędzy kolektorem a zaworem dodatkowego powietrza
*pominięty obieg płynu chłodzącego (podgrzewającego) przez przepustnicę
*odcięcie zapłonu przesunięte z 7300 na 8050obr./min
*auto strojone było i jeździ na codzień na paliwie Suprema 98 ze Statoil
Plany na przyszłość:
*chłodnica oleju (już leży w garażu od Astry GSI, trzeba tylko zamontować)
*ITB (cztery przepustnice zaadaptowane od jakiegoś motoru)
*swap głowicy z MX5 NB (z mechanicznymi popychaczami zaworów)
*ostrzejsze wałki
Przeniesienie napędu:
*skrzynia biegów od 1.3 (krótsze biegi niż w skrzyni od 1.8, trzeba częściej machać lewarkiem ale jest lepsze przyspieszenie)
*koło zamahowe od 1.8 SOHC (mniejsze i lżejsze niż od DOHC)
*kompletne sprzęgło NKK (docisk, tarcza, łożysko, niestety wszystko od wersji SOHC), wzmocniony docisk oraz wymienione okładziny tarczy u Radzikowskiego
*short shifter własnej roboty
Plany na przyszłość:
*szpera Phantom Grip
Układ hamulcowy:
*swap hamulcy od GT: przód 257mm, tył 251mm (oryginalnie było 235/231)
*regeneracja wszystkich zacisków hamulcowych (rozebranie na części pierwsze, oczyszczenie, nasmarowanie, wymiana wszystkich elementów gumowych i prowadnic)
*tarcze nacinane i nawiercane Mikoda, klocki Ferrodo
*tylne klocki od Forda Probe (klocki do Mazdy są o 1cm węższe i wykorzystują do hamowania tylko 1/3 powierzchni tarczy)
*wymiana płynu hamulcowego na Ferrodo Dot-4
Droga hamowania z 60Mph (96km/h) wg G-tech Pro: 124 stopy czyli ok. 37.8m
Plany na przyszłość:
*wymiana płynu hamulcowego na DOT 5.1
*montaż przewodów hamulcowych w stalowym oplocie
Koła:
*alufelgi 15" Autec
*opony 195/50 R15; przód: Yokohama Parada spec-2, tył: Toyo Proxes TR1
*na zimę opony Barum Polaris 2 195/50 R15
*czerwone nakrętki wentyli
Plany na przyszłość:
*renowacja alufelg
*czerwone nakrętki do alufelg Dragwheels
Zawieszenie:
*sprężyny obniżające -35mm H&R
*amortyzatory Koni Special z regulacją stopnia twardości
*przekładka dolnych stabilizatorów przedniego i tylnego od wersji GT (lite o średnicy 22mm, oryginalnie były rurowe 18mm)
*wymiana wszystkich łączników i tulei stabilizatorów
*wymiana sworzni [waaaczego?] przednich
Plany na przyszłość:
*rozpórki kielichów przód i tył
Wykres po strojeniu u Coobcia:

Pomiary G-tech'em Pro:
od 0 do 60Mph (96km/h):

A to filmik pokazujący przyspieszenie od 0 do 210km/h (z czasów kiedy Mazda wypluła z siebie 151KM na hamowni):
Dyplom z MegaSpotu w Sochaczewie w 2009r. (najlepszy czas ET: 15.182s przy mocy 151KM)

Dyplom z Megaspotu w Rykach w 2011r.

Dyplom i puchar z Megaspotu w Czaplinku w 2012r.


Wygląd na dzień dzisiejszy:






