Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 15 sie 2016, 00:01

Teraz Ci odpowiem, bo widzę post bez głupich odzywek.
Na zlot Nissana nie wyrobię się, bo muszę jeszcze zająć się hamulcami.
Na przód wlecą nacinane Mikody z klockami Hawk HP+ a na tył komplet ATE. Dodatkowo zaciski z tyłu zostaną zregenerowane.
Ostatnio edytowano 15 sie 2016, 20:08 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez risto77 » 15 sie 2016, 09:36

No szkoda. Chciałbym zobaczyć jak teraz będzie jeździć.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez mx-3lover » 15 sie 2016, 10:37

Myślę, że bardzo podobnie jak ta:


Ale o czymś takim mogę pomarzyć:
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 18 sie 2016, 16:21

Przed chwilą dotarł do mnie komputer K819-18-881b z EEPROM'em KL-ZE.
IMG20160818_161755.jpg
IMG_20160818_160654.jpg
IMG_20160818_160725.jpg

Dzięki weede!
Czemu nie strojenie i DET3? Na chwilę obecną kasa potrzebna jest gdzie indziej.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez weede » 18 sie 2016, 20:09

oby służył ;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mx-3lover » 18 sie 2016, 23:12

I służy. Zniknęło dławienie się w dolnej partii obrotów i silnik teraz lepiej się dokręca. Optymalna zmiana biegów to już 7500 a nie 7000 obr/min.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez dam92 » 19 sie 2016, 19:16

Na epromie z KLZE Vrisy zamykają się normalnie przy 6500? czy wyżej?

Wpadłem w sumie na taki pomysł bo w KLu czuć i słychać jak zamykają się Vrisy że nie ma sensu kręcić dalej, jakby wykonać prosty układ który czytałby obroty silnika i np. wtedy kiedy seryjne ECU je zamyka czyt. 6500 żeby to puszczało na nie sygnał do otwarcia i trzymało np. do 7000, :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez sq2jul » 20 sie 2016, 00:25

Jest juz takie coś. Pogadaj z Gadula.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez marcinowozniako » 20 sie 2016, 02:15

dam92 napisał(a):Na epromie z KLZE Vrisy zamykają się normalnie przy 6500? czy wyżej?

Wpadłem w sumie na taki pomysł bo w KLu czuć i słychać jak zamykają się Vrisy że nie ma sensu kręcić dalej, jakby wykonać prosty układ który czytałby obroty silnika i np. wtedy kiedy seryjne ECU je zamyka czyt. 6500 żeby to puszczało na nie sygnał do otwarcia i trzymało np. do 7000, :)


To że Ci się wydaje na czucie ze nie ma sensu kręcić dalej to nieprawda gdyż niestety trzeba kręcić wyżej aby osiągnąć optymalne obroty po zmianie biegu na wyższy. Poza tym moc jest i tak duża od 6500 do 7500 i jeżeli chcesz się z kimś ścigać to musowo musisz mazde do takich obrotów trzymać.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 20 sie 2016, 08:51

dam92 napisał(a):Na epromie z KLZE Vrisy zamykają się normalnie przy 6500? czy wyżej?

Nie sprawdzałem tego ale ponoć jest tak: "seryjnie dla KLZE jest 3600, 4600, 6600, o optymalnie 4000, 4800, 6800".

Jest sens wyżej kręcić, by po zmianie biegu znaleźć się na odpowiednich obrotach. W rasowym KL-ZE moc rośnie do 6800 rpm.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Yoki » 20 sie 2016, 09:22

KL-ZE z xedos9 190ps(140kW)/6500rpm, 22,2 kg · m (218N · m) / 5000rpm dane z Japonii
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez mx-3lover » 20 sie 2016, 09:37

Yoki to nie ten silnik, mam silnik z MX-6 J-spec z wałkami KL31. X9 miały KL01.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Yoki » 20 sie 2016, 09:46

Troszkę jest różnicy Maksymalna moc wyjściowa 200PS (147kW) / 6500rpm
Maksymalny moment obrotowy 22,8 kg · m (223.6N · m) / 5500rpm. Dane oryginalne z Japonii
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez JapanBA » 20 sie 2016, 10:16

W japońskiej Milleni po FL były jedynie tłoki KLY7 i przepustnica KL68, reszta bez zmian.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez mx-3lover » 21 sie 2016, 12:21

W praktyce i po strojeniu wygląda to tak:
mx3hamownia.jpg
Wykres KL-ZE Rafała_'a


Wersje KL-ZE były już nie raz wałkowane. Są tylko 2, różnią się wałkami i kolektorem z przepustnicą.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 21 sie 2016, 15:56

kreska Rafała znana co pokaże u Ciebie ? :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez mx-3lover » 22 sie 2016, 12:13

Jeśli nic ciekawego to wiesz co zrobię... <czarodziej>

Z racji tego, że wolę jeździć niż dłubać w samochodzie to podczas przygotowań do nowego dolotu zamontowałem chłodnicę oleju z Mazdy RX-8 zamiast seryjnej wspomagania.

Skompletowane części:
IMG_20160821_070712.jpg

-chłodnica oleju lewa Mazda RX-8 (265mmx175mmx50mm)
-uniwersalne mocowania chłodnicy Mocal
-końcówki oczkowe FI-18 DN12
-przewód olejowy 12mm 1MPa 2m
-oryginalne śruby przewodów
-podkładki miedziane
-oryginalne blaszki z nakrętkami
-opaski 12-22mm

Został usunięty termostat a kanał od małego obiegu zaślepiony:
IMG_20160821_063943.jpg


Po kolejnym weekendzie z samochodem/silnikiem: <lol>
IMG_20160822_070556.jpg
IMG_20160822_093745.jpg
IMG_20160822_093753.jpg

IMG_20160822_093823.jpg

IMG_20160822_093808.jpg


Chciałem taką jak ma weede, ale jej króćce mają tylko 10mm średnicy zewnętrznej. Chłodnica z MX-3 V6 ma 12mm a z RX-8 14mm.
Planowałem umieścić chodnicę za prawym halogenem ale okazała się za duża. Może to i dobrze obecne miejsce jest bezpieczniejsze.
Chłodnica ma spory potencjał, jadąc bez belki i zderzaka wieczorem była delikatnie ciepła a płyn podniósł się o 2/10 skali min-max. Po montażu powyższych podnosi się o 4/10 skali. Ważne, że płyn nagrzewa się do optymalnej temperatury, bynajmniej mam takie wrażenie i jak zacznie się pałowanie płyn nie podniesie się o 15/10 skali. :D
W 30% jest to moja fanaberia, ale nie chcę w ekstremalnej sytuacji zgubić wspomagania i zagotować płynu...
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez misiak89-89 » 23 sie 2016, 21:12

Ładnie, szczególnie pomocne przy gętsych slalomach <spoko>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bartg » 24 sie 2016, 08:19

Witamy w Projektach :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez mx-3lover » 24 sie 2016, 18:13

misiak89-89 napisał(a):Ładnie, szczególnie pomocne przy gętsych slalomach <spoko>

Na Niskie Łąki jak znalazł.
e4.png


Bartg napisał(a):Witamy w Projektach :P

<oczko>

Jestem już umówiony i w poniedziałek będzie wymarzony wydech.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy