Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa
Jak nieznajdziesz co jest nie tak to dajesz termowłącznik od jakiegoś auta mocujesz najlepiej na rurze górnej i podłaczasz przez przekaźnik i śmiga, i możesz sobie wybrać termowłacznik moj przy 97 włacza wentyla a ori w mazdach chyba przy 100 załacza
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Wiązka z BG jest tylko ta co w środku, skrzynka z bezpiecznikami jest od mx i cale okablowania silnika tez.
A jak włączyć wentylator na krotko ? Działa na pewno bo go sprawdzaliśmy i podaliśmy mu zasilanie. Przekaźnik chyba tez działa bo od czasu do czasu było slychac jakieś tykniecie jak temp. rosła, wiec może faktycznie jest problem z ta skrzynka od bezpieczników i nie dostaje zasilania. Mamy jeszcze swojego elektryka i chyba nie będziemy się z tym bawić. A w ostateczności zrobimy tak jak pisze Mlody
Co do podciśnień to ja nie wiedziałem o tym ze jest to jakiś wężyk z zaworkiem kierunkowym. To musi się Capazo wypowiedzieć bo to on montował
A jak włączyć wentylator na krotko ? Działa na pewno bo go sprawdzaliśmy i podaliśmy mu zasilanie. Przekaźnik chyba tez działa bo od czasu do czasu było slychac jakieś tykniecie jak temp. rosła, wiec może faktycznie jest problem z ta skrzynka od bezpieczników i nie dostaje zasilania. Mamy jeszcze swojego elektryka i chyba nie będziemy się z tym bawić. A w ostateczności zrobimy tak jak pisze Mlody
Co do podciśnień to ja nie wiedziałem o tym ze jest to jakiś wężyk z zaworkiem kierunkowym. To musi się Capazo wypowiedzieć bo to on montował
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
W dużym skrócie – skrzyneczka z bezpiecznikami z mx-3 przedlift (i przypuszczam, ze z BG też) ma przekaźnik załączający wentylator. W polifcie go nie masz, jest tylko jeden schowany przy lewym błotniku, koło zbiornika wyrównawczego. Na przekaźnik podaj + na cewkę, jeśli wiatrak nie odpali to znaczy, że nie dostaje papu od tej skrzyneczki. Zlokalizuj wtedy kostkę, w którą możesz wpakować sześć pinów, a wychodzącą z dołu tej skrzynki. W polifcie wykorzystane są wszystkie sześć (czy tam pięć), przedlift korzysta z czterech.
1 2
3 4
5 6
W wiązce z mx-3 przedlift (i pewnie w 323BG) zasilanie wiatraka wychodzi z pina 1. W mx-3 polift zasilanie wychodzi z yyy 5 albo 6. Przerzuć odpowiednio piny i może zacznie wszystko działać, w każdym razie podanie impulsu na przekaźnik powinno załączyć wiatrak. U siebie tak zrobiłem i wszystko niby jest ok, poza tym że przekaźnik nie dostaje sygnału do załączenia wiatraka. Dlaczego to (jeszcze) nie wiem.
Jutro mogę wrzucić kilka zdjęć, może to trochę wam pomoże.
1 2
3 4
5 6
W wiązce z mx-3 przedlift (i pewnie w 323BG) zasilanie wiatraka wychodzi z pina 1. W mx-3 polift zasilanie wychodzi z yyy 5 albo 6. Przerzuć odpowiednio piny i może zacznie wszystko działać, w każdym razie podanie impulsu na przekaźnik powinno załączyć wiatrak. U siebie tak zrobiłem i wszystko niby jest ok, poza tym że przekaźnik nie dostaje sygnału do załączenia wiatraka. Dlaczego to (jeszcze) nie wiem.
Jutro mogę wrzucić kilka zdjęć, może to trochę wam pomoże.
Jacek176 napisał(a):Co do wspomagania: to prawidłowo założyliście ten wężyk idący z kolektora ssącego do serwo z zaworkiem zwrotnym?
No jest tam zwykly gruby wezyk co idzie do kolektora bez zadnego zaworka zwrotnego? Macie jakies foto podlaczenia tego?
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Capazo napisał(a):Jacek176 napisał(a):Co do wspomagania: to prawidłowo założyliście ten wężyk idący z kolektora ssącego do serwo z zaworkiem zwrotnym?
No jest tam zwykly gruby wezyk co idzie do kolektora bez zadnego zaworka zwrotnego? Macie jakies foto podlaczenia tego?
Jesteś pewien, że to jest zwykły wężyk?
Zedemontuj go i dmuchnij najpierw z jednej strony a potem z drugiej. No a później napisz tu jak było
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
ale czy z zaworkiem czy bez to na biegu jałowym przy zamkniętej przepustnicy serwo powinno śmigać
(u mnie było autko które podciśnienie serwa miało do odmy podpięte )
(u mnie było autko które podciśnienie serwa miało do odmy podpięte )
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
mx6sc napisał(a):ale czy z zaworkiem czy bez to na biegu jałowym przy zamkniętej przepustnicy serwo powinno śmigać
jeśli zaworek jest odwrotnie to nie będzie działać
Matheus napisał(a):mx6sc napisał(a):ale czy z zaworkiem czy bez to na biegu jałowym przy zamkniętej przepustnicy serwo powinno śmigać
jeśli zaworek jest odwrotnie to nie będzie działać
Dokładnie. Nie ma prawa działać, nie ważne czy na biegu jałowym czy nie.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Fajnie by było jak by to był ten wężyk Dzisiaj wcześniej robotę skończyliśmy to będziemy działać z tym tematem No i z wiatrakiem żeby nam się silnik nie przegrzał zwłaszcza na docieraniu A co się stanie jak by np tego zaworka zwrotnego nie było ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
przecież jest napisane że to zwykły wężyk ,ale fakt nie wziołem pod uwagę że można go odwrotnie zamontować
oby to było to powodzenia
a jak go nie ma to nie będzie trzymało podciśnienia w serwie i po zdławieniu silnika podczas hamowania drugi raz już nie zadziała i pewnie jeszcze coś ale według mnie to jest najistotniejsze
oby to było to powodzenia
a jak go nie ma to nie będzie trzymało podciśnienia w serwie i po zdławieniu silnika podczas hamowania drugi raz już nie zadziała i pewnie jeszcze coś ale według mnie to jest najistotniejsze
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
Co do serwa to faktycznie wężyk był odwrócony Wiec hamulce już działają Nadal jest problem z tym wentylatorem i najwyraźniej jest to chyba problem czujnika bo nie podaje sygnału na przekaźnik.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
A czy to czasem czujnik nie daje sygnału do kompa a komp daje sygnał na przekaźnik
Szkoda że w chłodnicy niema wejścia na czujnik bo było by szybko i ładnie
Szkoda że w chłodnicy niema wejścia na czujnik bo było by szybko i ładnie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Szyna napisał(a):Nadal jest problem z tym wentylatorem
Plus to ze jadac od wulkanizatora zadowolony do domu w celu wykonania zapinek maski, podbilo mnie na dziurze/koleinie maska sie otworzyla wygiela i zbila szybke wiec
Po 2 samochod na wolnych obrotah oraz podczas jazdy przebiera, dlawi sie, przy przyspieszaniu OK, ale chca utrzymac stala predkosci albo redukujac/ schodzc z biegu samochod sie dlawi szarpie na wolnych przebiera, nigdy wczesniej nie mialem takich objaw co to moze, byc? Biore pod uwage podcisnienia
A teraz wrazenia z jazdy... jezeli chodzi o zawieszenie poliuretanowe jest tak jak chcialem czyli mega mega twardo, mozna to wyczuc przy najmniejszych dziurach, a przejazd kolejowy to podskakiwanie auta. Juz sie doczekac nie moge jak bedzie gwint:P:P Co do odczuc silnikowych to niechce go krecic wysoko max 4 tys. obrotow ale nawet do nich czuc roznice miedzy mx-3. Moze to poteguje takze 5,3kg kolo zamachowe. Niestety dopiero za 1000km sie dowiem jak to zapie.... Narazie trzeba ogarnac najwazniejsze rzeczy!!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Szyna napisał(a):Nadal jest problem z tym wentylatorem i najwyraźniej jest to chyba problem czujnika bo nie podaje sygnału na przekaźnik.
Czujnik z tego co kojarzę jest oporowy. Weź miernik i sprawdź rezystancję przy różnych temperaturach – jeśli się zmienia to jest ok.
mlody1921 napisał(a):A czy to czasem czujnik nie daje sygnału do kompa a komp daje sygnał na przekaźnik
To jest niestety punkt, w którym sam utknąłem :/
mlody1921 napisał(a):A czy to czasem czujnik nie daje sygnału do kompa a komp daje sygnał na przekaźnik
Tez mi się coś tak właśnie wydaje :/ dlatego dzisiaj oddajemy samochód do elektryka niech się bawi
Pytanie jeszcze który to czujnik bo tam są chyba 3, sprawdzałem ten co wchodzi pod kolektor ssący i jemu rezystancja się zmieniała. Temp na liczniku tez pokazuje dobrze wiec chyba wszystkie są ok.
Albo poszukać w ECU wyjścia które załącza, na nowo pociągnąć kable i podłączyć pod przekaźnik ?
A czy to szarpanie może być spowodowane mniejsza średnica wężyka doprowadzającego paliwo ?
Bo wężyki zostały seryjne od BG ich średnica jest mniejsza niż tych z Mx-a. Ale pompa paliwa jest z Mx.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
ja szczerze watpie.zawsze jest przelew do baku.nie sadze ze klze ma takie zapotrzebowanie na p[alwio ze przeplyw przez waz jest niewystarczajacy i nie ma powrotu do baku.sprawdzaliscie bledy komputera?
moze byc czujnik powietrza, sonda lambda, przeplywka,nieszczlenosc w dolocie i wiele innych czynnikow ze moze szarpac na wolnych.
moze byc czujnik powietrza, sonda lambda, przeplywka,nieszczlenosc w dolocie i wiele innych czynnikow ze moze szarpac na wolnych.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ogólnie samochód dzisiaj odebrany od naszego elektryka. Zrobił nam podejścia pod czujnik wystarczy aby go gdzieś zamontować i podłączyć. Prawdopodobnie to szarpanie było od tego ze gdzieś słaba masa albo jakieś zwarcie się robiło bo jak wyjechaliśmy od niego to wszystko chodzi cacy
Zostało nam tylko bijące prawe kolo. Tzn podczas przyspieszania czuć bicie i przy skręcaniu w lewo.
Możliwe ze są luźne śruby od półosi to co się przykręca do bloku silnika.
Nie jest źle
Zostało nam tylko bijące prawe kolo. Tzn podczas przyspieszania czuć bicie i przy skręcaniu w lewo.
Możliwe ze są luźne śruby od półosi to co się przykręca do bloku silnika.
Nie jest źle
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Przyczyna tego szarpana jest pomieszanie kabelkow co ida do TPS"a odlaczylem jeden i przestalo szrpac, samochod nic nie skacze, jak reka odjal. Wlasnie zostalo nam prawe kolo bijace i ten czujnik i bedzie mozna bezpiecznie docierac silnik
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości