Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mlody1921 » 7 lis 2011, 18:17

Jak nieznajdziesz co jest nie tak to dajesz termowłącznik od jakiegoś auta mocujesz najlepiej na rurze górnej i podłaczasz przez przekaźnik i śmiga, i możesz sobie wybrać termowłacznik moj przy 97 włacza wentyla a ori w mazdach chyba przy 100 załacza
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Szyna » 7 lis 2011, 21:13

Wiązka z BG jest tylko ta co w środku, skrzynka z bezpiecznikami jest od mx i cale okablowania silnika tez.
A jak włączyć wentylator na krotko ? Działa na pewno bo go sprawdzaliśmy i podaliśmy mu zasilanie. Przekaźnik chyba tez działa bo od czasu do czasu było slychac jakieś tykniecie jak temp. rosła, wiec może faktycznie jest problem z ta skrzynka od bezpieczników i nie dostaje zasilania. Mamy jeszcze swojego elektryka i chyba nie będziemy się z tym bawić. A w ostateczności zrobimy tak jak pisze Mlody ;)
Co do podciśnień to ja nie wiedziałem o tym ze jest to jakiś wężyk z zaworkiem kierunkowym. To musi się Capazo wypowiedzieć bo to on montował :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Gared » 7 lis 2011, 22:28

W dużym skrócie – skrzyneczka z bezpiecznikami z mx-3 przedlift (i przypuszczam, ze z BG też) ma przekaźnik załączający wentylator. W polifcie go nie masz, jest tylko jeden schowany przy lewym błotniku, koło zbiornika wyrównawczego. Na przekaźnik podaj + na cewkę, jeśli wiatrak nie odpali to znaczy, że nie dostaje papu od tej skrzyneczki. Zlokalizuj wtedy kostkę, w którą możesz wpakować sześć pinów, a wychodzącą z dołu tej skrzynki. W polifcie wykorzystane są wszystkie sześć (czy tam pięć), przedlift korzysta z czterech.
1 2
3 4
5 6

W wiązce z mx-3 przedlift (i pewnie w 323BG) zasilanie wiatraka wychodzi z pina 1. W mx-3 polift zasilanie wychodzi z yyy 5 albo 6. Przerzuć odpowiednio piny i może zacznie wszystko działać, w każdym razie podanie impulsu na przekaźnik powinno załączyć wiatrak. U siebie tak zrobiłem i wszystko niby jest ok, poza tym że przekaźnik nie dostaje sygnału do załączenia wiatraka. Dlaczego to (jeszcze) nie wiem.

Jutro mogę wrzucić kilka zdjęć, może to trochę wam pomoże.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Capazo » 7 lis 2011, 22:55

Jacek176 napisał(a):Co do wspomagania: to prawidłowo założyliście ten wężyk idący z kolektora ssącego do serwo z zaworkiem zwrotnym?


No jest tam zwykly gruby wezyk co idzie do kolektora bez zadnego zaworka zwrotnego? Macie jakies foto podlaczenia tego?
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Szyna » 8 lis 2011, 09:06

Dobra co do tego wentylatora to już wiem na czym stoję :) Sprawdzę to tak jak mówiłeś, a wersje mamy przedliftowa.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Jacek176 » 8 lis 2011, 09:30

Capazo napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Co do wspomagania: to prawidłowo założyliście ten wężyk idący z kolektora ssącego do serwo z zaworkiem zwrotnym?


No jest tam zwykly gruby wezyk co idzie do kolektora bez zadnego zaworka zwrotnego? Macie jakies foto podlaczenia tego?

Jesteś pewien, że to jest zwykły wężyk? :)
Zedemontuj go i dmuchnij najpierw z jednej strony a potem z drugiej. No a później napisz tu jak było ;) <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mx6sc » 8 lis 2011, 12:35

ale czy z zaworkiem czy bez to na biegu jałowym przy zamkniętej przepustnicy serwo powinno śmigać
(u mnie było autko które podciśnienie serwa miało do odmy podpięte <glupek2> ) ;P
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Matheus » 8 lis 2011, 14:54

mx6sc napisał(a):ale czy z zaworkiem czy bez to na biegu jałowym przy zamkniętej przepustnicy serwo powinno śmigać

jeśli zaworek jest odwrotnie to nie będzie działać
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Jacek176 » 8 lis 2011, 15:06

Matheus napisał(a):
mx6sc napisał(a):ale czy z zaworkiem czy bez to na biegu jałowym przy zamkniętej przepustnicy serwo powinno śmigać

jeśli zaworek jest odwrotnie to nie będzie działać

Dokładnie. Nie ma prawa działać, nie ważne czy na biegu jałowym czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Szyna » 8 lis 2011, 16:00

Fajnie by było jak by to był ten wężyk :D Dzisiaj wcześniej robotę skończyliśmy to będziemy działać z tym tematem :) No i z wiatrakiem żeby nam się silnik nie przegrzał zwłaszcza na docieraniu :P A co się stanie jak by np tego zaworka zwrotnego nie było ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mx6sc » 8 lis 2011, 17:18

przecież jest napisane że to zwykły wężyk ,ale fakt nie wziołem pod uwagę że można go odwrotnie zamontować <glupek2>
oby to było to powodzenia :)
a jak go nie ma to nie będzie trzymało podciśnienia w serwie i po zdławieniu silnika podczas hamowania drugi raz już nie zadziała i pewnie jeszcze coś ale według mnie to jest najistotniejsze
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Szyna » 8 lis 2011, 22:25

Co do serwa to faktycznie wężyk był odwrócony :D Wiec hamulce już działają :) Nadal jest problem z tym wentylatorem i najwyraźniej jest to chyba problem czujnika bo nie podaje sygnału na przekaźnik.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mlody1921 » 8 lis 2011, 23:33

A czy to czasem czujnik nie daje sygnału do kompa a komp daje sygnał na przekaźnik ??

Szkoda że w chłodnicy niema wejścia na czujnik bo było by szybko i ładnie :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Capazo » 9 lis 2011, 02:16

Szyna napisał(a):Nadal jest problem z tym wentylatorem


Plus to ze jadac od wulkanizatora zadowolony do domu w celu wykonania zapinek maski, podbilo mnie na dziurze/koleinie maska sie otworzyla wygiela i zbila szybke wiec <płacze> <glupek2>
Po 2 samochod na wolnych obrotah oraz podczas jazdy przebiera, dlawi sie, przy przyspieszaniu OK, ale chca utrzymac stala predkosci albo redukujac/ schodzc z biegu samochod sie dlawi szarpie na wolnych przebiera, nigdy wczesniej nie mialem takich objaw co to moze, byc? Biore pod uwage podcisnienia <czytaj>

A teraz wrazenia z jazdy... jezeli chodzi o zawieszenie poliuretanowe jest tak jak chcialem czyli mega mega twardo, mozna to wyczuc przy najmniejszych dziurach, a przejazd kolejowy to podskakiwanie auta. Juz sie doczekac nie moge jak bedzie gwint:P:P Co do odczuc silnikowych to niechce go krecic wysoko max 4 tys. obrotow ale nawet do nich czuc roznice miedzy mx-3. Moze to poteguje takze 5,3kg kolo zamachowe. Niestety dopiero za 1000km sie dowiem jak to zapie.... <diabełek> Narazie trzeba ogarnac najwazniejsze rzeczy!!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Gared » 9 lis 2011, 08:10

Szyna napisał(a):Nadal jest problem z tym wentylatorem i najwyraźniej jest to chyba problem czujnika bo nie podaje sygnału na przekaźnik.

Czujnik z tego co kojarzę jest oporowy. Weź miernik i sprawdź rezystancję przy różnych temperaturach – jeśli się zmienia to jest ok.

mlody1921 napisał(a):A czy to czasem czujnik nie daje sygnału do kompa a komp daje sygnał na przekaźnik ??

To jest niestety punkt, w którym sam utknąłem :/
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Szyna » 9 lis 2011, 09:02

mlody1921 napisał(a):A czy to czasem czujnik nie daje sygnału do kompa a komp daje sygnał na przekaźnik ??

Tez mi się coś tak właśnie wydaje :/ dlatego dzisiaj oddajemy samochód do elektryka :D niech się bawi :)
Pytanie jeszcze który to czujnik :P bo tam są chyba 3, sprawdzałem ten co wchodzi pod kolektor ssący i jemu rezystancja się zmieniała. Temp na liczniku tez pokazuje dobrze wiec chyba wszystkie są ok.
Albo poszukać w ECU wyjścia które załącza, na nowo pociągnąć kable i podłączyć pod przekaźnik ? :D

A czy to szarpanie może być spowodowane mniejsza średnica wężyka doprowadzającego paliwo ?
Bo wężyki zostały seryjne od BG ich średnica jest mniejsza niż tych z Mx-a. Ale pompa paliwa jest z Mx.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez piwo » 9 lis 2011, 11:29

ja szczerze watpie.zawsze jest przelew do baku.nie sadze ze klze ma takie zapotrzebowanie na p[alwio ze przeplyw przez waz jest niewystarczajacy i nie ma powrotu do baku.sprawdzaliscie bledy komputera?
moze byc czujnik powietrza, sonda lambda, przeplywka,nieszczlenosc w dolocie i wiele innych czynnikow ze moze szarpac na wolnych.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4752 (239/131)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez mlody1921 » 9 lis 2011, 12:36

Czujnik to przy korku przy głowicy czarny
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Szyna » 9 lis 2011, 22:28

Ogólnie samochód dzisiaj odebrany od naszego elektryka. Zrobił nam podejścia pod czujnik wystarczy aby go gdzieś zamontować i podłączyć. Prawdopodobnie to szarpanie było od tego ze gdzieś słaba masa albo jakieś zwarcie się robiło bo jak wyjechaliśmy od niego to wszystko chodzi cacy :D
Zostało nam tylko bijące prawe kolo. Tzn podczas przyspieszania czuć bicie i przy skręcaniu w lewo.
Możliwe ze są luźne śruby od półosi to co się przykręca do bloku silnika.
Nie jest źle :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Capazo » 9 lis 2011, 23:22

Przyczyna tego szarpana jest pomieszanie kabelkow co ida do TPS"a odlaczylem jeden i przestalo szrpac, samochod nic nie skacze, jak reka odjal. Wlasnie zostalo nam prawe kolo bijace i ten czujnik i bedzie mozna bezpiecznie docierac silnik
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy