"Próba włamania" i zablokowane auto.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez przemgaw » 26 mar 2017, 17:10

Miałem dzisiaj dziwną sytuację z moją 1.5-roczną Mazdą 3 i chciałem się dowiedzieć czy ktoś zetknął się z podobnym problemem.
Pojechałem na weekend na wieś do rodziny i auto stało całą sobotę na zewnątrz.
Rano próbuję odpalić auto i ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu rozrusznik kręci ale silnik nie startuje. Wszystkie kontrolki i światła w normie, akumulator wygląda na naładowany bo nic nie gaśnie, rozrusznik dobrze kręci. Próbowałem odpalać na kable – bez zmian. Rozłączyłem nawet akumulator na chwilę żeby zrestartować komputer i dalej nic. Trochę mnie zdziwiło że ikona klucza pod zegarem jest raz zielona raz czerwona, ale po naciśnięciu hamulca (automat), przycisk startu świecił zawsze na zielono wskazując że z kluczem wszystko w porządku. Sam klucz wymieniłem na zapasowy jakieś dwa miesiące temu bo staremu zaczynała słabnąć bateria. Nie miałem też przy sobie tego drugiego klucza (ani żadnego innego kluczyka samochodowego). Druga sprawa to skrzynia biegów – była zablokowana w pozycji P i nie dało się jej przestawić.
Zadzwoniłem po znajomego mechanika, podłączył do komputera i pokazuje mi błąd ECU z komunikatem: "wykryto próbę włamania, samochód zablokowany" (nie zdążyłem spisać numeru błędu). Spróbował to usunąć ale stwierdził że się nie udało. Po odłączeniu sprzętu próbuję odpalać i po po kilku sekundach słyszę że silnik jednak startuje. Trochę to trwało i brzmiało jak w moim starym dieslu w zimie ale w końcu wszedł na obroty (pewnie go delikatnie zalałem przez poprzednie próby).
Znajomy mówi, że pierwszy raz widzi taki błąd i pyta, czy nikt się przy aucie nie kręcił. Tak się składa, że samochód stał większą część nocy na niezamkniętym podjeździe przy domu, w którym nie było nikogo, więc jest jakaś szansa że ktoś się faktycznie kręcił, chociaż ja sam zrzuciłbym winę na kluczyk.
W tym momencie wszystko wróciło do normy, ale pewnie w poniedziałek uderzę do ASO.

Miał ktoś coś podobnego?
 
Od: 14 mar 2015, 21:11
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 2015, 120KM 6AT, SED Soul Red, SkyEnergy

Postprzez Marianek » 28 mar 2017, 14:26

Taki komunikat i błąd pojawia się najczęściej przy problemie z Immobilizerem. Od tego powinieneś zacząć. Bateria od kluczyka nie ma na to wpływu, jeśli będzie się powtarzać kierunek ASO.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez przemgaw » 29 mar 2017, 21:22

Byłem w ASO. Sprawdzili komputer podobno zero błędów. Dowiedziałem się że nie ma takiego błędu I pierwszy raz spotkali się z takim problemem. Mam wrócić jak się powtórzy i "nie kombinować przy złączu".
 
Od: 14 mar 2015, 21:11
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 2015, 120KM 6AT, SED Soul Red, SkyEnergy

Postprzez Rorert » 29 mar 2017, 23:45

Poczytaj instrukcję. Pamiętam, że było tam coś o zablokowaniu samochodu jeżeli kluczyk po wyłączeniu znajduje się długo wewnątrz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2014, 19:50
Posty: 47 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM hb Titanium flash, SkyEnergy+xenon+nawi, 2,0 120KM MT, 2014r.

Postprzez Marianek » 1 kwi 2017, 06:16

Jest taki błąd tylko panowie się z nim nie spotkali jeszcze widocznie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323