Niski poziom płynu hamulcowego. Czy to przez temperaturę?
1, 2
Patrzyłeś na poziom samego płynu w zbiorniczku ?
- Od: 7 sty 2017, 16:44
- Posty: 33
- Skąd: Podkarpacie RDE
- Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r
Prawdopodobnie pora klocki wymienić bo się kończą
Tłoczki wyszły z zacisków i się świeci.
Tłoczki wyszły z zacisków i się świeci.
chyba że uszkodzony czujnik ABS zaczal bym od sprawdzenia stanu plynu
- Od: 7 sty 2017, 16:44
- Posty: 33
- Skąd: Podkarpacie RDE
- Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r
Może rozwinę nieco moją myśl
Jeżeli się kończą klocki to tłoczki z cylinderków się wysuwają i wtedy w zbiorniczku obniża się poziom płynu hamulcowego.
Założysz nowe klocki, wepchniesz tłoczki do cylinderków a poziom płynu wróci do normy i komunikat przestanie się świecić.
Jeżeli się kończą klocki to tłoczki z cylinderków się wysuwają i wtedy w zbiorniczku obniża się poziom płynu hamulcowego.
Założysz nowe klocki, wepchniesz tłoczki do cylinderków a poziom płynu wróci do normy i komunikat przestanie się świecić.
MazdaLublin napisał(a):Jeżeli się kończą klocki to tłoczki z cylinderków się wysuwają i wtedy w zbiorniczku obniża się poziom płynu hamulcowego.
Dziękuję macie rację co do klocków. Czekają na wymianę razem z tarczami.
tylko nie zapomnij posmarowac tloczkow przed zalozeniem,ja zawsze smaruje.W hondzie spaprali mi to,od tego czasu wymieniam sam,i w toyocie i w mazdzie,nie posmarujesz to zapiecze i tloczek nie bedzie chodzil tak jak powienien
- Od: 7 sty 2017, 16:44
- Posty: 33
- Skąd: Podkarpacie RDE
- Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r
Rozumiem posmarować prowadnice i klocki gdzie mają styk. Prowadnice należy również porządnie wyczyścić jeśli zostają stare blaszki. Ale o smarowaniu tłoczków pierwsze słyszę. Wyczyścić owszem ale smarować?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):Rozumiem posmarować prowadnice i klocki gdzie mają styk. Prowadnice należy również porządnie wyczyścić jeśli zostają stare blaszki. Ale o smarowaniu tłoczków pierwsze słyszę. Wyczyścić owszem ale smarować?
Smarowanie powierzchni bocznej tłoczka, nie czoła. Można, pod warunkiem, że dostaniesz się pod gumowe uszczelki tłoczków. Nie sądzę, że w młodych samochodach już trzeba to robić, ale w starszych już należy. Jeżeli osłona tłoczka jest ok, to raczej nie ma potrzeby grzebać.
O tym smarowaniu tłoczków nie wiedziałem. Nigdy tego nie robiłem. Następnym razem zacznę.
-
Enesselo
Witam jaki płyn hamulcowy wlać do mazdy 3 bm, na korku pisze dot 3, czy aby na pewno dot 3 a nie 4 ?
Dot 3 to stara technologia. Mazda i układ hamulcowy są kompatybilne ale dużo lepsze parametry ma dot 4 i taki bym lal lub nawet dot 5 jeśli portfel pozwala a styl jazdy wymaga. Generalnie płyn od Ate dot 4 jest ok.
kubala147 napisał(a):Dot 3 to stara technologia. Mazda i układ hamulcowy są kompatybilne ale dużo lepsze parametry ma dot 4 i taki bym lal lub nawet dot 5 jeśli portfel pozwala a styl jazdy wymaga. Generalnie płyn od Ate dot 4 jest ok.
To czemu pisze na korku dot 3 ?
Dokładnie – DOT 5 to inny płyn, uszczelki gumowe zniszczy. Zamiennikiem jest DOT5.1, ale czasem zalewając DOT4 renomowanego producenta ma się parametry (temp. wrzenia) wyższą niż przy byle jakim 5.1
czyli moge wlac dot 4 ? a moge dolac dot 4 do dot 3 ?
michal047r napisał(a):czyli moge wlac dot 4 ? a moge dolac dot 4 do dot 3 ?
czy wiesz chociaż jaki masz wlany płyn?
może już jest dot4?
Wymiana płynu nie jest trudna ani droga, a warto mieć nowy...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
DOT 3 oraz 4 oraz 5.1 są mieszalne. Nie można za to mieszać z R3 i z DOT5.
Najbezpieczniej zmienić płyn na DOT4 dobrej firmy bo i tak powinno się to robić co 2 lata.
Najbezpieczniej zmienić płyn na DOT4 dobrej firmy bo i tak powinno się to robić co 2 lata.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości