Zabezpieczenie antykorozyjne

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kamilito » 7 sty 2016, 13:30

Witam wszystkich,

Odświeżę temat.

Stoję przed wyborem nowego samochodu. Nowa BM bardzo przypadała mi do gustu, ale mam obiekcje odnośnie rudej. Szukałem na forum oraz pytałem sprzedawców, ale wciąż mam wątpliwości, stąd moje pytanie, czy użytkownicy nowej M3 są już w stanie powiedzieć coś o zabezpieczeniu antykorozyjnym, przede wszystkim od spodu. Jak to wygląda?
kamilito
 

Postprzez ozii » 7 sty 2016, 16:12

Było już sporo dyskusji na temat rudej i były przypadki, które również mnie niepokoiły lecz dotyczyły modeli z 2014 i 13, natomiast nikt z rocznikiem 2015 nie narzekał – przynajmniej nie przypominam sobie. Możliwe, że na wiosnę możemy spodziewać się wysypu żalu i rozgoryczenia kolejnych ofiar także tych z rocznikami 2015 albo będzie cisza co sugerowałoby, że producent lepiej przyłożył się do tematu w nowszych rocznikach.

Ja postanowiłem nie stosować żadnych dodatkowych zabezpieczeń i na wiosnę sprawdzę stan blachy – liczę na to, że nie będę rozczarowany ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez child » 7 sty 2016, 21:04

Jak ma być opisany stan "po kilku latach", skoro te samochody są w sprzedaży od 2 lat z małym hakiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez kamilito » 7 sty 2016, 23:01

Bardzo ciekawy jestem co będzie u Ciebie.

Sprzedawca z Odyssey z Warszawy powiedział, że nowe mazdy po przybyciu do europy są zabezpieczane od spodu dodatkową warstwą jakiegoś środka... To jako ciekawostka. Czytałem różne kwiatki co mówili o zabezpieczeniu...
kamilito
 

Postprzez Biniu » 8 sty 2016, 07:17

Większej bajki nie słyszałem. Niby auta gniją po kilku 6-7 latach bo płynęły na statku. :D

Co do zabezpieczenia dodatkowego to podłogi od razu nie warto, skoro jest warstwa fabrycznego, ale wszelkie profile zamknięte warto.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez ozii » 8 sty 2016, 10:10

Biniu777 napisał(a):Większej bajki nie słyszałem. Niby auta gniją po kilku 6-7 latach bo płynęły na statku. :D

Nie przypominam sobie, aby ktoś na tym forum tak napisał, a czytałem chyba wszystko na temat rdzewienia co dało się tutaj znaleźć. W każdym razie według mnie problem nawiązuje głównie do soli sypanej zimną na naszych drogach, która najbardziej przyczynia się do uszkodzeń.
Na czystą logikę, jak sól morska może skutkować negatywnym działaniem dopiero po 6-7 <lol>

Dopisano 8 sty 2016, 09:11:

kamilito napisał(a):Bardzo ciekawy jestem co będzie u Ciebie.

Sprzedawca z Odyssey z Warszawy powiedział, że nowe mazdy po przybyciu do europy są zabezpieczane od spodu dodatkową warstwą jakiegoś środka... To jako ciekawostka. Czytałem różne kwiatki co mówili o zabezpieczeniu...


Ja akurat nawet o to nie pytałem, ale sporo osób bardziej dociekliwych również otrzymywało takie informacje od sprzedawców jak Ty.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez Maniuś » 8 sty 2016, 20:12

Witam.
Dodatkowo konserwowane są od września 2014 roku w Antwerpii tylko miejsca nieosłonięte tj. większość elementów zawieszenia i nieosłonięte fragmenty dolnej płyty podłogowej. Do konserwacji nie są zdejmowane nadkola, osłony płyty podłogowej co znaczy, że te miejsca nie są konserwowane. Konserwacje wykonuje się środkiem dopuszczonym przez Mazdę do konserwacji podwozi (do kupienia w ASO).
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 14:04
Posty: 40 (1/1)
Auto: Mazda CX 30-Kanjo, skrzynia 6MT
2,0 -150 kM

Postprzez pmaniek89 » 4 maja 2016, 13:59

Hej,

Jakieś dwa tygodnie temu odebrałem auto i wybrałem się na majówkę w góry. Miałem okazję pokonać tam dwa podjazdy. Oba około 4-5km i nachylenie 20% więc całkiem spore. Za każdym razem parkowałem na szczycie i był odczuwalny zapach palonego sprzęgła, czy jakiś inny smród. Trochę mnie to dziwi bo mam automatyczną skrzynię i w dodatku obroty były raczej sensowne w granicy 1.5-2k (2 bieg). Czy ktoś ma pomysł czy powinienem się martwić? Niby mówili, że się mogą dopalać jakieś zabezpieczenia antykorozyjne przez pierwsze 200km, ale auto już wtedy miało 1000km na liczniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez apx » 5 maja 2016, 14:48

jak nowy samochod to nie sprzeglo wypala sie jakas tam izolacja czy zabezpieczenie – normalne
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez PAWELUS » 11 maja 2016, 20:25

Być może jest to spowodowane wypalaniem konserwacji. Często opisywany problem na forum. Z czasem mija.
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2016, 20:02
Posty: 30
Auto: Mazda CX-5 2.0 165KM

Postprzez pmaniek89 » 12 maja 2016, 09:12

Dzięki, uspokoiliście mnie trochę, póki co jeżdżę w miescie i nie widze zadnych niepokojących objawów w pracy skrzyni wiec pewnie jest tak jak mówicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez jacek68pl » 12 maja 2016, 09:59

pmaniek89 napisał(a):Dzięki, uspokoiliście mnie trochę, póki co jeżdżę w miescie i nie widze zadnych niepokojących objawów w pracy skrzyni wiec pewnie jest tak jak mówicie.

Ja po około 3000 km dorwałem się do autka, bo każde auto żony biorę co jakiś czas do "odmulenia" :–)
I po dłuższej jeździe, takiej pod czerwoną kreskę obrotów, jeszcze było czuć konserwację :)
A przy okazji zauważyłem, że jak silnik jest mocno gorący (czerwona kontrolka wody się nie świeciła), to istop też nie zadziała i pokazuje, że silnik nie jest jeszcze gotowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2016, 16:29
Posty: 49 (7/4)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Była-Mazda 3 BM 2015 HB, 120KM, Soul Red, SkyMotion
Jest- Mazda 3 BP 2021 Hikari 150KM BlackJet

Postprzez ozii » 23 maja 2016, 14:46

jacek68pl napisał(a):A przy okazji zauważyłem, że jak silnik jest mocno gorący (czerwona kontrolka wody się nie świeciła), to istop też nie zadziała i pokazuje, że silnik nie jest jeszcze gotowy.

No i proszę, inżynierowie mazdy uznali, że jak ktoś chce wiedzieć czy silnik ma temperaturę w normie to niech sprawdzi czy i-stop zadziała :P To tak odnośnie braku wskaźnika temperatury.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez darrecki » 29 maja 2016, 09:34

Czy zapachy ustąpiły? Mamy już co najmniej 3 różne wątki o smrodzie, wspólnym mianownikiem jest to, że auta zawsze nowe. Chciałem je połączyć w jedno, tyle że muszę się upewnić, że wszystkie sytuacje mają samą przyczynę.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez ozii » 30 maja 2016, 10:05

Mi też śmierdziało po przegonieniu podczas pierwszych kilku tyś. km więc moim zdaniem wszyscy mają to samo i to normalne. Mnie sprzedawca uprzedził, że takie coś będzie występowało więc nie widziałem powodów do zmartwień.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez pmaniek89 » 30 maja 2016, 11:42

Ciezko mi potwierdzić czy smierdzi dalej poniewaz nie mialem okazji pokonywac ponownie tak dlugich podjazdów, ale poki co zadnych zapachow nie ma, mam jednak wrazenie ze automatyczna skrzynia zaczela lekko szarpać przy zmianie biegu z 3 na 4 oraz 4 na 5. Tzn nie jest to mocne szarpniecie, ale zmiany sa wyraźnie odczuwalne w porównaniu do pozostalych biegow ktorych zmiane widac tylko na obrotomierzu. Nie wiem czy to nie jest powiązane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez dejf95 » 15 mar 2017, 01:25

@pmaniek89
Prowadzisz gdzieś statystyki spalania? Zmieniałeś może olej w skrzyni? Moja Mazda też śmierdziała i nawet nie potrzebowała do tego górki. Czy masz może jakąś dokumentację techniczną do tej skrzyni?
Początkujący
 
Od: 15 mar 2017, 00:38
Posty: 10
Auto: Skyactiv-G 2.0 120KM AT 2015

Postprzez pmaniek89 » 17 mar 2017, 13:59

Nie prowadze zadnych statystyk spalania ale jest dość wysokie w miescie, na pełnym baku do rezerwy w zimie robilem 380km, w lecie jest to okolo 420-450km. W trasie za to spalanie bomba, tempomat 110-120km/h i spalanie 4.8l/100.

Co do smrodu to faktycznie musiala to byc konserwacja bo potem juz nie bylo zadnych objawow, oleju w skrzyni nie zmienialem bo tez producent nie zaleca takiej operacji w ogole i nawet w serwisie ostrzegali ze lepiej nie grzebac bo dopiero zaczynaja sie problemy. Co do szarpania przy zmianie to chyba bylo to moje przewrazliwienie bo teraz wszystko chodzi pieknie gładko i bez najmniejszych problemow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez dejf95 » 18 mar 2017, 13:34

Ja też zauważyłem, że może być naprawdę fajne spalanie pod warunkiem stałych warunków na tempomacie. Poza tym przyznam, że nieco się rozczarowałem. Zalecenia aby nie zmieniać są mocno mylące i tu nie ma znaczenia czy skrzynia jest ZF, Aisin, JATCO czy inna. Jeżeli wlejesz olej ATF FZ to najprawdopodobniej nie będzie problemów. Jak wlejesz niby kompatybilny zamiennik to jest loteria chyba, że dotrzesz do producenta, który akurat robi olej dla Mazdy na pierwsze zalanie skrzyni.

viewtopic.php?f=497&t=185977
Początkujący
 
Od: 15 mar 2017, 00:38
Posty: 10
Auto: Skyactiv-G 2.0 120KM AT 2015

Postprzez lukaj » 19 kwi 2017, 00:03

Czy robił ktoś juz konserwacje podwozia w ASO? Jeśli tak to jaki był koszt? W ASO auto gazda Pszczyna uzyskałem odpowiedz, ze od 1200-1600 zł w zależności od stanu podwozia. Swoją droga zastanawia mnie fakt co w niespełna rocznym samochodzie znaczy : "w zależności od stanu nadwozia".
Początkujący
 
Od: 13 mar 2016, 12:54
Posty: 25 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM, 2.0 165 kM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323