Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez piotear » 7 gru 2017, 19:55

Wez pod uwagę ile dolewa sie oleju do takiego np. 1.6 ecobooscika. Poszukaj tematu z nowym mondeo, ktore sie zatarlo na trasie 2 czy tam 3 tys km bo zapomnial gosc dolac oleju.

Kolejna sprawa – zywotnosc. Sory ale wole zeby auto palilo mi wiecej, a pozylo te 200 tys. km. Znajomy pracuje w ASO VW od kilkunastu lat i zaleca mi omijac szerokim lukiem wszystkie 1.2, 1.4 TSI, bo robili juz sporo takich silnikow z przebiegami rzedu 120 tyś km.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 108 (3/3)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul

Postprzez Steel » 7 gru 2017, 23:04

ellipsis, prosze cie... juz to przerabialismy... pokazalem ci ze wcale nie jest tak jak piszesz o tym spalaniu. Jest analogiczne nie ma specjalnych roznic. Podobnie z przyspieszeniem, znowu opowiadasz te same bzdury.
Nie jest tez prawda, ze czy poganiasz czy jedziesz emerycko to pali podobnie. Lekki ruch pedalem gazu i potrafi byc 1-2l wiecej badz mniej w zaleznosci w ktora strone ruszasz.

ellipsis... nikt cie nie oszukal... jakbys jezdzil wg normy wg ktorej robili test spalania to pewnie mialbys podobny wynik. Ty jeszdzisz na krotkich trasach i z tego bierze sie takie spalanie, to takze ci juz wielokrotnie mowiono. Na to ile ci spala ma tez wplyw naladowanie akumulatora, Istop, ktory pewnie u ciebie nie wlaczy sie na swiatlach, wlaczona ilosc odbiornikow pradu, szyby ilosc niepotrzebnych gratow w bagazniku itd.
Zamien juz tego szrota na jakiegos z turbo.... bo na prawde sie meczysz... :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 174 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez ellipsis » 8 gru 2017, 12:22

Oooo już Steel czekał w pogotowiu na mojego posta ;) Panowie dajcie spokój z tym waszym ulubionym argumentem dot. awaryjnośći turbo benzyn. Te silniki jeżdzą już min 10 lat i poza wpadka z pierwszymi TSI generalnie nie ma problemu wiekszego. Za to moja wolnossąca dwulitrowa benzyna, made in Japan, która miała być conajmniej długowieczna i bezawaryjna czeka w kolejce na kolejne uszczelnianie silnika. Tym razem olej leje sie z miski olejowej (przy 15 tys uszczelniana była obudowa rozrzadu i pokrywa zaworów) więc dajcie sobie już spokój z ta wasza bezawaryjnościa bo Mazda pod względem wykonania i jakości nie przypomina w żadnym miejscu Japońskiej precyzji. Nie chce mi sie wyliczac od nowa ile już razy byłem w ASO na różnego rodzaju poprawkach, wymianach i uszczelnieniach..

Steel a co Ty myslisz ze ja Volvo czy Golfem to jeżdzilem wg. norm badawczych czy tak jak się jezdzi normalnie? Za idiote mnie masz, jednym i drugim jezdzilem u mnie po miescie, w takim samym stylu jazdy jak Mazda i spalanie bylo min. litr mniejsze. W bagażniku nie mam nic, samo powietrze, Istopy w każdym aucie mam wyłączone bo mnie denerwuja. Wyskakujesz z technika jazdy, naciskaniem pedalu gazu itd. To co Mazda jest wyjatkowym autem, które trzeba wyjątkowo prowadzić bo do tego zmierzaja Twoje argumenty. Mazda nie jest moim pierwszym autem w zyciu, poprzednimi prywatnymi czy firmowymi jezdzilem dokladnie tak samo jak Mazda i o dziwo Mazda z tej calej grupy pali najwiecej!
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 685 (2/29)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165km

Postprzez wizbek » 8 gru 2017, 13:48

Ellipsis
Że pozwolę sobie wkleić swój post z jazdy wakacyjnej w kwestii Twoich bzdur o większym spalaniu Mazdy w stosunku do turbobenzyn o podobnej mocy:

wizbek napisał(a):Trasa ponad 500 km, ponad 80% autostrada, prędkość 120-140 km/h (niestety nie sprawdziłem średniej z komputera) – spalanie 6,4 l/100 km.

Jechaliśmy z kolegą na dwa samochody – ja Mazdą 3, 2,0 120 KM, kolega Lancią Delta 1,4 turbo też 120 KM. Oba samochody identycznie załadowane – po 2 dorosłe osoby i dużo bagaży. Kolega przodem ja za nim.

U mnie jak napisałem Mazda spaliła 6,4 l/100 km, kolegi Lancia 8 l/100 km....


Post do wglądu na poprzedniej stronie tej dyskusji.
Aha, na codzień koledze pali dobry litr więcej niż mi. Mieszkamy 0,5 km od siebie i jeździmy w podobnych warunkach.

Edit.
I jeszcze wkleję dwa linki testów porównawczych. Popatrz sobie na spalanie.
http://magazynauto.interia.pl/testy/tes ... Id,1359068
http://www.auto-swiat.pl/testy/kompakto ... 8-i/gk524v
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 19:31
Posty: 57 (0/7)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez Steel » 8 gru 2017, 16:06

elipsis, ja nic nie pisalem o awaryjnosci TSI czy mazdy to po 1 (bo moze sie zdarzyc lepszy czy gorszy egzemplarz, we wszystkim... twoj pewnie byl robiony po weekendzie gdy wszyscy byli na kacu :P jak za starych czasow ). po 2 spalanie poszczegolnych samochodow i normy zmieniaja sie w czasie. Mozliwe ze Akord byl mierzony w inny sposob. Sprawdz auta z podobnego okresu i wyjdzie ci pewnie to samo lub podobnie.
Co do jakosci to juz pisalem im dalej do tylu to jest slabiej (bagaznik i ta szmata na podlodze to masakra)

Istop masz wylaczony? no to co sie dziwisz... spalanie w korkach rosnie jak sie nie wlacza istop... wiec sam oszukujesz innych piszac o wysokim spalaniu (nawet latem). Testy spalania miejskiego przeprowadzane byly pewnie w ciepelku gdzie po 300-400m istop sie wlacza i sam sie kilka razy zdziwilem latem jak dzialal od praktycznie strzalu. Wiec nikt cie nie oszukal a sam oszukujesz i do tego piszesz bzdury ze niby turbo pali mniej w benzynie jak pali podobnie przy tych samych mocach co juz ci udowodnilem.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 174 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez ellipsis » 8 gru 2017, 16:09

Bzdury to wypisujesz akurat Ty. Nie wiem czy wiesz ale powinieneś wiedzieć, że mazda 120KM ma ultra długa skrzynie. Takiej skrzyni nie ma żaden compakt na rynku. Więc ty jadac z kolega, miales przy tej samej predkosci np. 2 tys obr a kolega w lanci np. 3 tys wlasnie ze wzgledu na skrzynie. Wiec gdzie tu chcesz szukac porównania ? Chyba logiczne ze Mazda spalila mniej paliwa.

Nie rozumiem was.. Czy wam to ktoś płaci za to bronienie tej Mazdy na każdym kroku? Bo takie mam odczucie. Do cholery, opisuje swoje odczucia, wrażenia z jazdy różnymi autami w takich samych warunkach, z takim stylem jazdy gdzie wychodzi, że Mazda pali 1-2 litry wiecej niż konkurenacja o podobnej mocy i spotykam sie jedynie z atakiem na moja osobe. Jeden wyskakuje do mnie z technika jazdy, normami eu czy zaladowanym bagaznikiem, Ty porównujesz od czapy wersje 120km do lanci gdzie ja mam wersje 165km o innej skrzyni, gdzie tu sens gdzie logika. Niech jeden z drugim uszanuje moje zdanie bo ja wasze szanuje i nie powiedzialem nigdy ze 120tka pali dużo bo pali bardzo malo. Ja caly czas pisze o spalaniu 165km w stosunku do turbo o podobnej mocy!

Steel, czy Ty naprawde uważasz ze Istop powoduje zmniejszenie spalania o np. litr? Wiesz nawet gazety motoryzacyjne które raczej wchodza w tylek producentom wg. testów opisuja ze roznice w spalaniu sa marginalne. Pozatym jakie ma znaczenie istop kiedy we wszystkich autach mam wylaczony ? Jakby tylko w mazdzie byl wylaczony to ok ale wylaczalem w kazdym wiec warunki pozostaja takie same.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 685 (2/29)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165km

Postprzez Steel » 9 gru 2017, 02:18

Bedzie dlugo ale zrozumiem jak wiekszosc nie przeczyta :)

Elipsis...Czytasz ale chyba nie rozumiesz...

Nie ma tu raczej atakow na twoja osobe. Wszyscy ci wspolczuja i podziwiaja twoj Masochizm... od poczatku...
Ty kazdy argument przeciw swoim tezom odbierasz personalnie i argumentujesz, ze nikt nie szanuje twojego zdania, a sam nie szanujesz zdania innych i sugerujesz, ze ktos im placi za poklepywanie mazdy po plecach, uzywasz zwrotow majacych umniejszyc wage slow innych. Czy takie zachowanie jest w porzadku?
Racjonalnych argumetow tez nie przyjmujesz, nawet takich ktore koncerny same produkuja a nie uzytkownicy forum, a sam nie dajesz nic poza odczuciami, ktore ja moge miec inne, a ty ich nie szanujesz. Dyskusja jest po to zeby dyskutowac i uzywac argumentow, subiektywne odczucia badz inne malo mierzalne wyniki sa po prostu ciezkie do weryfikacji, tak jak gust.
Marudzisz bo ci nie pasuje. Nikt nie mowi ci ze ma ci pasowac! Masz swoje teorie poparte odczuciami i pewnymi malo miarodajnymi czy reprodukowalnymi doswiadczeniami a nie badaniami w oparciu o normy (naginajac bardziej lub mniej).

Udowadnialem ci juz ze katalogowe spalanie wszedzie jest podobne w autach o podobnej do twojej mocy czy nawet 120tki. Reszta, czyli rzeczywiste spalanie, zalezy od wielu czynnikow, ktorych ty zapewne nie spelniasz wylaczajac i-stop, robiac krotkie trasy, jezdzac w innych warunkach itd..

Nikt mi nie placi wychwalanie mazdy, bo przeciez tego nie robie. Wprost mowie, ze wszedzie lepiej gdzie nas niema, a prawda okazuje sie najczesciej inna po czasie zgodnie z banerem "serdecznie witamy nareszcie cie mamy". A wyniki z testow wg norm sa podobne u wszystkich.
Za prostowanie teorii, ktore wypisujesz tez mi nie placa... ale czasem mi zal na to patrzec i szkoda mi ludzi ktorzy to przeczytaja i wezma to za pewnik. Wiec by bylo rzeczowo trzeba podac inne tez wartosci do ktorych sie odnosisz i skrzetnie to pomijasz.
Tlumacze ci takze tylko, ze to w jaki sposob jezdzisz i na jakich odcinkach, co i jak masz ustawione ma wplyw na spalanie. Stojac w korku ja widze spora roznice z uzyciem I-stopa i bez... ale ja glupi jestem i sie nie znam a poza tym niedowidze.
Roznica na tej samej trasie potrafi byc nawet wg komputera do okolo 1-2l w sredniej jak Istop sie nie wlacza, bo aku jest rozladowane do okolo 75% nominalnej wartosci.
Jesli przez okolo 30 min silnik pracuje na postoju zamiast nie pracowac to rozumiem, ze na powietrze dziala? Pol godziny to ile litrow bedzie paliwa? Przecietnie wolnossacy 1.6-2.0 to na postoju ciagnie okolo 1.5 litrow/h (sprawdzone na skodach ktore podaja chwilowe spalanie na postoju)
wiec jak sam widzisz stojac w korku 30 min jestes w stanie zuzyc wiecej na wylaczonym i-stopie 0.75 l na tej samej trasie. A jak trasa ma powiedzmy 15 km jak u mnie to wychodziprzy staniu dziennie powiedzmy tych 30 min i 30km dziennie nawet ponad 2litry wiecej na 100km. tylko wlasnie przez stanie :)
Moja kosiarka spali z 1 l/h tak wynika z mojego doswiadczenia przy koszeniu, a obciazenia sa prawie zadne dla silnika 159ccm :)

Jesli spalanie w innych uturbionych samochodach jest zgodnie z metryczka to jestem w szoku. Zdarza mi sie jezdzic ecoboostami o podobnej mocy wychodzi zawsze wiecej niz w metryce a podobnie jak w mazdzie. ALe jak juz wspominalem nie znam sie i faktycznie twoja doswiadczenia (bo niestety prawda mniej lub bardziej obiektywna to trudno nazwac) jest "twojsza".

Ty narzekasz na spalanie i ze cie oszukuja,ale chcesz osiagnac te same wyniki robiac zupelnie inaczej!?Skoro kazdy test wg norm jest prowadzony z i-stopem, wylaczonym radiem, klima, swiatlami tylko dziennymi, zamknietymi szybami, w okreslonej temperaturze i wilgotnosci (takze ma wply), przy okreslonej liczbie zatrzyman, przyspieszen, postojow itd. to jak chcesz sie mierzyc z norma?
Kazdy z tych czynnikow ma wplyw na spalanie. wiec kto cie oszukuje? Chyba tylko twoj brak wiedzy na takie tematy!
Trzeba jezdzic jeszcze na polsprzegle i wysokich obrotach, z klima na maksa, grzejacymi fotelami i jadac pod huraganowy wiatr i tylem itd. Wtedy zobaczylbys roznice w spalaniu, droga ta sama a warunki diametralnie inne :) Tez bylby powod do narzekan.
Na prawde nie widzisz jakie absurdow wypisujesz? Na prawde nie trafia do ciebie, ze warunki wg normy sa delikatnie mowiac inne niz te w ktorych ty jezdzisz?

W twoim przypadku wszystko wskazuje ze u ciebie bedzie palic tyle... bo takie narzucasz warunki, zimny silnik, krotkie trasy po miescie, wylaczony i-stop – czyli tyle bedzie palic prawie co twoj stary acccord :)
U innych moze byc mniej po miescie albo nawet jeszcze wiecej :)

BTW. Za kazdym razem wylaczasz istopa jak wsiadasz do auta czy zalozyles sobie moda?
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 174 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez ellipsis » 9 gru 2017, 13:45

Za kazdym, taki wyrobilem sobie nawyk. Pozatym chyba zgodzisz sie, że dla akumulatora i rozrusznika nie jest za zdrowe non stop gaszenie i odpalanie auta. Stojąc w korku, kiedy podjeżdza sie pare metrów i dalej stoi do pokonania swiatel silnik może zgasnac i uruchomic sie np. 4 razy.

Accord był dieslem, ale duzy silnik 2.2 Turbo, 140KM, 340NM, waga samego auta też była chyba o ok 150kg większa niż Mazdy. Diesel wolniej osiaga temp. więc na moich krotkich dystansach on był bardziej nie dogrzany niż benzyna Mazdy a mimo to palil 0,5-1 litr wiecej od katalogu a nie 2,5 jak w Mazdzie, która dodatkowo jezdzi na lekkim oleju 0w20 co tez w jakiś sposob powinno obnizac spalanie. W Acco dodatkowo zima dzialal system ogrzewania który wykorzystywal klime zanim silnik nie osiagnal odp. temp. W Mazdzie klima nie chodzi non stop.

Koniec tematu. Milej soboty :)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 685 (2/29)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165km

Postprzez Steel » 9 gru 2017, 15:20

ellipsis najlepiej nagadac bzdur kolejny raz i probowac zamknac temat...
Jakbys wiedzial jak dziala i-stop w mazdzie nie pisalbys takich kolejnych bzdur o rozruszniku i akumulatorze... tak to jest jak sie wypowiadasz na tematy o ktorych gdzie cos ci swita ale wiedzy nie masz zadnej tylko laczysz zaslyszane gdzie niegdzie informacje. To co wlasnie zrobiles to tak jakbys polaczyl uturbione diesle i benzyny i powiedzial ze zima bezynowe turba nie beda odpalac przy duzych mrozach i ze do bezyny trzeba dolewac dodatki. Po prostu rece opadaja.

pomijajac juz zasade dzialania i-stopa, to do nich uzywa sie akumulatorow specjalnie do tego przystosowanych.
Do tego wlasnie twoje podwyzszone spalanie moze byc efektem braku uzycia i-stopa, wbrew temu co mowisz.

Accord z tego co pamietam ro jednak segment wyszej – D wiec i troche wieksza masa, ale 150kg to nie przepasc do tego pewnie dodatkowa masa byla efektem silnika diesla.
Swoaja droga w Citroenie C5 II mojego ojca przy silniku 2.2L w dieslu (wolnossacym) spalanie tez bylo w granicach srednio 6.5-7 a C5 to kawal auta... a moj ojciec nie ma lekiiej nogi i na klimie zawsze jezdzil

Co do klimy to u mnie chodzi non stop w eco :)

Mowie ci wez sproboj ze 2-3 baki pojezdzic na i-stopie... to nie boli... sam bylem przeciwnikiem ale to jak dziala to w mazdzie to jest na prawde bezbolesnie i praktycznie nie odczuwalne, chyba ze trzymasz noge na sprzegle na swiatlach to wtedy sie nie wlaczy :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 174 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez Maniuś » 9 gru 2017, 17:14

Witam.
W szeregu sprawach dotyczących Mazdy 3 nie zgadzam się z ellipsisem, ale w zakresie I-stopu zgadzam się w nim w 100%. To rozwiązanie pomimo niewielkiej oszczędności paliwa ma niekorzystny wpływ na smarowanie układu łożyskowego i popychaczy zaworów, zużycie rozrusznika i akumulatora. Nikt mi nie wmówi, że kilkudziesięciokrotna a może nawet większa ilość uruchomień silnika jest bez ujemnego wpływu na żywotność elementów silnika. Nadzieja, że wykonanie akumulatora w wersji pod i-stop oraz ustawienie tłoków załatwia sprawę wpływu i-stopu na żywotność elementów silnika jest złudne. Przy eksploatacji urządzeń mechanicznych (do takich należy też silnik w samochodzie) wiadomo,że są najwięcej obciążane przy każdym uruchamianiu i każdy znający się na sprawie temu nie zaprzeczy. Oszczędności z tytułu oszczędności paliwa z stosowania i-stopu na pewno nie zrekompensują kosztów napraw wynikających ze stosowania tego układu. Ja za każdym razem po uruchomienia silnika wyłączam I-stop. Oczywiście każdy w tym temacie może mieć inne zdanie.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 13:04
Posty: 35 (1/1)
Auto: Mazda3-skyenergy, hatchback, skrzyna 6MT
2,0 -165 kM
System e-ILOOP

Postprzez Lakcow91 » 9 gru 2017, 20:54

Czytając wasze wątki o spalaniu ellipsis ma sporo racji, piszecie o spalaniu rzędu 5-7 litrów jest to możliwe jak w większości aut z silnikiem do 2 litrów ale zauważyłem szczególnie na drogach ekspresowych czy autostradach, że wy kierowcy Mazd czy to 3 czy 6 przeważnie jeździcie bardzo spokojnie/oszczędnie(spokojnie czyli 120km/h na autostradzie/100-120 na drodze ekspresowej) Raz tylko spotkałem Mazdę 6 na drodze szybkiego ruchu, która jechała szybciej niż inni uczestnicy ruchu. Normą jest , że przy temperaturach rzędu 0 stopni i niższy na krótkich odcinkach auto będzie paliło 2 litry więcej niż w lecie przy spokojnej jeździe.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 10:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez Steel » 9 gru 2017, 21:38

Lakcow9, mnie zona mowi ze od kad kupilem mazde 3 to jeszcze zdecydowanie szybciej i bardziej dynamicznie... a spalanie mam jak w Ceed'ie 1.4 109KM (w ktorej wylaczenie klimy w trakcie przyspieszania dawalo strzal jak z nitro:P )

Powiedzmy sobie szczerze ze jak Aku wytrymuje wiecej jak 4-5 lat to jest calkiem dobrze. Tu czasem jest loteria i moze pasc po 3 latach albo jak w mojej kijance po 9. Tu sa aku specjalnie przystosowane do takich systemow. Reszta to loteria...
Co do smarowanie to chyba nie sadzisz ze w ciagu 2 min elementy traca film olejowy i smarowanie gdy silnik nie pracuje? 0w20 nie ma przesadnie cienkiego filmu olejowego (tu ew moze byc gorzej przy 5w30)
Z tego co kojarze system w tym przypadku dziala przy wykorzystaniu odpowiedniego ustawienia pozycji walu i cisnienia spalin, dlatego czasem w niektorych przypadkach moze zajsc koniecznosc wcisniecia przycisku "Start" i uruchomienia z rozrusznika.
A ilosc uruchomien w tym przypadku bardziej przeklada sie na wtrysk mieszanki i jej odpalenie. Do tego wlasnie potrzebny jest system sterowania pozycja walu w i-stopie, by zapalenie mieszanki przy juz istniejacym cisnieniui w ukladzie latwiej poruszylo walem :)
Z wlasnego doswiadczenia widze ze system na prawde dziala duzo sprawniej niz w innych pojazdach gdzie faktycznie slychac dzialanie rozrusznika.

Tez bylem bardzo sceptycznie nastawiony do i-stop'a po doswiadczeniach z tego typu wynalazkami ale teraz juz go nie wylaczam po jakims czasie prob :)

Oczywiscie kazdy moze robic jak chce i wierzyc w co chce (przez lata naroslo tyle legend o roznych rzeczach a one jednak ewoluuja a ludzie ciagle powtarzaja te same rzeczy).
Problem polega jednak na tym ze ludzie maja tendencje do krzyczenia "oszukali mnie" i przesadnego upraszczania spraw, a sami nie wiedza jak cos dziala, nie czytaja umow, nie zdaja sobie sprawy ze sami robiac zle zalozenia, "bo im sie wydawalo", wyciagna bledne wnioski i znowu jest "wielkie halo".

Co do motywu z obrotami to jeszcze napisze jedno. Sprawdzilem na autostradzie dzis przy 150km/h na 6tym biegu mam okolo 2900-3000 obrotow.
Ktos sprawdzi na 165-tce? az ciekaw jestem :)

Moja stara kia Cee'd 1.4 109KM przy 2800 na 5 biegu (nie miala 6-tki) palila 5.1 przy 100km/h
Mazda 3 120KM na 6tce okolo 2000 obrotow 4.4-5.2(zalezy jak sie pedalem operuje by auto nie zwalnialo) na tym samym odcinku. Wiec gdyby kijanka miala 6 bieg byloby jej latwiej :) i pewnie byloby podobne spalanie jak w mazdzie przy podobnych badz tylko nieco wyzszych obrotach.

Wiec ellipsis mozesz miec racje z roznica obrotow ktora jest powodem roznicy w spalaniu, moze lancia od znajomego od forumowicza byla np 5 biegowa.
Ale na samo spalanie moze miec tez wplyw styl jazdy czyli operowaniem gazem, hamowanie silnikiem badz zwyklymi hamulcami aerodynamika auta, jazda w tunelu aerodynamicznym (nawet szczatkowym) innych pojazdow. Przyczyn moglo byc duzo :) Tak samo jak w twoim przypadku. Na spalanie sklada sie wiele czynnikow.
Ostatnio edytowano 10 gru 2017, 19:49 przez Steel, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 174 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez SebaK » 9 gru 2017, 22:26

W 165 KM by osiągnąć 150 km/h musiałbym mieć obroty 3600. Przy 3 tysiącach obrotów mamy 124 km/h. Ciekawostka jest taka, że w Maździe 6 stosunek obrotów do prędkości jest podobny jak w "3" z tzw krótką skrzynią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 153 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez ellipsis » 10 gru 2017, 12:29

W Mazdzie 6 z tym samym silnikiem 2.0 165KM, skrzynia jest troszke dłuższa niż w naszych 3. Tam z tego co pamietam po fotce uzytkowanika przy 120/h na 6tym biegu silnik ma ok 2700-2800 obr u nas jest to 3000 na kolach 18'.

Także nie ciesz się tak za bardzo z tego ze koledze "włoszka" paliła wiecej bo jak w Twojej 120tce była by skrzynia jak z normalnego benzyniaka i przy 120/h trzymałbyś 3000 obr a nie 2000 jak w dieslu to też spalanie było by odpowiednie.. Niskie spalanie wersji 120km w stosunku do innych aut o podobnej mocy wynika tylko z tego, że zastosowano bardzo długa skrzynie, przez co silnik może pracować na bardzo niskich obrotach, utrzymując jednocześnie stosunkowo wysoką predkość. Minusem tego rozwiazania jest to, że sam silnik wolnossacy nie grzeszy dynamika a dodatkowo mulony jest dlugimi przelożeniami. Jezdzilem 120tka dwa dni i dla mnie jest to dramat, spalanie male nawet w miescie mialem dobre 1,5 litra mniej niż w 165km ale dynamiki jazdy nie bylo wcale. Jeszcze do tego dochodzi el. kaganiec który odcina moc przy 4500obr jak w dieslu. Emocji i frajdy z jazdy nie ma żadnej, można sie tylko ekscytować po forach jak to malo pali silnik 2.0 Mazdy, tylko jakim kosztem i co oferuje ta konfiguracja w zamian...
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 685 (2/29)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165km

Postprzez piotear » 10 gru 2017, 14:12

A czasami skrzynia w 120 i 165 nie jest ta sama ? Bo jestem prawie pewien, ze jest ta sama. Wiec trochę tonący chwyta sie brzytwy i szuka argumentów z d*py.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 108 (3/3)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul

Postprzez Megas » 10 gru 2017, 15:03

@ellipsis a gdyby to a gdyby tamto. Jest skrzynia jaka jest, na pewno nie z przypadku i stąd spalanie jest jakie jest. Każdy tu kupił sobie cały samochód, a nie składał z części, więc przekomarzanie się, że ktoś ma lepsze spalanie bo sobie włożył inną skrzynie biegów niż w wersji 165KM jest nie na miejscu.

@piotear z tego co pamiętam ktoś kiedyś pisał na tym forum, że jedyną różnicą w skrzyniach dla wersji 120KM i 165KM jest przełożenie główne. Prawdą jest też to, że przy jednakowych obrotach, na jednakowych biegach, wersje 120KM i 165KM mają inne prędkości jazdy – wiele osób już tutaj to potwierdziło.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 14:58
Posty: 106 (45/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez child » 10 gru 2017, 18:33

Jeśli mowa o Mazdzie 3 (a nie 6, która się parę postów wyżej pojawiła), to skrzynia ma na 100% inne przełożenia w wersjach 120KM i 165KM.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 678 (22/49)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 sedan SkyMotion 120KM
była: BK'07 sedan 1.6 benzyna

Postprzez Steel » 10 gru 2017, 20:29

ellipsis, mowisz ze ta skrzyna w 120tce to jakas nienorlamnie dluga... az z ciekawosci sie przygladnalem tematowi... i wyglada na to, ze to wcale nie jest taka nadzwyczajnie dluga w porownaniu do aut innych marek o podobnej mocy zwlaszcza przy predkosciach autostradowych/drog szbkiego ruchu/ekspersowkach na 6 tym biegu.
Patrzylem na focusa 1.0 EcoBoost 125KM (tak wiem... ale pozniej jest juz 1.5 150KM), golfa 1.2 TSI 122KM, astre 1.4 140KM i w kazdym z tych samochodow 100km/h na 6tce to jest w okolicy 2000-2100 obr/min i wyzsze predkosci sa podobnie zblizone obroty... nie wierzysz? popatrz na Youtubie jest multum filmikow.

Wiec jak mowilem "wloszka" moglaby miec sporo wyzsze obroty, podobnie jak moj Cee'd, gdyby miala skrzynke 5cio biegowa. A Delta jak sprawdzilem ma 6 biegow, wiec gucio... i kolejna niesprawdzona teoria.

W sumie ellipsis widze, ze kupiles auto do sprintow od swiatel do swiatel i w korkach na krotkich trasach. Przewaga jaka zyskujesz i jaka sie szczycisz przy 165tce w zasadzie w takich warunkach troche bierze w leb. Jesli do takich warunkow 120tka dla ciebie muli to coz... kazdy ma swoje przemyslenia :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 174 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez fabiomaster » 12 gru 2017, 08:33

U mnie na automacie przy 2000 obr jest 107 km/h. przy 100 jest poniżej 2 tyś. obrotów.

Stare fotki jak sprowadziłem auto:
IMG_1956.JPG

IMG_1951.JPG


Zdjęcie z niedzieli z powrotu na autostradzie.

IMG_2485.JPG


Wydaje mi się, że synchronizacja automatu (skyactive drive) i silnika jest perfekcyjna, pewnie dlatego jest takie małe spalanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 42 (1/1)
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez dydek » 12 gru 2017, 14:53

Ciekawe te fotki, ja też mam AT 2016 i u mnie przy 2000 mam równe 90 ... czyzby przełożenie było inne ?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 12:26
Posty: 74
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323