Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez piotear » 7 gru 2017, 19:55

Wez pod uwagę ile dolewa sie oleju do takiego np. 1.6 ecobooscika. Poszukaj tematu z nowym mondeo, ktore sie zatarlo na trasie 2 czy tam 3 tys km bo zapomnial gosc dolac oleju.

Kolejna sprawa – zywotnosc. Sory ale wole zeby auto palilo mi wiecej, a pozylo te 200 tys. km. Znajomy pracuje w ASO VW od kilkunastu lat i zaleca mi omijac szerokim lukiem wszystkie 1.2, 1.4 TSI, bo robili juz sporo takich silnikow z przebiegami rzedu 120 tyś km.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 47 (3/1)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul

Postprzez Steel » 7 gru 2017, 23:04

ellipsis, prosze cie... juz to przerabialismy... pokazalem ci ze wcale nie jest tak jak piszesz o tym spalaniu. Jest analogiczne nie ma specjalnych roznic. Podobnie z przyspieszeniem, znowu opowiadasz te same bzdury.
Nie jest tez prawda, ze czy poganiasz czy jedziesz emerycko to pali podobnie. Lekki ruch pedalem gazu i potrafi byc 1-2l wiecej badz mniej w zaleznosci w ktora strone ruszasz.

ellipsis... nikt cie nie oszukal... jakbys jezdzil wg normy wg ktorej robili test spalania to pewnie mialbys podobny wynik. Ty jeszdzisz na krotkich trasach i z tego bierze sie takie spalanie, to takze ci juz wielokrotnie mowiono. Na to ile ci spala ma tez wplyw naladowanie akumulatora, Istop, ktory pewnie u ciebie nie wlaczy sie na swiatlach, wlaczona ilosc odbiornikow pradu, szyby ilosc niepotrzebnych gratow w bagazniku itd.
Zamien juz tego szrota na jakiegos z turbo.... bo na prawde sie meczysz... :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 96 (0/5)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez ellipsis » 8 gru 2017, 12:22

Oooo już Steel czekał w pogotowiu na mojego posta ;) Panowie dajcie spokój z tym waszym ulubionym argumentem dot. awaryjnośći turbo benzyn. Te silniki jeżdzą już min 10 lat i poza wpadka z pierwszymi TSI generalnie nie ma problemu wiekszego. Za to moja wolnossąca dwulitrowa benzyna, made in Japan, która miała być conajmniej długowieczna i bezawaryjna czeka w kolejce na kolejne uszczelnianie silnika. Tym razem olej leje sie z miski olejowej (przy 15 tys uszczelniana była obudowa rozrzadu i pokrywa zaworów) więc dajcie sobie już spokój z ta wasza bezawaryjnościa bo Mazda pod względem wykonania i jakości nie przypomina w żadnym miejscu Japońskiej precyzji. Nie chce mi sie wyliczac od nowa ile już razy byłem w ASO na różnego rodzaju poprawkach, wymianach i uszczelnieniach..

Steel a co Ty myslisz ze ja Volvo czy Golfem to jeżdzilem wg. norm badawczych czy tak jak się jezdzi normalnie? Za idiote mnie masz, jednym i drugim jezdzilem u mnie po miescie, w takim samym stylu jazdy jak Mazda i spalanie bylo min. litr mniejsze. W bagażniku nie mam nic, samo powietrze, Istopy w każdym aucie mam wyłączone bo mnie denerwuja. Wyskakujesz z technika jazdy, naciskaniem pedalu gazu itd. To co Mazda jest wyjatkowym autem, które trzeba wyjątkowo prowadzić bo do tego zmierzaja Twoje argumenty. Mazda nie jest moim pierwszym autem w zyciu, poprzednimi prywatnymi czy firmowymi jezdzilem dokladnie tak samo jak Mazda i o dziwo Mazda z tej calej grupy pali najwiecej!
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 682 (2/29)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165km

Postprzez wizbek » 8 gru 2017, 13:48

Ellipsis
Że pozwolę sobie wkleić swój post z jazdy wakacyjnej w kwestii Twoich bzdur o większym spalaniu Mazdy w stosunku do turbobenzyn o podobnej mocy:

wizbek napisał(a):Trasa ponad 500 km, ponad 80% autostrada, prędkość 120-140 km/h (niestety nie sprawdziłem średniej z komputera) – spalanie 6,4 l/100 km.

Jechaliśmy z kolegą na dwa samochody – ja Mazdą 3, 2,0 120 KM, kolega Lancią Delta 1,4 turbo też 120 KM. Oba samochody identycznie załadowane – po 2 dorosłe osoby i dużo bagaży. Kolega przodem ja za nim.

U mnie jak napisałem Mazda spaliła 6,4 l/100 km, kolegi Lancia 8 l/100 km....


Post do wglądu na poprzedniej stronie tej dyskusji.
Aha, na codzień koledze pali dobry litr więcej niż mi. Mieszkamy 0,5 km od siebie i jeździmy w podobnych warunkach.

Edit.
I jeszcze wkleję dwa linki testów porównawczych. Popatrz sobie na spalanie.
http://magazynauto.interia.pl/testy/tes ... Id,1359068
http://www.auto-swiat.pl/testy/kompakto ... 8-i/gk524v
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 19:31
Posty: 57 (0/7)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez Steel » 8 gru 2017, 16:06

elipsis, ja nic nie pisalem o awaryjnosci TSI czy mazdy to po 1 (bo moze sie zdarzyc lepszy czy gorszy egzemplarz, we wszystkim... twoj pewnie byl robiony po weekendzie gdy wszyscy byli na kacu :P jak za starych czasow ). po 2 spalanie poszczegolnych samochodow i normy zmieniaja sie w czasie. Mozliwe ze Akord byl mierzony w inny sposob. Sprawdz auta z podobnego okresu i wyjdzie ci pewnie to samo lub podobnie.
Co do jakosci to juz pisalem im dalej do tylu to jest slabiej (bagaznik i ta szmata na podlodze to masakra)

Istop masz wylaczony? no to co sie dziwisz... spalanie w korkach rosnie jak sie nie wlacza istop... wiec sam oszukujesz innych piszac o wysokim spalaniu (nawet latem). Testy spalania miejskiego przeprowadzane byly pewnie w ciepelku gdzie po 300-400m istop sie wlacza i sam sie kilka razy zdziwilem latem jak dzialal od praktycznie strzalu. Wiec nikt cie nie oszukal a sam oszukujesz i do tego piszesz bzdury ze niby turbo pali mniej w benzynie jak pali podobnie przy tych samych mocach co juz ci udowodnilem.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 96 (0/5)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez ellipsis » 8 gru 2017, 16:09

Bzdury to wypisujesz akurat Ty. Nie wiem czy wiesz ale powinieneś wiedzieć, że mazda 120KM ma ultra długa skrzynie. Takiej skrzyni nie ma żaden compakt na rynku. Więc ty jadac z kolega, miales przy tej samej predkosci np. 2 tys obr a kolega w lanci np. 3 tys wlasnie ze wzgledu na skrzynie. Wiec gdzie tu chcesz szukac porównania ? Chyba logiczne ze Mazda spalila mniej paliwa.

Nie rozumiem was.. Czy wam to ktoś płaci za to bronienie tej Mazdy na każdym kroku? Bo takie mam odczucie. Do cholery, opisuje swoje odczucia, wrażenia z jazdy różnymi autami w takich samych warunkach, z takim stylem jazdy gdzie wychodzi, że Mazda pali 1-2 litry wiecej niż konkurenacja o podobnej mocy i spotykam sie jedynie z atakiem na moja osobe. Jeden wyskakuje do mnie z technika jazdy, normami eu czy zaladowanym bagaznikiem, Ty porównujesz od czapy wersje 120km do lanci gdzie ja mam wersje 165km o innej skrzyni, gdzie tu sens gdzie logika. Niech jeden z drugim uszanuje moje zdanie bo ja wasze szanuje i nie powiedzialem nigdy ze 120tka pali dużo bo pali bardzo malo. Ja caly czas pisze o spalaniu 165km w stosunku do turbo o podobnej mocy!

Steel, czy Ty naprawde uważasz ze Istop powoduje zmniejszenie spalania o np. litr? Wiesz nawet gazety motoryzacyjne które raczej wchodza w tylek producentom wg. testów opisuja ze roznice w spalaniu sa marginalne. Pozatym jakie ma znaczenie istop kiedy we wszystkich autach mam wylaczony ? Jakby tylko w mazdzie byl wylaczony to ok ale wylaczalem w kazdym wiec warunki pozostaja takie same.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 682 (2/29)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165km

Postprzez Steel » 9 gru 2017, 02:18

Bedzie dlugo ale zrozumiem jak wiekszosc nie przeczyta :)

Elipsis...Czytasz ale chyba nie rozumiesz...

Nie ma tu raczej atakow na twoja osobe. Wszyscy ci wspolczuja i podziwiaja twoj Masochizm... od poczatku...
Ty kazdy argument przeciw swoim tezom odbierasz personalnie i argumentujesz, ze nikt nie szanuje twojego zdania, a sam nie szanujesz zdania innych i sugerujesz, ze ktos im plac