Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016- )

Postprzez Wojtek » 6 lis 2016, 19:36

Radzik79 napisał(a):... i od obsługi ASO dowiedziałem się że niewłaściwa żarówka spowodowała zwarcie w układzie i spalenie się modułu.

Należy tylko tych pracowników wysłać na kurs elektroniki... <glupek2>
Toledo S 1.2 Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Forum
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17100 (114/389)
Skąd: UK
Auto: Seat Toledo NH S 1.2
Seat Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mf113 » 6 lis 2016, 19:44

...i pewnie niewłaściwa żaróweczka spowodowała jeszcze przetarcie tych przewodów.
Każdy moduł ma elektroniczne zabezpieczenie przed zwarciem. Za duży prąd – wyłącza odbiornik. Co można potem w komputerku sprawdzić w błędach sterownika.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2016, 23:31
Posty: 188 (1/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 120KM-->175KM
2015

Postprzez Radzik79 » 6 lis 2016, 23:57

MichG napisał(a):A żarówkę ledową miałeś markową czy jakiegoś "noname"? Ciekawe, jakie oferuje Mazda, jako akcesoria? Przy okazji zapytam o cenę, oby nie była jak za złotą ;) .


Tak żaróweczka była z phillipsa więc chyba to jakaś marka <diabełek> Na szczęście wszystko skończyło się po mojej myśli, co prawda stracilem sporo nerwów, i narobiłem sobie przynajmniej jednego wroga w obsłudze ASO zbluzgałem chłopa <rotfl>
A tak na marginesie wymieniał ktoś z was serwisowo klocki hamulcowe???? Ja raczej przez serwis tego nie zrobię pomimo że mam jeszcze 2 lata dodatkowej gwarancji. Chyba są z jakiegoś unikatowego materiału skoro ASO śpiewa sobie za wymianę kompletu klocków na przód i tył jedyne 1100 zeta
Początkujący
 
Od: 1 lis 2016, 23:53
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BM 2,0 165 KM Soul Red

Postprzez creet » 7 lis 2016, 17:14

Radzik79 napisał(a):hyba są z jakiegoś unikatowego materiału

Tak, z tektury. Więcej info tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=497&t=176583&start=280
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 622 (69/37)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

PostTen post został usunięty przez darrecki 13 lis 2016, 18:40.
Powód: OT

Postprzez marti78nez » 29 lis 2016, 23:47

Jazdę testową odbyłem w listopadzie (2.0 120 KM Sedan), przymierzam się do tego autka ze względu na desing i "awaryjność" marki (myślę jeszcze o nowej Hondzie). Po jeździe mogę stwierdzić, że na pewno to nie jest premium(zresztą i cena na to nie wskazuje), ale po kolei:

Wygląd zewnętrzny (6 –) w zasadzie mały minusik za brak końcówki wydechu.Tak ogólnie bajka na tle kompaktów.
Silnik (5): reakcja na wciśnięcie gazu natychmiastowa ,czuć że autko ma więcej niż 120KM. W wyższych obrotach silnik głośniejszy, ale normalka przy tego rodzaju silniku. Dźwięk może być przy wkręcaniu, ale gdyby był bardziej rasowy pomruk byłaby szóstka.
Wygląd wewntrzny(3+) – dobre materiały, świetny design.Szkoda, że wyświetlacz head up tylko w wyższych wersjach, bo obrotomierz powinien być centralnie umieszczony w takim autku z duszą sportową.Ocenę mocno zaniża tapicerka i bagażnik.Gdyby nie to pewnie byłaby piątka.
Zawieszenie (5+)– super, bo z jednej strony sztywne(sportowe) jak ktoś lubi(pokonywanie zakrętów) ,a z drugiej doskonale tłumi nierówności. Przejeżdżając przez tory czułem się podobnie jak w BMW 3. Naprawdę dobra robota.

Parę słów więcej o rażących minusach:
Tapicerka – w moim odczuciu kiepskie materaiały, w moim civicku 2008 mam welur, który jest miły w dotyku i fajnie się czyści zabrudzenia. Róźnica klasy na korzyść Hondy, stąd tylko 3.
Do poprawy rownież wykończenie bagażnika- bez maty gumowej się nie obejdzie. Troszkę wstyd autko za 80 tyś, a wykończenie na poziomie Dacii.

Co do szeroko komentowanej tutaj głośności autka to czytałem numer 46 motoru z 14.11.2016 a w nim test kompaktów Mazda nie prezentuje się źle w tym zakresie.Osiąga dość dobry wynik powyżej średniej wsród 10 ocenianych kompaktów (3 miejsce przy 50 km/h ,4 miejsce przy 100km/h),(najlepiej wypada megane).Moja odczucia z jazdy też są takie, że nie jest najgorzej.Jak na kompakt akceptowalnie (choć z drugiej strony maksymalnie jechałem 120km/h)Czy wlasciciele mazd troche nie przesadzają?

Podsumowując moje odczucia po jeździe testowej : bardzo udane auto i jest faworytem w zakupie na dzień dzisiejszy. Ogólna ocena 5-.

Pytanie do właścicieli czy jest róźnica między sedan a hatchback w przestrzeni na tylnych miejscach (o pojemności bagażnika już wiem) ? może jest jakiś rysunek pokazujący przestrzeń(wymiary) z tylu obu aut?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 1 gru 2016, 17:09 przez marti78nez, łącznie edytowano 5 razy
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 15:03
Posty: 10 (3/1)
Skąd: Pruszków
Auto: Honda Civic VIII 1.8 2008r

PostTen post został usunięty przez darrecki 2 gru 2016, 18:22.
Powód: O/T

Postprzez Krysztof_66M » 4 gru 2016, 07:21

Za mniej więcej trzy tygodnie napiszę coś więcej.
http://mojafirma.infor.pl/moto/wiadomos ... owana.html
W tym artykule twierdzą, że poprawiono wateriały wykonczeniowe i wyciszenie. Jeżeli tak będzie, to nie mam więcej uwag. Odbieram między 21 a 31 grudnia. Sedan wersja SKy energy plus pakiet led.
A co do prześwitu z tyłu. Mam 182 cm. Usiadłem na przednim fotelu, a następnie z tyłu. Naprawdę jest dużo miejsca nad głową. Siedziałem wczesniej w Toyocie Avensis (nowej) i przestrzen jest b. podobna. Nie mam uwag, choć dwumetrowiec pewnie będzie miał problem.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2006, 16:15
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017

Postprzez Herdalis » 27 gru 2016, 10:51

Witajcie!

jestem nowy na forum (chociaż wcześniej bardzo intensywnie je przeglądałem) – odebrałem swoją Mazdę 3 (rok modelowy 2017 FL, SkyPassion, automat) 23.12.16 i obserwując duże zainteresowanie zmianami w tej wersji, postanowiłem podzielić się z Wami moimi wrażeniami po pierwszym 1000 km (900 km to trasa). Mam też jakieś drobne porównanie ponieważ odbyłem kilka jazd testowych trójką przed FL.

Przede wszystkim – tak, w mojej ocenie samochód po FL jest wyciszony. Co prawda najwyższa prędkość do jakiej rozpędziłem na chwilę samochód to 140 km/h, jednakże z tego co wiem to wiele osób narzekało już przy 120 km/h na hałas w kabinie i wycie silnika. Na testach 3 przed FL faktycznie była dla mnie głośna, ale bardziej dotyczyło to wycia silnika przy przyspieszaniu. Jak dla mnie teraz jest dużo lepiej, ale wiadomo – klasa premium to to nie jest więc cudów się też nie spodziewajcie :)

Nie zaobserwowałem żadnego stukania, pukania z nadkoli, szumienia w okolic tunelu etc. Autko bardzo fajnie "płynęło" przez wszystkie nierówności. W połączeniu z adaptacyjnym tempomatem jazda ograniczała się do kręcenia kierownicą :) Wystarczyło ustawił odpowiednią odległość do auta z przodu aby system nie hamował niepotrzebnie tylko delikatnie redukował prędkość aby utrzymywać odpowiedni dystans. Bardzo fajnie to działało i nie zauważyłem z tym żadnych problemów.

Zmiany we wnętrzu są zdecydowanie na plus – duża konsola środkowa, na której zrobiło się miejsce po usunięciu tradycyjnego "ręcznego", miejsce na dwa kubki schowane za żaluzją. Podłokietnik wydaje się, że jest wysoko, jednak u mnie ręka jakoś naturalnie lądowała właśnie tam, a nie na żaluzji (mam 175 cm wzrostu). Nie mam jednak manualnej skrzyni więc tutaj wam nie powiem jak jest. Nowy wzór tapicerki materiałowej jak dla mnie dużo lepszy, jednak jest to kwestia gustu.
Wyświetlacz head-up kolorowy – jak dla mnie bardzo fajna rzecz. Wyświetlał mi w trakcie jazdy ograniczenia prędkości, zbliżające się pojazdy, komunikat "BRAKE!", zadaną prędkość w aktywnym tempomacie. Podobno ma też wyświetlać wskazówki nawigacji ale nie ogarnąłem tego tematu.

Światła ALH bardzo dobrze się sprawowały (poza jednym przypadkiem opisanym poniżej) – wygaszały strumień świateł drogowych gdy nadjeżdżał pojazd, pozostawiając tylko wiązkę oświetlającą pobocze. W trybie "auto" mega przydatna rzecz w trakcie nocnej jazdy.

Kierownica wygodna, podgrzewana (niby bajer ale po świątecznym odkopywaniu samochodu spod śniegu przydawało się :) ).

Co na minus ? Nie wiem jak było z kamerą cofania (czy była w M3 przed FL) ale u mnie ( i na zdjęciach też tak widziałem) ta kamera się nie chowa... Jest to strasznie słabe bo po trasie, kiedy z tyłu zbiera się bardzo dużo brudu, ta kamera jest po prostu wiecznie zabrudzona i obraz na wyświetlaczu nie jest wyraźny. Nie mówiąc już o przypadkach gdy pada i widać tam dookoła krople. Ogólnie, trochę słaby patent.

I teraz rzecz, którą musimy już sobie sami porównać (posiadacze wersji przed FL) ponieważ tutaj ciężko mi się odnieść – zastąpienie czujników laserowych kamerą w górnej części szyby. Niby fajna rzecz bo wykrywa pieszych i system SCBS reaguje przy wyższej prędkości. Jednakże w praktyce to wygląda tak:
– przyjechałem po trasie i auto było całe upierniczone. Następnego dnia wyjechałem spod domu i przypadkowo trąciłem manetkę od wycieraczek. Wycieraczki roztarły trochę brud na szybie i wtedy pod zegarami po chwili wyświetliła mi się choinka kontrolek – od LAS, SCBS, świateł (kontrolka podobna do świateł długich z literą A w środku – pomarańczowa, to chyba system ALH), pomarańczowa kontrolka w kształcie trójkąta. Spryskałem szybę i jechałem dalej – po krótkim czasie kontrolki zgasły, niestety jednak ta od świateł została wraz z komunikatem w komputerze – tutaj konieczne było zgaszenie samochodu i odpalenie ponownie aby kontrolka znikła i system działał poprawnie.
Taka sytuacja jak powyżej powtórzyła się w nocy przy bardzo dużych opadach śniegu (kiedy sypało naprawdę konkretnie) oraz w nocy przy dużych opadach deszczu połączonych z bardzo silnym wiatrem (wracałem wczoraj). Widać, że kamera nie daje rady przy bardziej niekorzystnych warunkach. O ile ja mniej więcej potrafię powiązać fakty, o tyle osoba która na samochodach jakoś specjalnie się nie zna może spanikować widząc taką "choinkę" w nowych samochodzie. Nie byłoby to może jakoś specjalnie denerwujące, gdyby nie to, że pozostaje po wszystkim kontrolka od świateł – wnioskuje, że wtedy nie działa między innymi system adaptacyjnych świateł ALH, co może powodować konieczność zatrzymania się i restartu auta aby używać automatycznych świateł drogowych. Na pewno podrzucę ten temat przy jakiejś wizycie w ASO, jednak chciałem przed tym się Was zapytać jak wam sprawuje się poprzedni system z laserem ?

Pozostałe rzeczy spisywały się bez zarzutu. Autko bardzo fajnie się prowadzi, automat reaguje błyskawicznie w przypadku przyspieszania, wyprzedzania czy szybszego ruszania z miejsca. MZD Connect szybko i sprawnie paruje się z telefonem, nawigacja też bez zarzutu. Podobno można też połączyć facebooka z telefonu, ale ja nie znalazłem takiej opcji.

Co przeszkadza mi ogólnie w tym aucie ? Są to drobnostki ale wymienię:
– brakuje mi systemu wprowadzania adresu głosowo do nawigacji (nie drążyłem tematu jakoś szczególnie ale z tego co widziałem to nie ma takiej opcji);
– brakuje mi portu USB z przodu konsoli, bo ciągnięcie kabla z podłokietnika jest mało wygodne;
– wlew płynu do spryskiwaczy – jest jak dla mnie za głęboko i zlokalizowany jest wokół jakiejś elektroniki. W zasadzie bez lejka ciężko jest wlać płyn nie rozlewając trochę po drodze. W dotychczasowych autach wlew miałem z przodu maski, bardzo blisko grilla;
– zamykanie klapy w sedanie – uchwytem od wewnątrz nie idzie tej klapy zamknąć (na zasadzie szarpnięcia silnego w dół) – klapa zawsze zatrzyma się przed końcem. Trzeba ją zatem zamknąć naciskając od góry rękami, a biorąc pod uwagę cały syf tam się zbierający to rączki mamy po takiej akcji czarne :)
– brak siłownika podtrzymującego maskę samochodu.... miałem coś takiego nawet w Astrze 3 generacji :)
– "wychlapujące" paliwo po zatankowaniu do pełna.

Raczej więcej grzechów nie pamiętam, jednakże jeżeli macie jakieś pytania czy chcecie zdjęcia czegoś konkretnego to piszcie śmiało, postaram się pomóc :)
Początkujący
 
Od: 17 lis 2016, 13:18
Posty: 1 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM, 2016 FL, 2.0 SkyActiv-G AT, sedan, SkyPassion

Postprzez Szarny » 11 lut 2017, 18:02

Zgrubsza miesiąc po odbiorze – Mazda 3 HB SkyPassion, wersja poliftowa, poniżej zlepek opinii i spostrzeżeń różnych różnistych.

– Kupiłem samochód ze względu na bezawaryjność i wspaniały wygląd, ale najbardziej podoba mi się wnętrze. Tu i ówdzie są twarde plastiki, ale ergonomicznie to jest wszystko tak fantastycznie wygodne i dopracowane... teraz już bardzo trudno będzie mi się kiedykolwiek przesiąść na samochód BEZ dżojstika do sterowania funkcjami. W zasadzie – poza przyciskami od nawiewów – całą reszta da się obsługiwać tym świetnym w dotyku dżojstiko-pokrętłem. W ogóle może nie wszystkie elementy wykonane są z najwyższej jakości materiałów, ale to co się dotyka jest w zasadzie tak dobre, że trudno mi wyobrazić sobie lepsze – wliczając BMW i podobne.

– Dalej wnętrze – zrezygnowali z tych a'la karbonowych wstawek i dali zamiast tego błyszczącą czerń. Jestem jak najbardziej na tak. Ludzie piszą że się ten plastik rysuje, ale od czego niby? Co oni, w rękawicach od zbroi płytowej jeżdżą?

– Drobiazg ale ważny, bo jestem z gatunku ludzi niższych wzrostem: klapy przeciwsłoneczne po opuszczeniu zachodzą NAPRAWDĘ nisko. No i jest w nich nawet lampka i lusterko, i to w obu! Drobiazg, a cieszy!

– GDZIE SĄ MOJE OBIECANE CZERWONE PRZESZYCIA W ŚRODKU!!! ZAPŁACIŁEM ZA CZERWONĄ NITKĘ!!! :D

– Wygląd zewnętrzny – mam cały czas wątpliwości co do tych wielkich felg 18". 16" z kolei za małe.... 17" by były chyba idealne. Poza tym – no, wolałbym sedana, bo jest zgrabniejszy, ale i tak... to jeden z najładniejszych samochodów ostatnich lat, i nie wiem nawet czy nie jest zgrabniejszy niż szóstka.

– Soul Red – jak od zawsze lubiłem czerwone samochody tak o boziu jedyna, to jest jeszcze lepsze niż myślałem. NIE MA OPCJI żeby ten samochód zgubić na parkingu. Nawet zimą, jak mu się nieco błota uzbierało i czekam aż się nieco ociepli z myciem...

– Silnik: fajnie że nie ma żadnego "laga" (....astra H twinport – dobre pół sekundy opóźnienia), ale jednak brakuje mi turbo. Gdzieś ta moc jest, ale daleko, daleko, daleko.... w ogóle – ciężko to jakkolwiek sprawdzić, ale mam wrażenie że czasem jak się depnie dwójkę to odjeżdża aż miło, a czasem muli.

– Spalanie: Przemilczę, liczę na to że po tych 2kkm będzie lepiej, jak nie – zgłaszam do ASO jako usterkę. Jest coraz gorzej. Zacząłem z 9, teraz już średnia to 10. Może to być oczywiście moja wina, ale podczas jazdy testowej ostro pałowałem taki sam silnik i spalanie na tym odcinku komputer pokazał 8.5 czy coś jak to? Może zatankowałem ostatnio słabe paliwo, nie wiem... zaleję następnym razem jakieś bardziej premium i zobaczę...

– Na grubszych dziurach słychać poskrzypywanie z okolic prawego słupka i ekranu na środku. Mam przed biurem taki nie wyasfaltowany parking (coś jak placyk z polnej drogi), można by na nim z powodzeniem testować zawieszenia... i czołgi. Mazda póki co poskrzypuje, starsze samochody które miałem CAŁE skrzypiały.

– Prowadzenie: nie jestem żadnym rajdowcem żeby się wypowiadać, ale samochód naprawdę sprawia wrażenie pewnego w prowadzeniu. Nie wychyla się przy gwałtownych manewrach, ślizga się w miarę neutralnie (pozdrawiam astrę płynnie przechodzącą z totalnej podsterowności do całkowitej nadsterowności na jednym zakręcie). Jak się go trzyma koło 3k obrotów, pod pedałem gazu jest zapasik mocy do wykorzystania. W połączeniu z tak dobrym prowadzeniem aż prosi się o lekkie depnięcie przy zmianie pasa i wymijaniu jakiejś snuji.

– SkyPassion: mam troszkę wątpliwości czy warto było 10 koła dać za tą wersję. Wyświetlacz – no fajny bajer, ale tylko bajer. Jest na nim za mało informacji żeby był naprawdę przydatny, a i nie można ufać temu mechanizmowi do wykrywania znaków – wg niego na Kościuszki w Łodzi jest ograniczenie do 20km/h... Wielkie felgi przy zimowych dziurach to stres, jeżeli będę chciał kupić komplet kół zimowych to koszta będą dość paskudne.

–...no ale znowu kamera cofania i czujniki z przodu już nie raz uratowały mnie z super-ciasnych parkingów skąd inaczej bym po prostu nie wyjechał. Dla osób które nie miały jeszcze kamery – na ekranie widać ZNACZNIE, ale to ZNACZNIE więcej niż w lusterkach czy też obracając się do tyłu na fotelu, do tego jest ostrzeżenie przed ruchem poprzecznym. Tak jak większość z wyposażenia ze SkyPassion to zbędne i kosztowne bajery, tak kamera cofania i czujniki z przodu mogą być same w sobie warte tej wersji.

– Głośność – znowu – nie mam za bardzo porównania. Wszystkie nowe samochody podczas jazdy próbnej są ciche. Przy jeździe testowej rozmawialiśmy ze sprzedawcą* i nieco marudziłem na brak mocy... okazało się że jedziemy 170, i dało się rozmawiać, więc jak na to co miałem wcześniej – jest dobrze. Z drugiej strony pewnie jakbym pojeździł BMW to bym miał porównanie.

– Silnik na niskich obrotach wpada w wibracje. Moim zdaniem po prostu na luzie trzyma zbyt niskie obroty, bo każdy silnik będzie przy 0.5k rpm wibrował...

– istop: w zasadzie nie mam zastrzeżeń. Jak wiem że jest gruby korek gdzie co sekundkę trzeba się podsunąć o długość samochodu, to go po prostu wyłączam. Z kolei jak się sam wyłącza na światłach gdzie trzeba dłużej ale raz odstać – mnie tam to nie przeszkadza.

– hamulec postojowy w formie przycisku: no, nie ukrywam, ciutkę mi "łapy" brakuje, ale to jest tak fantastycznie wygodne... i czyste. Konsola środkowa sprawia wrażenie naprawdę dużej i takiej "eleganckiej" dzięki temu. Zastanawiam się co będzie jak będę musiał ruszyć pod górkę z bardzo ciasnego miejsca parkingowego; normalnie ręka na ręcznym, nogi na sprzęgle i gazie i jakoś się zawsze dało wyjechać. Tu... hm.

Podsumowując: wygląd, wnętrze, funkcjonalność – najwyższe noty. Komfort – dobrze. Silnik – jak tak będzie jak teraz przez cały czas, to słabo...

*sprzedawca... jak właściwie nazywa się stanowisko sprzedawcy u dealera? Mam wrażenie że "sprzedawca" to dużo mniej niż to co taka osoba robi. Byłem bardzo zadowolony z obsługi i mam wrażenie że nieco panu ujmuję ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 20:39
Posty: 36 (3/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Postprzez apx » 13 lut 2017, 10:00

a ja podumuje moje 31 kkm i 3 lata
na minus
skrzynia biegow moim zdaniem to glowny minus tego samochodu , haczenie plus meczaca na miasto bo trzeba nia bardzio czesto machac na niskich biegach
wygluszenie – tragedia szczegolnie na zimowych oponach slychac bardzo
zawieszenie – jest dobre poza miastem w miescie jednak uciazliwe
silnik a wlasciwie jego wibrowanie – denerwujacy minus
moim zdaniem widac takze slabe jakosciowa materialy np tapicerka , wykonczenie podsufitu itp
hamulce tez sa slabe niestety ..

na plus
dobre spasowanie elementow
wyglad zewntrzny
miejsce w srodku

tot tak z mojej strony