Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016- )

Postprzez Wojtek » 6 lis 2016, 19:36

Radzik79 napisał(a):... i od obsługi ASO dowiedziałem się że niewłaściwa żarówka spowodowała zwarcie w układzie i spalenie się modułu.

Należy tylko tych pracowników wysłać na kurs elektroniki... <glupek2>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Forum
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17169 (116/410)
Skąd: UK
Auto: Skoda Rapid 1.2 SE-L 110KM
Seat Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mf113 » 6 lis 2016, 19:44

...i pewnie niewłaściwa żaróweczka spowodowała jeszcze przetarcie tych przewodów.
Każdy moduł ma elektroniczne zabezpieczenie przed zwarciem. Za duży prąd – wyłącza odbiornik. Co można potem w komputerku sprawdzić w błędach sterownika.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2016, 23:31
Posty: 233 (2/11)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 120KM-->175KM
2015

Postprzez Radzik79 » 6 lis 2016, 23:57

MichG napisał(a):A żarówkę ledową miałeś markową czy jakiegoś "noname"? Ciekawe, jakie oferuje Mazda, jako akcesoria? Przy okazji zapytam o cenę, oby nie była jak za złotą ;) .


Tak żaróweczka była z phillipsa więc chyba to jakaś marka <diabełek> Na szczęście wszystko skończyło się po mojej myśli, co prawda stracilem sporo nerwów, i narobiłem sobie przynajmniej jednego wroga w obsłudze ASO zbluzgałem chłopa <rotfl>
A tak na marginesie wymieniał ktoś z was serwisowo klocki hamulcowe???? Ja raczej przez serwis tego nie zrobię pomimo że mam jeszcze 2 lata dodatkowej gwarancji. Chyba są z jakiegoś unikatowego materiału skoro ASO śpiewa sobie za wymianę kompletu klocków na przód i tył jedyne 1100 zeta
Początkujący
 
Od: 1 lis 2016, 23:53
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BM 2,0 165 KM Soul Red

Postprzez creet » 7 lis 2016, 17:14

Radzik79 napisał(a):hyba są z jakiegoś unikatowego materiału

Tak, z tektury. Więcej info tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=497&t=176583&start=280
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (69/37)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

PostTen post został usunięty przez darrecki 13 lis 2016, 18:40.
Powód: OT

Postprzez marti78nez » 29 lis 2016, 23:47

Jazdę testową odbyłem w listopadzie (2.0 120 KM Sedan), przymierzam się do tego autka ze względu na desing i "awaryjność" marki (myślę jeszcze o nowej Hondzie). Po jeździe mogę stwierdzić, że na pewno to nie jest premium(zresztą i cena na to nie wskazuje), ale po kolei:

Wygląd zewnętrzny (6 –) w zasadzie mały minusik za brak końcówki wydechu.Tak ogólnie bajka na tle kompaktów.
Silnik (5): reakcja na wciśnięcie gazu natychmiastowa ,czuć że autko ma więcej niż 120KM. W wyższych obrotach silnik głośniejszy, ale normalka przy tego rodzaju silniku. Dźwięk może być przy wkręcaniu, ale gdyby był bardziej rasowy pomruk byłaby szóstka.
Wygląd wewntrzny(3+) – dobre materiały, świetny design.Szkoda, że wyświetlacz head up tylko w wyższych wersjach, bo obrotomierz powinien być centralnie umieszczony w takim autku z duszą sportową.Ocenę mocno zaniża tapicerka i bagażnik.Gdyby nie to pewnie byłaby piątka.
Zawieszenie (5+)– super, bo z jednej strony sztywne(sportowe) jak ktoś lubi(pokonywanie zakrętów) ,a z drugiej doskonale tłumi nierówności. Przejeżdżając przez tory czułem się podobnie jak w BMW 3. Naprawdę dobra robota.

Parę słów więcej o rażących minusach:
Tapicerka – w moim odczuciu kiepskie materaiały, w moim civicku 2008 mam welur, który jest miły w dotyku i fajnie się czyści zabrudzenia. Róźnica klasy na korzyść Hondy, stąd tylko 3.
Do poprawy rownież wykończenie bagażnika- bez maty gumowej się nie obejdzie. Troszkę wstyd autko za 80 tyś, a wykończenie na poziomie Dacii.

Co do szeroko komentowanej tutaj głośności autka to czytałem numer 46 motoru z 14.11.2016 a w nim test kompaktów Mazda nie prezentuje się źle w tym zakresie.Osiąga dość dobry wynik powyżej średniej wsród 10 ocenianych kompaktów (3 miejsce przy 50 km/h ,4 miejsce przy 100km/h),(najlepiej wypada megane).Moja odczucia z jazdy też są takie, że nie jest najgorzej.Jak na kompakt akceptowalnie (choć z drugiej strony maksymalnie jechałem 120km/h)Czy wlasciciele mazd troche nie przesadzają?

Podsumowując moje odczucia po jeździe testowej : bardzo udane auto i jest faworytem w zakupie na dzień dzisiejszy. Ogólna ocena 5-.

Pytanie do właścicieli czy jest róźnica między sedan a hatchback w przestrzeni na tylnych miejscach (o pojemności bagażnika już wiem) ? może jest jakiś rysunek pokazujący przestrzeń(wymiary) z tylu obu aut?
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 1 gru 2016, 17:09 przez marti78nez, łącznie edytowano 5 razy
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 15:03
Posty: 10 (3/1)
Skąd: Pruszków
Auto: Honda Civic VIII 1.8 2008r

PostTen post został usunięty przez darrecki 2 gru 2016, 18:22.
Powód: O/T

Postprzez Krysztof_66M » 4 gru 2016, 07:21

Za mniej więcej trzy tygodnie napiszę coś więcej.
http://mojafirma.infor.pl/moto/wiadomos ... owana.html
W tym artykule twierdzą, że poprawiono wateriały wykonczeniowe i wyciszenie. Jeżeli tak będzie, to nie mam więcej uwag. Odbieram między 21 a 31 grudnia. Sedan wersja SKy energy plus pakiet led.
A co do prześwitu z tyłu. Mam 182 cm. Usiadłem na przednim fotelu, a następnie z tyłu. Naprawdę jest dużo miejsca nad głową. Siedziałem wczesniej w Toyocie Avensis (nowej) i przestrzen jest b. podobna. Nie mam uwag, choć dwumetrowiec pewnie będzie miał problem.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2006, 16:15
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017

Postprzez Herdalis » 27 gru 2016, 10:51

Witajcie!

jestem nowy na forum (chociaż wcześniej bardzo intensywnie je przeglądałem) – odebrałem swoją Mazdę 3 (rok modelowy 2017 FL, SkyPassion, automat) 23.12.16 i obserwując duże zainteresowanie zmianami w tej wersji, postanowiłem podzielić się z Wami moimi wrażeniami po pierwszym 1000 km (900 km to trasa). Mam też jakieś drobne porównanie ponieważ odbyłem kilka jazd testowych trójką przed FL.

Przede wszystkim – tak, w mojej ocenie samochód po FL jest wyciszony. Co prawda najwyższa prędkość do jakiej rozpędziłem na chwilę samochód to 140 km/h, jednakże z tego co wiem to wiele osób narzekało już przy 120 km/h na hałas w kabinie i wycie silnika. Na testach 3 przed FL faktycznie była dla mnie głośna, ale bardziej dotyczyło to wycia silnika przy przyspieszaniu. Jak dla mnie teraz jest dużo lepiej, ale wiadomo – klasa premium to to nie jest więc cudów się też nie spodziewajcie :)

Nie zaobserwowałem żadnego stukania, pukania z nadkoli, szumienia w okolic tunelu etc. Autko bardzo fajnie "płynęło" przez wszystkie nierówności. W połączeniu z adaptacyjnym tempomatem jazda ograniczała się do kręcenia kierownicą :) Wystarczyło ustawił odpowiednią odległość do auta z przodu aby system nie hamował niepotrzebnie tylko delikatnie redukował prędkość aby utrzymywać odpowiedni dystans. Bardzo fajnie to działało i nie zauważyłem z tym żadnych problemów.

Zmiany we wnętrzu są zdecydowanie na plus – duża konsola środkowa, na której zrobiło się miejsce po usunięciu tradycyjnego "ręcznego", miejsce na dwa kubki schowane za żaluzją. Podłokietnik wydaje się, że jest wysoko, jednak u mnie ręka jakoś naturalnie lądowała właśnie tam, a nie na żaluzji (mam 175 cm wzrostu). Nie mam jednak manualnej skrzyni więc tutaj wam nie powiem jak jest. Nowy wzór tapicerki materiałowej jak dla mnie dużo lepszy, jednak jest to kwestia gustu.
Wyświetlacz head-up kolorowy – jak dla mnie bardzo fajna rzecz. Wyświetlał mi w trakcie jazdy ograniczenia prędkości, zbliżające się pojazdy, komunikat "BRAKE!", zadaną prędkość w aktywnym tempomacie. Podobno ma też wyświetlać wskazówki nawigacji ale nie ogarnąłem tego tematu.

Światła ALH bardzo dobrze się sprawowały (poza jednym przypadkiem opisanym poniżej) – wygaszały strumień świateł drogowych gdy nadjeżdżał pojazd, pozostawiając tylko wiązkę oświetlającą pobocze. W trybie "auto" mega przydatna rzecz w trakcie nocnej jazdy.

Kierownica wygodna, podgrzewana (niby bajer ale po świątecznym odkopywaniu samochodu spod śniegu przydawało się :) ).

Co na minus ? Nie wiem jak było z kamerą cofania (czy była w M3 przed FL) ale u mnie ( i na zdjęciach też tak widziałem) ta kamera się nie chowa... Jest to strasznie słabe bo po trasie, kiedy z tyłu zbiera się bardzo dużo brudu, ta kamera jest po prostu wiecznie zabrudzona i obraz na wyświetlaczu nie jest wyraźny. Nie mówiąc już o przypadkach gdy pada i widać tam dookoła krople. Ogólnie, trochę słaby patent.

I teraz rzecz, którą musimy już sobie sami porównać (posiadacze wersji przed FL) ponieważ tutaj ciężko mi się odnieść – zastąpienie czujników laserowych kamerą w górnej części szyby. Niby fajna rzecz bo wykrywa pieszych i system SCBS reaguje przy wyższej prędkości. Jednakże w praktyce to wygląda tak:
– przyjechałem po trasie i auto było całe upierniczone. Następnego dnia wyjechałem spod domu i przypadkowo trąciłem manetkę od wycieraczek. Wycieraczki roztarły trochę brud na szybie i wtedy pod zegarami po chwili wyświetliła mi się choinka kontrolek – od LAS, SCBS, świateł (kontrolka podobna do świateł długich z literą A w środku – pomarańczowa, to chyba system ALH), pomarańczowa kontrolka w kształcie trójkąta. Spryskałem szybę i jechałem dalej – po krótkim czasie kontrolki zgasły, niestety jednak ta od świateł została wraz z komunikatem w komputerze – tutaj konieczne było zgaszenie samochodu i odpalenie ponownie aby kontrolka znikła i system działał poprawnie.
Taka sytuacja jak powyżej powtórzyła się w nocy przy bardzo dużych opadach śniegu (kiedy sypało naprawdę konkretnie) oraz w nocy przy dużych opadach deszczu połączonych z bardzo silnym wiatrem (wracałem wczoraj). Widać, że kamera nie daje rady przy bardziej niekorzystnych warunkach. O ile ja mniej więcej potrafię powiązać fakty, o tyle osoba która na samochodach jakoś specjalnie się nie zna może spanikować widząc taką "choinkę" w nowych samochodzie. Nie byłoby to może jakoś specjalnie denerwujące, gdyby nie to, że pozostaje po wszystkim kontrolka od świateł – wnioskuje, że wtedy nie działa między innymi system adaptacyjnych świateł ALH, co może powodować konieczność zatrzymania się i restartu auta aby używać automatycznych świateł drogowych. Na pewno podrzucę ten temat przy jakiejś wizycie w ASO, jednak chciałem przed tym się Was zapytać jak wam sprawuje się poprzedni system z laserem ?

Pozostałe rzeczy spisywały się bez zarzutu. Autko bardzo fajnie się prowadzi, automat reaguje błyskawicznie w przypadku przyspieszania, wyprzedzania czy szybszego ruszania z miejsca. MZD Connect szybko i sprawnie paruje się z telefonem, nawigacja też bez zarzutu. Podobno można też połączyć facebooka z telefonu, ale ja nie znalazłem takiej opcji.

Co przeszkadza mi ogólnie w tym aucie ? Są to drobnostki ale wymienię:
– brakuje mi systemu wprowadzania adresu głosowo do nawigacji (nie drążyłem tematu jakoś szczególnie ale z tego co widziałem to nie ma takiej opcji);
– brakuje mi portu USB z przodu konsoli, bo ciągnięcie kabla z podłokietnika jest mało wygodne;
– wlew płynu do spryskiwaczy – jest jak dla mnie za głęboko i zlokalizowany jest wokół jakiejś elektroniki. W zasadzie bez lejka ciężko jest wlać płyn nie rozlewając trochę po drodze. W dotychczasowych autach wlew miałem z przodu maski, bardzo blisko grilla;
– zamykanie klapy w sedanie – uchwytem od wewnątrz nie idzie tej klapy zamknąć (na zasadzie szarpnięcia silnego w dół) – klapa zawsze zatrzyma się przed końcem. Trzeba ją zatem zamknąć naciskając od góry rękami, a biorąc pod uwagę cały syf tam się zbierający to rączki mamy po takiej akcji czarne :)
– brak siłownika podtrzymującego maskę samochodu.... miałem coś takiego nawet w Astrze 3 generacji :)
– "wychlapujące" paliwo po zatankowaniu do pełna.

Raczej więcej grzechów nie pamiętam, jednakże jeżeli macie jakieś pytania czy chcecie zdjęcia czegoś konkretnego to piszcie śmiało, postaram się pomóc :)
Początkujący
 
Od: 17 lis 2016, 13:18
Posty: 1 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM, 2016 FL, 2.0 SkyActiv-G AT, sedan, SkyPassion

Postprzez Szarny » 11 lut 2017, 18:02

Zgrubsza miesiąc po odbiorze – Mazda 3 HB SkyPassion, wersja poliftowa, poniżej zlepek opinii i spostrzeżeń różnych różnistych.

– Kupiłem samochód ze względu na bezawaryjność i wspaniały wygląd, ale najbardziej podoba mi się wnętrze. Tu i ówdzie są twarde plastiki, ale ergonomicznie to jest wszystko tak fantastycznie wygodne i dopracowane... teraz już bardzo trudno będzie mi się kiedykolwiek przesiąść na samochód BEZ dżojstika do sterowania funkcjami. W zasadzie – poza przyciskami od nawiewów – całą reszta da się obsługiwać tym świetnym w dotyku dżojstiko-pokrętłem. W ogóle może nie wszystkie elementy wykonane są z najwyższej jakości materiałów, ale to co się dotyka jest w zasadzie tak dobre, że trudno mi wyobrazić sobie lepsze – wliczając BMW i podobne.

– Dalej wnętrze – zrezygnowali z tych a'la karbonowych wstawek i dali zamiast tego błyszczącą czerń. Jestem jak najbardziej na tak. Ludzie piszą że się ten plastik rysuje, ale od czego niby? Co oni, w rękawicach od zbroi płytowej jeżdżą?

– Drobiazg ale ważny, bo jestem z gatunku ludzi niższych wzrostem: klapy przeciwsłoneczne po opuszczeniu zachodzą NAPRAWDĘ nisko. No i jest w nich nawet lampka i lusterko, i to w obu! Drobiazg, a cieszy!

– GDZIE SĄ MOJE OBIECANE CZERWONE PRZESZYCIA W ŚRODKU!!! ZAPŁACIŁEM ZA CZERWONĄ NITKĘ!!! :D

– Wygląd zewnętrzny – mam cały czas wątpliwości co do tych wielkich felg 18". 16" z kolei za małe.... 17" by były chyba idealne. Poza tym – no, wolałbym sedana, bo jest zgrabniejszy, ale i tak... to jeden z najładniejszych samochodów ostatnich lat, i nie wiem nawet czy nie jest zgrabniejszy niż szóstka.

– Soul Red – jak od zawsze lubiłem czerwone samochody tak o boziu jedyna, to jest jeszcze lepsze niż myślałem. NIE MA OPCJI żeby ten samochód zgubić na parkingu. Nawet zimą, jak mu się nieco błota uzbierało i czekam aż się nieco ociepli z myciem...

– Silnik: fajnie że nie ma żadnego "laga" (....astra H twinport – dobre pół sekundy opóźnienia), ale jednak brakuje mi turbo. Gdzieś ta moc jest, ale daleko, daleko, daleko.... w ogóle – ciężko to jakkolwiek sprawdzić, ale mam wrażenie że czasem jak się depnie dwójkę to odjeżdża aż miło, a czasem muli.

– Spalanie: Przemilczę, liczę na to że po tych 2kkm będzie lepiej, jak nie – zgłaszam do ASO jako usterkę. Jest coraz gorzej. Zacząłem z 9, teraz już średnia to 10. Może to być oczywiście moja wina, ale podczas jazdy testowej ostro pałowałem taki sam silnik i spalanie na tym odcinku komputer pokazał 8.5 czy coś jak to? Może zatankowałem ostatnio słabe paliwo, nie wiem... zaleję następnym razem jakieś bardziej premium i zobaczę...

– Na grubszych dziurach słychać poskrzypywanie z okolic prawego słupka i ekranu na środku. Mam przed biurem taki nie wyasfaltowany parking (coś jak placyk z polnej drogi), można by na nim z powodzeniem testować zawieszenia... i czołgi. Mazda póki co poskrzypuje, starsze samochody które miałem CAŁE skrzypiały.

– Prowadzenie: nie jestem żadnym rajdowcem żeby się wypowiadać, ale samochód naprawdę sprawia wrażenie pewnego w prowadzeniu. Nie wychyla się przy gwałtownych manewrach, ślizga się w miarę neutralnie (pozdrawiam astrę płynnie przechodzącą z totalnej podsterowności do całkowitej nadsterowności na jednym zakręcie). Jak się go trzyma koło 3k obrotów, pod pedałem gazu jest zapasik mocy do wykorzystania. W połączeniu z tak dobrym prowadzeniem aż prosi się o lekkie depnięcie przy zmianie pasa i wymijaniu jakiejś snuji.

– SkyPassion: mam troszkę wątpliwości czy warto było 10 koła dać za tą wersję. Wyświetlacz – no fajny bajer, ale tylko bajer. Jest na nim za mało informacji żeby był naprawdę przydatny, a i nie można ufać temu mechanizmowi do wykrywania znaków – wg niego na Kościuszki w Łodzi jest ograniczenie do 20km/h... Wielkie felgi przy zimowych dziurach to stres, jeżeli będę chciał kupić komplet kół zimowych to koszta będą dość paskudne.

–...no ale znowu kamera cofania i czujniki z przodu już nie raz uratowały mnie z super-ciasnych parkingów skąd inaczej bym po prostu nie wyjechał. Dla osób które nie miały jeszcze kamery – na ekranie widać ZNACZNIE, ale to ZNACZNIE więcej niż w lusterkach czy też obracając się do tyłu na fotelu, do tego jest ostrzeżenie przed ruchem poprzecznym. Tak jak większość z wyposażenia ze SkyPassion to zbędne i kosztowne bajery, tak kamera cofania i czujniki z przodu mogą być same w sobie warte tej wersji.

– Głośność – znowu – nie mam za bardzo porównania. Wszystkie nowe samochody podczas jazdy próbnej są ciche. Przy jeździe testowej rozmawialiśmy ze sprzedawcą* i nieco marudziłem na brak mocy... okazało się że jedziemy 170, i dało się rozmawiać, więc jak na to co miałem wcześniej – jest dobrze. Z drugiej strony pewnie jakbym pojeździł BMW to bym miał porównanie.

– Silnik na niskich obrotach wpada w wibracje. Moim zdaniem po prostu na luzie trzyma zbyt niskie obroty, bo każdy silnik będzie przy 0.5k rpm wibrował...

– istop: w zasadzie nie mam zastrzeżeń. Jak wiem że jest gruby korek gdzie co sekundkę trzeba się podsunąć o długość samochodu, to go po prostu wyłączam. Z kolei jak się sam wyłącza na światłach gdzie trzeba dłużej ale raz odstać – mnie tam to nie przeszkadza.

– hamulec postojowy w formie przycisku: no, nie ukrywam, ciutkę mi "łapy" brakuje, ale to jest tak fantastycznie wygodne... i czyste. Konsola środkowa sprawia wrażenie naprawdę dużej i takiej "eleganckiej" dzięki temu. Zastanawiam się co będzie jak będę musiał ruszyć pod górkę z bardzo ciasnego miejsca parkingowego; normalnie ręka na ręcznym, nogi na sprzęgle i gazie i jakoś się zawsze dało wyjechać. Tu... hm.

Podsumowując: wygląd, wnętrze, funkcjonalność – najwyższe noty. Komfort – dobrze. Silnik – jak tak będzie jak teraz przez cały czas, to słabo...

*sprzedawca... jak właściwie nazywa się stanowisko sprzedawcy u dealera? Mam wrażenie że "sprzedawca" to dużo mniej niż to co taka osoba robi. Byłem bardzo zadowolony z obsługi i mam wrażenie że nieco panu ujmuję ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 20:39
Posty: 36 (3/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Postprzez apx » 13 lut 2017, 10:00

a ja podumuje moje 31 kkm i 3 lata
na minus
skrzynia biegow moim zdaniem to glowny minus tego samochodu , haczenie plus meczaca na miasto bo trzeba nia bardzio czesto machac na niskich biegach
wygluszenie – tragedia szczegolnie na zimowych oponach slychac bardzo
zawieszenie – jest dobre poza miastem w miescie jednak uciazliwe
silnik a wlasciwie jego wibrowanie – denerwujacy minus
moim zdaniem widac takze slabe jakosciowa materialy np tapicerka , wykonczenie podsufitu itp
hamulce tez sa slabe niestety ..

na plus
dobre spasowanie elementow
wyglad zewntrzny
miejsce w srodku

tot tak z mojej strony
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 12:19
Posty: 227 (1/2)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez waxain » 13 lut 2017, 14:09

Ja jakiś czas temu miałem okazję przez 2 tyg. pojeździć nową 6ką (w najwyższym wyposażeniu, kombi).

Auto oczywiście przestronniejsze od 3ki, więcej tzw. "bajerów" (m.in kamera cofania, wyświetlacz head-up czy wspomaganie utrzymania w pasie ruchu), jakość materiałów trochę lepsza (m.in skórzanych elementów).

Jednak...nie powaliło mnie. Skrzynia chodziła tak samo jak w mojej trójce, czyli miała czasami tendencję do delikatnego haczenia, wyciszenie tylko minimalnie lepsze, różnica między BOSE a standardowym radiem też nie porażająca (liczyłem na WOW). Co ciekawe, hamulce jakby słabsze (przynajmniej takie miałem odczucie po przesiadce z powrotem do 3). Spalanie na oko o ok. 0.5l większe niż w trójce mi wychodziło.

Patrząc na duże różnice w cenie – bo ponad 30 tys zł (porównując oba modele w wersji SkyEnergy) to chyba nie warto (chyba, że dla przestronności, ale wtedy jest wiele innych tańszych propozycji na rynku).

A tak to mam ponad 40 tys. na liczniku i jak na razie narzekać nie mogę, auto dobrze się sprawuje, w środku jakiś większych przetarć/zużycia materiałów nie widzę, jeździ się nadal przyjemnie :) Z minusów to zaczęły piszczeć hamulce, skrzynia jak już pisałem czasami przyhaczy, mogłoby być trochę ciszej.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 08:03
Posty: 215 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez sevecc » 14 lut 2017, 15:21

Hej,

To ja również podzielę się swoją opinią po prawie 2 miesiącach i 3 tyś km użytkowania:

Z zewnątrz:
– warto było poczekać na wersję FL – mnie podoba się wiele bardziej, szczególnie z przodu. Szerszy grill, chromy wchodzące w reflektory, nowe światła przeciwmgłowe – sprawiają, że 3 wygląda jeszcze agresywniej.
– z tyłu z kolei chyba bardziej podobało mi się w wersji przed FL gdzie zderzak nie był cały w kolorze nadwozia. Było bardziej sportowo.
– podoba mi się widoczny podwójny wydech, gdyby nie to pewnie wziąłbym sedana :)
– nowy wzór oryginalnych 18' jest bardzo fajny, szkoda tylko, że nie można ich wybrać w kolorze glossy.
– brakuje mi teleskopu maski i naprawdę nie rozumiem dlaczego Mazda upiera się przy tym archaicznym pręcie nawet w modelach 6 czy CX-5.
– klapka wlewu paliwa jest tak cienka, że mam wrażenie, że kiedyś odpadnie :)
– wszystkie światła z przodu i z tyłu mam w technologii LED. Szkoda, że brakło konsekwencji i kierunkowskazy są na zwykłych żarówkach.
Same reflektory święcą genialnie i nie mam im nic do zarzucenia. Zdecydowałem się na najwyższą wersję wyposażenia głównie zw względu na LEDy.
– kierunkowskazy w lusterkach również na plus, w końcu spełniają swoją funkcję :)
– lakier Sould Red jest piękny lecz chyba niezbyt odporny. Znalazłem już parę małych rysek. Zobaczymy jak to będzie z czasem.

Wnętrze:
Tu moim zdaniem bardzo wiele poprawiono względem wersji przed FL.
– kierownica – dobrze leży w dłoniach, ma dobrą regulację, przyciski są świetnie rozmieszczone i przy tym jest naprawdę piękna. Z podgrzewania kierownicy korzystam częściej niż z podgrzewania siedzeń. Świetna sprawa!
– konsola środkowa – nie przeszkadza mi brak manualnego ręcznego. Dzięki zmianie na elektryczny, jest więcej miejsca. Podoba mi się, że uchwyty na napoje są schowane pod roletką, podłokietnik jest miękki i mam go prawie na całej długości przedramienia. Ręka leży na nim wygodnie podczas gdy dłoń jest na drążku zmiany biegów. Jedynie do schowka w podłokietniku jest niełatwy dostęp, trzeba całkowicie odwrócić uwagę od drogi aby coś z niego wyjąć.
– zegary – bardzo mi się podobają, dużo bardziej niż przed FL – są czytelniejsze, może teraz mniej sportowe ale bardziej "dojrzałe". Czasem brakuje jedynie temperatury płynu chłodzącego.
– HUD – fajny bajer, nawet z niego korzystam ale na pewno nie must have
– fotele – mega wygodne i bardzo dobrze trzymają. Tapicerka foteli i kanapy z tyłu wygląda ŚWIETNIE i łatwo się czyści.
– sterowanie klimatyzacją – dzięki Bogu Mazda nie poszła w jakieś durnowate panele dotykowe tylko mamy normalne pokrętła. Ergonomia i jakość na bardzo wysokim poziomie!
– MZD connect – system Bose gra całkiem nieźle, daje nawet niezłe basy. Dla mnie jest w zupełności wystarczający. Pokrętło do obsługi na środku konsoli jest tak intuicyjne i tak się do niego przyzwyczaiłem, że praktycznie nie używam dotyku na tablecie. Skróty klawiszowe pod palcami i osobne pokrętło głośności – wszystko przemyślane i bardzo intuicyjne.
Sam software działa z kolei tak sobie. Często muli, zawiesza się (mam najnowszą wersję oprogramowania). Tu jest jeszcze wiele do poprawy. Co mnie najbardziej smuci to brak Apple Car Play – dla mnie jest to zwykłe ignorowanie klientów. Tu Mazdo masz wielkiego minusa.
– ogólnie jakość wykończenia – jest bardzo dobra, klamki wewnątrz, tapicerka foteli, kierownica, plastiki drzwi – to wszystko z przodu jest wysokiej jakości, Niestety im dalej do tyłu i niżej tym jest gorzej.
– bagażnik – wielkość nie zachwyca ale jak na tę klasę nie ma dramatu. Po złożeniu foteli robi się sporo miejsca. Natomiast słabe jest, że brak jakichkolwiek kieszeni na drobiazgi typu ściereczki do szyb, brak haczyków na zakupy, jest tylko jedna śmieszna lampka, która wygląda jak wyjęta z Tico erotico. Podłoga bagażnika niezmiennie jest bardzo budżetowa. W porównaniu do konkurencji wykończenie bagażnika i jego funkcjonalność jest bardzo, bardzo słaba.

Ogólnie wnętrze jest bardzo przyjemne, ma się wrażenie, że siedzi się w samochodzie wyższej klasy. Jest minimalistycznie ale niczego nie brakuje, wszystko jest pod ręką i działa bardzo dobrze. Jedynie co mi trochę przeszkadza to wsiadanie i wysiadanie – drzwi z jednej i z drugiej strony są wiecznie mocno okopane.

Silnik, skrzynia, prowadzenie:
Przesiadłem się z Insignii 2.0 T 220 KM więc nie ma co porównywać, ale nie jest tak źle jak myślałem. W mieście daje sobie świetnie radę i nie brakuje mi mocy w normalnej codziennej jeździe. W trasie do 120 km/h też jest całkiem OK. Problem pojawia się na autostradzie, gdzie powyżej tych 120km/h trzeba już mocniej piłować przy jakimś wyprzedzaniu żeby to zrobić w miarę dynamicznie, a, że rzadko jeżdżę w trasy autostradowe to nie jest to dla mnie jakiś duży problem. Zobaczę, w razie co to w przyszłości pomyślę nad zdjęciem kagańca u DISI :)

Skrzynia chodzi świetnie, czasem "zgrzytnie" mi jedynie przy wrzucaniu 2 ale dam jej jeszcze trochę czasu. Biego wchodzą z fajnym oporem i czuciem.
Zawieszenie jest dość twarde ale komfortowe, nawet na 18'. Na nierównościach ładnie wybiera. Nic mi nie puka, nie stuka, nie dobija.
Zadziwiające jest dla mnie to z jaką pewnością i precyzją to auto pokonuje zakręty. Wręcz zachęca aby jeszcze szybciej je pokonywać. Duży szacun Mazda!

Podsumowanie:
Patrząc z perspektywy tych 2 miesięcy czasu, kiedy te największe emocje już opadły, myślę, że dziś dokonałbym dokładnie tego samego wyboru i w tej samej wersji wyposażenia.
No może zastanowiłbym się jeszcze czy ewentualnie nie poczekać na nowego Civica, który zbiera bardzo dobre opinie za znakomite silniki i prowadzenie.
Mazda jest śliczna, wspaniale jeździ i gwarantuje niezawodność. Przy swojej cenie jest bogato wyposażona a materiały i spasowanie są wysokiej jakości (oprócz bagażnika).
Oczywiście nie jest to samochód bez wad, bo takich nie ma, ale przy wszystkich plusach, pewne minusy można jej wybaczyć :)
Ja jestem bardzo zadowolony i z czystym sumieniem mogę polecić nową 3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 198 (41/11)
Auto: Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety

Postprzez maku99 » 19 lut 2017, 21:35

Hej,
Przyznam szczerze, że początkowo myślałem o jakimś używanym egzemplarzu. Odwiedziłem salon, żeby dokładnie pogadać trójkę i trafiłem na model po FL – 2017. I taki egzemplarz zamowilem.
Dopiero przejechałem niecałe 300 km. Auto odebrałem z salonu tydzień temu w piątek a od poniedziałku do czwartku mazda przebywała w "SPA".
Jak na razie (niecały tydzień), auto mnie cały czas pozytywnie zaskakuje, począwszy od świateł (ALH), po przez cały ten system tempomatu, utrzymania w pazie ruchu, kończąc na bose. Nie będę się tu rozpisywał, bo poprzedni post dokładnie opisuje moje odczucia, wiec szkoda dublować.
Pzdr

mazda-male.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 11:41
Posty: 63 (10/6)
Auto: M3 2017 (HB), MT120+
SkyPassion, Safety

Postprzez fux » 20 lut 2017, 19:31

No Mazda nie jest przedmiotem, któremu należy postawić ołtarzyk.
Zwykły sprzęt do w miarę sensownego przemieszczania się.
pupy nie urywa.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 234 (3/5)
Auto: 3 BM 2.0 120 KM, A/T, X'15 SKY PASSION Safety, Navi, sedan, snowflake white

Postprzez mazda2017 » 20 mar 2017, 23:03

Witam serdecznie, jestem posiadaczem nowej mazdy 2017.
Udało mi sie nia przejechać ponad 5000 km i mam kilka uwag ;)

Zgadzam sie, że mazdę prowadzi sje super, pięknie wyglada ale dwie rzeczy mnie denerwują i moze ktoś ma podobny problem i pomoże go rozwiązać:
– skrzypiący plastik ... niestety nie moge go zlokalizować ale slychac go jak lusterko wsteczne albo osłona przeciwsłoneczna pasażera. Dzieje sie to na małych nierównościach.
– lekki trzask deski rozdzielczej... chyba przy nodze kierowcy. Nie ma reguły .. odzywa sie co jakis czas, na prostej drodze nawet na postoju
– tankując do pełna zawsze poleci benzyna na samochod.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2017, 22:50
Posty: 2

PostTen post został usunięty przez Wojtek 21 mar 2017, 23:00.

PostTen post został usunięty przez Wojtek 21 mar 2017, 23:00.

PostTen post został usunięty przez Wojtek 21 mar 2017, 23:01.

PostTen post został usunięty przez Wojtek 27 mar 2017, 08:39.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Fazi81, sevecc i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323