Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016- )

Postprzez kaszub » 1 sie 2017, 14:04

Ja jestem właśnie po pierwszym serwisie (po roku) w BMG w Gdańsku.
Po roku jazdy moją Mazdą 3 BM HB 2.0 120KM Enso mogę powiedzieć tyle:
– chrupanie i stukanie pierwszego zawieszenia, które doprowadza do szału! (niby to jakieś sprężynki, które muszą zamówić, ale najpierw muszą zapytać MMP o zgodę – czyli nic nie zrobiono, nie wiadomo czy to pomoże itd.)
– niespasowanie schowka oraz tylnej klapy – po zgłoszeniach reklamacyjnych do MMP zmuszono BMG, by coś zaradził – i jakiś magik od nich pokombinował trochę, ale efekt mizerny – nadal są niespasowania, tylko trochę mniejsze..
– strasznie delikatny lakier Soul Red – odpryski na masce..
– tylne zaciski skorodowane, mimo, że zimą prawie nie używane auto...
– auto słabo wytłumione – na autostradzie łeb urywa...
– wydechy Sebringa ładnie się prezentują, choć nie grzmią jakoś nadzwyczajnie basowo itp. :–)

Poza tym jest ok, choć po Maździe spodziewałem się czegoś więcej, jakości właśnie w szczegółach, wykończeniu, serwisie.. a tymczasem nie ma rewelacji. Auto prowadzi się dobrze, sylwetka piękna, wersja Enso dodatkowo cieszy oko.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2016, 19:59
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 (BM) Enso 2016 2.0 MT 120KM Soul Red + Sebring

Postprzez mikadoo1 » 4 sie 2017, 13:52

Dzisiaj odebrałem swoją M3 120KM HB. Przejechałem 100 km autostradą i 50 po zwykłych drogach.
Obawiałem sie hałasu w kabinie sporo sie pisze o tym na forum ja jestem zadowolony moim zdaniem jak na compact jest cicho i nie ma się czego czepiać tu miłe zaskoczenie.
Na plus odczucia z jazdy przy większych prędkościach przy 180km/h prowadzi się bardzo pewnie jak na małe auto jest super.
Zachowania na krętych drogach trzymanie sie drogi – super
Dynamika jazdy- no to sie prawie popłakałem <płacze> ( do tej pory zawsze jeździłem diesel + turbina )przy 120 km/h w M3 chciałem wyprzedzić na 6 biegu a auto NIC!! zero przyspieszenia raz drugi i kolejny najpierw rozczarowanie potem normalnie w świecie się w......łem i pomyślałem niech sie dzieje co chce najwyżej... rozwalę tego muła. No i redukcja gaz do odcięcia kolejny bieg i gaz itd itd... No i odnalazłem ten charakter Mazdy chowa się on na około 3,5 – 4 k obrotów. Czyli dynamika według mnie jest przeciętna ale do zaakceptowania no i w perspektywie kilku miesiecy chyba zdecyduje sie na zdjęcie "kagańca" mimo ewentualnej utraty gwarancji co tez nie następuje tak z automatu.
Generalnie jestem bardzo zadowolony ,od sprzedawcy dostałem też dwie butelki sake więc wieczorem wiadomo żeby Madzia nie rdzewiała ze szwagrem tzreba bedzie sie zakonserwowac <faja> .

spalanie na autostardzie taka jazda zwalnianie do 80 potem na maxa do 180 i tak kilka razy srednia 11l potem po 50 km na lokalnych drogach srednio spadło do 8,5 l. ani przez chwile nie starałem sie jechac ekonomicznie .
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2017, 15:21
Posty: 37
Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017

PostTen post został usunięty przez darrecki 25 sie 2017, 21:42.
Powód: OT

Postprzez wygraniec » 10 lis 2017, 11:03

Do kolegi wyżej chyba oczywiste że benzyne trzeba redukować i kręcić wyżej :|

Potwierdzam fakt że auto jest bardzo pewne przy wyższych prędkościach typu 180
Początkujący
 
Od: 31 sty 2017, 16:03
Posty: 19

Postprzez subframe » 11 lis 2017, 21:25

Wszyscy piszą że M3 trzyma się super drogi, ja mam nieco odmienne zdanie. Mam wrażenie, że tył lubi popuścić. Auto jest raz podsterowne a raz nadsterowne i niestety kilka razy mnie to zaskoczyło. Być może z powodu niskiej wagi. Jest to co prawda łatwe do opanowania, ale w innych kompaktach którymi jeździłem czułem się bardziej pewnie, a w M3 jestem bardziej czujny. To taka subiektywna opinia.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 20:37
Posty: 76 (1/4)
Auto: Alfa Romeo 156 2.5v6.
Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez marcin7913 » 20 lis 2017, 19:50

Co do kół. Lato 18stki , zima 16stki ...moja 3 zima i chyba już nawet na lato zostanę na 16.
Auto się lepiej zbiera , jakoś się lepiej / lżej prowadzi ( miasto ). Jednak te naście kilko więcej przy większych kołach bardzo czuć .

Spalanie oczywiście mniejsze o około 1l .
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2014, 14:07
Posty: 39 (0/2)
Auto: Skyactiv + SRT

Postprzez tomeq83 » 20 lis 2017, 21:52

Na 16" zimówkach mi jedynie jeździ się wygodniej (mniej twardo), natomiast auto bardziej pływa ale to też nie jest jakaś wielka różnica.

Również powyżej 120km/h nie odczuwam delikatnego buczenia ale narazie jestem na etapie testów bo niewiem czy to była wina letnich opon na 18" feldze czy skrzyni biegów albo jeszcze czegoś innego.

Co do przyspieszenia to osobiście nie widzę różnicy. Z tym mniejszym spalaniem o ok 1l to bym nie przesadzał <nie>

Ogólnie 16" są jak najbardziej OK ale wizualnie 18" wymiatają. Żona po zmianie zapytała się czemu taka dziura jest między oponą a nadkolem. Eh te baby <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 227 (3/12)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez SiN4don » 30 lis 2017, 13:31

Dorzucę moje (dosłownie) 3 grosze.

Ostatnio miałem okazję testować M3 120KM SkyEnergy + LED (czyli takie jakie rozważałem) przez weekend. Moje spostrzeżenia:

Plus:
Wygląd – zostało już tyle powiedziane, że w sumie niewiele mogę dodać.
Wykończenie – jak dla mnie wystarczy, ergonomia całkiem spoko, fotele wygodne – ale miałem auto raptem przez 1,5 dnia, przejeżdżając ok 200km więc może to za mało, żeby coś bardziej konkretnego stwierdzić. Nic mi nie skrzypiało

Minus:
Miejsce w kabinie – w porównaniu do mojej 3BK (rozstaw osi krótszy o 6cm) niestety miejsca mniej. Zabudowa bardziej "obejmuje" kierowcę. Po wsadzeniu fotelika dla dziecka (tyłem do kierunku jazdy) za fotel pasażera mniej miejsca dla Żony niż w BK. Siedziało się prawie jak "na stołku".
Bagażnik – dla mnie osobiście (i na moje potrzeby) to porażka. Auto przez dwie generacje w bagażniku praktycznie nie urosło, te 24 dodatkowe litry zostałyby zjedzone przez wsadzenie dojazdówki. Generalnie w BK dosyć dobrze opanowałem zapychanie wolnej przestrzeni w bagażniku, ale z nowym autem nie chciałbym się znowu męczyć :P
Wsadzenie boxa na dach mija się z celem jak chcemy mało spalać, a właśnie...
Spalanie – wiem, że krótko użytkowałem auto, ale starałem się wymusić na sobie spokojną jazdę- nie zszedłem poniżej 8 litrów. Jestem świadom, że na deklaracje producenta się nie patrzy, ale trochę się zawiodłem.
Automatyczne światła – tutaj się raz zdziwiłem, po odpaleniu auta światła w trybie auto a tutaj nawet dzienne się nie zapaliły :|

Co do wyci