Bieżące uwagi / spostrzeżenia wynikające z Waszego przebiegu...

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016- )

Postprzez darrecki » 25 paź 2017, 10:45

mf113 napisał(a):Z tym wyważeniem, to nie kwestia wozu.

Wyważałem łącznie z doważaniem na aucie – kupa kasy na to poszła a efekt nie został całkowicie wyeliminowany. Wystarczy zobaczyć wątek na konkurencyjnym forum o drganiu kierownicy w GJ. Ba, jak rozpędzę żony 2 do 130 też drga! Skyactiv...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1557 (23/63)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mf113 » 25 paź 2017, 11:57

No to faktycznie lipa! Skąd te wibracje? Może półośka?
Ja natomiast zauważyłem przy wymianie na zimowe, że przednie zostały dużo bardziej zjedzone w tym sezonie niż tył. Nie ruszam z piskiem, nie przesadzam z hamowaniem, 90% to miasto – dziwne....
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2016, 23:31
Posty: 208 (1/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 120KM-->175KM
2015

Postprzez apx » 26 paź 2017, 08:57

tez mialem problem z wywazeniem , dopiero aso w gdyni znalazlo warsztat ktory potrafi to zrobic , po wywazeniu biecie nie wystepuje
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 12:19
Posty: 212 (1/2)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez mf113 » 26 paź 2017, 13:02

No to "szacun" dla ASO w Białymstoku! Śmigałem po autostradach w tym roku z różnymi prędkościami i było ok. Może już wiedzą, że jest problem, to się przykładają. Wymiana opon trwa 1,5 godz.

Z innej beczki – żaliłem się na swoje dywaniki welurowe. W załączniku dywaniki z Forda przebieg 5tyś.
Jak to miło, że u innych też lipa :D
Załączniki
ford1.jpg
ford2.jpg
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2016, 23:31
Posty: 208 (1/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 120KM-->175KM
2015

Postprzez Minor » 26 paź 2017, 19:46

Miałem podobny problem z oponami letnimi Toyo, okazało się, że 2 szt. z kompletu leciutko "biły" i za diabła nie szło tego wyeliminować. Zjeździłem całą Wielkopolskę w poszukiwaniu warsztatu, któremu udałoby się temat ogarnąć. Ale przy nawet największym zaangażowaniu oponiarzy efekty nie były zadowalające. W końcu wkurzyłem się, kupiłem komplet nowych opon ( Dunlopy) i jak ręką odjął. Nie ma znaczenia jaka prędkość, zero drgań i nareszcie oczekiwany komfort jazdy. Wiem, że pojawia się tu kwestia wydania niemałej kasy, ale dzisiaj po fakcie absolutnie nie żałuję.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 21:19
Posty: 74 (0/2)

Postprzez darrecki » 26 paź 2017, 20:29

Minor napisał(a):Miałem podobny problem z oponami letnimi Toyo

O kiepskiej jakości opon Toyo jest już na forum. Tyle, że ja mam 18" i już 3 komplet na przodzie – dodam, że same "firmówki" (Dunlop, Michelin a teraz GoodYeary) – efekt za każdym razem taki sam, czyli mizerny. To nie opony i ich wyważenie, raczej też nie piasty bo są sporo poniżej normy Mazdy – bicie w granicach 0.02mm. A jak nie to i tamto to co? Mój pech?
Jak wspominałem małżonki 2 DJ też telepie kierownicą. Kulturalnie pojadę do Mazdy zmienić kapcie, bo się już kończą. I będę im pupę zawracał aż wyważą jak należy (w ramach gwarancji). Ciekawe czy dadzą rade...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1557 (23/63)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez SebaK » 26 paź 2017, 21:27

Problemem jest miejscowe przepłaszczanie się opon po długim postoju auta plac/prom. W moim komplecie specjalista stwierdził to bezsprzecznie. Po wymianie na nowe jak ręką odjął. Mazda być może stara się zapobiegać. Ktoś z forumowiczów miał przypadek ciśnienia rzędu 4 bar, bo ktoś przed wydaniem nie wyregulował. Wydaje się więc, że niestety ale TTTM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 148 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez child » 27 paź 2017, 18:52

Ale darrecki napisał, że ma trzeci komplet opon i z każdym ten sam problem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 668 (22/48)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13 sedan SkyMotion 120KM
była: BK'07 sedan 1.6 benzyna

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2017, 19:04

darrecki napisał(a):
Minor napisał(a):Miałem podobny problem z oponami letnimi Toyo

O kiepskiej jakości opon Toyo jest już na forum. Tyle, że ja mam 18" i już 3 komplet na przodzie – dodam, że same "firmówki" (Dunlop, Michelin a teraz GoodYeary) – efekt za każdym razem taki sam, czyli mizerny. To nie opony i ich wyważenie, raczej też nie piasty bo są sporo poniżej normy Mazdy – bicie w granicach 0.02mm. A jak nie to i tamto to co? Mój pech?
Jak wspominałem małżonki 2 DJ też telepie kierownicą. Kulturalnie pojadę do Mazdy zmienić kapcie, bo się już kończą. I będę im pupę zawracał aż wyważą jak należy (w ramach gwarancji). Ciekawe czy dadzą rade...



a tarcze były sprawdzane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7271 (19/113)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Steel » 27 paź 2017, 21:42

A moze to wina felgi... mielem kiedys w Kijance od wewnetrznej strony rant lekko skrzywiony w stalowce i trzepalo niemilosiernie powyzej 90 ponizej byly niewyczuwalne. Moze tu tez Felga ma jakies niezbyt widoczne skrzywienie.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 157 (0/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez Pankracy » 29 paź 2017, 15:09

Auto odebrane niedawno z salonu, przebieg 560 km. Jest ok, ale i są "ale" ...

Niecały tydzień po odbiorze auta zauważyłem smugi na ekranie MazdaConnect. Na początku myślałem, że są to pęcherze powietrza pod folią ochronną, której nie zerwałem, ale po skrobaniu paluchem okazało się że żadnej folii na ekranie nie było, a bąble są po jego wewnętrznej stronie. Znalazłem identyczny przypadek na zagranicznym forum MX5, skończyło się wymianą całego modułu komputerka. Sprawa zgłoszona w ASO, zobaczymy co wymodzą.

No i "bicie" tylnych kół. Nie czuję drgań na kierowniczy czy karoserii ogólnie, tylko pulsujący, niski dźwięk z tyłu auta. Tak jakby tylne koła były lekko niewyważone. "Bicie" pojawia się powyżej 70 km/h i doprowadza mnie do szału.

Auto wygrało w starciu z volvo V40, a tu zaraz małe problemy. Pierwszy raz po odbiorze nowego auta muszę wracać do dealera z "pierdołami".

W odpowiednim wątku wspominałem również o spalaniu, obecnie 8.9/100. W testowych autach (które miały niewielki przebieg) było ono w okolicach 7.5-7.2. Jazda w mieście, w większości obwodnice. Mam nadzieję, że spalanie spadnie, bo 12 letnia honda FRV 2.0 spala w mieście 9.5-10.5/100 a nie jest to żadne skyactive :)
Początkujący
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 26 (0/2)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez ellipsis » 29 paź 2017, 18:27

A czy w aucie testowym zresetowałes kompa podczas jazdy czy to 7.2 to było z poprzednich jazd np. w trasie? Moja pali teraz 10 litrów w miescie, 120km wersja jest oszczedniejsza o litr więc 8,9 to jest norma w tych warunkach pogodowych.

Ja też wybierałem miedzy V40 a 3ka i niestety wybrałem Mazde ze względu na to, że mam 190cm wzrostu w V40 była dla mnie za ciasna. Ale jakość wykonania i wykończenia Volvo a Mazdy to sa dwa różne swiaty.. Ja miałem kupic wersje Ocean Race w skórze. W Volvo skóra na siedzeniach jest miekka przyjemna w dotyku, u nas taka sztywna twarda, co wiecej u mnie sie rozerwała na szyciu.. Przez 3 lata jazdy średnio co pół roku jestem w serwisie na naprawy/poprawki jakiś niedoróbek.. Z takim fajansem to jeszcze nie miałem doczynienia a miałem różne marki, japońskie, niemieckie. Nigdy bym nie pomyślał, że "Japończyk" może być tak fatalnie i tandetnie wykonany i poskładany..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 685 (2/29)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165km

Postprzez Pankracy » 29 paź 2017, 20:24

O paliwie jest w innym wątku, więc tylko krótko napiszę – za każdym razem monitor paliwa był resetowany :)

V40 jest ciasne – to fakt, ja mam 186, ale w sumie to nie szwedzka ciasnota skierowała mnie w stronę Mazdy. Dealer volvo miał do testów V40 z silnikiem T4 i pakietem R-Design, czyli skóra, 190 KM i 7s z groszem do setki.
Mimo tego wszystkiego, wnętrze tego auta stylistycznie wyglądało po prostu... staro :) Miałem szczęście jeździć przez 10 lat V60 w całkiem fajnym wyposażeniu i wsiadając do V40 czułem jakbym przeniósł się w czasie, ot skurczona i lekko odmłodzona 60'tka sprzed dekady. Nawet możliwość zmiany zegarów, które były oczywiście wyświetlaczem lcd nie pomogła w zniesieniu tego wrażenia ( tu należałoby wspomnieć o ich beznadziejnej rozdzielczości, ale to chyba dotyczy większości marek, nie widziałem jeszcze ekranu w samochodzie, który by wyglądał tak jak by to wynikało z czasów w jakich żyjemy ).

Jeżeli chodzi o jakość wykonania wnętrza to wg. mnie Mazda wypada nie gorzej niż volvo. Albo inaczej – chyba za dużo się spodziewałem po szwedzko-chińskiej marce :) A jedno i drugie było dokładnie przeze mnie wymacane. W ogóle jak pierwszy raz wsiadłem do mazdy to byłem pozytywnie zaskoczony spasowaniem plastików, tolerancjami między różnymi elementami itp. Co do skóry – to i tu i tu fotele były w pełni wyskórowane/wyskajowane i dupsko pociło się tak samo w jednym i drugim aucie. Albo wentylować, albo robić fotele w półskórze – to jest moje zdanie nt. skóry :)

No i blachy, tu volvo było zdecydowanie do przodu. Nie mówię o korozji, bo to jest wróżenie z fusów, ale zamykając drzwi w Volvo miało się wrażenie jakbym zamykał właz jakiegoś hermetycznego pomieszczenia, no po prostu stal pancerna. Mazda – wiadomo – puste puszki po piwie :)

Silnika nie porównuję, bo do testów nie dali mi wersji 150 KM, ale pewnie przyjemniej ciągnie przy niższych obrotach – silnik uturbiony.

Samo prowadzenie auta per se było wg. mnie lepsze w Mazdzie. Mimo sportowego pakietu i osiągów w Volvo – mazdą mniej buja na boki, jest pewniejsza w prowadzeniu w odpowiadających zakresach prędkości. Japońska żaba w porównaniu do V40 dosłownie się klei do asfaltu.

Powyższe wypociny są pewnie racjonalizowaniem mojego wyboru Mazdy, bo ten był prosty: albo full opcja M3, albo bieda wersja V40 ( no nie do końca taka bieda, jednak bajerów było więcej w maździe w tej cenie, tj. ok 100k :). Gdybym miał wolne 40k pln. więcej, to zamiast M6, na które już byłoby mnie stać wziąłbym V40 w wypasie :)



O rany, co za offtop !
Początkujący
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 26 (0/2)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez mf113 » 30 paź 2017, 07:42

Ten szum z tyłu – to nie bicie kół – to szum opon! Niestety cicho nie będzie :(
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2016, 23:31
Posty: 208 (1/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 120KM-->175KM
2015

Postprzez wygraniec » 10 lis 2017, 10:20

prawie 4000 przebiegu

generalnie jestem zadowolony

z plusów które mnie zaskoczyły
– podstawowe audiow skyenergy gra całkiem przyjemnie
– na długą trasę ( wrocław – bieszczady ) bardzo komfortowo się jedzie, kiedyś miałem audi a4 b5 i jak dla mnie brak porównania ( ale wiadomo, to było stare auto )

z minusów:
– przy prędkościach 140+ trochę za głośno, tzn nie jest źle, miałem świadomość opinii ale jakby ten element był dopracowany to autko było by fajniejsze
– czasem mam wrażenie że skrzynia biegów mogła by jakoś tak luźniej chodzić ale może to złudzenie?

Autko pewnie trzyma się drogi i daje sporo frajdy, zbiera się przyzwoicie tylko trzeba wchodzić na wyższe obroty ale to oczywiste bo to benzyna
Początkujący
 
Od: 31 sty 2017, 16:03
Posty: 19

Postprzez Pankracy » 10 lis 2017, 14:45

Oprócz plam na ekranie o których pisałem wyżej, dzisiaj tj. po 1100 km przebiegu zaczęły mi trzeszczeć prawe przednie drzwi. Trzeszczą podczas słuchania muzyki, w poniedziałek jestem umówiony na szybką poprawę spasowania boczków. Problem jest podobno w Aso znany i mają to załatwić od ręki. Ciekawe jak będzie wyglądała ta naprawa...
Początkujący
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 26 (0/2)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez mikadoo1 » 10 lis 2017, 15:35

U mnie 5000. Nic nie stuka, nic nie puka -tylko lać i jeździć , prawie jak od Niemca co płakał jak sprzedawał :D
Nie potrafię tylko wyłączyć radia <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2017, 15:21
Posty: 38
Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017

Postprzez mf113 » 10 lis 2017, 17:34

Naciskasz gałkę głośności i po sprawie! No chyba, że chodzi Ci o ściemnienie ekraniku – to tylko w opcjach.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2016, 23:31
Posty: 208 (1/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 120KM-->175KM
2015

Postprzez czarmi » 10 lis 2017, 17:37

mikadoo1 napisał(a):Nie potrafię tylko wyłączyć radia

Nie wyłączysz..., możesz tylko całkiem je wyciszyć poprzez naciśnięcie potencjometra radia, znajdującego się w systemie multimedialnym HMI na konsoli środkowej.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1130 (21/32)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez mikadoo1 » 10 lis 2017, 18:01

To troche lipa . zdarzają sie mrozy po -25 stopni , a auto pod chmurką , że ten tablecik wytrzymuje <co?> Nie miewacie z tym problemów? bo pierwsza zima dopiero przede mną.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2017, 15:21
Posty: 38
Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323