Bieżące uwagi / spostrzeżenia wynikające z Waszego przebiegu...

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez mishaaq » 22 lut 2017, 10:39

Mac_Gregor napisał(a):Nikt nigdzie nie napisał że 120KM nie starczy czy uniemożliwi poruszanie się po mieście Zostało napisane że to toczenia się po mieście wystarczy – i jest to prawda.

Chyba z childem opatrznie niż Wy traktujemy hasło "toczyć". Jak dla mnie toczenie to było w Astrze I 60 KM mojego ojca – dynamika furmanki z sianem. Samochód pozwalał na przemieszczenie się z punktu A do B w sznureczku za innymi samochodami (0-100 km/h w 16 sekund!). To było toczydło do miasta i każdy TIR na drodze był dużym problemem.
Mi obecnie Mazda z 9 sekund do "setki" pozwala w Krakowie sprawnie "przesunąć się z ogona na czoło pochodu" :). W trasie ta dynamika oczywiście zanika, ale, jak pisałem, do 100 km/h przyspiesza sprawnie, więc wyprzedzanie na jednopasmowej drodze nie sprawia problemów (chodzi mi o bezpieczeństwo).
Mac_Gregor napisał(a):Sęk jest w tym że niektórzy potrzebują trochę więcej od samochodu i wcale nie muszą tego manifestować w mieście ani nie służy im to to powiększania czegokolwiek.

Ale czego więcej? Więcej mocy? Ale gdzie ją wykorzystać? W mieście 120 KM wystarcza. Na autostradzie w Polsce jazda z prędkościami rzędu 170+ (gdzie ta moc jest potrzebna) uważam za głupotę. Krajówki często-gęsto są w złym stanie i świrowanie to proszenie się o wypadek.

Z drugiej strony fajna zabawa zaczyna się na torze, ale tam do frajdy trzeba mieć auto przygotowane na takie szaleństwa, a nie tylko z wielką mocą. Pamiętam jak szalejąc w rajdowej Imprezie szybko zagotowałem płyn hamulcowy, więc w cywilnym aucie tarcze pewnie płonęłyby żywym ogniem :).

Oczywiście nie twierdzę, że Mazda to szczyt cywilnej motoryzacji, ale jeśli miałby ją zmieniać to ze względu na komfort i wyposażenie, a nie moc.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez ereste83 » 22 lut 2017, 10:45

Mac_Gregor napisał(a):Dla kolegi felgi 16 to radość z jady gdyż nie martwi się o dziury – a ja jakoś nigdy w dziurę nie wpadłem a wchodzenie w zakręty na niskim profilu 18/19 cali w mojej F20 a wchodzenie na zimowym zestawie 16 to zupełnie inna para kaloszy

Już pal licho te dziwactwa o tym, że 120 koni to za mało w trasę. Ale jak trzeba jeździć po publicznych drogach, aby 16-17-18 cali na kołach BM miało znaczenie przy zakrętach? Z jakimi prędkościami trzeba te zakręty pokonywać, ja mam nadzieję nigdy was na drogach nie spotkać.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez krabdul » 22 lut 2017, 10:51

Wy z uporem maniaka o tych 120KM. To auto ma 140KM a do 4500rpm pracuje identycznie jak 165KM ale przez zawikłaną politykę mazdy ludzie, którzy nie poznali dobrze tego auta wypowiadają się jak o kompakcie z silnikiem 1.6 120KM o zupełnie innej charakterystyce i momencie.
To auto wg mnie sprawnie jeździ i po mieście i po trasie tak do 150km/h. Miałem wczesniej gg z 2.0 i 141KM i gorzej jeździła no ale 141 lepiej wygląda... A taki 1.6 120KM IMHO zawalidrogą też nie jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez child » 22 lut 2017, 11:17

Oczywiście, że nie jest zawalidrogą i po to właśnie zacząłem całą kwestię. Bo potem ludzie zastanawiający się nad kupnem Mazdy wchodzą na forum, czytają, że toto "się toczy po mieście" i myślą: "Nie, w takim razie potrzebuję czegoś mocniejszego". A prawda jest taka, że wcale nie potrzebują (statystycznie rzecz biorąc).

Dopisano 22 lut 2017, 11:19:

popi2009 napisał(a):kiedys w trasie m135i staralem sie jechac jak najoszczedniej max 90km/h i spalilem tedy 6.8 litra na 100km wg komputera (320KM i 3 litry pojemnosci)

Mazdą w podobnych warunach zszedłem do 5.8.

Notabene bardzo mala roznica w spalaniu przy prawie 3 krotnie mniejszej mocy.


Oczywiście, że różnica nie będzie trzykrotna przy trzykrotnej różnicy w mocy – chociażby dlatego, że przy spokojnej jeździe wykorzystujesz ułamek mocy jednego i drugiego samochodu.

A Mazdą to się chyba za bardzo nie starałeś, bo 5.8 to mocno nierewelacyjny wynik jak na oszczędną jazdę w trasie z prędkością do 90km.h ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Mac_Gregor » 22 lut 2017, 11:23

ereste83 napisał(a):
Mac_Gregor napisał(a):Dla kolegi felgi 16 to radość z jady gdyż nie martwi się o dziury – a ja jakoś nigdy w dziurę nie wpadłem a wchodzenie w zakręty na niskim profilu 18/19 cali w mojej F20 a wchodzenie na zimowym zestawie 16 to zupełnie inna para kaloszy

Już pal licho te dziwactwa o tym, że 120 koni to za mało w trasę. Ale jak trzeba jeździć po publicznych drogach, aby 16-17-18 cali na kołach BM miało znaczenie przy zakrętach? Z jakimi prędkościami trzeba te zakręty pokonywać, ja mam nadzieję nigdy was na drogach nie spotkać.


A gdzie cytując moją wypowiedz ja napisałem po publicznych drogach? Kilka razy już wspominałem że korzystam z auta także w inny sposób to raz. A dwa jeśli już musisz wiedzieć to nawet zjeżdżając ze ślimaka (prędkością 50-70km/h) czuję różnicę ... No czuję inne zachowanie w przechyle auta i żadne dywagacje tego nie zmienią.

Róznie dobrze można powiedzieć że pół sekundy w zmianie biegów nie ma znaczenia, albo z innego podwórka aparat z obiektywem 2.8 to "świat i ludzie" a jak się zobaczy bokeh z szkła 1.2 to wtedy zaczyna się rozumieć.

Nie wiem skąd ta nienawiść i niechęć zrozumienia że inni mają inne potrzeby. Szerokości Panowie Wam Życzę :)

PS. Ja raz miałęm okazję jechać Z Warszawy do Monachium Mercedesem A180 który miał 122KM w 4 osoby i bagaż ... mam nadzieje tego już nigdy więcej nie doświadczyć bo dynamika tego auta była poniżej krytyki. Nawet pusty bak dało się odczuć na plus przy tej mocy ...
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 13:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

Postprzez krabdul » 22 lut 2017, 11:35

Mi tak się jeszcze przypomniało z autostradowych spotkań, że takie dorożki jak bmw 318d i volvo v60 d5 w zakresie 100-150 delikatnie, ale odstawały od naszych mułów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Mac_Gregor » 22 lut 2017, 11:38

krabdul napisał(a):Mi tak się jeszcze przypomniało z autostradowych spotkań, że takie dorożki jak bmw 318d i volvo v60 d5 w zakresie 100-150 delikatnie, ale odstawały od naszych mułów ;)


318D ma raptem 143KM :) Jak go dociążyć to jest mulasty, D5 nie wiem :)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 13:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

Postprzez mishaaq » 22 lut 2017, 11:39

Mac_Gregor napisał(a):A gdzie cytując moją wypowiedz ja napisałem po publicznych drogach? Kilka razy już wspominałem że korzystam z auta także w inny sposób to raz.

No ale na tor w "cywilnym" aucie? To można nazwać toczeniem się :P. No chyba, że do tych 200+ KM dopasujesz też hamulce i sprężyny.
Patrząc jakie w naszych trójkach są miękkie klocki to pewnie na torze skończyłyby się po dwóch okrążeniach :D.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez Mac_Gregor » 22 lut 2017, 11:51

mishaaq napisał(a):
Mac_Gregor napisał(a):A gdzie cytując moją wypowiedz ja napisałem po publicznych drogach? Kilka razy już wspominałem że korzystam z auta także w inny sposób to raz.

No ale na tor w "cywilnym" aucie? To można nazwać toczeniem się :P. No chyba, że do tych 200+ KM dopasujesz też hamulce i sprężyny.
Patrząc jakie w naszych trójkach są miękkie klocki to pewnie na torze skończyłyby się po dwóch okrążeniach :D.


Kurcze ale ja zostałem zbesztany bez pytania gdzie i jak chce jeździć za to że napisałem może i pejoratywnie że 120KM " do toczenia po mieście wystatczy" Bo Wystarczy :)
Hamulce w mojej F20 nawet z zabawami na torze starczają na około 40K :)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 13:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

Postprzez popi2009 » 22 lut 2017, 12:03

serio hahaha mnie padają po 10-15 tys. tarcze max 30
popi2009
 

Postprzez ellipsis » 22 lut 2017, 12:42

Panowie ja od lat jeżdzę autami z wiekszymi kolami 17/18 cali i ani razu nie złamełem i nie skrzywiłem felgi. Co rok na wyważarce delikatne korekty a jeżdze normalnie, nie wypatruje każdej dziurki i ja omijam. Na krawężniki też nie wjeżdzam z marszu jak niektórzy tylko z zachowaniem ostrożności. Może zdanie nt felg zależne jest też od miejsca gdzie się mieszka. Jak ktoś porusza się po gminnych czy powiatowych drogach to może i faktycznie dla św. spokoju woli 16'.

Co do trakcji to nie trzeba leciec 200 aby zorietować się, że auto na 16 i duzym profilu w zakrecie zaczyna pływać. Nasze 16' maja bardzo duży profil opony, to nie jest standardowe 55 a 60 i to poza kiepskim wyglądem, odbija się równiez na trakcji. Jezdzac zastepczą Mazda własnie na 16' odrazu poczułem, że auto zachowuje się troche jak ponton. Na 18' dynamicznie skrecając auto jedzie jak po sznurku a na 16' nie ma już tej kontroli.

Child – na szczęście nie Ty decydujesz jakie moce silników oferują producenci i każdy w zależności od potrzeb, preferencji wybiera to co mu odpowiada. Dla Ciebie duża moc w aucie = chęć szaleństwa na drodze czy też pokazania swojego JA. Natomiast jak już powiedziałem wcześniej, zapas mocy to bezpieczeństwo aktywne. Jak sytuacja wymaga szybkiego manewru to mamy tą moc pod noga i nie martwimy sie o nic.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Mac_Gregor » 22 lut 2017, 13:03

ellipsis napisał(a):
Co do trakcji to nie trzeba leciec 200 aby zorietować się, że auto na 16 i duzym profilu w zakrecie zaczyna pływać. Nasze 16' maja bardzo duży profil opony, to nie jest standardowe 55 a 60 i to poza kiepskim wyglądem, odbija się równiez na trakcji. Jezdzac zastepczą Mazda własnie na 16' odrazu poczułem, że auto zachowuje się troche jak ponton. Na 18' dynamicznie skrecając auto jedzie jak po sznurku a na 16' nie ma już tej kontroli.



Dzięki bo już myślałem że jestem jakimś dinozaurem motoryzacji. Jest DOOOKŁADNIE tak jak napisał kolega – ja starałem się tylko inaczej w słowa ubrać.
W odpowiedzi dostałem komentarz gdzie ja po publicznych drogach tak jeżdżę ...

Dodatkowo jeśli w mojej F20 miałem 6,4 do 100 i bardzo sprawną skrzynie a w M3 10,2 i ta skrzynia jest mniej sprawna – to możecie wierzyć albo nie wierzyć ale dla osoby przyzwyczajonej do pewnej dynamiki może być to wrażenie "toczenia się po mieście"
Ja bynajmniej nie adresowałem swojej uwagi do nikogo personalnie pisząc "do toczenia się po mieści".

Nie mierzmy innych swoją miarą ...

Dopisano 22 lut 2017, 13:10:

popi2009 napisał(a):serio hahaha mnie padają po 10-15 tys. tarcze max 30


No to musisz popie.....ć :)

I nie wiem na ile ty uskuteczniasz czasówki na torze :) Domyślam się że kupiłeś to auto by bywać tam częściej niż ja :)

Pierwsze klocki z tyłu poleciały po około 38K z przodu kilka tysięcy później :)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 13:56
Posty: 37 (2/2)
Skąd: Skądinąd
Auto: Niedoszła Mazda3 :)

Postprzez ellipsis » 22 lut 2017, 14:04

Taki urok tego forum. Wiekszość tu jeżdzi Mazdami od lat i sa przezwyczajeni do pewnej filozofii budowania aut. Stąd poglądy tego typu, że duże moce w autach sa nie potrzebne, sa to tylko marketingowe zagrywki itd. Jasne, powinniśmy cały czas tkwić w Polonezie bo był prosty, latwy w naprawie a i mocy do normalnego przemieszczania sie bylo pod dostatkiem.. Stad też taki a nie inny udział marek japońskich w ogólnym rynku. Poza Toyota, która forsuje nowe technologie Honda, Mazda i inne Japońskie marki sa poza pierwsza 10tką sprzedaży aut. Więcej sprzedaje sie Fiata, Francuza czy nawet koreańczyka niż doskonałej pod każdym wzgledem Japońskiej myśli technicznej z pomysłami w stylu odcinki przy 4500obr w silniku benzynowym czy maksymalnym odchudzeniu auta do tego stopnia, że wszystko jest papierowej jakości..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez popi2009 » 22 lut 2017, 15:39

Mac_Gregor napisał(a):
ellipsis napisał(a):
Co do trakcji to nie trzeba leciec 200 aby zorietować się, że auto na 16 i duzym profilu w zakrecie zaczyna pływać. Nasze 16' maja bardzo duży profil opony, to nie jest standardowe 55 a 60 i to poza kiepskim wyglądem, odbija się równiez na trakcji. Jezdzac zastepczą Mazda własnie na 16' odrazu poczułem, że auto zachowuje się troche jak ponton. Na 18' dynamicznie skrecając auto jedzie jak po sznurku a na 16' nie ma już tej kontroli.



Dzięki bo już myślałem że jestem jakimś dinozaurem motoryzacji. Jest DOOOKŁADNIE tak jak napisał kolega – ja starałem się tylko inaczej w słowa ubrać.
W odpowiedzi dostałem komentarz gdzie ja po publicznych drogach tak jeżdżę ...

Dodatkowo jeśli w mojej F20 miałem 6,4 do 100 i bardzo sprawną skrzynie a w M3 10,2 i ta skrzynia jest mniej sprawna – to możecie wierzyć albo nie wierzyć ale dla osoby przyzwyczajonej do pewnej dynamiki może być to wrażenie "toczenia się po mieście"
Ja bynajmniej nie adresowałem swojej uwagi do nikogo personalnie pisząc "do toczenia się po mieści".

Nie mierzmy innych swoją miarą ...

Dopisano 22 lut 2017, 13:10:

popi2009 napisał(a):serio hahaha mnie padają po 10-15 tys. tarcze max 30


No to musisz popie.....ć :)

I nie wiem na ile ty uskuteczniasz czasówki na torze :) Domyślam się że kupiłeś to auto by bywać tam częściej niż ja :)

Pierwsze klocki z tyłu poleciały po około 38K z przodu kilka tysięcy później :)


pierwsze klocki plus tarcze po 20 tysiacach (tyl), i 30 (przod) – auto na torze nie bylo nigdy

w mazdzie po rozmowie ze znajomymi i patrzac na styl jazdy mojej kobiety daje pierwzzym klockom 60-70 tys, – chociaz przy jej przebiegach 5-8tys. rocznie nie osiagnie go nigdy bo po 3 latach sprzedamy :D
popi2009
 

Postprzez krabdul » 22 lut 2017, 17:42

Mac_Gregor napisał(a):
krabdul napisał(a):Mi tak się jeszcze przypomniało z autostradowych spotkań, że takie dorożki jak bmw 318d i volvo v60 d5 w zakresie 100-150 delikatnie, ale odstawały od naszych mułów ;)


318D ma raptem 143KM :) Jak go dociążyć to jest mulasty, D5 nie wiem :)

Chodziło mi tylkoo to, że tych aut nikt nie nazwie miejskimi toczydłami a większość z nas doładowuje na maxa auto pewnie 1-2 razy w roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez maku99 » 22 lut 2017, 23:42

creet napisał(a):Korzystając z okazji, jeśli jest na sali posiadacz polifta bez skóry, to czy może napisać z jakiego materiału obecnie wykonany jest podłokietnik? Przedlift miał go pokryty gumowym plastikiem, jestem w sumie ciekawy jak to wygląda w polifcie.


Wygląda to na skórę, aczkolwiek nie wiem czy jest to skóra naturalna czy jakaś "eko".

20170222_084831.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 12:41
Posty: 171 (21/12)
Auto: M3 2017 (HB), MT120@172
SkyPassion+Safety, Et.Blue

Postprzez Floyd84 » 23 lut 2017, 09:10

Z tego co widzę na zdjęciu, zrobili dokładnie to samo co w szóstce fl – zastąpili podłokietnik, załokietnikem ;)
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2015, 23:41
Posty: 91 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez maku99 » 23 lut 2017, 10:11

Tez wlasnie tak to troche wyglada, szczegolnie na tym zdjeciu – moja zona ma dosc blisko przysuniety fotel do kierownicy. Mi lokiec opiera sie na tym "podlokietniku" i dlon opada w miedzy joystickiem a lewarkiem – jest wygdonie. Dodam, ze poczatkowo wlasnie sie obawialem, czy bedzie z tego jakis porzytek i odziwo jest dobrze. Dodam, ze tez nie jestem specjalnie jakos wysoki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 12:41
Posty: 171 (21/12)
Auto: M3 2017 (HB), MT120@172
SkyPassion+Safety, Et.Blue

Postprzez ellipsis » 23 lut 2017, 11:37

maku99 napisał(a):Wygląda to na skórę, aczkolwiek nie wiem czy jest to skóra naturalna czy jakaś "eko".

20170222_084831.jpg


Jeśli na siedzeniach naturalna skóra jest tylko na siedzisku i oparciu a reszta to ECOskaj to raczej tu na 100% jest to też skaj tak samo jak na kierownicy, gałce skrzyni biegów a na podłokietniku w drzwiach jest natomiast guma ;)

Ale fajniej wygląda środek w FL. Elektryczny reczny, dla mnie zaleta – i tak nie "driftuje" a elektryczny łapie zawsze mocno i nie ma obawy, że auto ucieknie. Roletka nad schowkiem też fajnie sie komponuje, te boczki obszyte skajem, wygląda bardziej elegancko niż tez twardy i chropowaty plastik w przed lifcie.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez pio5 » 23 lut 2017, 12:44

To jest jakiś skaj, co nie zmienia faktu, że wygląda dobrze. Co do wygody łokcia ze względu na odsunięcie do tyłu – jest bardzo wygodnie ;–)
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2016, 13:12
Posty: 35
Auto: Mazda 3 2005 BK Y6 1.6 90KM
Mazda 3 2017 120KM SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323