Bieżące uwagi / spostrzeżenia wynikające z Waszego przebiegu...

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez kyo » 21 sty 2016, 12:39

ellipsis napisał(a): Kazdy rozruch silnika powoduje znaczne rozladowywanie akumulatora a przez ten krotki czas podrózy alternator nie doladuje baterii a w zwiazku z tym, bedzie ona notorycznie nie doladowana co przyczyni sie do jej szybszego zuzycia.

Zgoda. Tylko pamiętaj o tym, że i-stop aktywuje się dopiero jak masz dostatecznie nagrzany silnik, więc jak będziesz miał krótką trasę to i tak nie aktywuje Ci się i-stop.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 21:29
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red

Postprzez ozii » 21 sty 2016, 13:21

ellipsis wszystko co było u Ciebie robione to noty serwisowe i z wyjątkiem mechanizmu składania lusterek, który faktycznie padł niektórym użytkownikom to reszty nie kwalifikowałbym do kategorii "wytrzymałość" lecz podpada pod Twoją naturę perfekcjonisty. Podaj mi proszę przykład producenta, który nie ma not serwisowych do usterek/niedoróbek objawiających się w rocznych autach?

BTW żaden z opisanych przez Ciebie objawów "braku wytrzymałości" u mnie się nie pojawił – mam przejechane 12k.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez ellipsis » 21 sty 2016, 13:50

No to tylko się cieszyć na Twoim miejscu i oby jak najdlużej ASO nie musialo grzebać Ci w nowym aucie. Mnie takie rzeczy denerwują bo auto ledwo wyjechalo z salonu a już rozkrecane, rozginane itd. Po to też kupuje sie nowe auto, że mamy pewność, że jest oryginalnie złozone w fabryce a nie rozbrajane, poprawiane, klejone itp. Irytuje mnie to dlatego, że poprzednie auta mialem zawsze uzywane i cholera prócz oleju, filtrów i klocków nic nie robilem a mialem auta z grupy VW i Honde. Dlatego też ze względu na bezawaryjność Accorda kupilem znowu japończyka a tu na dzien dobry już coś stuka puka ;(

Co do Istopa to jakby on nie działal to jest to wynalazek idiotyczny. Ile oszczedzimy na paliwie wylaczajac silnik na swiatlach? – pare setek a jakie jest zuzycie rozrusznika, bateri, alternatora.. Jeszcze u nas to pół biedy ale w Dieslu czy T.Benzynie, po zalaczeniu Istop'a turbo jest nadal smarowane i chlodzone? Jak sie to ma do twardych wytycznych jazdy turbo, gdzie po dynamicznej jezdzie niedozwolone jest natychmiastowe gaszenie silnika? A tu przyklad, pelen but stajemy na swiatlach i silnik gasnie, co z turbo?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 21 sty 2016, 15:09

ellipsis napisał(a):Co do Istopa to jakby on nie działal to jest to wynalazek idiotyczny. Ile oszczedzimy na paliwie wylaczajac silnik na swiatlach? – pare setek a jakie jest zuzycie rozrusznika, bateri, alternatora.. Jeszcze u nas to pół biedy ale w Dieslu czy T.Benzynie, po zalaczeniu Istop'a turbo jest nadal smarowane i chlodzone? Jak sie to ma do twardych wytycznych jazdy turbo, gdzie po dynamicznej jezdzie niedozwolone jest natychmiastowe gaszenie silnika? A tu przyklad, pelen but stajemy na swiatlach i silnik gasnie, co z turbo?


Zgodzę się, że turbinie to na pewno życia nie przedłuży. Nie mam pojęcia, czy w tej kwestii producenci mają coś do zaoferowania, czy celowo wolą przemilczeć temat sądząc, że nikt na to uwagi nie zwróci.
Natomiast co do rozrusznika i innych podzespołów wysilanych z powodu odpalania silnika PODOBNO są one do tego specjalnie zaprojektowane.

Dopisano 21 sty 2016, 14:14:

Po kilku dniach jeżdżenia moją nową Mazdą zorientowałem się, że ozdobny pseudokarbon na kierownicy nie jest dobrze spasowany i trzeszczy oraz elektroniczny mechanizm regulacji fotela buczy głośniej niż np. w autach z salonu, złożyłem reklamację, której nie uznali – pogodziłem się z faktem, że mam jakąś niedoróbkę i szczerze mówiąc w ogóle już na to uwagi nie zwracam. Moje przewrażliwienie na punkcie nowej fury z salonu gdzie wszystko powinno być idealnie szybko mi przeszło. Ty natomiast masz ten problem, że porównujesz nowe auto, ze starymi i o to masz największy ból, że stare auta takie były niezawodne, a w nowym coś stuka, puka, trzeszczy, klocki się zużywają itp. Jesteś pewien, że nowe auta konkurencji są tak idealne i bez wad projektowych czy fabrycznych?

Dopisano 21 sty 2016, 14:16:

No i nie masz pewności, że te Twoje używane auta, kiedy były nowe też nie były w ASO z jakimiś drobiazgami...
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez mishaaq » 21 sty 2016, 16:19

ellipsis napisał(a):Co do Istopa to jakby on nie działal to jest to wynalazek idiotyczny. Ile oszczedzimy na paliwie wylaczajac silnik na swiatlach? – pare setek

Ale tu nie chodzi o oszczędność paliwa bo ona jest pomijalnie mała jeśli nie jeździ się tylko w mieście. Chodzi o to, żeby ograniczyć ilość spalin w miastach, bo nikt nie chce ich wdychać. Zysk na jednym pojeździe jest mikroskopijny, ale gdyby wszyscy wyłączali silniki na postoju to byłaby różnica. Obecnie system Start-Stop jest w relatywnie małej liczbie aut, więc i ograniczenie nie jest duże, ale w przyszłości... Oczywiście jak każdy będzie wyłączał ten system to będzie to tak samo poprawiało środowisko jak wywalenie DPFa.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez Paweł » 21 sty 2016, 18:02

Wojtek napisał(a):
ereste83 napisał(a):Tłumaczył to tym, że samochód gasząc silnik zostawia go w takim położeniu (tłoki czy coś), że do rozruchu jest potrzebna minimalna ilość prądu.

Każdego producenta i-stop tak działa... inaczej aku by był do wymiany po roku...

Oj nieprawda. Jako pierwsza takie rozwiązanie (możliwe m.in. dzięki DISI) zastosowała właśnie Mazda. Z tym, że bardziej (jeśli nie w ogóle) chodziło o szybkość ponownego rozruchu, a nie akumulator.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Wojtek » 21 sty 2016, 21:24

Paweł napisał(a):Oj nieprawda. Jako pierwsza takie rozwiązanie (możliwe m.in. dzięki DISI) zastosowała właśnie Mazda.

...bo Mazda ma wyłączność... :P

Start – stop system:
In automobiles, a start-stop system or stop-start system automatically shuts down and restarts the internal combustion engine to reduce the amount of time the engine spends idling, thereby reducing fuel consumption and emissions.


I dalej...

Devices of this type have been developed by Toyota in 1964 tested since the mid-1970s, when the Toyota corporation fitted a Crown sedan with an electronic device that would automatically switch off the engine after sitting stationary for 1.5 seconds. Testing showed about a 10% improvement in fuel economy in Tokyo traffic.
Some of the earliest production vehicles to use this technology were the Fiat Regata "ES" and Volkswagen Polo "Formel E" models of the 1980s. The Volkswagen Group also adopted it in the Golf Ecomatic in 1994 and in the Volkswagen Lupo "3L" and the Audi A2 "3L" in 1999. Though these early implementations were considered rather disconcerting by many drivers, and high pricing failed to yield these cars much commercial success, both the Volkswagen Lupo and the Audi A2 (in their "3 litre" leverage) still hold the world record for most fuel efficient production car to date.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 21 sty 2016, 22:09

Wojtku, nie o tym była przecież mowa. Mazda stworzyła stop-start, który zatrzymuje silnik w konkretnym położeniu i rozpoznaje/uwzględnia, który cylinder jest w fazie sprężania, aby było możliwe jego uruchomienie z minimalnym udziałem rozrusznika, możliwie płynnie i w czasie dwa razy krótszym, niż w przypadku rozwiązań innych firm. Nie wiem na ile jest to opatentowane i wykorzystywane, ale MMC miała ten system sprzedawać innym producentom.

Tak, czy siak, nie można powiedzieć, że:

Wojtek napisał(a):Każdego producenta i-stop tak działa...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Rogal 78 » 4 lut 2016, 22:54

Swoją Mazdę mam od 10 marca 2014 r. czyli za około miesiąc miną dwa lata od tego czasu. Obecny przebieg to około 27.000 km.

Jeśli chodzi o jakiekolwiek usterki, to w lipcu ubiegłego roku zdarzyło się pewnego dnia, że zapaliły mi się na desce rozdzielczej kontrolki silnika i kontrolka z wykrzyknikiem. Z instrukcji wynikało, że oznaczało to konieczność skontaktowania się z serwisem. Telefon do ASO i zapadła decyzja, że muszą obejrzeć samochód. A że do ASO było około 100 km, moja Mazda pojechała tam na lawecie. W serwisie okazało się, że to na szczęście jakiś błąd w komputerze, który od razu skasowali i autko było następnego dnia do odbioru. Co do przyczyn powstania tego błędu, to nie mam żadnych dowodów, ale dziwnym zbiegiem okoliczności stało się to w dniu, kiedy pewna osoba z mojej bliskiej rodziny urządziła sobie bez mojej wiedzy iście kawaleryjską jazdę moim autem, tzn. z prędkością ok. 180 km/h na dwudziestokilometrowym odcinku poza terenem zabudowanym, prawdopodobnie na nie w pełni rozgrzanym silniku. Prędkość tych popisów byłem w stanie w przybliżeniu określić, bo wiem jaki odcinek został przejechany, a czas przejazdu obliczyłem po piosenkach, które odtworzyły się w czasie jazdy z USB. Podejrzewam, że nie do końca rozgrzany silnik został podkręcony do górnych granic wartości obrotów i stąd ten błąd komputera.

Ponadto dwa tygodnie temu, w piątek 22 stycznia zdarzyło się, że odpaliłem samochód o godz. 17.09 mając przed sobą 185 kilometrową trasę. Przez blisko dwie godziny jazdy nie zmieniła się godzina na wyświetlaczu nad konsolą środkową. Ekran zwykle mam ustawiony w trybie "wyłącz wyświetlacz, włącz zegar". Uruchamianie różnych funkcji ekranu nie pomogło, podobnie jak całkowite wyłączenie ekranu. Wyjechałem o godz. 17.09 i po przejechaniu 185 km dalej była 17.09 <lol>
Pomogło dopiero wyłączenie i po chwili powtórne włączenie zapłonu po dojechaniu na miejsce. Od tego czasu (odpukać) nic podobnego się nie powtórzyło. Nie wiem, co mogło być przyczyną, może to, że były to jeszcze ostatnie z niedawnych mroźnych dni. Samochód stoi w nocy w suchym ogrzewanym garażu, tego dnia cały mroźny dzień stał na parkingu, najpierw gdy byłem w pracy, później przez około godzinę pod domem. Może to się stało przez niską temperaturę, choć oczywiście nie powinno, bo samochody są projektowane do użytkowania w temperaturach o wiele bardziej zróżnicowanych.

U mnie z okolic przedniego prawego słupka też czasem dobiegają jakieś odgłosy, ale ja słyszę takie delikatne skrzypienie a nie stuki i to jedynie w czasie przejeżdżania po nierównościach (oczywiście w sposób jak najmniej dolegliwy dla autka <oczy> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2013, 19:37
Posty: 47
Skąd: Międzyzdroje/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda3 BM 2.0 165 KM Skypassion 2014 r.

Postprzez czarmi » 4 lut 2016, 23:36

Pierwsze co mi się nasuwa, to czy kiedykolwiek aktualizowany był przez ASO system mazdy <co?>
Jeśli nie, to zrób to <ok>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Rogal 78 » 5 lut 2016, 00:19

Z tego co pamiętam, robili to przy pierwszym przeglądzie w marcu ub. roku. Za około miesiąc wybieram się na kolejny, więc będzie okazja ku temu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2013, 19:37
Posty: 47
Skąd: Międzyzdroje/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda3 BM 2.0 165 KM Skypassion 2014 r.

PostTen post został usunięty przez darrecki 6 lut 2016, 17:32.
Powód: Porządki

PostTen post został usunięty przez darrecki 6 lut 2016, 17:32.
Powód: Porządki

Postprzez ellipsis » 5 lut 2016, 19:51

U mnie ostatnio "zdechł" caly system na tablecie. Sluchalem muzyki z USB. Nagle muzyka sie wylaczyła, tablet zgasł i probowal wystartowac od nowa ale bardzo opornie mu to szlo. Po 20 sekundach pojawilo sie logo Mazdy i powoli system zaskoczyl – cóż elektronika.
Ostatnio edytowano 6 lut 2016, 17:33 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Porządki
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Domin30 » 18 lut 2016, 09:46

Moja mazda ma aktualnie przejechane 77tys km, dotychczas wymieniłem fotel kierowcy- jakies pręty wystawały z siedziska po 2 miesiacach walki z aso, wymienili na nowy :D . Klocki wymieniałem przy 60tys km. tarcze wytrzymaja na pewno jeszcze z 50tyś km. Zadnych problemów z silnikiem nie miałem, skrzynia czasem haczy na 2 biegu.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2015, 21:13
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 skayactive 165KM, rok 2013

Postprzez ulmen » 18 lut 2016, 11:12

Po 8 miesiącach od wymiany felernego lusterka kierowcy czuję, że problem znowu powraca.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez ellipsis » 18 lut 2016, 21:04

Czasami mam wrażenie, że fotel kierowcy ma jakiś luz. Nie wiem czy jest to luz oparcia czy całego fotela ale cos na rzeczy jest. Zgłebiłem temat i w M6 GJ problem z fotelami raczej na porzadku dziennym. Wycieraja sie jakieś prowdnice i fotel zaczyna "pływać".

DRuga sprawa zauważona calkowicie przypadkiem. Czy u was podloga pod dywanikiem kierowcy w prawym dolnym rogu – ta czesc przy fotelu i tunelu plastikowym skrzyni biegów jest ciepła? U mnie po paru km czuć ze podloga jest ciepła. Mozliwe aby od wydechu tak temp. przechodziła w głąb auta?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez darrecki » 21 lut 2016, 13:13

Panowie, ten watek to taki o wszystkim i o niczym. Jezeli "coś cię dzieje...niepokoi ??" to OK, mozna tu wspomniec. Natomiast jesli ktos oczekuje porady lub pomocy, to prosze zalozyc nowy watek w odpowiednim dziale. Napewno odzew bedzie zdecydowanie wiekszy.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Wojtek » 21 lut 2016, 16:57

ellipsis napisał(a):Czasami mam wrażenie, że fotel kierowcy ma jakiś luz. Nie wiem czy jest to luz oparcia czy całego fotela ale cos na rzeczy jest.

Czasami myśle, ze dobrze, że nie kupiłem M3 BM, bo bym się bardzo denerwował jaka jest zepsuta... :)
Ktoś nazwał ten temat:
"Jaki Macie przebieg...czy coś cię dzieje...niepokoi ??"

Tak niepokoi wszystko, ale co ma to wspólnego z eksploatacją auta? :>
Do rozwiązywania problemów służą dedykowane tematy... Ten to według mnie śmietnik...
Wszystko tu można wrzucić... i nikt tutaj nie rozwiąże żadnego problemu... <dupa>
czyli nowi nie kupujcie Mazdy, bo jest be... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez starcraft » 21 lut 2016, 17:32

Rozumiem, że wypowiedź wojtka to sarkazm, ale faktycznie takie tematy nie mają w ogole sensu gdy każdy piszę w nim, że to mu zegarek zle działal przez 2 h ale juz dobrze działa, albo że chyba lusterko może mu sie zepsuje. Niestety winni są sami w nim piszący o rzeczech które nie są powiązane z usterką i przebiegiem. Jeżeli ktoś napisze ze ma 20k kilometrow i wymieniał klocki to taka informacja jest wartościowa.
Chciałbym również wskazać, iż przy dzisiejszym postępie, konkurencji na skale światową, gdzie każdy producent rywalizuje z kazdym (czasami nawet będąc w jednym koncernie) dostajemy to za co zapłaciliśmy. Jeżeli kupiłeś samochod za 100 k to twój samochód jest lepszy od tego za 80 k, a gorszy od tego za 140 k. Ja zapłaciłem ponad 80 k i jestem zadowolony w 99 procentach – więc zrobiłem dobry wybór.
Mój ojciec pare lat temu kupił nowego mercedesa e klase (kilkukrotnie drozszy od mazdy)– a po 4 miesiącach zardzewiały progi i wyswietlacz od gps padł. Wszystko się psuje, a mazdzie zarzucam tylko brak androida albo wsparcia dla niego i gps za któego chcieli 2500 zł... za karte sd. nc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:19
Posty: 60 (3/2)
Auto: mazda 3 bm 2015 2.0, 120km. SEDAN skyenergy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323