Serwisowanie Mazdy – Pytania
Czy wymiana filtra powietrza na własną rękę może sprawiać problemy z gwarancją? Przy pierwszym przeglądzie nie ma obowiązku wymiany filtra ale na pewno będą mi chcieli to wcisnąć, a cena jest grubo powyżej stówki. Gdzie koszt filtra to ok 50 zł więc za robociznę (3 minuty pewnie) biorą prawie 100zł. W związku z tym jeżeli filtr będzie naprawdę brudny to chciałbym go wymienić sam. W ramach przeglądu mają ten filtr tylko oczyścić. Analogiczna sytuacja jest z filtrem kabinowym ale tutaj się nawet nie zastanawiam i wymieniam sam na węglowy.
mozna samemu wyminic powietrze – nie ma wplywu na gwarancje
czas minuta
a co do kabinowego to chetnie sie dowiem gdzie dostane do mazdy3 weglowy bo musialem niestty zalozyc zwykly bo nie bylo weglowych
czas minuta
a co do kabinowego to chetnie sie dowiem gdzie dostane do mazdy3 weglowy bo musialem niestty zalozyc zwykly bo nie bylo weglowych
-
popi2009
garcia napisał(a):popi2009 napisał(a):
chetnie sie dowiem gdzie dostane do mazdy3 weglowy
Ja tutaj filtr z węglem aktywnym kupiłem.
Warto płacić za niego 2x więcej niż za normalny filtr? Przymierzam się już do drugiej wymiany tego filtra w tym roku – tym razem na lato, kiedy powietrze powinno już być dosyć czyste i zastanawiam się właśnie nad węglem, ale nie wiem czy są jakieś odczuwalne zalety. Bo w zasadzie poprzedni filtr po miesiącu jazdy na śląsku w warunkach "czystego" powietrza już był cały czarny...
cyt. "Właściwości węgla sprawiają, że doskonale łączy się on z metalami ciężkimi, pochłania tlenki oraz opary benzyny. Możemy być pewni, że komfort jazdy z filtrem węglowym będzie dużo lepszy niż ze zwykłym."
-
popi2009
W tym szaleństwie jest jedno ograniczenie: pochłaniacz węglowy się wypełni. Czyli jak w masce p.gaz. albo okapie kuchennym
Czyli jak Ci się węgiel aktywowany napełni to zamiast pochłaniać będzie oddawał to czym się napełnił.
Pytanie jak szybko ? Raz na kwartał wymiana filtra częściej rzadziej
Czyli jak Ci się węgiel aktywowany napełni to zamiast pochłaniać będzie oddawał to czym się napełnił.
Pytanie jak szybko ? Raz na kwartał wymiana filtra częściej rzadziej
Ostatnio spsikałem serwis w kwestii wymiany płynu hamulcowego. 2 lata lub 40 kkm
Ten przebieg zrobiłem, za chwilę pojadę na 60 kkm i też nie wymienię, bo nie widzę potrzeby, aby robić to po 1,5 roku eksploatacji. Pewnie koło października będzie 80 kkm to wymienię.
Powiedziałem im, że maja sprawdzić temp. wrzenia, to zamilkli.
Ten przebieg zrobiłem, za chwilę pojadę na 60 kkm i też nie wymienię, bo nie widzę potrzeby, aby robić to po 1,5 roku eksploatacji. Pewnie koło października będzie 80 kkm to wymienię.
Powiedziałem im, że maja sprawdzić temp. wrzenia, to zamilkli.
koszt pół litra płynu bo tyle wchodzi renomowanego producenta np. Bosch toi ok 12zł.
Koszt wymiany poza ASO to 20-50zł. W aso nie wiem, ale trwa to max 30 minut.
Biorąc pod uwagę tak niskie koszta nie widzę sensu Twojego przeczekiwania mimo ze producent zaleca inaczej.
Koszt wymiany poza ASO to 20-50zł. W aso nie wiem, ale trwa to max 30 minut.
Biorąc pod uwagę tak niskie koszta nie widzę sensu Twojego przeczekiwania mimo ze producent zaleca inaczej.
-
popi2009
Mam teraz trzeci przegląd gwarancyjny i jest to zarazem duży przegląd z wymianą wszystkich płynów etc. Samochodowi nic nie dolega i nic nie trzeba naprawiać na gwarancji która kończy się i tak w krótce więc zastanawiam się czy warto w ogóle jechać na ten przegląd gwarancyjny do autoryzowanego serwisu Mazdy czy może lepiej zrobić to wszystko w dobrym , nieautoryzowanym serwisie za pół ceny. Stracę gwarancję ale za 3 miechy i tak się kończy....Co o tym sądzicie? Czy może jest jakiś babol w moim rozumowaniu?
to zależy jak długo zamierzasz użytkować swój samochód. Na pewno samodzielny zakup wszystkich filtrów i płynów ustrojowych dużo obtani przegląd w ASO. Ja gdybym miał jeszcze nim parę lat jeździć na pewno zrobiłbym we własnym zakresie – ale to jest tylko moje zdanie.
Plus taki, że jest wpis w DSR, no i przez trzy miesiące jak coś padnie to jest gwarancja. A czy warte jest to dodatkowej kasy? Na to pytanie trzeba sobie samemu odpowiedzieć. Ja bym zrobił przegląd w ASO.
HTC#10
HTC#10
Kryspin napisał(a):Mam teraz trzeci przegląd gwarancyjny i jest to zarazem duży przegląd z wymianą wszystkich płynów etc. Samochodowi nic nie dolega i nic nie trzeba naprawiać na gwarancji która kończy się i tak w krótce więc zastanawiam się czy warto w ogóle jechać na ten przegląd gwarancyjny do autoryzowanego serwisu Mazdy czy może lepiej zrobić to wszystko w dobrym , nieautoryzowanym serwisie za pół ceny. Stracę gwarancję ale za 3 miechy i tak się kończy....Co o tym sądzicie? Czy może jest jakiś babol w moim rozumowaniu?
Mi 3 miesiące przed końcem gwarancji poszło tylne łożysko, a więc piasta do wymiany. Też mu nic nie dolegało
Zrobili w ASO na gwarancji i tysiak z kawałkiem został w kieszeni. Więc różnie z tym "nicniedoleganiem" bywa
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Edit: nie sprawdziłem, że to wątek o M3.
- Od: 18 paź 2007, 08:37
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2,2 FL
Kryspin napisał(a): Stracę gwarancję ale za 3 miechy i tak się kończy....Co o tym sądzicie? Czy może jest jakiś babol w moim rozumowaniu?
Jestem w podobnej sytuacji. Rozważam jeszcze cały czas dokupienie rozszerzonej gwarancji(ubezpieczenia), a do tego przeglądy też musisz mieć zrobione. Przy sprzedaży auta rozszerzona gwarancja też jest jakimś dodatkowym plusem.
Z tego co pytałem przed zakupem, to rozszerzona gwarancja jest przypisana do właściciela, a nie do samochodu, więc przy sprzedaży nowy właściciel jej nie zachowa. Inna sprawa, że wcale nie musi o tym wiedzieć
Megas napisał(a):Z tego co pytałem przed zakupem, to rozszerzona gwarancja jest przypisana do właściciela, a nie do samochodu, więc przy sprzedaży nowy właściciel jej nie zachowa.
Jeśli tak rzeczywiście jest, to jest to niezła bzdura. Jaki to ma w ogóle sens? To jak sprzedam w tym czasie, to znika? Czy oddają kasę? Czy przechodzi na następny samochód
Inna sprawa, że wcale nie musi o tym wiedzieć
Mam nadzieję, że to był tylko niewinny żart, bo kojarzy mi się nieprzyjemnie z ludźmi, którzy zakładają, że kupujący "nie musi wiedzieć, ile samochód ma naprawdę przejechane" albo "nie musi wiedzieć, że samochód jest kompletnie zżarty przez rdzę"
bzdura, przeczytaj warunki, ubezpieczenie jest przypisane do konkretnego samochoduMegas napisał(a):Z tego co pytałem przed zakupem, to rozszerzona gwarancja jest przypisana do właściciela, a nie do samochodu, więc przy sprzedaży nowy właściciel jej nie zachowa. Inna sprawa, że wcale nie musi o tym wiedzieć
Hej mam pytanie, czy komukolwiek ASO w trakcie obowiazkowych gwarancyjnych przeglądów wykryło na przeglądzie jakąś usterkę czy to raczej takie tylko obejrzenie auta i nic nie znajdują ?;)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości