Serwisowanie Mazdy – Pytania

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez bbogdan » 6 kwi 2018, 22:12

Prawda brak papierowej ksiązki
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez gromot » 6 kwi 2018, 22:20

bbogdan napisał(a):Prawda brak papierowej ksiązki

Dzięki
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 21:10
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BN HB 2016 2.0
120KM AT Sport Nav
Sonic Silver

Postprzez child » 6 kwi 2018, 23:35

Tak, i to od dobrych 10 lat
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 7 kwi 2018, 10:23

gromot napisał(a):Taką informację "sprzedał" mi sprzedawca

Prawda, a myślisz, że sprzedawca oszukuje :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez tolo098 » 8 kwi 2018, 10:41

A jest ktoś kto w ostatnim czasie robił drugi przegląd po 2 latach lub 40000. Jaki koszt i co wchodzi w zakres przeglądu?
Początkujący
 
Od: 2 lip 2017, 18:44
Posty: 4
Auto: MAZDA 3 BM 2.0 120KM 2016r.

Postprzez Moras » 8 kwi 2018, 14:37

Serwis po 1 roku (11396KM):
-przegląd nadwozia 108,00
-przegląd okresowy OT 1 Rok 239,11
-czyszczenie/konserwacja układu hamulcowego (grubość przód 7mm / tył 8mm)212,54
-wymiana filtru oleju 42,74
-wymiana oleju (Mazda Orginal Oil Ultra 5w30)223,02
-podkładka7,99
-mycie samochodu standard0,01

Łącznie: 833,41

Zgłosiłem przed przeglądem:
-wyłączanie się SCBS – sprawdzone na komputerze, brak problemów
-zapach spalenizny po cofaniu (nie, nie palę sprzęgła :P) – sprawdzone, niby nic nie robili i przestało.

Natomiast po samy serwisie czuć drganie na postoju. Dodatkowo system i-stop gdy wybudza silnik to trzepie całym autem co nie miało miejsca przed serwisem... Jutro jadę jeszcze raz.
Ostatnio edytowano 9 kwi 2018, 18:38 przez Moras, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2017, 16:59
Posty: 47 (7/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BM, 165KM

Postprzez popi2009 » 8 kwi 2018, 21:26

po raz kolejny pytam – czemu Wam leją 5w30 zamiast 0w20?
popi2009
 

Postprzez rafs24 » 8 kwi 2018, 21:54

Ponieważ 0W20 jak i 5W30 jest zalecanym olejem przez Mazdę, polecam zapoznać się z instrukcją. A leją ten na którym pewnie więcej zarobią...

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez esem » 9 kwi 2018, 07:08

rafs24 napisał(a):Ponieważ 0W20 jak i 5W30 jest zalecanym olejem przez Mazdę, polecam zapoznać się z instrukcją. A leją ten na którym pewnie więcej zarobią...

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Zalecany jest 0w20 a akceptowalny 5w30. A na oleju zarabiają ponad 100%. Pytanie: co faktycznie leją :D Bo kasują za 0w20 <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez m1a1 » 9 kwi 2018, 11:59

Serwis po 20 tys. km, Mazda Matsuoka Motor Lublin, ceny brutto:

– Przegląd po 20.000km 343,54zł,
– Coroczna kontrola nadwozia 114.51zł,
– Filtr kabinowy (wymieniają co roku/co przegląd) 102.82zł,
– Bateria CR2025 17.99zł,
– Bateria pilota CR2032 17,99zł,
– Zmywacz (zakładam że filtra powietrza) 13.51zł

Z kartą VIP (druga Mazda) dostałem łącznie 41,05zł rabatu, razem wyszło 610,36zł za serwis.
Dodatkowo zostało naprawione prawe nadkole (wyrwany kołek po kolizji przy cofaniu) – wstawienie kołka, prosiłem także o sprawdzenie III-go biegu (lekko haczy przy przejściu z dwójki), niestety nie udało się nic poprawić.
Wymieniałem olej drugi raz (pierwszy po 10 tys.) i ani za pierwszym ani za drugim nie było żadnego marudzenia kiedy powiedziałem że mam swój olej i filtr, obsługa też na plus, chociaż jak widać po cenach to części sporo droższe niż kupiłbym samemu...

Do tego w http://carspeed.pl, też ceny brutto:
– Olej OW20 5L (zostaje zawsze ok. 0.5l po wymianie) 185zł,
– Filtr oleju Mazda 40zł,
– Podkładka korka oleju, 5szt. 25zł,
– Pióra wycieraczek (zwykłe Denso, hybrydowe "zaciągają" już po 1000km) 70zł

Czyli 320zł i 610zł co daje razem 930zł.
Ostatnio edytowano 9 kwi 2018, 13:23 przez m1a1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez esem » 9 kwi 2018, 12:12

Baterie, cena na aledrogo 1zł, a w każdym sklepiku max. 5zł tutaj po 18zł. To ile kosztuje wymiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez m1a1 » 9 kwi 2018, 13:24

esem napisał(a):To ile kosztuje wymiana?

Wymiana jest wliczona w cenę baterii. Płaciłem tylko to co napisałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez rafs24 » 9 kwi 2018, 18:43

esem napisał(a):
rafs24 napisał(a):Ponieważ 0W20 jak i 5W30 jest zalecanym olejem przez Mazdę, polecam zapoznać się z instrukcją. A leją ten na którym pewnie więcej zarobią...

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Zalecany jest 0w20 a akceptowalny 5w30. A na oleju zarabiają ponad 100%. Pytanie: co faktycznie leją :D Bo kasują za 0w20 <oczko>


Jakoś w instrukcji jest napisane, że obydwa są zalecane, nic o tym nie ma, że jeden jest zalecany, a drugi akceptowalny. Nie mam zamiaru dyskutować czy jeden jest lepszy od drugiego, piszę tylko jak jest ;)
A tu zrzut z instrukcji:
Obrazek

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez K_o_n_r_a_d » 9 kwi 2018, 20:13

m1a1 napisał(a):
esem napisał(a):To ile kosztuje wymiana?

Wymiana jest wliczona w cenę baterii. Płaciłem tylko to co napisałem.

W Lublinie chyba wszystkim wciskają baterie nie pytając wcześniej. Mi też tak wymienili a tydzień wcześniej sam wymieniałem na nową i za 10x niższą cenę.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2017, 10:25
Posty: 17 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda3 (FL2017) 120KM AT HB SkyPassion+Safety Soul Red

Postprzez zbiorzec » 9 kwi 2018, 21:59

K_o_n_r_a_d napisał(a):
m1a1 napisał(a):
esem napisał(a):To ile kosztuje wymiana?

Wymiana jest wliczona w cenę baterii. Płaciłem tylko to co napisałem.

W Lublinie chyba wszystkim wciskają baterie nie pytając wcześniej. Mi też tak wymienili a tydzień wcześniej sam wymieniałem na nową i za 10x niższą cenę.

A w Toruniu bateryjka gratis i przegląd nadwozia za 1 zł :D
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2017, 14:13
Posty: 117 (5/10)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda CX-30, Hikari, Skyactiv-X, Soul Red Crystal, MT

Postprzez marcin255 » 10 kwi 2018, 08:02

rafs24 napisał(a):
esem napisał(a):
rafs24 napisał(a):Ponieważ 0W20 jak i 5W30 jest zalecanym olejem przez Mazdę, polecam zapoznać się z instrukcją. A leją ten na którym pewnie więcej zarobią...

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Zalecany jest 0w20 a akceptowalny 5w30. A na oleju zarabiają ponad 100%. Pytanie: co faktycznie leją :D Bo kasują za 0w20 <oczko>


Jakoś w instrukcji jest napisane, że obydwa są zalecane, nic o tym nie ma, że jeden jest zalecany, a drugi akceptowalny. Nie mam zamiaru dyskutować czy jeden jest lepszy od drugiego, piszę tylko jak jest ;)
A tu zrzut z instrukcji:
Obrazek

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Ciekawe ,że na tej grafice oba w temp. letniej dochodzą do 50 *C
bo tu trochę inaczej
Załączniki
sae.jpg
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez popi2009 » 10 kwi 2018, 08:35

przy autach bez doładowania biorąc pod uwagę że nie są to wyścigówki to jednak 0w20 jest lepszym wyborem

pomijam już że nawet do nowego TYPE R zalecany jest 0w20 (co akurat jest nieporozumieniem)

lexus is200t (245KM 2.0T) również 0w20 i może i lepieje BMW 28i (2.0T 245-254KM) zalewane jest 5w30 i się sypie – o silniku z lexusa wszyscy jeśli chodzi o zywotnosc mowia bdb.
popi2009
 

Postprzez jarekz1960 » 10 kwi 2018, 16:48

Początkujący
 
Od: 27 kwi 2014, 19:45
Posty: 2
Auto: Mazda 3 2013-(BM) wersja SkyENERGY
silnik SKYACTIV-G 2.0 120 KM
skrzynia biegów manualna

Postprzez bbogdan » 10 kwi 2018, 17:03

Co sprzedajesz oleje Amsoil ?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez m1a1 » 10 kwi 2018, 17:08

Panowie, wątek o olejach jest tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=128239
0W20 – lepszy na zimę (bo nie gęstnieje na mrozie tak jak 5W30),
5W30 – lepszy na lato (bo nie jest taki rzadki na ciepło jak 0W20 i teoretycznie lepiej zabezpiecza przed zerwaniem filmu olejowego przy dużym obciążeniu/temperaturze – w przypadku SkyActiv'ów nieistotne bo nie są ani doładowane, ani wysilone).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323