Serwisowanie Mazdy – Pytania
No Wojtek wybacz ale napisałes, wyrażnie ze rzeczy ktore sa przewidziane do wymiany sa wliczone w cene serwisu. Tak nie jest bo na cene finalna sklada sie robocizna(przegląd auta) + czesci (oleje, filtry) za ktore placimy my a nie serwis. Wiec skoro przez 5 lat placimy plus/minus 800zl za coroczny przeglad z czesciami to jakim cudem ten 5 przeglad poszerzony dodatkow o wymiane ukladu wydechowego ma kosztowac rowniez 800zl? Kompletny uklad wydechowy nie kosztuje 20zl tylko kilka tysiecy.. Jezeli sie okaze ze nasze wydechy wytrzymuja tylko 5 lat lub 80tys to kicha straszna..
Pytalem w ASO to serwisanci byli mocno zaskoczeni wymiana ukladu wydechowego po 5 latach i powiedzieli mi ze jest to raczej blad w tlumaczeniu książki.
Pytalem w ASO to serwisanci byli mocno zaskoczeni wymiana ukladu wydechowego po 5 latach i powiedzieli mi ze jest to raczej blad w tlumaczeniu książki.
ellipsis napisał(a):Pytalem w ASO to serwisanci byli mocno zaskoczeni wymiana ukladu wydechowego po 5 latach i powiedzieli mi ze jest to raczej blad w tlumaczeniu książki.
W ASO mogą mieć rację, że to błąd w druku. W książce z UK jest taki wpis:
Exhaust system and heat shields : Inspect every 80,000 km (50,000 miles).
Dla porównania z Kanady to samo:
Exhaust system and heat shields : Inspect every 72,000 km (45,000 miles) or 5 years.
Gdyby faktycznie po 5 latach lub 80 tys km trzeba było wymienić układ wydechowy w ramach przeglądu wywalając jakąś kosmiczną kasę to byłby to skandal, który nie przeszedłby bez echa...
No dokladnie, nie chce mi sie wierzyc w to ze wydech zaprojektowali na 5 lat. Koszta samych czesci w ASO napewno zwala z nóg, skoro byle co kosztuje pare stówek. Ale po Skyactive wszystkiego sie mozna spodziewac. Może wydech też jest wykonany z mega cieńkiej stali aby zyskac pare kg i taki jego żywot. Moze wzieli pod uwage fakt ze w Polsce sa zimy i sól na drodze przez pare miesięcy?
Mam nadzieję, że sprawa z układem wydechowym to "pomyłka" w redagowaniu planu serwisowego na Polskę...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wg mnie jest to pomyłka w tłumaczeniu. Sprawdziłem w mojej instrukcji do BL i zamiast "Wymieniać" jest "Skontrolować". Reszta tekstu identyczna. Ale jeśli nie jest to pomyłka to zabieg postarzania produktu w czystej formie co w moim przypadku skreśla tą markę jako kolejny nowy samochód.
Generalnie czytając Wasze posty o BM aż się za głowę łapię jak spartolili ten samochód w stosunku do BL.
Generalnie czytając Wasze posty o BM aż się za głowę łapię jak spartolili ten samochód w stosunku do BL.
Wymieniać tłumik zapobiegawczo, to faktycznie lekka przesada. Płyn hamulcowy, tarcze – rozumiem.
Aczkolwiek oszczędności na wadze i materiale – w to mogę uwierzyć i niestety się zasmucić. Ostatni tłumik, który wymieniałem – to był w maluchu. Zawsze te 7 lat wytrzymywał.
Będę jeździł na nim do oporu! Ale dopóki trytytki wytrzymają, to będą miał dźwięk sebringa gratis
Aczkolwiek oszczędności na wadze i materiale – w to mogę uwierzyć i niestety się zasmucić. Ostatni tłumik, który wymieniałem – to był w maluchu. Zawsze te 7 lat wytrzymywał.
Będę jeździł na nim do oporu! Ale dopóki trytytki wytrzymają, to będą miał dźwięk sebringa gratis
Moim zdaniem cos jest na rzeczy. Nawet jesli okazalo by sie ze producent zaleca kontrole wydechu po 5 latach lub 80 tys to tylko obrazuje jaka jest jakość tego wydechu. Z calym szacunkiem ale co to jest 5 lat i 80 tys? Niektorzy 80 tys robia w 3 lata wiec maja co 3 lata wymieniac caly wydech?
W sumie to chyba jest to faktycznie błąd w tłumaczeniu, trochę czytałem forum o szóstce i tam są ludzie z przebiegiem ponad 100 tysięcy i nikt jak na razie nie pisał nic o wymianie wydechu, a nie sądzę by nasz różnił się znacząco od tego z Mazdy 6. A sama kontrola nie oznacza, że wydech jest lipny, bardziej to kolejna rzecz do sprawdzenia podczas przeglądu by skasować parę złotych za taką inspekcję :E
II przegląd:
Stan licznika 23500 km
Co zrobiono:
Olej 5W30; Filtr oleju; Płyn hamulcowy DOT 4; Filtr powietrza
Moje uwagi dwukrotnego zawieszania się systemu Audio oraz niewielkiego problemu biegami 3 i 4 olano. Nie są to jednak sprawy, które nie dają mi spać
Cena przeglądu: 824,62 PLN
Stan licznika 23500 km
Co zrobiono:
Olej 5W30; Filtr oleju; Płyn hamulcowy DOT 4; Filtr powietrza
Moje uwagi dwukrotnego zawieszania się systemu Audio oraz niewielkiego problemu biegami 3 i 4 olano. Nie są to jednak sprawy, które nie dają mi spać
Cena przeglądu: 824,62 PLN
ellipsis napisał(a):Nawet jesli okazalo by sie ze producent zaleca kontrole wydechu po 5 latach lub 80 tys to tylko obrazuje jaka jest jakość tego wydechu.
To już lekka przesada aby na podstawie tego, że coś ma być sprawdzone po 5 latach wysuwać wniosek, że musi to być lipa. Co drugi przegląd masz sprawdzane luzy – rozumiem, że wszystko trzyma się na plastikowych śrubach skoro trzeba je sprawdzać co 2 lata / 40kkm
Według mnie wydech powinien być sprawdzany co roku gdyż narażony on jest na działanie czynników atmosferycznych oraz na mechaniczne uszkodzenia.
Ja za drugi przegląd zapłaciłem 477 zł (olej, filtry, płyn hamulcowy, materiał pomocniczy cokolwiek to znaczy ). Robociznę wywalczyłem darmową gdyż wygarnąłem im zaniedbania w innej kwestii.
Wiesz Ozii 5 lat na wydech to troche mało, rozumiem 10 lat. Jakby bylo napisane Sprawdzic to nie ma problemu ale kategorycznie wymienic?
Mam dla was informacje dot. wydechu. Te nasze ksiazki serwisowe troche mijaja sie z prawda. Podczas drugiego przegladu zapytalem o co chodzi z wydechem, pokazujac wpis w ksiazce. Serwisant byl zaskoczony i sprawdzil mi w systemie co Mazda przewiduje do zrobienia po 4-5 latach. Nie ma ani slowa o wydechu, tylko oleje, filtry. Takze jezdzimy az przepali sie dziura na wylot
Mam dla was informacje dot. wydechu. Te nasze ksiazki serwisowe troche mijaja sie z prawda. Podczas drugiego przegladu zapytalem o co chodzi z wydechem, pokazujac wpis w ksiazce. Serwisant byl zaskoczony i sprawdzil mi w systemie co Mazda przewiduje do zrobienia po 4-5 latach. Nie ma ani slowa o wydechu, tylko oleje, filtry. Takze jezdzimy az przepali sie dziura na wylot
No ale napisałeś, że nawet gdyby okazało się, że chodzi o sprawdzenie wydechu (nie wymianę) po 5 latach to i tak oznacza to kiepską jakość. Tak czy inaczej nie ma sensu drążyć czegoś co jest błędną informacją. Też mi się dziwne wydawało, że wymiana po 80kkm.
extra napisał(a):II przegląd:
Stan licznika 23500 km
Co zrobiono:
Olej 5W30; Filtr oleju; Płyn hamulcowy DOT 4; Filtr powietrza
Moje uwagi dwukrotnego zawieszania się systemu Audio oraz niewielkiego problemu biegami 3 i 4 olano. Nie są to jednak sprawy, które nie dają mi spać
Cena przeglądu: 824,62 PLN
Zbliża się mój drugi przegląd. Zadzwoniłem do najbliższego serwisu umówić termin i dowiedziałem się od miłej pani, że będzie kosztował ok. 1200 zł. Na pytanie dlaczego tak drogo, odpowiedziała, że to z przeglądem antykorozyjnym i może mi podać oddzwaniając dokładniejszą wycenę. Zadzwoniłem do dwóch innych najbliższych serwisów w odległościach 160-200 km i tam wyceniono mi na 1100 i 1050 zł. potem zatelefonował do mnie pan z "mojego" serwisu i powiedział, że będzie kosztowało ok. 1100 zł. Tak więc zazdroszczę kosztów.
Zapytałem też pana z serwisu o to jaki leją olej. Odpowiedział, że 5W30. Zapytałem, czy można przywieźć 0W20 (w ubiegłym roku było można) to odpowiedział, że nie, ale na życzenie klienta mogą taki wlać. Powiedział jednocześnie, że w Europie zalecany jest ten co wlewają ze względu na temperatury, a 0W20 zalecany jest w Ameryce. Teraz sam zgłupiałem i nie wiem który wlać.....
wizbek napisał(a):a 0W20 zalecany jest w Ameryce.
Na Alasce też ? Czy tylko "ciepłej" Ameryce ? Ciekawy watek .
Ale glupoty opowiadaja w tych ASO.. Leja 5w30 bo to uniwersalny olej tani w zakupie. Maja go w beczkach gdzie litr kosztuje ich 10zl a Tobie sprzedaja za 60zl. 0w20 to olej do nowoczesnych japonskich silników i takim powinny nasze mazdy byc zalewane. Pozatym strasznie drogie te przeglady, ja 2gi zrobilem za nie cale 800zl z olejem Eneos 0w20 zakupionym w ASO.
Matsuoka Kielce. Widac, że co serwis to inny cennik i niektóre ASO cenowo chca być bardziej premium
Wydaje mi sie, że cena poszczegolnych przegladów w kazdym ASO powinna wynosic tyle samo. W końcu to siec serwisów jednej marki i zakres w kazdym jest taki sam, to dlaczego jedni maja placic wiecej a inni mniej?
Wydaje mi sie, że cena poszczegolnych przegladów w kazdym ASO powinna wynosic tyle samo. W końcu to siec serwisów jednej marki i zakres w kazdym jest taki sam, to dlaczego jedni maja placic wiecej a inni mniej?
Za II przegląd , przebieg 22 000 km, zapłaciłem 944 złote – olej 0W20 , płyn hamulcowy , filtr kabinowy, przegląd nadwozia . ASO Bołtowicz W-wa.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości