Strona 8 z 48

PostNapisane: 7 gru 2017, 22:15
przez child
O jak miło. Ciekawe, na ile skomplikowane byłoby pozbycie się reszty tego dziadostwa i zostawienie tylko tego ekranu.

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 7 gru 2017, 23:31
przez darrecki
Trzeba wyłączyć i-stop Forscanem :)

PostNapisane: 8 gru 2017, 00:00
przez child
I wtedy te dwie pierwsze zakładki znikają?

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 8 gru 2017, 00:47
przez darrecki
Teoretycznie tak, ale to temat do innego wątku

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 8 gru 2017, 09:55
przez sapyc
Ja mam jedną stronę tak jak na zdjęciu.


u mnie też jest tylko jedna strona pokazująca spalanie

iStop nie mam bo wersja z USA

chociaż jak pierwszy raz wsiadłem to myślałem że mi sie wyłączył silnik na światłach – tak cicho się zrobiło. tak to jest jak się jeździło 4 lata dieselem a potem się przesiada do benzynki.

PostNapisane: 8 gru 2017, 21:00
przez ssik
sapyc napisał(a):a powiedz czy po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu radio dalej gra na tej samej częstotliwości (mówię o tej konfiguracji że masz stację 102,7 a pokazuje Ci 90,2)?


Nie mam pojęcia, bo jeśli już radio w P-ślu i okolicach, to tylko Trójka, a jej nie mam :/

PostNapisane: 11 gru 2017, 12:50
przez fabiomaster
sapyc napisał(a): taką stację zaprogramować w m3 bo u niego zaprogramowanie nic nie daje bo programuje mu szum wiatru.


Nie możesz mieć w ulubionych żadnych stacji !!!!, nie używaj klawisza "skanuj" tylko strzałka w prawo i w lewo na ekranie. Strzałki lewo\prawo na kierownicy działają tylko po dłuższym przytrzymaniu, bo normalnie przełącza stację z ulubionych. W czasie jazdy ustawiasz sobie knob na strzałkę w prawo i klikasz tylko ok i szuka kolejnej stacji itd... wszystko działa. Testuj.

garcia napisał(a):Ja mam jedną stronę tak jak na zdjęciu


U mnie też jest jedna plansza:
IMG_2717.JPG

PostNapisane: 11 gru 2017, 20:01
przez ssik
fabiomaster napisał(a):Był na forum opis jak zrobić pustą kartę pod twój vin, kupujesz tylko kartę SD za 40 zł i masz po temacie


Tzn, że robi się kartę pod auto i wgrywa mapy samemu? Nie kojarzysz gdzie to znaleźć?

PostNapisane: 11 gru 2017, 21:26
przez darrecki
ssik napisał(a):
fabiomaster napisał(a):Był na forum opis jak zrobić pustą kartę pod twój vin, kupujesz tylko kartę SD za 40 zł i masz po temacie


Tzn, że robi się kartę pod auto i wgrywa mapy samemu? Nie kojarzysz gdzie to znaleźć?


No raczej nie na tym forum...

PostNapisane: 12 gru 2017, 15:01
przez fabiomaster
sapyc napisał(a):Gdy chciałem zaprogramować zegary u "speca" z polecenia to powiedział że muszę mieć swoje stare zegary jak i te nowe, gdyż prawdopodobnie będzie musial wylutować eprom, przeprogramować i przełożyć do nowych zegarów, czas oczekiwania określił na 2 tygodnie ale nie potrafił podać ceny. Zrezygnowałem więc z jego usług i wymieniłem same tarcze, wszystkie błędy oprócz czerwonego kluczyka zniknęły.


Żeby zaprogramować licznik do nowa, można to zrobić darmowym programe FORSCAN ale jak chcesz zaprogramować przebieg auta ze starego licznika do nowego możesz to zrobić tylko OBDStar F100 – bardzo mało serwisów oferuje taką usługę. W okolicy poznania znalazłem 2 speców tylko, dlatego, że ten sprzęt działa tylko na mazdy i niektóre fordy. Koszt OBDstara to ok 1000 zł.

PostNapisane: 17 gru 2017, 19:24
przez azar
[

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 17 gru 2017, 20:30
przez garcia
@azar
Info masz na priv.



Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 17 gru 2017, 22:43
przez darrecki
@azar
Jak chcesz kombinować, bo szkoda Ci tych 300pln (kwestię legalności pomijam) na kartę SD z aledrogo to twój wybór...
Poza tym to wątek o Mazdach zza oceanu a nie nawigacji.
Nawigacja EU będzie działać w aucie z USA, bo dlaczego miała by nie działać?

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 18 gru 2017, 12:56
przez fabiomaster
Dobra jest sprawa, potrzebuje zrzut pliku AS-BUILD (FORSCAN) z wersji europejskiej ze światłami przeciwmgielnymi. Mogę nawet swój przewód wysłać do kogoś kto zechciał by pomóc. Jak ktoś pomoże to przewiduje nagrodę :D

Co da nam taki plik ? dużo. Pomoże w zaprogramowaniu świateł przeciwmgielnych w samochodzie który tych świateł nie ma. Nie tylko diody w liczniku ale też w module sterującym.

Forscan jest darmowym programem, po rejestracji jest w pełni aktywny przez 6 miesięcy.

Już nie aktualne znalazłem bazę mazdy z wszystkimi wpisami, jak zaprogramuje to dam znać jak to wyszło.

https://web.b2b.mazda.co.jp/AsBuilt

PostNapisane: 18 gru 2017, 14:02
przez sapyc
fabiomaster napisał(a):
sapyc napisał(a): taką stację zaprogramować w m3 bo u niego zaprogramowanie nic nie daje bo programuje mu szum wiatru.


Nie możesz mieć w ulubionych żadnych stacji !!!!, nie używaj klawisza "skanuj" tylko strzałka w prawo i w lewo na ekranie. Strzałki lewo\prawo na kierownicy działają tylko po dłuższym przytrzymaniu, bo normalnie przełącza stację z ulubionych. W czasie jazdy ustawiasz sobie knob na strzałkę w prawo i klikasz tylko ok i szuka kolejnej stacji itd... wszystko działa. Testuj.



po zainstalowaniu 56.00.230A_EU (miałem 33.00.500_NA) radio się zdenerwowało ;)
wcześniej wyszukiwało tylko nieparzyste ale pokazywało dobrze, po zmianie wersji MZD na wersję europejską dalej znajdowało tylko te stacje które były na nieparzystych (ale pokazywało wyssaną z palca częstotliwość), a tych na parzystych częstotliwościach jak nie widziało wcześniej tak i po aktualizacji nie znalazło

Chcąc nie chcąc musiałem więc wymienić tuner (ten za schowkiem) z wersji BJD5 66 DRXA na K1AK 66 DRX i jest wszystko teraz poprawnie, widzi wszystkie stacje i są na tych częstotliwościach co być powinny.

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 29 gru 2017, 22:50
przez zgoda150
miał ktoś problemy z błędem chłodzenia/termostatem? nieprawidłowa korekta temperatury co powoduje przegrzewanie i niedogrzewanie? błąd powracający i nie chce sie skasować.

PostNapisane: 30 gru 2017, 22:52
przez sapyc
zgoda150 napisał(a):miał ktoś problemy z błędem chłodzenia/termostatem? nieprawidłowa korekta temperatury co powoduje przegrzewanie i niedogrzewanie? błąd powracający i nie chce sie skasować.


Mialem tak w Toyocie Corolli, wymienilem termostat za grosze u Pana Zdzisia z przydomowym warsztatem na uzywke z allegro, po skasowaniu bledu (poprzez odlaczenie aku na 15min) blad juz sie nie pojawil.

PostNapisane: 5 sty 2018, 22:33
przez karolkus
zgoda150 napisał(a):miał ktoś problemy z błędem chłodzenia/termostatem? nieprawidłowa korekta temperatury co powoduje przegrzewanie i niedogrzewanie? błąd powracający i nie chce sie skasować.


podaj numer błędu z twojego opisu wygląda to podobnie jak miałem w m6 2015 – brakowało 1.5 l płynu chłodzącego – błąd dało się kasować ale wracał po uzupełnieniu płynu jest ok. ale żeby więcej powiedzieć to potrzeby jest numer błędu.
W m3 usa / kanada w chłodnicy na dole jest czujnik temperatury – może masz założoną chłodnice z europy i tu lezy problem?

Dopisano 05 sty 2018 22:47:

fabiomaster napisał(a):Dobra jest sprawa, potrzebuje zrzut pliku AS-BUILD (FORSCAN) z wersji europejskiej ze światłami przeciwmgielnymi. Mogę nawet swój przewód wysłać do kogoś kto zechciał by pomóc. Jak ktoś pomoże to przewiduje nagrodę :D

Co da nam taki plik ? dużo. Pomoże w zaprogramowaniu świateł przeciwmgielnych w samochodzie który tych świateł nie ma. Nie tylko diody w liczniku ale też w module sterującym.

Forscan jest darmowym programem, po rejestracji jest w pełni aktywny przez 6 miesięcy.

Już nie aktualne znalazłem bazę mazdy z wszystkimi wpisami, jak zaprogramuje to dam znać jak to wyszło.

https://web.b2b.mazda.co.jp/AsBuilt


Hej dokladałem przeciwgielne z manetki – jest to bardzo proste podeslij albo wklej tutaj swoja konfiguracje RBCM to ci dołoże przeciwmgilene tylne :) do RBCM w M3 trzeba podłączyc do niebieskiej wtyczki przewód i doprowadzić do lampy. pin 4Q w pozostałym mazdach z RBCM (m6 CX-5) trzeba jeszcze dodac zalilanie na 2 wtyczce pin 2K. Jak juz koledzy pisali sygnalizacji na desce nie bedzie ale bedzie działało z manetki tak jak nalezy: czyli po wyłączeniu zaplonu i włączeniu nie bedzie sie palilo tylne przeciwmgielne.
Ogolnie do mazdy mozna wiele zeczy przyuczyc zeby nie powiedziec ze wszystko – sam przyuczaLEM np SBCS, zawansowany system bezkluczykowy, rvm CZY TEZ bsm, klimatronika dwustrefowego itp system rozpoznawania lini na drodze LDWS czy jakos tak :) Mysle z mozna smiało powiedziec ze mozna zrobic dowolna konfiguracje tego auta – kwestia spedzenia sporej ilosci czasu na porownywaniu konfiguracji i wyposazenia w roznych autach.
Pozdrawiam

PostNapisane: 6 sty 2018, 23:13
przez zgoda150
karolkus napisał(a):
zgoda150 napisał(a):miał ktoś problemy z błędem chłodzenia/termostatem? nieprawidłowa korekta temperatury co powoduje przegrzewanie i niedogrzewanie? błąd powracający i nie chce sie skasować.

podaj numer błędu z twojego opisu wygląda to podobnie jak miałem w m6 2015 – brakowało 1.5 l płynu chłodzącego – błąd dało się kasować ale wracał po uzupełnieniu płynu jest ok. ale żeby więcej powiedzieć to potrzeby jest numer błędu.
W m3 usa / kanada w chłodnicy na dole jest czujnik temperatury – może masz założoną chłodnice z europy i tu lezy problem?



kodu błędu nie pamiętam, ale był to błąd drugiego czujnika temperatury. własnie który czujnik auto traktuje jako drugi?

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 7 sty 2018, 21:10
przez karolkus
pierwszy jest ten na termostacie drugi w chłodnicy lub przy nagrzewnicy.