Mazda 3 z USA – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016- )

Postprzez fabiomaster » 21 lis 2017, 13:43

donfrutti napisał(a):Cześć :)
jestem nowym forumowiczem i od niedawna szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 2.0 skyenergy z 2015r.
Auto sprowadzone z USA przy przebiegu 6k (bite z przodu), naprawione w Polsce – zrobione wszelkie homologacje, wgrane polskie menu
wyposażenie niemalże jak w skypassion (szyberdach, koło zapasowe, head-up, 165km, itp.)
Ktoś, coś? :)


Jeżeli auto masz z USA z silnikiem 2.0 to nie ma head-up SCBS i i-eloop, te rzeczy mają tylko wersję 2.5 litra czyli wersje "S" a tym masz wersję "i"

tu masz dokładną specyfikację
https://www.mazdausa.com/MusaWeb/musa2/ ... _Specs.pdf

Twój problem leży po stronie licznika który ktoś wymienił na wersję z dużym obrotomierzem i head-up. Nie zmienił wpisów forscanem, włożył nowy licznik i nie wczytał poprzedniej konfiguracji. Dlatego samochód widzi rzeczy których samochód nie ma.
Ja kupiłem licznik z head-up i zaprogramowałem wszystko łącznie z wymianą w 10 min.
SCBS i i-Eloop- na 100 % nie masz, jak masz wersję iTouring lub Grand Touring to masz BSM i RCTA (opis w pdf)

Jedyne co mnie zastanawiam to kluczyk, europa i usa mają inne częstotliwości ale jak kluczyk działa to wina tylko wpisu w liczniku.

Podłącz stary licznik i komunikacja powinna wrócić. Jak by co to pisz na PW.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 19
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez garcia » 21 lis 2017, 14:03

Kolega @donfrutti rzucił problem i tyle go na forum widziano.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 16:17
Posty: 55 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 bm sedan '15
2.0 155 hp Canada
soul red

Postprzez zgoda150 » 22 lis 2017, 20:08

Cześć,
wie ktoś na czym polega przerobienie przednich reflektorów pod reflektory europejskie? podobno usa nie ma elektrycznej regulacji wysokości w lampie. jak to podpiąć aby dzialało tak jak powinno?
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 13:16
Posty: 4
Auto: brak

Postprzez fabiomaster » 22 lis 2017, 22:15

cluster.jpg


Licznik EU i USA nie różni się budową tylko tym plastikiem. Nie ma miejsca na lampkę fog light po lewej stronie. :–) w cx-5 i cx-3 jest to samo. Wpisu w kompie nie ma. Trzeba kabel z puszki ciągnąć lub z przednich halogenów. Dam znać czy jak podłącze licznik do modelu po lifcie to czy lampka będzie aktywna.

Dopisano 22 lis 2017, 22:47:

zgoda150 napisał(a):Cześć,
wie ktoś na czym polega przerobienie przednich reflektorów pod reflektory europejskie? podobno usa nie ma elektrycznej regulacji wysokości w lampie. jak to podpiąć aby dzialało tak jak powinno?


1. Wymiana na wersję EU soczewka, bez regulacji – zmieniasz tylko wtyczki przy kablach.
2. Wymiana na wersję EU soczewka, z regulacją – zmieniasz instalację, dodajesz potencjometr wysokości.
3. Wymiana na wersję EU Xenon – z automatyczną regulacją – potrzebujesz sterownik do regulacji wysokości, regulator przy tylnym wahaczu, kable + puszki pod maskę i wpis w komputerze.
4. Zostawiasz wersję USA, lampy świecą bardzo dobrze nikogo nie oślepiają i przechodzą przegląd. Dodatkowo masz DRL (do jazdy dziennej) w długich.
ref.jpg

Park light (zaznaczone na czerwono) musisz wymienić żarówkę (w5w) z pomarańczowej na białą. ta żarówka jednocześnie robi za postojową. Możesz użyć ledów – fajnie to wygląda :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 19
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez Kret10 » 23 lis 2017, 00:04

Witam. Jestem posiadaczem Mazdy 3 sprowadzonej z USA przez poprzedniego właściciela. Od pewnego czasu mam problem, ponieważ rozładowuje mi akumulator w samochodzie. Elektryk stwierdził, że to wina radia, ponieważ gdy bezpiecznik od AUDIO jest odłączony to nic sie nie dzieje a gdy samochód zostawie na dzien/dwa z podłączonym bezpiecznikiem akumulator sie wyładuje. Niestety nikt w mojej okolicy nie chce się podjąc tego zadania ponieważ nigdy nie miał stycznosci z tego rodzaju mazdą i tym radiem.
Z poprzednim włascicielem juz od ponad pol roku ciezko mi sie dogadac w sprawie naprawy tej usterki a wadę wykryłem juz okolo 2 tygodnie po zakupie samochodu. Pytanie więc czy ktokolwiek miał podobny problem i czy może gdzies w okolicach Poznania/Wrocławia jest dobry elektryk, który moglby się tym zająć?
Nie wiem dokladnie czy to wina radia/wzmacniacza czy czegokolwiek, wiem jedynie, że gdy bezpiecznik AUDIO jest odlaczony to wszystko jest ok poza tym, że niestety w samochodzie cisza bo radio nie gra. Z góry dziekuje za pomoc :)
PS. Samochód wyposażony jest w system BOSE.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2017, 23:48
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BM Hatchback 2015
2.0, 155 KM

Postprzez fabiomaster » 24 lis 2017, 14:36

Kret10 napisał(a):Witam. Jestem posiadaczem Mazdy 3 sprowadzonej z USA przez poprzedniego właściciela. Od pewnego czasu mam problem, ponieważ rozładowuje mi akumulator w samochodzie. Elektryk stwierdził, że to wina radia, ponieważ gdy bezpiecznik od AUDIO jest odłączony to nic sie nie dzieje a gdy samochód zostawie na dzien/dwa z podłączonym bezpiecznikiem akumulator sie wyładuje. Niestety nikt w mojej okolicy nie chce się podjąc tego zadania ponieważ nigdy nie miał stycznosci z tego rodzaju mazdą i tym radiem.
Z poprzednim włascicielem juz od ponad pol roku ciezko mi sie dogadac w sprawie naprawy tej usterki a wadę wykryłem juz okolo 2 tygodnie po zakupie samochodu. Pytanie więc czy ktokolwiek miał podobny problem i czy może gdzies w okolicach Poznania/Wrocławia jest dobry elektryk, który moglby się tym zająć?
Nie wiem dokladnie czy to wina radia/wzmacniacza czy czegokolwiek, wiem jedynie, że gdy bezpiecznik AUDIO jest odlaczony to wszystko jest ok poza tym, że niestety w samochodzie cisza bo radio nie gra. Z góry dziekuje za pomoc :)
PS. Samochód wyposażony jest w system BOSE.


Temat, już był przerabiany na zagranicznych forach. Wpisz sobie "drain battery mazda".
Pytanie jest czy wymieniałeś moduł DRX na europejski ? czy masz oryginał ?.
Odłącz sam wzmacniacz BOSE ten pod siedzeniem pasażera, zrób test czy wyczerpuje aku. Wszystko będzie działać tylko nie będzie dźwięku w radiu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 19
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez Kret10 » 24 lis 2017, 18:55

Temat, już był przerabiany na zagranicznych forach. Wpisz sobie "drain battery mazda".
Pytanie jest czy wymieniałeś moduł DRX na europejski ? czy masz oryginał ?.
Odłącz sam wzmacniacz BOSE ten pod siedzeniem pasażera, zrób test czy wyczerpuje aku. Wszystko będzie działać tylko nie będzie dźwięku w radiu.


Cieżko mi cokolwiek wywnioskować z tych zagranicznych forum, żeby znaleźć przyczyne rozładowywania prądu. Jedyne czego sie dowiedzialem to jak sprawdzic ktory z bezpiecznikow rozladowuje akumulator ale to juz wiem ze ten od AUDIO. Pytanie tylko co z tym dalej i gdzie lezy przyczyna awarii.
Z tego co mi wiadomo to moduł DRL został wymieniony na europejski. Jesli w jakis sposob moge to sprawdzic czy jest orginalny czy europejski to prosze o podpowiedz oraz co wspolnego mają swiatła do jazdy dziennej z wyzej opisanym problemem poniewaz jestem zielony w tej sprawie :(
A co do testu wyczerpywania akumulatora przez wzmacniacz to przydalby sie jakis multimetr do zmierzenia wiec bede musial jakis skombinowac :)
Początkujący
 
Od: 22 lis 2017, 23:48
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BM Hatchback 2015
2.0, 155 KM

Postprzez zgoda150 » 25 lis 2017, 16:19

zgoda150 napisał(a):Cześć,
wie ktoś na czym polega przerobienie przednich reflektorów pod reflektory europejskie? podobno usa nie ma elektrycznej regulacji wysokości w lampie. jak to podpiąć aby dzialało tak jak powinno?


1. Wymiana na wersję EU soczewka, bez regulacji – zmieniasz tylko wtyczki przy kablach.
2. Wymiana na wersję EU soczewka, z regulacją – zmieniasz instalację, dodajesz potencjometr wysokości.
3. Wymiana na wersję EU Xenon – z automatyczną regulacją – potrzebujesz sterownik do regulacji wysokości, regulator przy tylnym wahaczu, kable + puszki pod maskę i wpis w komputerze.
4. Zostawiasz wersję USA, lampy świecą bardzo dobrze nikogo nie oślepiają i przechodzą przegląd. Dodatkowo masz DRL (do jazdy dziennej) w długich.
ref.jpg

Park light (zaznaczone na czerwono) musisz wymienić żarówkę (w5w) z pomarańczowej na białą. ta żarówka jednocześnie robi za postojową. Możesz użyć ledów – fajnie to wygląda :–)[/quote]

Wiesz jak wyglada w praktyce przerobienie w wersji z punktu 2? jak dokładnie instalacje trzeba przerobić?
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 13:16
Posty: 4
Auto: brak

Postprzez fabiomaster » 27 lis 2017, 09:40

zgoda150 napisał(a):
zgoda150 napisał(a):Wiesz jak wyglada w praktyce przerobienie w wersji z punktu 2? jak dokładnie instalacje trzeba przerobić?


Po pierwsze edytuj swój post bo coś cytaty pogubiłeś :–)

Tu masz dokładną rozpiskę europejskich wtyczek przy przewodach

http://czesci-mazda.pl/pojazdy/mazda-3/ ... -door.html

Ale ty potrzebujesz całe wiązki zmienić bo silniki od lamp muszą dostać prąd. Sprawdź czy masz bezpieczniki 33,34. W komputerze nic nie programujesz bo regulacja odbywa się poza komputerem, manualnie.

Po lewej stronie pod kierownicą musisz dokupić moduł z regulacją wysokości.
reg2.jpg


ALE UWAŻAJ jak masz BSM to zmień przycisk ze starego modułu bo w europie jest RVM. chyba, że zmieniałeś licznik i masz na liczniku martwe pole jako RVM to zostaw sobie ten europejski.

Dopisano 27 lis 2017, 09:50:

Kret10 napisał(a):Elektryk stwierdził, że to wina radia, ponieważ gdy bezpiecznik od AUDIO jest odłączony to nic sie nie dzieje a gdy samochód zostawie na dzien/dwa z podłączonym bezpiecznikiem akumulator sie wyładuje.


audio.jpg


O którym bezpieczniku piszesz ? z tego co wiem to są dwa, jeden od całego audio a drugi od wzmacniacza bose.
Zrób tak: odłącz sam wzmacniacz albo wyciągnij bezpiecznik odpowiedzialny za BOSE i zobacz co się dzieje z akumulatorem. Jeżeli to nie pomoże to tzn, że właśnie moduł DRX (nie DRL) jest odpowiedzialny za takie wyładowanie. Zamontuj ten co miałeś i zrób test akumulatora. Będziesz wszystko wiedział.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 19
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP