Strona 10 z 21

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 9 cze 2016, 22:41
przez dee90jay
Rorert – sprawdziłem! Rzeczywiście wypięcie pasa przed zatrzymaniem powoduje, że silnik się nie zablokuje gdy wysiądę z samochodu. Dziękuję :)

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 10 cze 2016, 10:12
przez creet
Masz jeszcze opcję wciśnięcia... guzika deaktywującego i-stop albo włączenie nawiewu na przednią szybę.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 17 lip 2016, 15:28
przez dee90jay
Jeszcze jedna najprostsza opcja – po zatrzymaniu gdy włączy się i-stop włączyć sprzęgło wtedy się wyłączy i-stop i puścić. Jeżeli nie podjedziemy to drugi raz na postoju nie włączy się i-stop :)

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 5 wrz 2016, 16:13
przez Kliszek M3
a najprostsza opcja by otworzyć bramę bez wyłączania silnika: po zatrzymaniu nie puszczać sprzęgła i otworzyć drzwi kierowcy :) Dziękuję za uwagę :P

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 6 wrz 2016, 09:57
przez marcin7913
Najlepiej gdyby tego ustrojstwa nie bylo. W focusie koledze to dziadostwo padlo i w serwisie zaplacic 1500pln

PostNapisane: 6 wrz 2016, 11:06
przez nexus30
Dla mnie wystarczyłoby, gdyby dało się je wyłączyć na stałe.

PostNapisane: 6 wrz 2016, 12:21
przez czarmi
Robią to tak, że wyłączają i-stop wkładając w szparkę tego guzika np. kawałek bristolu/papierka. Można ten papierek uprzednio zamalować. na czarno. Powodzenia, jeśli i-stop komuś przeszkadza.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 6 wrz 2016, 13:06
przez fux
Za mocno pedał hamulca ciśniecie.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 6 wrz 2016, 13:51
przez creet
@czarmi – używasz tego patentu? @darrecki mi to doradził, po miesiącach przyszedłem do garażu z bristolem i... nic. Po wciśnięciu tego guzika na stałe (oraz przyblokowaniu go bristolem) i uruchomieniu silnika, i-stop u mnie się nie wyłaczał.

PostNapisane: 6 wrz 2016, 17:13
przez czarmi
Nie, nie używam. Mnie i-stop w ogóle nie przeszkadza. Słyszałem jedynie o tym patencie na konkurencyjnym forum.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 6 wrz 2016, 17:47
przez darrecki
O co chodzi z bristolem, bo nie do końca łapię?
Teraz jest już możliwość permanentnego wyłączenia całego modułu i-stop z poziomu konfiguracji BCM. Aczkolwiek tego rozwiązania nie polecam osobom mającym auto na gwarancji. Po szczegóły odsyłam na forum M3R.

PostNapisane: 6 wrz 2016, 19:10
przez creet
Poradziłeś mi kiedyś (pewnie z pół roku temu), że można zablokować przycisk od i-stop, tak by po odpaleniu auta i-stop automatycznie się wyłączył. Ostatnio naszło mnie spróbować ten patent. U mnie to nie działa. Mając wciśnięty przycisk od i-stop i następnie włączając silnik, i-stop nie wyłącza się. Po odpaleniu auta, trzeba guzik odpuścić i nacisnąć jeszcze raz, czyli wepchnięcie obok tego guzika bristolu by był on ciągle wciśnięty nic nie daje, przynajmniej u mnie. Miało to być remedium na brak opcji stałej dezaktywacji i-stopa.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 6 wrz 2016, 20:01
przez darrecki
U to mnie działa bez najmniejszego problemu

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 6 wrz 2016, 20:11
przez rafs24
Też nie byłem przekonany do systemu i-stop, ale po trzech miesiącach zmieniam zdanie, system w ogóle mi nie przeszkadza, działa bardzo sprawnie i nawet nie myślę o jego wyłączeniu ;)

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 12 wrz 2016, 16:15
przez albert2004
Co dokładnie oznacza kryterium nie zadziałania i-Stop'u:
Samochód nie jest zatrzymany na płaszczyźnie pochylonej, na przykład w miejscach takich jak parkingi wielopoziomowe.

Z moich obserwacji, na podjeździe bez problemu system ten działa (np. stoisz na światłach pod górkę).
Zauważyłem natomiast inny, dziwny objaw. Otóż w takim przypadku, jak wcisnę sprzęgło i puszczę hamulec to system wspomagania ruszania pod górę działa... przez około pół sekundy (do momentu uruchomienia silnika). Następnie od razu puszcza.
Macie podobne obserwacje? W instrukcji nie ma nic co by świadczyło o ograniczonej funkcjonalności w tej sytuacji (skrzynia manualna).

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 12 wrz 2016, 23:01
przez Megas
Niestety u mnie też tak jest – po odpaleniu silnika z i-stopu trzeba zaczekać około sekundy – dwóch, aż hamulec ponownie złapie. Szkoda, że trzeba czekać, bo już dosyć mocno przyzwyczaiłem się do tej funkcji i niekiedy zdarza mi się zapomnieć, a wtedy auto leci do tyłu..

PostNapisane: 13 wrz 2016, 17:16
przez dydek
Chciałem się spytać, czy u was też tak jest że przy starcie I-stop słychac takie trochę głuche puknięcie ? ( głównie chodzi mi o wersję AT ). Trochę to dziwne, w serwisie otrzymałem informację że tak będzie bo następuje wtedy wibracja. Jednak na początku tego dzwięku wogole nie było. Wieczorem wrzucę dodatkowy filmik poglądowy :)

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 13 wrz 2016, 19:45
przez fux
Auto rusza zanim hamulce puszczą. To jest zerwanie połączenia między zaciśniętymi klockami a tarczą.

Re: System i-Stop – różne zagadnienia

PostNapisane: 16 wrz 2016, 14:21
przez pmaniek89
Ja mam wersje AT i nie mam problemu z pukaniem przy i-stop. Wszystko dziala tip top, nie mam wibracji zadnych, czesto nawet nie poczuje jak silnik gasnie ani sie zapala. Nie mam tez problemow z asystentem ruszania z górki. Ale zauwazyłem ze istop faktycznie potrafi zadzialac na wzniesieniu (ale raczej jak jade do góry niż jak zjeżdzam)

PostNapisane: 16 wrz 2016, 21:25
przez dydek
Dzięki za odpowiedź,
u mnie to raczej nie jest ciche i brzmi mnij więcej tak –> https://goo.gl/photos/a3LTbDFM1aqB1jR6A

dodam że ten dzwięk tutaj i tak słychać mocno stłumiony. Najdziwniejsze jest to że w ASO mówią że "to tak jest, bo to automat".