System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez dzej_dzej » 20 gru 2015, 12:03

U mnie także czasem istop na zimnym sie włącza – i to bez wzgledu na właczony/wyłaczony tempomat.
 
Od: 27 lis 2014, 20:42
Posty: 32 (2/1)
Auto: Mazda 3 Sedan BM 120KM SkyEnergy

Postprzez SebaK » 5 sty 2016, 12:47

Panowie, mam pytanie w kwestii rygorów zadziałania i-stop. Przed zimą u mnie wszystko działało bez zarzutów. Od kilku dni kiedy temperatura spada poniżej -10C ikonka gotowości układu klimatyzacji gaśnie po kilku minutach jazdy. W kabinie jest juz ciepło. Żadne zmiany ustawień a nawet wyłączenie klimy nie działają. Pytanie czy coś się sypnęło, czy może poniżej -10 z założenia nie pozwala na aktywację systemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez mishaaq » 5 sty 2016, 13:29

Chyba nie pozwala – u mnie jest dokładnie to samo. Jeszcze przy -5°C i-stop działał nawet przy zimnym silniku. Przy obecnych temperaturach nie włącza się nawet po kilkudziesięciu kilometrach jazdy.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez creet » 5 sty 2016, 19:29

Panowie, mam taką sugestię. W aplikacji Monitor spalania, na ekranie i-stopu tam gdzie jest napis GOTOWY lub NIEGOTOWY macie 3 ikonki – silnik, akumulator i klima. Podświetlenie (lub nie) danej ikonki pokazuje dlaczego i-stop jest nie gotowy do pracy.

@SebaK – stawiam na rozładowany akumulator lub włączony przycisk ogrzewania przedniej szyby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez SebaK » 5 sty 2016, 20:32

"ikonka gotowości układu klimatyzacji gaśnie po kilku minutach jazdy"
Właśnie o tym pisałem Creet :) Wskazałem gaśnięcie konkretnej ikonki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez creet » 6 sty 2016, 10:56

Przepraszam Cię, nie doczytałem. Dziwne zjawisko. Ja przy jeździe na -25 do -15 klimę włączoną na AUTO ECO miałem cały czas w gotowości. Niegotowy był aku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez SebaK » 6 sty 2016, 18:08

Może to kwestia softu. Moje auto było produkowane w sierpniu 2014 roku. Może Twoja jest starsza? Z kolei kolega w podobnej BMce zmienił soft i mówi, ze i-stop mu po tym wariuje. Jak zrozumiałem niemal losowo zgłasza brak gotowości któregoś z systemów.
U mnie dziś -9 i ikonka klimy, kiedy wnętrze złapie temperaturę świeci się non stop.

S.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez creet » 6 sty 2016, 19:09

Tak, moje starsze 02.2014. Jeśli chodzi o soft do i-stopa, to moja wiedza ogranicza się do tego, że od nowości nie był aktualizowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Płochu » 6 sty 2016, 23:11

U mnie z testów empirycznych wychodzi, ze granicą jest -10. W momencie ocieplenia temp do -9 i-stop zaczął ponownie działać. Ja znów spadło do -10 to nieaktywny (kontrolka klimy, lub klimy i aku).
Początkujący
 
Od: 7 sty 2014, 14:34
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB SkyPassion 165HP Sebring

Postprzez ulmen » 7 sty 2016, 09:59

Akumulator w niskich temperaturach ma wyższą rezystancję wewnętrzną, co może spowodować nadmierny spadek napięcia podczas rozruchu silnika z I-Stopa. Stąd też I-Stop w niskich temperaturach nie jest aktywowany.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Maniuś » 7 sty 2016, 18:46

Witam.
Moim zdaniem i-Stop poza minimalnymi oszczędnościami paliwa i wątpliwymi aspektami ochrony środowiska ze względu na znacznie większą ilość uruchamiania silnika (szczególnie w mieście) i związanym z tym bardzo dużym obciążeniem akumulatora, rozrusznika, układu łożyskowego silnika i pierścieni tłokowych(pomimo ciepłego oleju słabe smarowanie w czasie uruchamiania silnika) jest źródłem albo będzie źródłem bardzo dużego zużycia w/w elementów i związanym z tym kosztem ich napraw. Mam obawy, że oszczędności w zużyciu paliwa nie zrekompensują kosztów potencjalnych napraw. W moim przypadku każdorazowo po uruchomieniu silnika wyłączam i-Stopa (nie ma możliwości jego trwałego wyłączenia w systemie) i jak na razie mam problemów. Dla mnie i-Stop jest kolejną "zabawką" nie mającą do końca jednoznacznego uzasadnienia.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 14:04
Posty: 40 (1/1)
Auto: Mazda CX 30-Kanjo, skrzynia 6MT
2,0 -150 kM

Postprzez creet » 7 sty 2016, 19:41

Maniuś robię dokładnie tak samo jak Ty i krew mnie zalewa, że taki Fiat w swoich autach (Fiat, Alfa) zrobił pamięć dla wyłączenia tej funkcji, a Japońce/Mexykańce nie. Dla mnie i-stop to narzędzie producenta do spełnienia eko norm podczas testów homologacyjnych i postarzenia auta, żeby zarobić na częściach lub kolejnym modelu;) I-stop, a dokładniej aplikacja do jego monitoringu, służy mi jedynie do monitorowania stanu naładowania akumulatora;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez SebaK » 7 sty 2016, 22:31

Żeby nie było ;) Ja też wyłączam za każdym razem i-stopa a ikonki podglądam czasem z ciekawości... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez darrecki » 13 sty 2016, 15:52

Wystarczy włożyć papierek obok przycisku i-stop i zablokować go w pozycji wciśnięty. Będzie się każdorazowo wyłączał po uruchomieniu silnika. Nie zauważyłem też żadnych negatywnych skutków takiego postępowania, działa za każdym razem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez creet » 13 sty 2016, 19:17

Heh. Brawo Ty! Dzięki za hint :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez theczarek » 3 lut 2016, 12:11

słuchajcie a jak to jest – wielu tu pisało, że irytuje ich i-stop, bo rozruch trwa 2-4 sekundy.
U mnie zanim zdążę do końca wcisnąć sprzęgło, silnik już jest włączony... W ogóle nie zauważam działania tego systemu jeśli się nie wsłucham w silnik itp. wg mnie rewelacja, w porównaniu do np. Audi to jest niebo a ziemia.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2016, 11:31
Posty: 11 (0/2)

Postprzez ozii » 3 lut 2016, 13:12

theczarek napisał(a):słuchajcie a jak to jest – wielu tu pisało, że irytuje ich i-stop, bo rozruch trwa 2-4 sekundy.
U mnie zanim zdążę do końca wcisnąć sprzęgło, silnik już jest włączony... W ogóle nie zauważam działania tego systemu jeśli się nie wsłucham w silnik itp. wg mnie rewelacja, w porównaniu do np. Audi to jest niebo a ziemia.


U mnie też działa natychmiast. Wciskam sprzęgło i zanim zdążę wrzucić bieg, mogę ruszać.
Jedynie opóźnienie występuje tylko kiedy w momencie zadziałania systemu, okazuje się że muszę ruszać. Czyli zatrzymuję się, silnik gaśnie i w tym momencie wciskam sprzęgło aby ruszyć. Najczęściej zdarza się to kiedy silnik gaśnie przy toczeniu się auta głównie w korkach. Ogólnie kiedy po chwilowym postoju trzeba ruszyć to opóźnienia nie ma, ale w korkach wolę wyłączyć albo nie puszczać sprzęgła dopóki nie będę pewien, że postoję przynajmniej chwilę w miejscu.

Niepokoi mnie jednak wrażenie, że przy wybudzaniu silnika drgania są bardziej wyczuwalne niż dawniej. Wcześniej prawnie nie wyczuwałem, że silnik się uruchamia – teraz całe auto lekko drga przy rozruchu...
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez ulmen » 3 lut 2016, 13:47

ozii napisał(a):Niepokoi mnie jednak wrażenie, że przy wybudzaniu silnika drgania są bardziej wyczuwalne niż dawniej. Wcześniej prawnie nie wyczuwałem, że silnik się uruchamia – teraz całe auto lekko drga przy rozruchu...


Jak często korzystasz z I-Stopa (ile razy dziennie)?
Jaki masz przebieg ?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez ozii » 3 lut 2016, 14:10

Auto mam od października 2015. Do końca roku jeździłem głównie trasy więc i-stop załączał się rzadko. Od stycznia jeżdżę głownie po mieście z włączonym i-stopem więc wykorzystywany jest często. Trudno ocenić ile razy się załącza ale liczmy, że przy każdym zatrzymaniu się – około 30 razy dziennie.
Łącznie przejechane ponad 12k z czego max 15% to miasto.

Dopisano 3 lut 2016, 13:13:

Myślę, że przy jeździe w korkach odpuszczę sobie i-stop i zostawię tylko przy przy oczekiwaniu na światłach gdzie czeka się przynajmniej minutę. Bez sensu jest męczyć silnik ciągłym odpalaniem go co kilkanaście metrów.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez ulmen » 3 lut 2016, 15:53

Tym
ozii napisał(a):Bez sensu jest męczyć silnik ciągłym odpalaniem go co kilkanaście metrów.
odpowiedziałeś sobie na to
ozii napisał(a):około 30 razy dziennie
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323