System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez dee90jay » 9 cze 2016, 21:41

Rorert – sprawdziłem! Rzeczywiście wypięcie pasa przed zatrzymaniem powoduje, że silnik się nie zablokuje gdy wysiądę z samochodu. Dziękuję :)
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2016, 16:52
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyMotion, soul red 2016
Felgi: 18" wzór 152 silver

Postprzez creet » 10 cze 2016, 09:12

Masz jeszcze opcję wciśnięcia... guzika deaktywującego i-stop albo włączenie nawiewu na przednią szybę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez dee90jay » 17 lip 2016, 14:28

Jeszcze jedna najprostsza opcja – po zatrzymaniu gdy włączy się i-stop włączyć sprzęgło wtedy się wyłączy i-stop i puścić. Jeżeli nie podjedziemy to drugi raz na postoju nie włączy się i-stop :)
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2016, 16:52
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyMotion, soul red 2016
Felgi: 18" wzór 152 silver

Postprzez Kliszek M3 » 5 wrz 2016, 15:13

a najprostsza opcja by otworzyć bramę bez wyłączania silnika: po zatrzymaniu nie puszczać sprzęgła i otworzyć drzwi kierowcy :) Dziękuję za uwagę :P
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 21:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez marcin7913 » 6 wrz 2016, 08:57

Najlepiej gdyby tego ustrojstwa nie bylo. W focusie koledze to dziadostwo padlo i w serwisie zaplacic 1500pln
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2014, 14:07
Posty: 39
Auto: Skyactiv + SRT

Postprzez nexus30 » 6 wrz 2016, 10:06

Dla mnie wystarczyłoby, gdyby dało się je wyłączyć na stałe.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 16:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez czarmi » 6 wrz 2016, 11:21

Robią to tak, że wyłączają i-stop wkładając w szparkę tego guzika np. kawałek bristolu/papierka. Można ten papierek uprzednio zamalować. na czarno. Powodzenia, jeśli i-stop komuś przeszkadza.
Ostatnio edytowano 6 wrz 2016, 16:11 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez fux » 6 wrz 2016, 12:06

Za mocno pedał hamulca ciśniecie.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez creet » 6 wrz 2016, 12:51

@czarmi – używasz tego patentu? @darrecki mi to doradził, po miesiącach przyszedłem do garażu z bristolem i... nic. Po wciśnięciu tego guzika na stałe (oraz przyblokowaniu go bristolem) i uruchomieniu silnika, i-stop u mnie się nie wyłaczał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez czarmi » 6 wrz 2016, 16:13

Nie, nie używam. Mnie i-stop w ogóle nie przeszkadza. Słyszałem jedynie o tym patencie na konkurencyjnym forum.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez darrecki » 6 wrz 2016, 16:47

O co chodzi z bristolem, bo nie do końca łapię?
Teraz jest już możliwość permanentnego wyłączenia całego modułu i-stop z poziomu konfiguracji BCM. Aczkolwiek tego rozwiązania nie polecam osobom mającym auto na gwarancji. Po szczegóły odsyłam na forum M3R.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez creet » 6 wrz 2016, 18:10

Poradziłeś mi kiedyś (pewnie z pół roku temu), że można zablokować przycisk od i-stop, tak by po odpaleniu auta i-stop automatycznie się wyłączył. Ostatnio naszło mnie spróbować ten patent. U mnie to nie działa. Mając wciśnięty przycisk od i-stop i następnie włączając silnik, i-stop nie wyłącza się. Po odpaleniu auta, trzeba guzik odpuścić i nacisnąć jeszcze raz, czyli wepchnięcie obok tego guzika bristolu by był on ciągle wciśnięty nic nie daje, przynajmniej u mnie. Miało to być remedium na brak opcji stałej dezaktywacji i-stopa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez darrecki » 6 wrz 2016, 19:01

U to mnie działa bez najmniejszego problemu
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez rafs24 » 6 wrz 2016, 19:11

Też nie byłem przekonany do systemu i-stop, ale po trzech miesiącach zmieniam zdanie, system w ogóle mi nie przeszkadza, działa bardzo sprawnie i nawet nie myślę o jego wyłączeniu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 06:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez albert2004 » 12 wrz 2016, 15:15

Co dokładnie oznacza kryterium nie zadziałania i-Stop'u:
Samochód nie jest zatrzymany na płaszczyźnie pochylonej, na przykład w miejscach takich jak parkingi wielopoziomowe.

Z moich obserwacji, na podjeździe bez problemu system ten działa (np. stoisz na światłach pod górkę).
Zauważyłem natomiast inny, dziwny objaw. Otóż w takim przypadku, jak wcisnę sprzęgło i puszczę hamulec to system wspomagania ruszania pod górę działa... przez około pół sekundy (do momentu uruchomienia silnika). Następnie od razu puszcza.
Macie podobne obserwacje? W instrukcji nie ma nic co by świadczyło o ograniczonej funkcjonalności w tej sytuacji (skrzynia manualna).
Początkujący
 
Od: 30 gru 2015, 11:28
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BM, SkyEnergy, 2015, 2.0 120HP

Postprzez Megas » 12 wrz 2016, 22:01

Niestety u mnie też tak jest – po odpaleniu silnika z i-stopu trzeba zaczekać około sekundy – dwóch, aż hamulec ponownie złapie. Szkoda, że trzeba czekać, bo już dosyć mocno przyzwyczaiłem się do tej funkcji i niekiedy zdarza mi się zapomnieć, a wtedy auto leci do tyłu..
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 14:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez dydek » 13 wrz 2016, 16:16

Chciałem się spytać, czy u was też tak jest że przy starcie I-stop słychac takie trochę głuche puknięcie ? ( głównie chodzi mi o wersję AT ). Trochę to dziwne, w serwisie otrzymałem informację że tak będzie bo następuje wtedy wibracja. Jednak na początku tego dzwięku wogole nie było. Wieczorem wrzucę dodatkowy filmik poglądowy :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 12:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez fux » 13 wrz 2016, 18:45

Auto rusza zanim hamulce puszczą. To jest zerwanie połączenia między zaciśniętymi klockami a tarczą.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez pmaniek89 » 16 wrz 2016, 13:21

Ja mam wersje AT i nie mam problemu z pukaniem przy i-stop. Wszystko dziala tip top, nie mam wibracji zadnych, czesto nawet nie poczuje jak silnik gasnie ani sie zapala. Nie mam tez problemow z asystentem ruszania z górki. Ale zauwazyłem ze istop faktycznie potrafi zadzialac na wzniesieniu (ale raczej jak jade do góry niż jak zjeżdzam)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 13:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez dydek » 16 wrz 2016, 20:25

Dzięki za odpowiedź,
u mnie to raczej nie jest ciche i brzmi mnij więcej tak –> https://goo.gl/photos/a3LTbDFM1aqB1jR6A

dodam że ten dzwięk tutaj i tak słychać mocno stłumiony. Najdziwniejsze jest to że w ASO mówią że "to tak jest, bo to automat".
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 12:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323