System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez michal55yh » 2 mar 2016, 10:12

Posiadają taki przyrząd, ASO uzna że akumulator wadliwy bo gęstość spada zbyt nisko ale MMP nakazuje ładować taki aku i wypchnąć go dalej klientowi. Przerabiam ten temat ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 17:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez Wojtek » 2 mar 2016, 10:16

Jeżeli problem słabego aku powraca, to oznacza że nie trzyma on swojej pojemności... Wtedy wymienią na nowy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez michal55yh » 2 mar 2016, 10:23

Problem u mnie powraca jednakże MMP uznało, że nie wymienią mi go i mam się męczyć. Wystarczy że auto postoi 5 godzin i ma problem z odpaleniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 17:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez Wojtek » 2 mar 2016, 12:06

Masz assistance?
Wołaj ich za każdym razem... i pisz do MMP lub MMEU
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez czarmi » 2 mar 2016, 13:35

.. a ile gwarancji jest na akumulator <co?> Jeśli się nie mylę to 1 rok <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Wojtek » 2 mar 2016, 14:29

Minimum tyle ile gwarancji ma auto... 3 lata...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez creet » 2 mar 2016, 15:07

Wojtek, mi się wydaje że na aku gwarancja producenta wynosi rok (rękojmia sprzedawcy to standardowe dwa lata – choć w drugim roku ciężar wykazania wady leży na nas). Natomiast Assistance od Mazdy faktycznie mamy na 3 lata – wszak klient nie musi wiedzieć, że auto jest unieruchomione przez aku nie na gwarancji. Trzeba się tylko wczytać, czy ono obowiązuje również w miejscu zamieszkania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Wojtek » 2 mar 2016, 17:57

Jeżeli macie Mazdowski Euro-Assistance, to obowiązuje w całej EU z miejscem zamieszkania włącznie :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez witurb » 6 mar 2016, 20:37

Dzisiaj po kilku dniach postoju, wyruszyłem samochodem i w trakcie przejeżdżania – może 200 metrów – włączyłem monitor spalania i moim oczom ukazał się pięknie podświetlony obrazek akumulatora. Szybko wyłączyłem klimatyzację, silnik nabrał temperatury i... iStop zaczął działać :) <jupi> Może faktycznie akumulator potrzebował tych paruset kilometrów? Tak czy inaczej system działa, i podsumowując... po kilkunastu skrzyżowaniach go wyłączyłem <faja>
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2016, 21:24
Posty: 33
Auto: Mazda 3 SkyPassion, 2.0 120 KM, 2015

Postprzez starcraft » 6 mar 2016, 21:31

Hahaha. To się cieszę ze mogles skorzystac z tego wynalazku chociaz raz.: <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:19
Posty: 60 (3/2)
Auto: mazda 3 bm 2015 2.0, 120km. SEDAN skyenergy

Postprzez dee90jay » 7 cze 2016, 23:51

Witam,
Przejrzałem cały temat, ktoś tylko napomknął o tym...

Zatrzymuje samochód przed swoim garażem, sprzęgło, luz, hamulec ręczny... Załącza się i-stop. Wysiadam z samochodu żeby otworzyć garaż, wracam do samochodu i silnik zablokowany ( trzeba odpalić ). Wiem- tak mówi instrukcja że tak ma być ale nie zdarza wam się wyjść z samochodu żeby otworzyć bramę, sprawdzić coś w bagażniku? Wyłączanie i-stop za każdym razem jest bez sensu..
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2016, 17:52
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyMotion, soul red 2016
Felgi: 18" wzór 152 silver

Postprzez darrecki » 8 cze 2016, 08:53

Wychodź drzwiami pasażera, i-stop pozostanie nadal aktywny :) Otwarcie drzwi kierowcy zawsze dezaktywuje i-stop.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Rorert » 8 cze 2016, 11:02

Ja chwilę przed zatrzymaniem przed bramą odpinam pas i i-stop nie zatrzymuje silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2014, 19:50
Posty: 47 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM hb Titanium flash, SkyEnergy+xenon+nawi, 2,0 120KM MT, 2014r.

Postprzez rafs24 » 8 cze 2016, 17:14

Ewentualnie zamontować elektrycznie otwieraną bramę i drzwi od garażu ;)
U mnie na parkingu zamontowano właśnie elektrycznie otwieraną bramę i jest to bardzo wygodne ;)
A co do samego i-stopu to u mnie jak na razie działa bezproblemowo, mam dopiero niecałe 500km na blacie więc nie ma się co dziwić :) I jak na początku byłem sceptycznie nastawiony do tego wynalazku to muszę przyznać, że teraz nawet mi się podoba i raczej nie będę go wyłączał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez dee90jay » 8 cze 2016, 18:28

Dzięki za ciekawe porady:) Wychodzenie od pasażera będzie uciążliwe :D dlatego spróbuję z pasem...

Rorert jak to możliwe, że wcześniejsze rozpięcie pasa pozostawia istop w użyciu?

Ja mam przejechane 300 km, dzisiaj przy włączonej klimie ( musiała się postarać żeby schłodzić bo było gorąco) na światłach w mieście włączył się i-stop jednak po 10 sekundach sam włączył się silnik i tak miałem cały czas dzisiaj. Raz przed zatrzymaniem wyłączyłem klimę i tak już się nie stało.

Czy też tak macie? Czy wynika z tego, że w upalne dni z włączoną klimą i-stop nie daje rady?
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2016, 17:52
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyMotion, soul red 2016
Felgi: 18" wzór 152 silver

Postprzez Megas » 8 cze 2016, 19:33

To zależy, jak bardzo nagrzane masz auto. Jak przejedziesz kilka kilometrów i temperatura się ustabilizuje z tą wymaganą przez Ciebie, klima będzie słabiej dmuchać, a silnik na i-stopie będzie dłużej zatrzymany. Podobnie jest w zimie, gdy wsiadasz do zimnego samochodu, włączysz ogrzewanie foteli itd. Samochód wychodzi z założenia – i bardzo słusznie – że komfort użytkownika i szybsze uzyskanie parametrów przez niego wymaganych jest ważniejsze niż oszczędność paliwa na i-stopie.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez greg007 » 8 cze 2016, 23:58

Podobnie zauważyłem u siebie – klima włączona iStop jeśli działa to bardzo krótko ok 10s, w przypadku trybu klimy na eco nieco dłużej. Przy wyłączonej klimie i jeździe w dzień, spokojnie minute stoję na światłach i jeszcze mi się nie zdażyło żeby silnik sam się włączył.
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2016, 20:16
Posty: 34 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM, 165KM 6MT, Enso SoulRed

Postprzez Maciekma » 9 cze 2016, 08:27

Zatrzymuje samochód przed swoim garażem, sprzęgło, luz, hamulec ręczny... Załącza się i-stop. Wysiadam z samochodu żeby otworzyć garaż, wracam do samochodu i silnik zablokowany ( trzeba odpalić ). Wiem- tak mówi instrukcja że tak ma być ale nie zdarza wam się wyjść z samochodu żeby otworzyć bramę, sprawdzić coś w bagażniku? Wyłączanie i-stop za każdym razem jest bez sensu..


Jeżeli nie chcę, żeby mi samochód stał w takiej sytuacji na i-stopie, przed wyjściem z samochodu wciskam sprzęgło, samochód odpala i dopiero wychodzę.

Przy okazji zapytam; to normalne, że przy niebieskiej ikonce zimnego silnika i-stop się włącza ? Nie zawsze ale się zdarza.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2016, 13:49
Posty: 28
Auto: Mazda 3 BM Sedan 120 MT SkyPassion 15

Postprzez Rorert » 9 cze 2016, 09:05

dee90jay – nie wiem jak to możliwe. Tak jest u mnie.
Dodam jeszcze, że przejechałem już ponad 30k km. I-stop działa OK. Przy małym obciążeniu (bez klimy) wytrzymuje do 2 min. Czasami wyłącza silnik przy niebieskiej diodzie.
Uważam, że system sprawdza się najlepiej "na światłach". W korkach niekoniecznie. Jeżeli trzeba co chwilę podjechać to go wyłączam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2014, 19:50
Posty: 47 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM hb Titanium flash, SkyEnergy+xenon+nawi, 2,0 120KM MT, 2014r.

Postprzez pmaniek89 » 9 cze 2016, 09:24

Strasznie dużo pojawia się tutaj pytań, na które odpowiedź można w prosty sposób znaleźć czytając instrukcję obsługi którą każdy z was dostał do swojego samochodu. Pozwolę sobie skopiować dla was najważniejsze jej fragmenty:

Dla zapewnienia bezpiecznego i wygodnego użycia samochodu, funkcja i-stop steruje
pracą silnika, wyłączając i uruchamiając go automatycznie, stale monitorując
jednocześnie nie tylko operacje wykonywane przez kierowcę, ale również otoczenie
wewnętrzne i zewnętrzne pojazdu, a także stan ogólnej pracy samochodu.


Oznacza to ni mniej ni więcej, że o tym czy zadziała funkcja i-stop czy nie decyduje komputer po przeanalizowaniu większej liczby czynników niż jedynie samochód stanął.

• Silnik wyłączy się w sposób automatyczny, jeżeli spełnione zostaną wszystkie poniższe
warunki:
• Silnik został uruchomiony, a samochód jechał przez pewien okres czasu. Funkcja
i-stop nie zadziała
, jeśli samochód po uruchomieniu nie jechał, niezależnie od tego
jak długo silnik pozostawał na biegu jałowym. Również w przypadku, kiedy
samochód jechał przez pewien czas i następnie został zatrzymany, funkcja i-stop
(automatyczne wyłączanie i ponowne uruchamianie silnika) zadziała tylko jeden raz.
• Silnik został uruchomiony z zamkniętą pokrywą komory silnika.
• (SKYACTIV-G 1.5, SKYACTIV-G 2.0, SKYACTIV-G 2.5)
Silnik osiągnął odpowiednią temperaturę pracy. – (mój komentarz, odpowiednią, nie znaczy to ze niebieska lampka musi zgasnąć bo nie wiemy czym jest odpowiednia temperatura silnika dla funkcji i-stop)
• (Manualna skrzynia biegów)
Prędkość samochodu wynosi nie więcej niż 3 km/h.
(Automatyczna skrzynia biegów)
Samochód jest zatrzymany.
• Akumulator jest w dobrym stanie.
• Pokrywa komory silnikowej jest zamknięta.
• Wszystkie drzwi i pokrywa bagażnika są zamknięte.
• Zapięty jest pas bezpieczeństwa kierowcy.
• Układ odmrażania szyby przedniej jest wyłączony.
• (Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa)
Pokrętło ustawiania temperatury dla układu klimatyzacji jest ustawione w położeniu
innym niż maksymalne ogrzewanie/maksymalne chłodzenie (A/C ON).
• (Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa)
Temperatura wewnętrzna w samochodzie i temperatura ustawiona w systemie
klimatyzacji są niemal identyczne.

• (Modele europejskie)
Samochód nie znajduje się na wysokości powyżej 1 800 m n.p.m.
(Modele spoza Europy)
Samochód nie znajduje się na wysokości powyżej 1 500 m n.p.m.
• Nie świeci się lub nie miga lampka ostrzegawcza (pomarańczowa) funkcji i-stop.
• System zdalnego otwierania działa normalnie.
Hamulce są wystarczająco zaciśnięte (poziom podciśnienia w układzie wspomagania
hamulców jest wystarczający).

• Kierownica nie jest poruszana.
Podczas jazdy
Włączanie/wyłączanie silnika
4-17
(Automatyczna skrzynia biegów)
• Dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji D/M (nie w trybie stałego drugiego
biegu) lub w pozycji N.
• Płyn automatycznej skrzyni biegów ma odpowiednio wysoką temperaturę.
• Temperatura płynu automatycznej skrzyni biegów nie jest nietypowo wysoka.
Kierownica ustawiona jest tak, że koła skierowane są na wprost (w wyniku wywarcia
siły względem kierownicy, mimo iż koła są ustawione niemal na wprost, funkcja
i-stop może nie zadziałać. Zmniejsz siłę wywieraną na kierownicę, aby umożliwić
działanie funkcji i-stop).
• Pedał hamulca został wciśnięty, aby zatrzymać samochód (jeśli lampka
sygnalizacyjna (zielona) miga, a funkcja i-stop nie działa, prawdopodobnie pedał
hamulca nie został wciśnięty wystarczająco mocno. Wciśnij pedał hamulca trochę
mocniej (z wyjątkiem modeli europejskich)).
• Nie miało miejsca nagłe hamowanie awaryjne.
• Samochód nie jest zatrzymany na płaszczyźnie pochylonej, na przykład w miejscach
takich jak parkingi wielopoziomowe.

• (SKYACTIV-D 1.5, SKYACTIV-D 2.2)
Dostosowanie wtrysku paliwa, które odbywa się okresowo i automatycznie, nie jest
wykonywane


Tak jak podkreśliłem. WSZYSTKIE wypunktowane tu warunki muszą zostać spełnione, żeby funkcja i-stop zadziałała. Prosty wniosek, wystarczy nie spełnić jednego i już silnik nie zgaśnie.

Jeśli wystąpi jedna z poniższych okoliczności, funkcja automatycznego wyłączenia
silnika zostanie aktywowana z pewnym opóźnieniem.
• Poziom naładowania akumulatora jest niski z powodu nie używania pojazdu przez
dłuższy czas.
• Panuje niska lub wysoka temperatura otoczenia.
• Akumulator został odłączony w celu dokonania wymiany, a następnie ponownie
podłączony.
• (SKYACTIV-D 1.5, SKYACTIV-D 2.2)
Cząstki stałe (PM) usuwane są przez filtr cząstek stałych


Tu kilka warunków, które mogą spowodować uruchomienie funkcji z lekkim opóźnieniem.

• Ze względów bezpieczeństwa, jeżeli wystąpi jedno z poniższych zdarzeń, po
wyłączeniu silnika w sposób automatyczny, włączy się lampka ostrzegawcza
(pomarańczowa) funkcji i-stop, a silnik nie zostanie ponownie uruchomiony, nawet po
wciśnięciu pedału sprzęgła (manualna skrzynia biegów) lub puszczeniu pedału
hamulca (automatyczna skrzynia biegów). Silnik należy wówczas uruchomić
w normalny sposób.
• Pokrywa komory silnika jest otwarta.
• Kierowca zamierza wysiąść z samochodu (odpięty jest pas bezpieczeństwa kierowcy
i otwarte są drzwi po jego stronie).
Podczas jazdy
Włączanie/wyłączanie silnika
4-18
• (Automatyczna skrzynia biegów)
Po przesunięciu dźwigni zmiany biegów z pozycji D/M (nie w trybie stałego drugiego
biegu) w pozycję N lub z pozycji D/M (nie w trybie stałego drugiego biegu) w pozycję
P, gdy funkcja i-stop jest aktywna, silnik nie uruchomi się ponownie automatycznie,
nawet jeśli pedał hamulca jest zwolniony. Silnik uruchomi się ponownie, jeśli pedał
hamulca zostanie ponownie wciśnięty lub dźwignia zmiany biegów zostanie
przesunięta w pozycję D/M (nie w trybie stałego drugiego biegu) lub w pozycję R.
Ponadto, gdy kierowca zamierza wysiąść z samochodu, a dźwignia zmiany biegów
znajduje się w pozycji N lub P (pas kierowcy jest odpięty i drzwi są otwarte), silnik
uruchamia się ponownie (z wyjątkiem modeli europejskich). (Ze względów
bezpieczeństwa zawsze trzymaj wciśnięty pedał hamulca podczas posługiwania się
dźwignią zmiany biegów, gdy funkcja i-stop działa).


Jeśli po automatycznym zatrzymaniu silnika (dźwignia zmiany biegów w pozycji
neutralnej w przypadku samochodów z manualną skrzynią biegów) zostanie wykonana
jedna z poniższych czynności, silnik automatycznie uruchomi się ponownie, nawet jeśli
nie zostanie wciśnięty pedał sprzęgła (manualna skrzynia biegów) ani nie zostanie
zwolniony pedał hamulca (automatyczna skrzynia biegów). Jednak z przyczyn
bezpieczeństwa, jeżeli jest włączony bieg inny niż neutralny w przypadku samochodów
z manualną skrzynią biegów, silnik nie uruchomi się ponownie w sposób automatyczny.
• Zostanie wciśnięty na kilka sekund przycisk OFF funkcji i-stop.
• (Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa)
Pokrętło ustawiania temperatury dla układu klimatyzacji jest ustawione w położeniu
maksymalnego ogrzewania/maksymalnego chłodzenia (A/C ON).
• Włączone jest ogrzewanie szyby przedniej.
• (Modele spoza Europy)
Kierowca zamierza wysiąść z samochodu (odpięty jest pas bezpieczeństwa kierowcy
i otwarte są dowolne drzwi lub pokrywa bagażnika).
• Zwolnienie hamulca zasadniczego podczas postoju na pochyłości spowoduje
nieznaczny ruch samochodu.
(Automatyczna skrzynia biegów)
• Pedał przyspieszenia jest naciśnięty, a dźwignia zmiany biegów znajduje się
w pozycji D/M (nie w trybie stałego drugiego biegu).
• Dźwignia zmiany biegów zostaje ustawiona w pozycji R.
• Dźwignia zmiany biegów zostaje ustawiona z pozycji N lub P w pozycję D/M (nie
w trybie stałego drugiego biegu).
• Następuje ruch kierownicy, gdy dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji D/M
(nie w trybie stałego drugiego biegu).
• Dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji M, tryb stałego drugiego biegu.
• Jeśli po automatycznym zatrzymaniu silnika (dźwignia zmiany biegów w pozycji
neutralnej w przypadku samochodów z manualną skrzynią biegów) zostanie wykonana
jedna z poniższych czynności, silnik automatycznie uruchomi się ponownie, nawet jeśli
nie zostanie wciśnięty pedał sprzęgła (manualna skrzynia biegów) ani nie zostanie
zwolniony pedał hamulca (automatyczna skrzynia biegów). Jednak z przyczyn
bezpieczeństwa, jeżeli jest włączony bieg inny niż neutralny w przypadku samochodów
z manualną skrzynią biegów, silnik nie uruchomi się ponownie w sposób automatyczny
• (Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa)
Wystąpi znaczna różnica między temperaturą w kabinie, a temperaturą ustawioną
w układzie klimatyzacji.
• Upłynęły dwie minuty od rozpoczęcia działania funkcji i-stop.
• Poziom naładowania akumulatora jest znacznie obniżony.


W następujących warunkach czas działania funkcji automatycznego wyłączenia silnika
może zostać skrócony lub czas wymagany zanim funkcja i-stop zacznie działać
ponownie może zostać wydłużony.
• Panuje niska lub wysoka temperatura otoczenia.
• Poziom naładowania akumulatora jest znacznie obniżony.
• Pobór energii przez wyposażenie samochodu jest wysoki.
• Funkcja i-stop nie działa, gdy temperatura otoczenia jest zbyt wysoka lub zbyt niska.
• Silnik może nie wyłączać się automatycznie po odłączeniu akumulatora, nawet
krótkotrwałym. Ponadto, po wymianie akumulatora, funkcja i-stop wymaga
przywrócenia ustawień fabrycznych oraz sprawdzenia pod kątem poprawności
działania. Przed wymianą akumulatora skontaktuj się z wyspecjalizowanym serwisem.
Zalecamy Autoryzowaną Stację Obsługi Mazdy.


Mam nadzieje ze to rozwieje wiekszosc waszych obecnych i przyszlych watpliwosci :)


I na koniec info o tym kiedy silnik uruchomi się sam gdy zadziała funkcja i-stop

(Modele europejskie)
W razie wystąpienia jednego z poniższych zdarzeń, lampka ta będzie migać raz na
sekundę przez okres około trzech sekund, aby poinformować kierowcę, że silnik zostanie
włączony automatycznie, natomiast lampka zgaśnie w momencie uruchomienia silnika.
(Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa)
• Pokrętło ustawiania temperatury po stronie kierowcy jest ustawione w położeniu
najwyższej lub najniższej temperatury.
• Wystąpi znaczna różnica między temperaturą w kabinie, a temperaturą ustawioną
w układzie klimatyzacji.
• Włączone jest ogrzewanie szyby przedniej.
• Upłynęły dwie minuty od rozpoczęcia działania funkcji i-stop.
• Poziom naładowania akumulatora jest znacznie obniżony


Zatem jesli stoimy w korku dłuzej niz 2 minuty, silnik uruchomi sie automatycznie i zgodnie z wcześniejszymi warunkami nie zgaśnie do momentu aż samochód nie ruszy przynajmniej troche.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323