System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez danoss » 9 sty 2014, 21:43

Witam

Mam pytanie odnośnie systemu i-stop. Czy ktoś z Was zna dokładne warunki włączenia systemu i-stop?
Na ekranie danych dotyczących systemu i-stop ciągle wyświetla się u mnie napis: "Nie gotowy". Obok napisu wyświetlone są 3 ikony: silnika, akumulatora oraz klimatyzacji. Ikona klimatyzacji podświetlona jest gdy wyłączę nawiew. Natomiast ikona akumulatora podświetlona jest tylko, gdy jest zimny silnik – czyli działa na przemian z ikoną silnika.
Podczas odbioru otrzymałem informację, żeby system zadziałał, to musi się naładować akumulator. Od tego czasu przejechałem około 1500 km w tym trasa Warszawa – Wrocław – Warszawa (około 800km) oraz 2 razy Warszawa – Łódź – Warszawa. (2x 300 km). Czy akumulator nie powinien się naładować podczas tych podróży?
Początkujący
 
Od: 27 lis 2013, 22:27
Posty: 4
Auto: Mazda 3 Sedan
SkyEnergy
2.0 120 KM

Postprzez ZOOMik » 10 sty 2014, 00:24

Witaj,
Powinien a Ty powinieneś wykonać tel. do ASO z pytaniem, co dalej(?)
Może ktoś z posiadaczy Ci pomoże, bo aż tak dobrze to ja tego modelu nie znam ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez apx » 10 sty 2014, 10:47

i stop zaczyna dzialac na rozgrzanym silniku nawet po 10 min jazdy wie chyba cos nie tak u ciebie
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 12:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez Kendi » 10 sty 2014, 18:19

Jeszcze muszą być spełnione 2 warunki:
– Nie może być znaczących różnic w temperaturach /klimatyzacja dwustrefowa/
– musi być wyłączony nawiew przedniej szyby.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2014, 18:15
Posty: 10
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX30 KANJO Skyactive G 2.0 2019

Postprzez giorgio » 10 sty 2014, 21:08

W instrukcji warunki działania i-Stop są dość szczegółowo opisane.
Z tego co pamiętam jeśli z sytemem jest coś nie tak, to kolor kontrolki się zmienia lub miga. Przy włączonym i sprawnym powinna być zielona.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 19:18
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 Sedan 2.0 SKYACTIV-G (120 KM)

Postprzez wpodgorski » 11 sty 2014, 13:56

Wszystkie warunki działania systemu i-stop zawarte są w instrukcji na stronie 4-15.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2013, 10:10
Posty: 21 (3/1)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT 2013

Postprzez danoss » 25 sty 2014, 13:40

W tym tygodniu byłem w serwisie. Okazało się, że przed sprzedażą, w trakcie przygotowania auta, nie zostało załadowane całe oprogramowanie. Na szczęście jest już OK.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2013, 22:27
Posty: 4
Auto: Mazda 3 Sedan
SkyEnergy
2.0 120 KM

Postprzez Madziq001 » 13 lut 2014, 19:39

Powiedz proszę czy po wgraniu całego oprogramowania nie podaje już komunikatu "nie gotowy"
Madziq001
 

Postprzez danoss » 15 lut 2014, 11:36

Komunikat "NIE GOTOWY" w dalszym ciągu się wyświetla, ale w przypadku, gdy przynajmniej jeden z warunków podanych w instrukcji jest niespełniony, np. wciśnięty jest pedał sprzęgła, występuje "znaczna" różnica temperatur pomiędzy temperaturą wewnętrzną a temperaturą zadana do układu wentylacji lub silnik jest jeszcze "zimny".
Podświetlenie ikony akumulatora przy obecnych temperaturach zewnętrznych (0-5C) cały czas jest włączone. Natomiast przy niższych temperaturach bywa, że nie tak od razu podświetlenie jest włączone.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2013, 22:27
Posty: 4
Auto: Mazda 3 Sedan
SkyEnergy
2.0 120 KM

Postprzez mindfreak » 24 lut 2014, 19:29

Co się stanie w sytuacji gdy np na drodze jest wypadek i jestem zmuszony się zatrzymać. I-stop zadziała więc silnik się wyłączy, światła się będą świecić. Jeśli będę tak stał długo, to system sam wyłączy światła lub zapali silnik czy akumulator się wyczerpie jeśli sam tego nie ogarnę? :)
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 23:02
Posty: 56
Auto: Mazda 3 SkyPassion 165KM

Postprzez Wojtek » 24 lut 2014, 19:49

W takiej sytuacji masz mozliwosc uzycia takiego przycisku na konsoli... "i-stop".
Oznacza to tyle, ze system nie bedzie juz działał... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez child » 25 lut 2014, 00:37

iStop się sam wyłączy (tzn. silnik się odpali). Wydaje mi się, że normalnie dzieje się to po 1 minucie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez maryousz » 19 mar 2014, 21:46

silnik odpali sie po dwoch minutach natomiast jesli wysiadziesz z auta majac klucz przy sobie to silnik zgasnie (wg info na wyswietlaczu zostanie zablokowany)natomiast wlaczone swiatla mijania pewnie wciaz bede sie palily.
maryousz
 

Postprzez panBogus » 20 mar 2014, 13:31

child napisał(a):iStop się sam wyłączy (tzn. silnik się odpali). Wydaje mi się, że normalnie dzieje się to po 1 minucie.

Te wartości są różne: jakieś 50 – 80 s. Imho wszystko zależy jak od tego, ile rzeczy w danej chwili rozładowuje ci akumulator (świała, nawiew, wycieraczki itp).
Tak przy okazji czy komuś istop zadziałał 2 razy (2 cykle) podczas jednego, długiego postoju?
Początkujący
 
Od: 5 gru 2013, 09:50
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 3 (BM), sedan, SkyMotion 120 KM, 2013

Postprzez Waikiki » 21 mar 2014, 04:34

panBogus napisał(a):Tak przy okazji czy komuś istop zadziałał 2 razy (2 cykle) podczas jednego, długiego postoju?

Nie i nie ma takiej możliwości. Logika działania i-stop na to nie pozwoli, bo aby i-stop wyłączył silnik samochód musi przejechać przynajmniej kilka metrów od rozruchu silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 11:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez child » 21 mar 2014, 09:58

Natomiast rzeczywiście (co można zaobserwować w korku) jak się podjedzie te parę metrów, to i-stop się może znowu włączyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez jokerwashere » 13 kwi 2014, 12:57

Mam szybkie pytanie – czy ten system (iStop) w maździe 3 (2014) można całkowicie wyłączyć, z poziomu konfiguracji dostępnej zwykłemu użytkownikowi?

Np. w Focusie przycisk, owszem, jest, ale wyłącza system tylko do następnego uruchomienia zapłonu (silnika), czyli na jedną "sesję". Dzięki za odpowiedź.
jokerwashere
 

Postprzez child » 13 kwi 2014, 22:55

W Mazdzie jest tak samo jak w Focusie – czyli przycisk, który działa do następnego wyłączenia silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez maryousz » 3 maja 2014, 08:48

A czy komus z Was wlacza sie czasem i-stop gdy silnik jest jeszcze nie rozgrzany tj. niebieska kontrolka temp. silnika jeszcze nie zgasla?
maryousz
 

Postprzez ssk » 3 maja 2014, 09:49

Tak, zdarzyło mi się kilka razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 09:31
Posty: 47 (7/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy+Xenon+Navi 2.0 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323