System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez TheMonster » 17 lip 2018, 10:20

Nadmuch na przednią szybę w mojej ocenie chodzi o wciśnięcie stosownego przycisku (tego obok ogrzewania tylnej szyby ;) )
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem

_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 14:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez ryszard5 » 17 lip 2018, 10:55

Tak, należy wcisnąć ten przycisk obok....Wtedy włącza się z automatu klima na szybę. Jeśli chcesz, można przełączyć w ramach tej funkcji na klime eco lub tylko nawiew i wyregulować siłę wiatraka. I masz spokój. Po wyłączeniu/włączeniu stacyjki automatycznie system wraca do ustawień mu zaaplikowanych. I-stop przy tej opcji nie wzbudza się. Miałem problem z przyzwyczajeniem się do nie pomylenia tych ustawień. Praktykuję to od roku. Wszystko jest w instrukcji i kilkadziesiąt postów w tył.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:37
Posty: 30 (1/1)
Auto: 3BM,HB,100kM,SkyMotion
kolor42M,2013r.

Postprzez Marek 60 » 24 paź 2018, 20:06

Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem trójki od tygodnia .
I ma pytanie o funkcję i-stop. Otóz pomimo licznych prób nie udało mi sprowokowac sytacji zeby układ zadziałal. Dojedzam do skrzyzowania samochód rozgrzany , kierownica prosto pasy zapiete wciskam hamulec daje na luz puszczam sprzęgło i nic.
Na ekranie i-stop zaczyna liczyc czas postoju , a silnik nie gasnie .
Po wlączniu zapłonu kontrolka pomarańczowa zapala sie i o uruchomieniu silnika gaśnie. Ma ktos jakiś pomysł?
Dzwonic do serwisu ?
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2018, 20:26
Posty: 30 (0/4)
Auto: 3 BM 2017 2.0 120KM Skay Energy

Postprzez Imbeer » 24 paź 2018, 20:10

Sprawdz w ustawienia-> aplikacje-> monitor spalania, tam masz 3 ikony, by istop zadzialal wszystkie trzy musza miec niebieska poswiate. Jesli ktoras ikona jej nie ma – bedziesz wiedzial co jest przyczyna (klimatyzacja/akumulator/temp silnika). Jesli jezdzisz po miescie to calkiem mozliwe ze system nie zdazy sie aktywowac, w niektore dni system aktywuje mi sie po przejechaniu kilkunastu kilometrow (mimo garazowania auta)
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Marek 60 » 26 paź 2018, 17:28

Dzieki za odpowiedż.
Sprawdziłem .
Okona silnika i klimatyzacji ma niebieską "poświatę".
Natomiast ikona akumuatora nie.
Jaki moze byc problem z aku. w rocznym aucie . Poprzebiegu 29tyś km. Auto normalnie odpala i nawet po przejechaniu paru kilometrów akumulator nie podświetla sie na niebiesko.
MIał ktoś taki problem? Czy pozostaje serwis gwaracyjny?
Dziękuję
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2018, 20:26
Posty: 30 (0/4)
Auto: 3 BM 2017 2.0 120KM Skay Energy

Postprzez jaro93 » 26 paź 2018, 19:21

jeździsz długimi trasami czy raczej jazda typowo miejska, powiedzmy po kilka km oraz w między czasie kilka uruchomień pojazdu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 14:42
Posty: 124 (1/12)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 182KM 231NM DISITune 2018r

Postprzez Marek 60 » 26 paź 2018, 20:10

Raczej miejska , ale nawet po trasie 60km System nie zadziałał z tym ze wtedy nie sprawdzałem ikony aku. Natomiast ze ikona silnika zmienia kolor i kiedy włącze czy wyłącze klimę ikona klimy tez sie zmienia. Nawet kiedy odebrałem go o dealera z wawy przejechałem ponad 300 km i myslę ze nawet " przypadkowo"powinien sie system uruchomic.

Jestem troche techniczny i moim zdaniem jednorazowe bezproblemowe odpalenie silnika nie powinno osłabic aku na tyle. Alternator powinien zaspokoić cały pobór energi i jednoczesnie ładować aku.
I mysle ze nawet gdyby był nieco słabszy to jazda do 10 Km spokojnie powinna go uzupełnić.
Chyba ze ktos w sterowniku zapisał zbyt wysokie wymagania co do jego sprawnosci.
Dziękuję
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2018, 20:26
Posty: 30 (0/4)
Auto: 3 BM 2017 2.0 120KM Skay Energy

Postprzez esem » 27 paź 2018, 06:29

Poczytaj cały wątek. Ja w lecie musiałem zrobić ze 600km aby system odżył. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez child » 27 paź 2018, 10:12

Marek 60 napisał(a):Jestem troche techniczny i moim zdaniem jednorazowe bezproblemowe odpalenie silnika nie powinno osłabic aku na tyle. Alternator powinien zaspokoić cały pobór energi i jednoczesnie ładować aku.
I mysle ze nawet gdyby był nieco słabszy to jazda do 10 Km spokojnie powinna go uzupełnić.
Chyba ze ktos w sterowniku zapisał zbyt wysokie wymagania co do jego sprawnosci.
Dziękuję


To jest twoja opinia (nie mówię, że nieuzasadniona) i ona ma się nijak do tego, co wymyślili inżynierowie Mazdy. Jak ci napisał przedmówca – przeczytaj wątek, to zobaczysz, ile czasami trzeba przejechać. Nie wiem, kiedy będziesz na przeglądzie, ale powiedz w ASO, żeby ci zmierzyli poziom naładowania akumulatora. Wtedy pewnie wszystko stanie się jasne.

A tak nawiasem mówiąc: systemy start/stop to zło i chociaż rozumiem, że chciałbyś mieć ten bajer, to uwierz mi – lepiej na tym wyjdziesz, jak nie będziesz go używał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Marek 60 » 27 paź 2018, 11:20

Zmierzyłem Przy zgaszonym silniku 12,7 V po uruchomieniu silnika 14,6V po włączeniu świateł 14,2V
Wydaje sie a wręcz na pewno jest ok.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2018, 20:26
Posty: 30 (0/4)
Auto: 3 BM 2017 2.0 120KM Skay Energy

Postprzez Imbeer » 27 paź 2018, 13:18

Masz automat czy manual?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Marek 60 » 27 paź 2018, 19:33

Manual.


Zajechałem dzisiaj do serwisu ...jesli ma Pan prostownik w domu to podłączyc go na 5 godzin ...powinno pomóc. Mówie ze przejechalem 40 km do nich i nie naładował się. Wiec na jak długo mi to naładowanie wystarczy. No ale ok . Naładuje zobaczę.
I poprostu pojde do nich niech szukaja jak coś.
Specjalnie nie jest mi to potrzebne . Ale skoro jest i auto na gwarancji wiec niech będzie sprawne.
MOim zdaniem jest jakis błąd w oprogramowaniu , kto daje tak restrykcyjne parametry dla aku .
Przecież on nie będzie cały czas "nowy" z kazdym rokiem uzytkowania bedzie mniej sprawny.
Ale ok jak sie dowiem dam znac.
Dziekuję
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2018, 20:26
Posty: 30 (0/4)
Auto: 3 BM 2017 2.0 120KM Skay Energy

Postprzez child » 27 paź 2018, 21:26

Marek 60 napisał(a):Zajechałem dzisiaj do serwisu


Prosiłeś o zmierzenie poziomu naładowania akumulatora?

...jesli ma Pan prostownik w domu to podłączyc go na 5 godzin ...powinno pomóc. Mówie ze przejechalem 40 km do nich i nie naładował się. Wiec na jak długo mi to naładowanie wystarczy. No ale ok . Naładuje zobaczę.
I poprostu pojde do nich niech szukaja jak coś.


Próbuję ci tłumaczyć, ale ty dalej po swojemu – iStop Mazdy to iStop Mazdy i próba aplikowania do niego logiki nie ma sensu ;) Jak się doładuje do rozsądnego poziomu, to zaczyna działać i nie przestaje po chwili. Jakby ci zmierzyli poziom naładowania akumulatora, to dałoby się powiedzieć, czy dużo ci brakuje (nie mówię o napięciu, tylko o ichnim pomiarze w procentach).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Marek 60 » 29 paź 2018, 21:09

Zmierzyłem w pracy testerm do aku . Wydruk Aku uszkodzony
BYłem dzisiaj w serwisie . Na ich testerze (nie widziałem) wyszłok ok....?
Mam przyjechac w piątek na cały dzień zeby oni mogli zrobic wszystko zgodniez procedura Mazdy i mogli im wysłac. Bo oni nie moga mi wymienic nanowe (tym bardziejze nie mają odręki) bo musieli by sie "boksowac z gwarantem.
Jakby aku było warte 20tyś pln.
Jakis absurd
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2018, 20:26
Posty: 30 (0/4)
Auto: 3 BM 2017 2.0 120KM Skay Energy

Postprzez geraf » 31 paź 2018, 13:30

Dokładnie tak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2017, 13:48
Posty: 56 (5/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN 2018 sedan, SkyENERGY 120KM M/T + LED

Postprzez adam_we » 31 paź 2018, 13:44

Marek 60 napisał(a):Zmierzyłem w pracy testerm do aku . Wydruk Aku uszkodzony
BYłem dzisiaj w serwisie . Na ich testerze (nie widziałem) wyszłok ok....?
Mam przyjechac w piątek na cały dzień zeby oni mogli zrobic wszystko zgodniez procedura Mazdy i mogli im wysłac. Bo oni nie moga mi wymienic nanowe (tym bardziejze nie mają odręki) bo musieli by sie "boksowac z gwarantem.
Jakby aku było warte 20tyś pln.
Jakis absurd


Taka jest niestety rzeczywistość w ASO. Robienie zdjęć, nagrywanie filmów i gromadzenie innych dowodów dla gwaranta, aby cokolwiek wskórać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 10:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez Marek 60 » 3 lis 2018, 17:59

Dzień dobry.
Sprawa wyjaśniona . PSrwdzali testowali okazało sie ze aku nie był doładowany.
Po doładowaniu (parę godzin) działa poprawnie
Doradca poinformował mnie
Zeby I-Stop dziłał poziom naładowania aku musi byc min 81%
Silnik zagrzany , wyłączony nawiew na przednia szybę , zapiety pas ,
Dlaczego silnik moze samzastaartowac wtrakcie działania I-stop, gdzis siepojawiałotakie pytanie.
Włsnie wtedy kiedy w trakcie diałaniasytemu i-stop działa np nawie czy jest inny wiekszy pobór prądu
sterownik moze samoczynnie uruchomic silnik w celu doładowania
Na pytaniedlaczego alternator nie był w stanie doładowac aku do "pełna".......brak odpowiezi
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2018, 20:26
Posty: 30 (0/4)
Auto: 3 BM 2017 2.0 120KM Skay Energy

Postprzez artur1313 » 4 lis 2018, 09:15

Dzisiaj rano włączyła się ikona awarii i-stopa (wykrzyknik + migający na żółto i- stop). Jest jakiś sposób by spróbować to skasować, czy tylko ASO?

Po godzinie przy kolejnym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Zapewne i tak trzeba to sprawdzić w ASO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2014, 21:58
Posty: 165 (1/7)
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion, JetBlack

Postprzez witurb » 8 lis 2018, 07:33

Ja po wyjeździe z salonu musiałem zrobić 1000 km żeby istop zaczął działać – to raczej problem tego, że samochód płynie, jedzie lawetą do dilera przez 2 miesiące i aku jest delikatnie mówiąc "nieużywany". Po tym 1 tys. km wszystko zaczęło elegancko działać – i to był ten moment kiedy zacząłem istopa wyłączać <lol> .
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2016, 20:24
Posty: 33
Auto: Mazda 3 SkyPassion, 2.0 120 KM, 2015

Postprzez esem » 8 lis 2018, 08:00

artur1313 napisał(a):Dzisiaj rano włączyła się ikona awarii i-stopa (wykrzyknik + migający na żółto i- stop). Jest jakiś sposób by spróbować to skasować, czy tylko ASO?

Po godzinie przy kolejnym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Zapewne i tak trzeba to sprawdzić w ASO.

Patrząc na wiek – czy to nie kończy się akumulator? Test akumulatora kosztuje grosze, byle nie w ASO :)
A tak a'propos: ile wytrzymują aku w madziach <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323