System i-Stop – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez albert2004 » 16 wrz 2016, 20:32

W ASO to wszystko powiedzą. Mi na problem z asystentem ruszania pod górę najpierw powiedzieli, że hamulec puszcza bo wcisnąłem sprzęgło (a to jest sygnał dla samochodu, że chce ruszyć) a teraz coś o pompie, która jak silnik nie działa to nie utrzymuje hamulca.

Jak uważasz, że zachowanie nie jest normalne to zgłoś ten problem formalnie na piśmie. Ja tak zrobię.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2015, 11:28
Posty: 5
Auto: Mazda 3 BM, SkyEnergy, 2015, 2.0 120HP

Postprzez przemgaw » 17 wrz 2016, 21:05

Dość konkretne to "puknięcie". Też mam AT i nic takiego nie słyszę przy uruchamianiu z i-stop.
 
Od: 14 mar 2015, 20:11
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 2015, 120KM 6AT, SED Soul Red, SkyEnergy

Postprzez lukaszjakubowski » 11 gru 2016, 08:33

Nie wiem czy wszyscy wiedzą, dopiero odkryłem więc się podzielę, że kiedy włączycie nadmuch na przednią szybę i-stop się nie uruchamia.
lukaszjakubowski
 

Postprzez malkontent » 14 gru 2016, 15:26

Ja zraziłem się do tego ustrojstwa.
Już dwukrotnie przy włączaniu biegu i-stop nie wybudził silnika tylko kontrolka migała na pomarańczowo. Dopiero zadziałało uruchomienie z przycisku.
Po drugim wystąpieniu wyłączam to cholerstwo lub przestawiam nawiewna przednią szybę.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 20:14
Posty: 35
Auto: Mazda 3 BM, htb. skyMotion 120km

Postprzez lukaszjakubowski » 14 gru 2016, 16:23

Tak się dzieje kiedy podczas ruszania szybciej ruszysz gałką biegów niż wciśnięsz sprzęgło. Też tak miałem na poczatku.
lukaszjakubowski
 

Postprzez przemgaw » 15 lut 2017, 22:17

Moze głupie pytanie ale właśnie mi się przypomniało:
Jak chcę się zatrzymać i wysiąść z auta czasem zbyt mocno nacisnę hamulec i wyłączy mi się i-stop. Żeby go "zgasić" i zamknąć odpalam go od nowa i gaszę przyciskiem. Jest jakiś patent żeby go wyłączyć jak już jest wygaszony przez i-stop?
 
Od: 14 mar 2015, 20:11
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 2015, 120KM 6AT, SED Soul Red, SkyEnergy

Postprzez lukaszjakubowski » 16 lut 2017, 10:27

Wrzucasz P i nie trzymając nogi na hamulcu naciśnij start stop engine lub wychodząc można zamknąć auto i zapłon też się powinien wyłączyć.
lukaszjakubowski
 

Postprzez Dmb_T » 27 sty 2018, 02:40

w każdym aucie, jakim jeździłem i jeżdżę,a sporo tego i różne marki, zawsze wyłączam system start-stop, czy, jak tutaj, i-stop. Używanie tego nie ma żadnego uzasadnienia, średnie spalanie spada o mniej jak pół litra na sto a zużycie rozrusznika, czy inne historie mechaniczne kończą się potem drogimi naprawami.
To klasyczna forma obsesji EKO.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez Steel » 27 sty 2018, 16:12

Mazda ma troche inna zasade dzialania I-stopu niz wiekszosc pojazdow na rynku. Tu rozrusznik w wiekszosci przypadkow nie ma udzialu, co zreszta slychac.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez Maniuś » 27 sty 2018, 16:35

Z tym uruchamianiem silnika na i-stopie bez udziału rozrusznika to przesadziłeś, Co w Twoim pojęciu kręci wałem silnika do jego uruchomienia na i-stopie? Natomiast w przypadku i-stopu tłoki w silniku Mazdy ustawiają się w taki sposób aby max. ograniczyć opory przy ponownym uruchamianiu silnika. Ze względu na te mniejsze opory rozrusznik może być mniej słyszalny. Moim zdaniem i-stop to zbędne badziewie, które w konsekwencji doprowadzi do zwiększenia kosztów napraw elementów biorących udział przy uruchamianiu silnika. W moim przypadku i-stop po uruchomieniu silnika jest zawsze wyłączany.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 13:04
Posty: 40 (1/1)
Auto: Mazda CX 30-Kanjo, skrzynia 6MT
2,0 -150 kM

Postprzez undead » 27 sty 2018, 21:50

Maniuś napisał(a):Z tym uruchamianiem silnika na i-stopie bez udziału rozrusznika to przesadziłeś, Co w Twoim pojęciu kręci wałem silnika do jego uruchomienia na i-stopie? Natomiast w przypadku i-stopu tłoki w silniku Mazdy ustawiają się w taki sposób aby max. ograniczyć opory przy ponownym uruchamianiu silnika. Ze względu na te mniejsze opory rozrusznik może być mniej słyszalny. Moim zdaniem i-stop to zbędne badziewie, które w konsekwencji doprowadzi do zwiększenia kosztów napraw elementów biorących udział przy uruchamianiu silnika. W moim przypadku i-stop po uruchomieniu silnika jest zawsze wyłączany.


Jak masz diesla to faktycznie potrzebny jest rozrusznik aby zakręcić wałem, ale jeśli masz Benzynę to mazda ustawia tak tłoki aby możliwe było uruchomienie silnika iskrą ze świecy. Dlatego I-Stop uruchamia silnik szybciej i łatwiej w benzynach Mazdy. Podobny patent ma z resztą Mercedes
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2017, 09:05
Posty: 43 (0/4)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda CX-5 SkyPASSION 2017 2.5l 194KM

Postprzez Steel » 27 sty 2018, 22:14

dokladnie jak powiedzial undead, jest to iskra ze swiecy przy odpowiednim ustawieniu tlokow i walu, dodam ze cisnienie zgromadzone pozwala przy iskrze latwiej obrocic walem. Dlatego I-stop pewnie odpala silnik sie po 1.5min. Do tego widac wyrazna roznice pomiedzy odpaleniem samoczynnym a odpaleniem wczesniej. Ale w obu przypadkach nie brzmi to jak rozrusznik.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez Dmb_T » 28 sty 2018, 01:10

no ok, ale nadal nie widzę żadnego zastosowania tego typu rozwiązań... start/stop czy i/stop, jak zwał tak zwał. Jedynym celem jest zaoszczędzenie minimalnych ilości paliwa. Na pewno nie ekologia, bo start silnika oznacza zwiększoną emisję, czy nie?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez Steel » 28 sty 2018, 01:39

Powiem ci ze bylem poczatkowo przeciwnikiem tego systemu, ale w Mazdzie dziala to na prawde dobrze. Przy mojej jezdzie po miescie roznice w spalaniu, na tej samej trasie i w zblizonych warunkach, sa dosc spore u mnie nawet 1.5 litra.
Ale kazdy moze sprobowac i ocenic samemu :)
Na chlopski rozum, w jaki sposob emisja mialaby byc wieksza? Co mialoby powodowac wieksza emisje? Jesli silnik jest cieply (oczywiscie wieksza emisja jest tylko przy zimnym silniku, ale wtedy i-stop nie dziala) to iskra powoduje to samo co przy normalnej pracy – spalenie wstrzyknietej mieszanki i obrot walu.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez Maniuś » 28 sty 2018, 10:23

Witam.
W celu wyjaśnienia działania i-stop i roli w tym procesie rozrusznika cytuję fragment z pisma motoryzacyjnego:
"Dla zainteresowanych: W czterocylindrowym silniku czterosuwowym w danym czasie tylko w jednym cylindrze może zaistnieć ustawienie tłoka w fazie suwu pracy – po górnym zwrotnym punkcie, gdy oba zawory są zamknięte, a z kolei w innym cylindrze następuje wtedy suw sprężania. Właśnie ta pozycja ma kluczowe znaczenie dla późniejszego rozruchu silnika. Aby uzyskać takie ustawienie podczas unieruchamiania jednostki, należy skoordynować działanie komputera sterującego wtryskiem paliwa, położeniem przepustnicy i wzbudzeniem alternatora, wykorzystywanego w tym trybie jako hamulec wału korbowego. Potrzeba również bardziej precyzyjnego czujnika położenia wału. Zatrzymanie silnika z punktu widzenia kierowcy nie trwa dłużej niż zwykle, czyli ułamki sekund.
Uruchamianie silnika zaczyna się od cylindra, w którym następuje suw sprężania – wtryskiwane tam paliwo podlega zapłonowi. Potrzeba jednak impulsu wspomagającego rozruch, pochodzącego z rozrusznika. W przeciwnym razie, gdyby wtrysk i zapłon nastąpiły przed górnym zwrotnym punktem, rozruch mógłby nastąpić wstecz. Teoretycznie możliwe jest całkowite wyeliminowanie pracy rozrusznika elektrycznego, ale przeprowadzono dokładną analizę ilości zużywanego wtedy paliwa. Wynikało z niej, że konieczne byłoby całkowite pozbycie się spalin z cylindrów, co z kolei wymuszałoby dłuższą pracę silnika przed jego wyłączeniem. Wykorzystanie rozrusznika pozwala na ominięcie tego problemu. Aby zapewnić stabilne zasilanie elektryczne, system wykorzystuje dwa akumulatory – jeden do ogólnego użytku i drugi specjalnie do rozruchu. I jak łatwo zgadnąć, oba kiedyś trzeba będzie wymienić. (źródło: "Auto Technika Motoryzacyjna") ".
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 13:04
Posty: 40 (1/1)
Auto: Mazda CX 30-Kanjo, skrzynia 6MT
2,0 -150 kM

Postprzez bbogdan » 28 sty 2018, 18:09

We wszelkich materiałach informacyjnych i reklamowych wydawanych przez Mazdę pisze jak byk że do ponownego rozruchu wykorzystuję się energię spalania poprzez ZAPŁON MIESZANKI + ASYSTA ROZRUSZNIKA
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Steel » 29 sty 2018, 09:43

bbogdan napisał(a):We wszelkich materiałach informacyjnych i reklamowych wydawanych przez Mazdę pisze jak byk że do ponownego rozruchu wykorzystuję się energię spalania poprzez ZAPŁON MIESZANKI + ASYSTA ROZRUSZNIKA


"Asysta" to nie to samo co "za pomoca".
Z pewnoscia "ilosc" uzytego rozrusznika w zalezy od momentu w ktorym odpalany jest slinki po uzyciu I-stopa. Jak juz pisalem inaczej to brzmi gdy auto zgaslo a inaczej po 1.5min. Ale Nie jest to tak ze rozrosznik pracuje tak jak przy zimnym silniku czy starcie po wylaczeniu samochodu.

Szczerze to od dobrych kilku lat jezdza samochody z systemami start stop i jakos nie slychac o masowo padajacych rozrusznikach w tych samochodach, wiec panowie moze nie demonizujcie.
A roznica w spalaniu przynajmniej dla mnie jest widoczna.
Oszczedzajac przy mojej jezdzie codziennej 1L/100km (przy obecnej cenia paliwa pb98) na 1000km oszczedzam okraglo liczac 50pln. Na 100tys bedzie juz 5tys. pln. Rozrusznik i akumulator tyle razem nie kosztyja :) ale kazdy ma rozum i moze robic jak chce :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez bbogdan » 29 sty 2018, 09:54

Dyskusja tutaj tyczy się sposobu odpalania i czy bierz w tym udział rozrusznik ,tak każdorazowo bierze i to niezależnie czy od razu po zgaszeniu czy po 1,5 min. z jednego zasadniczego powodu ,wtrysk paliwa następuje tylko do jednego cylindra ,a to jest za mało żeby uruchomić silnik (proponuję zapoznać się z pracą silnika czterosuwowego ,wtedy czarno na białym widać dlaczego silnik nie jest w stanie uruchomić się sam tylko na wtryskach) i dlatego ta ASYSTA jest każdorazowa .
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Steel » 29 sty 2018, 10:18

Dobrze. Kazdorazowo bierze w tym udzial rozrusznik. Jednak w Mazdzie w znacznie mniejszym stopniu niz w podobnych z nazwy rozwiazaniach! A to ze wzgledu na specjalne ustawienie tlokow i walu.

Do tego w tej dyskusji podnoszono koszty potencjalnej wymiany czesci po awarii. Nawet jest bym wymienial co 50tys. km to wyszedlbym pewnie maks na zaero a raczej na plus :)
Ilu ludzi wymienialo rozrusznik po 50tys.km? raczej nieiwele.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez bbogdan » 29 sty 2018, 10:25

Dlatego w systemach s&s stosuje się rozruszniki wzmocnione ,a czym się one różnią od standardowych to nie mam pojęcia ,ale widocznie spełniają swoją role bo jakoś też nie słyszałem o jakiejś szczególnej ich awaryjności
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323