Mazda3 BM/BN – Akcesoria
Koledzy.
Na czym przyklejaliście te listwy do progów.
Próbowałem na tych chińskich taśmach ale w ogóle nie trzymają.
Macie coś sprawdzonego.
Druga sprawa. Listwa nie jest idealnie prosta po szerokości, ma delikatna kołyskę więc to te wpływa na możliwość przyklejenia.
Myślę że tutaj byłaby potrzebna jakaś szersza i grubsza taśma dwustronna, ale doradźcie jaka.
Na czym przyklejaliście te listwy do progów.
Próbowałem na tych chińskich taśmach ale w ogóle nie trzymają.
Macie coś sprawdzonego.
Druga sprawa. Listwa nie jest idealnie prosta po szerokości, ma delikatna kołyskę więc to te wpływa na możliwość przyklejenia.
Myślę że tutaj byłaby potrzebna jakaś szersza i grubsza taśma dwustronna, ale doradźcie jaka.
andrewp napisał(a):Myślę że tutaj byłaby potrzebna jakaś szersza i grubsza taśma dwustronna, ale doradźcie jaka.
Może sprawdzić się TESA – http://www.tasmuj.pl/kategoria/dom-i-biuro/tasmy-montazowe?gclid=CJTzrMfj68MCFRHHtAodH3YAig
Uwagi są jednak takie, że zwykle tego typu taśmy montażowe zwykle mają dość dużą grubość – warto by więc było sprawdzić jaka jest pozostała szczelina pomiędzy progiem a drzwiami.
Pozostaje też kwestia wytrzymałości takiej taśmy – wiele zależy od: stopnia odtłuszczenia powierzchni (proponuję benzynę ekstrakcyjną), temperatury, przy której odbywa się montaż, no i od tego, ile taka taśma leżała w sklepie.
Osobiście używałem wielu rodzajów taśm firmy TESA... w tym konkretnie tej: http://www.tasmuj.pl/produkt/tasma-montazowa-na-zewnatrz-tesa-powerbond-15m-x-19mm i cóż – na pewno niczego na tym bym nie wieszał, ale do takiego zastosowania jak przyklejenie listew progowych (możliwość podklejenia na stosunkowo dużej powierzchni) pewnie się nada (choć jak widać, wcale nie jest ona zbyt mocna w porównaniu z innymi).
Taśmy TESA (w tym ta "outdoor") do kupienia w marketach budowlanych (w Castoramie na pewno). Dopuszczalne obciążenie jednego metra taśmy podane na opakowaniu.
**************
Mały "update" :
Grubość taśmy TESA Powerbond Outdoor to 1,2mm – przed chwilą zmierzyłem...
Nie wygląda ona jak niektóre taśmy (zwykle szara "pianka"), tylko ma dość zwartą strukturę, więc nie ma co liczyć na to, że jej grubość zmniejszy się pod wpływem nacisku.
**************
Ostatnio edytowano 18 lut 2015, 20:05 przez SCADA, łącznie edytowano 1 raz
Zostałem wywołany przez andrewp do odpowiedzi mailowo więc poniżej trochę moich doświadczeń w sprawie klejenia czegokolwiek na samochodzie z użyciem taśm na przykładzie progów z ALi tudzież innych zdobników
Co do nakładek powiem szczerze nie miałem z nimi problemów. Na moich była taśma 3M zamontowan przez Chinczyka i u mnie bardzo dobrze trzyma. Przy zakupie z AE zwróćcie uwagę na fotkach przedmiotu, na to jak taśma jest zamontowan na elemencie.
Ostatnio kleiłem szwagrowi te same progi tylko do CX-5 i nie spotkałem się z tym problemem by taśma nie dociągneła tego uwypuklenia o którym piszesz – ja swoje przed klejeniem przetrenowałe ręką na płytce gresowej ale trzeba uważać by nie przesadzić. Ze wzgledu na przetłoczeie na tych listwach logiem mazdy mogą nie być idealnie proste.
Jeśli jest coś nie tak to jak zdejmiesz i bedziesz kleić ponownie to poszukaj taśmy 3M na allegro coś ok 20pln przewaznie jest podany nr. katalogowy – po numerze można znaleźć w necie wszystkie parametry taśmy.
Przy klejeniu jest parę bęzwzględnych zasad które należy przestrzegać.
1. Wszystko co kleisz przy pomocy tasmy 2 stronnej na samochód musisz robić przy temperaturze min 15C
2. Musisz dokładnie oczyścić powierzchnię najpier wodą z kurzu potem osusszasz suszarką
3. Odtłuszczasz powierzchnie z wosku i tłuszczów – tylko i wyłącznie benzyną ekstrakcyjną. Jak miałeś auto na detailingu to musisz użyć zmywacza stosownego do powłoki która nakładałeś ale w 99% bezyna powinna to zdjąć – najlepiej spytać w warszatacie gdzie to wykonywano.
4. Przymierzasz na sucho bez zdejmowania foli z taśmy, można powiedzieć że trzeba przetrenować sposób położenia elementu bo możesz zrobić to tylko raz jak coś Ci nie wyjdzie odkleisz i przykleisz to już jest skucha. Tu też jeśli widzisz, że coś niezbyt przylega to jest najlepszy moment by coś podprostować odpowiedni ułożyć.
5. Nagrzewesz lekko suszarką powierzchnię i listwę, a następnie przyklejasz i dociskasz
6. Samochód musi postać w cieple najlepiej min 24h i przez 24h nie powinien mieć wilgoci czyli żadnego mycia i jeżdzenia po deszczu (taśma musi sie "zwulkanizować")
To tyle z mojego doświadczenia w tym temacie.
Co do nakładek powiem szczerze nie miałem z nimi problemów. Na moich była taśma 3M zamontowan przez Chinczyka i u mnie bardzo dobrze trzyma. Przy zakupie z AE zwróćcie uwagę na fotkach przedmiotu, na to jak taśma jest zamontowan na elemencie.
Ostatnio kleiłem szwagrowi te same progi tylko do CX-5 i nie spotkałem się z tym problemem by taśma nie dociągneła tego uwypuklenia o którym piszesz – ja swoje przed klejeniem przetrenowałe ręką na płytce gresowej ale trzeba uważać by nie przesadzić. Ze wzgledu na przetłoczeie na tych listwach logiem mazdy mogą nie być idealnie proste.
Jeśli jest coś nie tak to jak zdejmiesz i bedziesz kleić ponownie to poszukaj taśmy 3M na allegro coś ok 20pln przewaznie jest podany nr. katalogowy – po numerze można znaleźć w necie wszystkie parametry taśmy.
Przy klejeniu jest parę bęzwzględnych zasad które należy przestrzegać.
1. Wszystko co kleisz przy pomocy tasmy 2 stronnej na samochód musisz robić przy temperaturze min 15C
2. Musisz dokładnie oczyścić powierzchnię najpier wodą z kurzu potem osusszasz suszarką
3. Odtłuszczasz powierzchnie z wosku i tłuszczów – tylko i wyłącznie benzyną ekstrakcyjną. Jak miałeś auto na detailingu to musisz użyć zmywacza stosownego do powłoki która nakładałeś ale w 99% bezyna powinna to zdjąć – najlepiej spytać w warszatacie gdzie to wykonywano.
4. Przymierzasz na sucho bez zdejmowania foli z taśmy, można powiedzieć że trzeba przetrenować sposób położenia elementu bo możesz zrobić to tylko raz jak coś Ci nie wyjdzie odkleisz i przykleisz to już jest skucha. Tu też jeśli widzisz, że coś niezbyt przylega to jest najlepszy moment by coś podprostować odpowiedni ułożyć.
5. Nagrzewesz lekko suszarką powierzchnię i listwę, a następnie przyklejasz i dociskasz
6. Samochód musi postać w cieple najlepiej min 24h i przez 24h nie powinien mieć wilgoci czyli żadnego mycia i jeżdzenia po deszczu (taśma musi sie "zwulkanizować")
To tyle z mojego doświadczenia w tym temacie.
witajcie ludkowie,
Czy ktoś z Was zakładał chlapacze do nowej trójeczki?
Czy chińczyki dostępne na aliexpress.com warte są cokolwiek?
Pierwsze co rzuca się w oczy, to brak metalowych spinek/ podkładek, które sprzedawane są wraz z oryginalnymi. Tyle że cena oryginałów poraża...
Czy ktoś z Was zakładał chlapacze do nowej trójeczki?
Czy chińczyki dostępne na aliexpress.com warte są cokolwiek?
Pierwsze co rzuca się w oczy, to brak metalowych spinek/ podkładek, które sprzedawane są wraz z oryginalnymi. Tyle że cena oryginałów poraża...
woytaski napisał(a):Czy ktoś z Was zakładał chlapacze do nowej trójeczki?
Ja dostałem w gratisie przy odbiorze auta ori chlapacze na przód.
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
andrewp napisał(a):Nie żal Ci zniszczyć takiej ładnej linii tymi chlapaczami
Szkoda mi bardziej lakieru (smoła i inny syf z drogi)
grocek76 napisał(a):Ja dostałem w gratisie przy odbiorze auta ori chlapacze na przód.
No niestety ja wykorzystałem limit na inne kwestie (alarm, czujniki parkowania na przód, listwy na progi + bagażnik, dywaniki)
Mówi się, że o gustach sie nie rozmawia. Więc nie będę ciągnął tej rozmowy
Ostatnio edytowano 23 lut 2015, 23:42 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie należy cytować całego postu... zwłaszcza poprzedniego
Powód: Nie należy cytować całego postu... zwłaszcza poprzedniego
W końcu zamontowałem moje nakładki.
Jak wcześniej pisałem, miałem małe problemy bo "oryginalna taśma chińska M3" nie chciała mi trzymać nakładek. Kupiłem szerszą dwustronna taśmę do zastosowań na zewnątrz i chyba będzie OK.
Jak wcześniej pisałem, miałem małe problemy bo "oryginalna taśma chińska M3" nie chciała mi trzymać nakładek. Kupiłem szerszą dwustronna taśmę do zastosowań na zewnątrz i chyba będzie OK.
Cześć koledzy.
Co myślicie o takich nakładkach?
http://www.ebay.com/itm/4pcs-Manual-No- ... 6d&vxp=mtr
Czy ktoś z Was może kupował je?
Na pewno nie ma tu problemu z wierceniem bo są zakładane, ale zastanawiam się czy będą pasowne i dobrze się trzymały.
Co myślicie o takich nakładkach?
http://www.ebay.com/itm/4pcs-Manual-No- ... 6d&vxp=mtr
Czy ktoś z Was może kupował je?
Na pewno nie ma tu problemu z wierceniem bo są zakładane, ale zastanawiam się czy będą pasowne i dobrze się trzymały.
Cześć,
Ja w oczekiwaniu an swoją Mazdę 3 (połowa maja) też rozglądam się za jakimiś dodatkami. Te nakładki o których wspomniał kolega andrewp są też dostępne na allegro:
http://allegro.pl/nakladki-na-pedaly-mazdaspeed-mazda-2013-2015-i5069552802.html
Też przyłączam się do pytania czy ktoś może je posiada i wie jak się sprawują? To chyba jedyne nakładki bez wiercenia.
Ja w oczekiwaniu an swoją Mazdę 3 (połowa maja) też rozglądam się za jakimiś dodatkami. Te nakładki o których wspomniał kolega andrewp są też dostępne na allegro:
http://allegro.pl/nakladki-na-pedaly-mazdaspeed-mazda-2013-2015-i5069552802.html
Też przyłączam się do pytania czy ktoś może je posiada i wie jak się sprawują? To chyba jedyne nakładki bez wiercenia.
Warko_ napisał(a):trochę się namęczyłem żeby je założyć
Ja te nakładki zakładałem zimą:) Bez suszarki ogrzewającej gumę by nie dało rady:D Po 10tys km na tych nakładkach, potwierdzam ich jakość i polecam.
czarmi napisał(a):Czy ktoś za szanownych forumowiczów posiadających autko w sedanie, próbował czegoś takiego ?
http://www.aliexpress.com/item/for-Mazd ... 20010.html
Robi namiastkę M6
Wg mnie to nie będzie działać. Przecież zderzak nie ma wycięć.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości