Strona 9 z 48

PostNapisane: 14 sty 2018, 14:16
przez ziki2000
Na stacji kontroli pojazdów na co moge sie naciąc tzn z czym glownie bedzie problem z mazda 3 z usa...tzn do czego głównie sie przyczepiają :>

PostNapisane: 15 sty 2018, 17:56
przez azar
Do światła przeciwgielnego tylnego jeśli nie zostało dołożone. Ewentualnie jeśli masz ksenony to mogą sprawdzić czy masz spryskiwacze lamp w zderzaku i to wszystko. W USA jeśli auto ma ksenon to spryski tam i tak nie występują. Zależy to i tak na jaką stacje pojedziesz i od osoby kontrolujacej bo może i nawet na to mogą nie patrzeć.


ziki2000 napisał(a):Na stacji kontroli pojazdów na co moge sie naciąc tzn z czym glownie bedzie problem z mazda 3 z usa...tzn do czego głównie sie przyczepiają :>

PostNapisane: 15 sty 2018, 23:56
przez sapyc
ziki2000 napisał(a):Na stacji kontroli pojazdów na co moge sie naciąc tzn z czym glownie bedzie problem z mazda 3 z usa...tzn do czego głównie sie przyczepiają :>


U mnie przyczepil sie do ustawienia swiatel przednich, jako ze jest trudny dostep to odeslal mnie z kwitkiem, w warsztacie lewa lampe ustawili mi troche w prawo a prawa ciut do gory i tak diagnosta zaakceptowal. Przeciwmgielne mam z dodatkowego malego przycisku z lewej strony (zarowka czerwona w miejscu lewego wstecznego), diagnosta sprawdzal czy po wlaczeniu przycisk jest podswietlony w momencie zapalenia przeciwmgielnych, wiec nie wiem jakby podszedl do tego gdybym mial wlaczane z manetki a nie sygnalizowaloby mi tego na konsoli. Reszta to standardowa kontrola – hamulce, luzy, vin itp.

PostNapisane: 17 sty 2018, 14:46
przez ssik
Ja mam z manetki i bez sygnalizacji na desce i nie było problemów. Ale jak napisał azar, zależy od diagnosty.

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 19 sty 2018, 23:33
przez Perkychief
Witam, jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 3 BL 2.5l z USA czy jest moze osobny watek dla tego modelu? Mam pytanie odnośnie światła przeciwmgielnego oraz amortyzatorów A nie mogę znaleźć odpowiedniego tematu.
Z góry dziękuję za pomoc :)

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 20 sty 2018, 02:21
przez azar
Mam pytanie odnośnie tunera drx. W jaki sposób wizualnie odróżnić wersje pod Bose od zwykłej 6 głośnikowej? Czy chodzi o te wejście pod dużą białą kostką? W Bose występuje te wejście a w zwykłej bez Bose nie występuje?
U siebie mam okrągłe wejście a na zdjęciach z neta jako europejskie widzę, że jest kwadratowe. Czy jakiś adapter trzeba zastosować? Ogólnie do czego te gniazdo służy? Bo wygląda jakby to antena była? A po wyciągnięciu wtyku wszystko nadal dobrze działa. Może to wejście na wzmacniacz, ktory to w Bose tylko wystepuje. Ale moc i bez wpiętej wtyczki jest.
Szukam tunera od Bose i chciałbym jednak właściwy dostać a nie nabyć jakiegoś kota w worku. Na co zwrócić uwagę?

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 20 sty 2018, 17:05
przez darrecki
A masz DAB?
Of razu piszę, że mogę się mylić ale wg mnie tuner jest ten sam, jedyna różnica to dodany DAB (dodatkowa antena) i w wersji po lifcie (BN) inne, mniejsze wtyczki.

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 20 sty 2018, 19:06
przez azar
{{{przez fabiomaster » 29 sie 2017, 11:31
Jak by ktoś chciał to mam moduł drx wersję pod 6 głośników. Ja musiałem szukać wersji z Bose.}}}

Tak więc kolega Fabiomaster miał styczność z tymi tunerami i potrafi je prawdopodobnie rozróżnić ale od jakiegoś czasu widać, że jest niestety niedostępny.

A ja mam wersję z HD Radio, które jest prawdopodobnie odpowiednikiem europejskiego DAB.
Zdjęcie z poprzedniego oryginalnego softa USA zanim został zmieniony na EU.
Może rzeczywiście to być dodatkowa antena na DAB czy w wersji USA HD Radio. Więc jeśli występuje te gniazdo to powinien ten tuner być właśnie od Bose. Zwyklej anteny gniazdo, prawdopodobnie to te szare.
Adaptera z okrągłego na kwadratowe niestety znaleźć nigdzie nie idzie. Trzeba by było zdobyć tuner wraz z tą wtyczką i przelutować. Ale w sumie DAB i tak kuleje i słabo z dostępnością stacji więc można sobie i tak dać z tym raczej spokój ;–)
Tak, widać na zdjęciach że wtyczka z BN czy cx5 2017/18 ta duża jest inna bo mniejsza.

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 21 sty 2018, 15:16
przez zgoda150
wyciągał ktoś licznik? chcę zmienić na wersję km, tylko od której strony podważać zaczepy obudowy licznika aby sie do niego dostać?

Dopisano 21 sty 2018, 15:16:

wyciągał ktoś licznik? chcę zmienić na wersję km, tylko od której strony podważać zaczepy obudowy licznika aby sie do niego dostać?

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 22 sty 2018, 12:35
przez fabiomaster
zgoda150 napisał(a):wyciągał ktoś licznik? chcę zmienić na wersję km, tylko od której strony podważać zaczepy obudowy licznika aby sie do niego dostać?


Tu masz wątek jak to zrobić. Nic nie podważasz tylko mocniej szarpniesz osłonę licznika do siebie i wszystko wychodzi.

http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... 014-a.html

azar napisał(a):Tak więc kolega Fabiomaster miał styczność z tymi tunerami i potrafi je prawdopodobnie rozróżnić ale od jakiegoś czasu widać, że jest niestety niedostępny.


Po urodzeniu młodego mam trochę mniej czasu na przeglądanie forum.
Tunery to temat rzeka, dla każdego roku i modelu są inne oznaczenia. Najlepiej podłączyć i sprawdzić. Ja miałem 2 i każdy z innymi oznaczeniami i żaden nie miał bose.

karolkus napisał(a):Hej dokladałem przeciwgielne z manetki – jest to bardzo proste podeslij albo wklej tutaj swoja konfiguracje RBCM to ci dołoże przeciwmgilene tylne


Jest spec od programowania na forum :–) super info, jak tylko będzie ciepło biorę się do pracy, na pewno się odezwę, dziękuje za pomoc.

karolkus napisał(a):Jak juz koledzy pisali sygnalizacji na desce nie bedzie ale bedzie działało z manetki


W liczniku od wersji EU jest dioda tylko musi być wpis do tego zrobiony. Przy fordach zaprogramowanie forscanem wystarcza by się dioda zapaliła.

PostNapisane: 25 sty 2018, 16:31
przez sapyc
zgoda150 napisał(a):wyciągał ktoś licznik? chcę zmienić na wersję km, tylko od której strony podważać zaczepy obudowy licznika aby sie do niego dostać?

Dopisano 21 sty 2018, 15:16:

wyciągał ktoś licznik? chcę zmienić na wersję km, tylko od której strony podważać zaczepy obudowy licznika aby sie do niego dostać?


licznik dość prosto się wyciąga, masz to w podanym wcześniej linku
zmień samą tarczę na km bo po zaprogramowaniu forscanem (sam tego nie robiłem), niby błędy przestaną się wyświetlać ale cruise control nie pokazuje prędkości.

ja wyciągnąłem zegary i wymieniłem tylko tarczkę.

Dopisano 25 sty 2018, 15:39:

azar napisał(a):Mam pytanie odnośnie tunera drx. W jaki sposób wizualnie odróżnić wersje pod Bose od zwykłej 6 głośnikowej? Czy chodzi o te wejście pod dużą białą kostką? W Bose występuje te wejście a w zwykłej bez Bose nie występuje?
U siebie mam okrągłe wejście a na zdjęciach z neta jako europejskie widzę, że jest kwadratowe. Czy jakiś adapter trzeba zastosować? Ogólnie do czego te gniazdo służy? Bo wygląda jakby to antena była? A po wyciągnięciu wtyku wszystko nadal dobrze działa. Może to wejście na wzmacniacz, ktory to w Bose tylko wystepuje. Ale moc i bez wpiętej wtyczki jest.
Szukam tunera od Bose i chciałbym jednak właściwy dostać a nie nabyć jakiegoś kota w worku. Na co zwrócić uwagę?


nie patrz na ten mały kwadratowy wtyk, podłączyłem bez niego i radio działa bez problemów.Obrazek
Obrazek
ja kupiłem tuner BOSE za 400zł na alledrogo.

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 29 sty 2018, 15:18
przez pytlass
Witajcie,
Myślę, że to dobre miejsce na moje pytanie (jeśli jednak nie to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie go w inne miejsce).
Jestem bliski zakupu Mazdy 3 z 2015 r. sprowadzonej z Kanady. Zacząłem interesować się jak to jest z ubezpieczeniem AC takiego samochodu. Mój agent ubezpieczeniowy napisał mi, że generalnie nie ma problemów za wyjątkiem jednego: chodzi o sytuację, kiedy danej wersji wyposażenia nie ma w europie – wtedy nie ma możliwości oszacowania wartości katalogowej danego egzemplarza. Wyjście z sytuacji jest takie, że nalezy zlecić oszacowanie na własny koszt.
Mazda, która mnie interesuje jest w wersji iTouring – chyba niedostępne w Europie (zgadza się?).
Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Będę wdzięczny za informacje :)

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 29 sty 2018, 16:57
przez bbogdan
Nie ważna nazwa wersji ,ważne jest wyposażenie .Poszukaj porównywalnej wersji z naszego rynku i po problemie ,pierdoły plecie ten twój agent ,szacować wartość auta na własny koszt to można mało spotykane auta kolekcjonerskie lub bardzo drogie a nie Mazdę ,jak będziesz miał na wyposażeniu coś więcej niż wersje europejskie to po prostu uwzględnia to dodatkowo

PostNapisane: 29 sty 2018, 18:44
przez pytlass
bbogdan napisał(a):Nie ważna nazwa wersji ,ważne jest wyposażenie .Poszukaj porównywalnej wersji z naszego rynku i po problemie ,pierdoły plecie ten twój agent ,szacować wartość auta na własny koszt to można mało spotykane auta kolekcjonerskie lub bardzo drogie a nie Mazdę ,jak będziesz miał na wyposażeniu coś więcej niż wersje europejskie to po prostu uwzględnia to dodatkowo


W sumie to chyba masz racje...przecież nazwy wyposażenia mogą różnić się w zależności od danego kraju... zawsze przy ubezpieczaniu auta wybierało się najbardziej zbliżoną opcję i tyle...
Chyba za bardzo się przejąłem tematem...

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 29 sty 2018, 18:49
przez garcia
Ja mam z Kanady wersję GS, a w umowie ubezpieczenia jest skyenergy.

Wystukane na Tapatalk

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 29 sty 2018, 19:35
przez darrecki
Ja bym najpierw dokładnie sprawdził co ta biedna Mazda przeszła, a potem martwił się ubezpieczeniem

PostNapisane: 29 sty 2018, 19:44
przez child
Wersje amerykańskie są w zakresie wyposażenia "dziwne" w stosunku do europejskich, ale też bym skłaniał się ku temu, że w takiej sytuacji wybiera się wersję zbliżoną.

No i rzeczywiście to, o czym pisze darrecki, jest dużo ważniejsze ;)

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 30 sty 2018, 09:27
przez pytlass
Sprawdzenie auta, bez względu na to skąd pochodzi to podstawa. Dostałem zdjęcia auta z aukcji (auto uszkodzone), ale to nie zwalnia z bycia czujnym i wnikliwym – zdjęcia przecież można "przypisać" do danego auta bez problemu. Pytałem o ubezpieczenie, bo nie chciałbym sytuacji, kiedy po zakupie samochodu okaże się, że żaden ubezpieczyciel nie chce go ubezpieczyć albo że koszt polisy jest z kosmosu. Taka informacja na pewno wpłynęła by na decyzję o zakupie bądź nie.
Zdaję sobie sprawę, że wszystkie auta ściągane z zza wielkiej wody są uszkodzone, ale przecież połowa aut z Europy też ma jakąś przeszłość wypadkową albo jest po "korekcie" licznika.
Oczywiście najlepiej jest pójść do salonu i kupić nowe auto, ale niestety nie dla każdego jest to rozwiązanie dostępne.
Trzeba rozważyć plusy i minusy aut z USA czy Kanady (nie tylko kwestia dostosowania do wymagań europejskich, ale też "dziwnego" czasami wyposażenia, ewentualnych trudności z wyszukaniem części zamiennych itp.). Plusem jest to, że są tańsze od aut europejskich. Coś za coś.

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 30 sty 2018, 09:40
przez darrecki
Jak stan auta ujdzie, to tylko upewnij się że ma klimę. Już mieliśmy taki przypadek z Kanady.
Nie mam nic przeciwko kupieniu auta uszkodzonego, ale osobiście (nie wiem jak Ty) szukał bym tylko "wypasu". Golas czy wysoki model, a naprawa będzie kosztować tyle samo...

Re: Mazda 3 z USA – problemy i porady

PostNapisane: 30 sty 2018, 09:53
przez pytlass
Wiesz, auto jest naprawione, zarejestrowane, od roku w Polsce. Nie jest to żaden "wypas" – chyba raczej standard jak na USA/Kanadę – czyli bez klimatronica, ze zwykłą klimą, bez iStop, iLoop czy jak to się nazywa itp. systemów. Akurat ich brak jakoś mi nie przeszkadza – może ta klima mogłaby być automatyczna a nie ręczna, ale też idzie przywyknąć przecież.
Trudno spotkać "wypasioną" wersję 2.0 – lepsze wyposażenie chyba przy silniku 2.5 można trafić, ale wtedy cło i inne koszty większe :(