Mazda3 BM/BN – Ile palą wasze trójki?
Witam.
Właśnie zmieniam swoją trójkę z 2014 na model 2018 . Jednym z powodów pozostania przy trójce jest małe zużycie paliwa. Ostatnio średnio ok. 5,7 l/100km (40% autostrada,40% drogi pozostałe, 20% miasto) . Rzadko dochodziło do 6,1l/100km (przy większym udziale jazdy na autostradzie z większymi prędkościami). Piszę o średniej z mierzonej na dystansie 10000-15000 km. Tak często mniej więcej zeruję pomiar.
Obecnie mam przebieg 112000km i jak na razie żadnych problemów z dotychczasową trójką nie było.
Właśnie zmieniam swoją trójkę z 2014 na model 2018 . Jednym z powodów pozostania przy trójce jest małe zużycie paliwa. Ostatnio średnio ok. 5,7 l/100km (40% autostrada,40% drogi pozostałe, 20% miasto) . Rzadko dochodziło do 6,1l/100km (przy większym udziale jazdy na autostradzie z większymi prędkościami). Piszę o średniej z mierzonej na dystansie 10000-15000 km. Tak często mniej więcej zeruję pomiar.
Obecnie mam przebieg 112000km i jak na razie żadnych problemów z dotychczasową trójką nie było.
- Od: 28 sty 2015, 12:54
- Posty: 12
- Skąd: Bolesławiec
- Auto: Mazda 3 SkyEnergy 2.0 Sedan JetBlack 2014
@darrecki
PS: Te Enkei mają 8" szerokości, bo pewnie o to Ci chodziło z tym że 225 są za szerokie (seria ma 7")
Ja jak obułem oryginalne 215 na te Enkei to wyszedł mało smaczny german style a grafitowa fela dostawała przy równoległym parkowaniu i to był jeden z powodów zmiany na szersze kapcie.
Teraz przez mniejsze ET i szerszą felę opona poszła teoretycznie ok 17mm na zewnątrz i mimo obniżonej zawiechy nic nie trze nawet przy pełnym obciążeniu – to tak gdyby ktoś się zastanawiał.
Ok to jakie macie spalanie? bo troszkę odbiegłem od tematu
PS: Te Enkei mają 8" szerokości, bo pewnie o to Ci chodziło z tym że 225 są za szerokie (seria ma 7")
Ja jak obułem oryginalne 215 na te Enkei to wyszedł mało smaczny german style a grafitowa fela dostawała przy równoległym parkowaniu i to był jeden z powodów zmiany na szersze kapcie.
Teraz przez mniejsze ET i szerszą felę opona poszła teoretycznie ok 17mm na zewnątrz i mimo obniżonej zawiechy nic nie trze nawet przy pełnym obciążeniu – to tak gdyby ktoś się zastanawiał.
Ok to jakie macie spalanie? bo troszkę odbiegłem od tematu
Spalanie jest funkcją całego szeregu czynników:
* stylu jazdy
* ruchu ulicznego
* długości trasy
* warunków atmosferycznych / pory roku
* itd itp.
Więc wartości podawane przez innych kierowców obrazują tylko pewien zakres. Ja tam spalanie oceniam porównawczo do innych samochodów, którymi jeżdżę lub jeździłem. Jeśli jesteś zadowolony z 7 litrów, to na tym poprzestań
* stylu jazdy
* ruchu ulicznego
* długości trasy
* warunków atmosferycznych / pory roku
* itd itp.
Więc wartości podawane przez innych kierowców obrazują tylko pewien zakres. Ja tam spalanie oceniam porównawczo do innych samochodów, którymi jeżdżę lub jeździłem. Jeśli jesteś zadowolony z 7 litrów, to na tym poprzestań
Dzięki za słowa otuchy, ale mój post chyba był bardziej cyniczny, po prostu nie wierzę w te wyniki w stylu jazdy jaki opisują przedmówcy, wyniki pewnie są możliwe, ale pod bardzo rygorystyczny styl jazdy, jednak oni piszą wręcz o agresywnym stylu jazdy, ale oczywiście to nie temat do dyskusji tylko luźna nieosobista dygresja, pozdrawiam:)
- Od: 17 mar 2018, 17:41
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 2.0 120KM BM 2014r.
krabdul napisał(a):@darrecki
PS: Te Enkei mają 8" szerokości, bo pewnie o to Ci chodziło z tym że 225 są za szerokie (seria ma 7
Tak, chodziło mi wyłącznie o kwestie wizualne. Bo na oryginalnej feldze 235 wyglądało by kiepsko
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
PMC napisał(a):To ile spalę 165km średnio z lekką nogą trasa 50 miasto 50 procent
Nikt Ci nie odpowie na to pytanie, bo to zależy od 50 różnych czynników. Podpowiem, że wersją 165 KM udało mi się spalić zarówno 5,2 l/100 km (emerycko-krajoznawcza jazda bocznymi drogami) jak i 10,5 l/100 km (szybka/bardzo szybka jazda autostradą; turlanie się zimą po mega zakorkowanym mieście).
Spalisz ok 7 litrów. Moje spalanie w trasie jednojezdniowymi krajówkami z północy na południe to 5,7. Średnia prędkość 85 km/h.
W Trójmieście przy średniej 35 km/h spalanie ok 7,5.
W trybie mieszanym ok 6,9.
W Trójmieście przy średniej 35 km/h spalanie ok 7,5.
W trybie mieszanym ok 6,9.
Moja M3 2,5 litra w korkach Warszawy pali średnio 8,5-9 / 100 kM. Jak jest w miarę pusto lub na drogach krajowych średnio 7,5 litra. Zaznaczę ze głównie jeździ żona. Mi raz jadąc bardzo płynnie (nie emerycko) na autostradzie nie przekraczając 140 km/h spaliła 6 litrów na odcinku 50 kM. Zazwyczaj jak nią kieruje to taki wynik jest nie realny bo jak tu nie używać takiego silnika
Moja Mazda 3 2.0 17rok pali ok.6.5-7 litrów ale proporcje sa takie:
Miasto:20% plus korki
Obwodnica plus drogi krajowe 80% styl jazdy raczej spokojny obwodnica 100-120 krajowki 80-100.
Miasto:20% plus korki
Obwodnica plus drogi krajowe 80% styl jazdy raczej spokojny obwodnica 100-120 krajowki 80-100.
- Od: 6 lip 2018, 20:37
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 BN 2017 626 (61WX)
Jestem po przeprowadzce w okolice śródmiejskie, dojazd do roboty skrócił się do 3-4 km (zarówno mój jak i żony). W tygodniach, w których mazdolotem zarządzam ja spalanie wynosi 9.0 – 9.5 l/100 km. Kiedy autem jeździ małżonka spalanie nie spada poniżej 10.5 l. Wcześniej, mieszkając na obrzeżach miasta i korzystając z obwodnic spalanie oscylowało w okolicach 8.5 l/100. W trasie, tłukąc się z prędkościami do 100km/h spalanie osiąga jakieś śmieszne wartości, poniżej 6l. Prując powyżej 120km/h ( wychodzi ok 7.2/100. Jak wcześniej już tu płakałem – spalanie w mieście pupy nie urywa Srajactiv psia kość.
Pankracy napisał(a):dojazd do roboty skrócił się do 3-4 km (zarówno mój jak i żony). W tygodniach, w których mazdolotem zarządzam ja spalanie wynosi 9.0 – 9.5 l/100 km
Długość trasy mówi sama za siebie, a spalanie w takim dystansie i tak nie duże
mishaaq napisał(a):Pankracy napisał(a):spalanie w mieście pupy nie urywa Srajactiv psia kość.
Na 3 kilometrach to niskie spalanie mają tylko elektryki .
No tu się zgodzę
Jednak powtórzę się z poprzednich stron tego wątku – Honda FRV, którą użytkowałem miała identyczne spalanie w mieście, w trasie ciut większe, miała bryłę cegły i była cięższa o 200 kg. Nie orientuję się w rzeczywistym spalaniu innych współczesnych aut z segmentu Mazdy 3, więc nie chcę tu pleść o tym, że TSI o podobnej mocy palą mniej. Jednak na własnej kieszeni doświadczyłem braku jakichkolwiek postępów w redukcji spalania w ciągu ostatniej dekady i efektu marketingowego bełkotu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości