[6 GG MPS] Indeks prędkości i nośność opon

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez silme » 23 kwi 2009, 09:35

Chciałem wrócić do Bridgetstone ale nie można ich fizycznie dostać na naszym kontynencie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2007, 00:58
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz / Toruń
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez Maciej Loret » 23 kwi 2009, 09:50

silme napisał(a):Chciałem wrócić do Bridgetstone ale nie można ich fizycznie dostać na naszym kontynencie...


Nie pamiętam już jakie miałeś, ale czy to nie te:
http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/5126 ... y_xl.htmlx ?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez belu » 23 kwi 2009, 10:02

Dokładnie te są fabrycznie montowane, ale nie ma ich (mimo że są w ogłoszeniach), w opony.com powiedzieli że nie ma ich w magazynach dystrybutora i nie wiadomo kiedy będą.
pozdrowienia !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2009, 13:58
Posty: 55
Skąd: Warszawa/Puławy
Auto: volvo ;)

Postprzez silme » 23 kwi 2009, 10:04

Bridgestone RE050A 215/45R18 93 Y XL

czyli

http://www.opony.com/opony/53332_bridge ... e050a.html

Auto jeździ fabrycznie na oponach, których nie można kupić.

Paranoja... Te wszystkie internetowe sklepy oponiarskie biorą opony z jednego punktu i nie można ich w tej chwili kupić, nie wiadomo też kiedy będą. Bridgetstone Polska też nie wie. Ogólnie sytuacja beznadziejna pod tym względem. Czekam do połowy maja, potem kupie coś innego.

ps: Mazda Polska ma mieć te opony w połowie maja w ASO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2007, 00:58
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz / Toruń
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez kryystian » 23 kwi 2009, 11:36

te opony to ciężko dostac nawet w uk, trzeba zamawiac :)
no ale dla chcacego ... :)
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez grze.gorz » 30 kwi 2009, 14:04

Własnie odebrałem Bridgestone RE050A 215/45R18 93 Y XL ze sklepu www.sklepopon.pl ,były dostępne, ale fakt trzeba poszukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez baccara14 » 4 maja 2009, 16:12

Różnica jest zauważalna, porównywaliśmy z kolegą z Torunia, 2 MPS'y, opony 215 i 225, na pierwszych auto mniej się "kołysało" w zakrętach. Prosiłbym o Twoją opinię jak się te opony sprawują, bo wciąż nie mogę dostać 215...


Bo ja zrobiłem bład i kupiłem 225/45 <glupek2> a nie 225/40. Do dzisiaj nie moge przebolec tej głupiej decyzji. 225/40 byłoby ok.
Pamietajcie nigdy nie montujcie do 6MPS 225/45. Problem o tyle mam powazny, ze fabryczne zjechay sie po 12 tys. km, a te na źle dobranym profilu maja juz 15 tys. i nie widac sladu zuzycia. Zal troche zdjać opon, które nie są zuzyte, nie ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez mckoper » 4 maja 2009, 16:41

baccara14 napisał(a):Zal troche zdjać opon, które nie są zuzyte, nie ? oczko


wystaw je na Allegro, może ktoś się skusi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez fazer72 » 4 maja 2009, 18:16

Pamietajcie nigdy nie montujcie do 6MPS 225/45.


Bo ?
Jeżdżę na 225/45/18 i nie narzekam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Ralpheek » 21 lip 2009, 09:17

To była wypowiedz raczej ironiczna Fazer jak mniemam :) W trójce mam nowe Bridgestone'y Potenza RE050A 225/45/18 95V XL i spisuja sie znakomicie – przy okazji urealniaja troche osiagi z predkosciomierzem, ktory zawsze zawyżał (np pokazywał ponad 270km/h, a wg gps koło 255km/h). Opony mieszczą sie w fabrycznych normach, czyli do 2% – wazne ze wzgledu na DSC. Roznica w trakcji zdecydowanie odczuwalna, szczególnie, że to ośka. Nie wydaje mi sie, zeby do MPSa mozna bylo zalozyc lepsze opony niz wlasnie ten model Bridgestone'a – to wygląda na przemyslana decyzję Mazdy, bo tanie to te oponki nie są, a skoro fabrycznie zakłada je tez Ferarri.. Jestem bardzo zadowolony z wyboru. Opony, sadzac po fabrycznych i przy tych osiagach autka, sa naprawde trwałe. Zimówki miałem praktycznie jedne na jeden sezon (goodyear ultragrip 7, fulda kristall), zjada je w oczach..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 15:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez BUrdoror » 6 mar 2010, 20:52

Powoli zbliza sie wiosna 2010. czas zaczac szukac opon do naszych MPSow. Odkopie temat, bo chcialbym sie dowiedziec, jakich letnich opon uzywacie, jakie profile. I skad ta dyskusyjna burza na temat 225?. Brac ten rozmiar pod uwage, czy nie? Jak zachowuje sie samochod na tych opnach – lepiej, gorzej, piszecie o trakcji – ale nikt nie napisal w jakim stopniu jest ona mniejsza?
Niestety w tym temacie jestem kompletnie zielony, a chcialbym dokonac jak najlepszego wyboru.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez kryystian » 6 mar 2010, 21:36

ja mam 225/45 falken fk 452, na sniegu porażka <rotfl>
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez BUrdoror » 6 mar 2010, 21:41

Chodzilo mi bardziej o letnie warunki. Sniegowe mam zalozone :) Jaka jest roznica w uzytkowaniu pomiedzy 215 a 225? Warto kupowac szersze opony do jazdy po miescie i autostradach?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez kryystian » 6 mar 2010, 21:47

to są letnie opony, dużej różnicy nie ma, auto nie traci ze zwinności, choć jak taka kolumbryna ma być zwinna <rotfl>
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez DISItune » 7 mar 2010, 12:44

BUrdoror napisał(a):Chodzilo mi bardziej o letnie warunki. Sniegowe mam zalozone :) Jaka jest roznica w uzytkowaniu pomiedzy 215 a 225? Warto kupowac szersze opony do jazdy po miescie i autostradach?


jeżeli uważasz że nie masz problemów z trakcją to kupuj 215 <lol> ja uważam że ideałem do 3ki MPS są 235 bo 225 to ciut mało a 245 ciut dużo <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 7 mar 2010, 14:52

Wyczuwam nutke ironii :) Problemow z trakcja nie mam, bo nie mam skali porownawczej. W jednym z watkow byla informacja, ze 235 sa za szerokie (ale do mps6). A na jakich Ty jezdzisz? 235? Na stockowych felgach? I jaki to typ/model/firma :)
No i ostatnie pytanie, jaka jest odczuwalna roznica pomieszy tymi szerokosciami? (215,225,235)...
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 7 mar 2010, 15:07

BUrdoror napisał(a):Wyczuwam nutke ironii :)


gdzie tam <zeby>

BUrdoror napisał(a):Problemow z trakcja nie mam, bo nie mam skali porownawczej.


sorry, ale problemy z trakcją czyli przeniesieniem mocy na asfalt to sie albo ma, albo nie i imho skala porównawcza nic do tego nie ma :|
Jeżeli uważasz, że na oponach 215 jesteś w stanie w pełni wykorzystać oferowaną przez auto moc i efektywnie przenieść ja na asfalt to ja Ci mogę tylko pozazdrościć bo ja nie umiem <zawstydzony> :( a Ty możesz sobie kupić opony w rozmiarze 215 i się o nic nie martwić ;)

BUrdoror napisał(a):W jednym z watkow byla informacja, ze 235 sa za szerokie (ale do mps6). A na jakich Ty jezdzisz? 235? Na stockowych felgach? I jaki to typ/model/firma :)


Zimówki mam 225/40 i pewnie następne będą 225/45 lub 235/40 na stockowych felgach, 235 to o ile dobrze pamiętam maks który mozna założyć na stockowe felgi. Lato mam 245/40 na Enkei które mają 7,5 cala szerokości. Letnie opony mam takie jak stock czyli RE050A.

BUrdoror napisał(a):No i ostatnie pytanie, jaka jest odczuwalna roznica pomieszy tymi szerokosciami? (215,225,235)...


Odczuwalna jest taka, że na 245 jest trakcja <spoko> na 2ce hahaha <glupek2> a serio to będę kombinował zmianę na 235 bo moim zdaniem i do moich wymagań jest to optymalna szerokość do 3MPS.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 7 mar 2010, 21:09

Bardzo dziekuje za szczegolowa odpowiedz. Nadal mam metlik, czy 235 nie beda za duze, czy nie wymagaja dystansow, czy 4 sosby + bagaz (wiem – ekstremum, ale zawsze jest taka mozliwosc) nie spowoduja opcierania i tak dalej...
Czy 235 wejda na oryginalne felgi? Nie beda za mocno wystawac? Jesli chodzi o felgi.. to gdzie – Misiekwaw – je kupowales? Znalazlem jeden sklep, ale jedyne informacje to srednica i szerokosc. Mowa oczywiscie o Enkei :)
Biore te felgi pod uwage ze wzgledu na to: http://www.performancealloys.com/details.asp?procedure=wheel&id_wheels=%27Klamp%27&id_wheels_manufacturers=%27Enkei%27&id_wheels_sizes=%2718x7.5%27&price=%27339%27&permission=462120699 Idealnie pasuje kolorystycznie do mojego mpsa :D :D
Wybaczcie moj jezyk laika. Pierwszy raz w zyciu planuje zmiane felg i informacje o dystansach, rozstawie srub, indeksach brzmia jeszcze nieco abstrakcyjnie.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 11 mar 2010, 02:17

Troche poczytalem o oponach do naszych mps-ow. I Napotkalem na jeden dosc czesto powtarzajacy sie problem. Ubezpieczalnia. W ogromnej ilosci przypadkow ubezpieczyciele robia problem w kwestii szerokosci opon (nawet nie chodzi o indeksy) twierdac, ze inna szerokosc niz 215 nie byla testowana...
Czy zmieniajac opony nawet na 245 braliscie pod uwage problemy z ubezpieczeniem w razie jakichklwiek (odpukac) zdarzen?
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 11 mar 2010, 08:33

Prawdę mówiąc zwracam uwagę na indeks nośności oraz prędkości żeby nie były niższe niż fabryczne, szerokość imho nie powinna mieć znaczenia. Oczywiście w przypadkach ekstremalnych i to może okazać się przyczyną próby wydymania z ubezpieczenia, ale mam nadzieję, że w przypadku zachowania podstawowych paramterów uda się to oddalić. Nadzieję zawsze mi wolno mieć ;) co mi pozostaje <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed