[6 GG MPS] Indeks prędkości i nośność opon
Wiem, ze niewielu jest uzytkownikow MPSa (MazdySpeed) na forum, niemniej jednak zadam to pytanie
Jak to jest z indeksem predkosci i nosnoscia opon dla MPSa. W Stanach jest to 215/45 R18 93Y. Przesledzilem tez strony europejskie i australijska. Wszystkie europejskie strony wygladaja podobnie i jedyne co moge na nich znalezc to rozmiar, bez indeksu predkosci i nosnosci. W Australii na MPSa zakladaja 215/45 R18 89Y. O ile indeks predkosci mozna przebolec i zalozyc nizszy (chociazby W) o tyle nosnosc lepiej utrzymac taka sama.
Jak to jest z MPS w specyfikacji europejskiej? Jakie sa nosnosc i indeks predkosci w oponach zalozonych fabrycznie w Waszych MPSach?
Pytam dlatego, bo istnieje jeden, gora dwa modele opon do tego auta
Pozdrawiam
Jak to jest z indeksem predkosci i nosnoscia opon dla MPSa. W Stanach jest to 215/45 R18 93Y. Przesledzilem tez strony europejskie i australijska. Wszystkie europejskie strony wygladaja podobnie i jedyne co moge na nich znalezc to rozmiar, bez indeksu predkosci i nosnosci. W Australii na MPSa zakladaja 215/45 R18 89Y. O ile indeks predkosci mozna przebolec i zalozyc nizszy (chociazby W) o tyle nosnosc lepiej utrzymac taka sama.
Jak to jest z MPS w specyfikacji europejskiej? Jakie sa nosnosc i indeks predkosci w oponach zalozonych fabrycznie w Waszych MPSach?
Pytam dlatego, bo istnieje jeden, gora dwa modele opon do tego auta
Pozdrawiam
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
kowalesik napisał(a):Wszystkie europejskie strony wygladaja podobnie i jedyne co moge na nich znalezc to rozmiar, bez indeksu predkosci i nosnosci
Znajdź interesujący cię rozmiar opony i wejdź na stronę jej producenta – wątpię żebyś tym sposobem nie znalazł interesujących cię informacji.
Na większości stron z oponami masz oznaczenia i tłumaczenia do nich.
General (L.H.D. R.H.D.) specs:
215/45R17 91W
(reinforced)
European (L.H.D. U.K.) specs:
Mazda6 MPS: 215/45R18 93Y
Except Mazda6 MPS: 215/45R 18 89W
215/45R17 91W
(reinforced)
European (L.H.D. U.K.) specs:
Mazda6 MPS: 215/45R18 93Y
Except Mazda6 MPS: 215/45R 18 89W
Grzyby,
Ja wiem, co oznacza 93Y. Chodzilo mi o to, ze w zaleznosci od kraju przeznaczenia w MPS montowane sa rozne rodzaje opon. 215/45 R18 moze byc 89Y, 89W, 93W, 93Y. Jak juz napisalem, indeks predkosci moze byc nizszy, dla mnie nie ma znaczenia czy to W – 270km/h czy Y – 300km/h. Zastanowilo mnie, dlaczego na Australie idzie 89Y, a na Stany 93Y w tym samym aucie (oczywiscie mozna przyjac teze, ze Amerykanie sa grubsi). Nie znalem specyfikacji europejskiej.
Newbie,
Z Twojej odpowiedzi wynika, ze mozna zastosowac opony: 89W, 89Y, 93W, 93Y. Roznica w nosnosci pomiedzy 89 a 93 to 70kg czyli calkiem sporo. Slowko "except" sugeruje, ze 89W jest zamiennikiem, a podstawowe indeksy to 93Y. Czy moglbys mi powiedziec, na jakim ogumieniu przychodzi auto do dealera?
Przegladajac strony internetowe jest zdecydowanie wiecej opon 215/45 R18 89Y(W) niz 215/45 R18 93Y(W).
Pozdrowka
Ja wiem, co oznacza 93Y. Chodzilo mi o to, ze w zaleznosci od kraju przeznaczenia w MPS montowane sa rozne rodzaje opon. 215/45 R18 moze byc 89Y, 89W, 93W, 93Y. Jak juz napisalem, indeks predkosci moze byc nizszy, dla mnie nie ma znaczenia czy to W – 270km/h czy Y – 300km/h. Zastanowilo mnie, dlaczego na Australie idzie 89Y, a na Stany 93Y w tym samym aucie (oczywiscie mozna przyjac teze, ze Amerykanie sa grubsi). Nie znalem specyfikacji europejskiej.
Newbie,
Z Twojej odpowiedzi wynika, ze mozna zastosowac opony: 89W, 89Y, 93W, 93Y. Roznica w nosnosci pomiedzy 89 a 93 to 70kg czyli calkiem sporo. Slowko "except" sugeruje, ze 89W jest zamiennikiem, a podstawowe indeksy to 93Y. Czy moglbys mi powiedziec, na jakim ogumieniu przychodzi auto do dealera?
Przegladajac strony internetowe jest zdecydowanie wiecej opon 215/45 R18 89Y(W) niz 215/45 R18 93Y(W).
Pozdrowka
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
stray nie rozdrabniaj sie w indeksach...walisz na krzywo nic sie nie stanie jak zalozysz np (w) i tak nie osiagasz takich predkosci????????????? no coz zostaje zapoznac sie ksiazka serwisowa auta i dostosowac do niego oponki..
- Od: 10 gru 2006, 23:29
- Posty: 229
- Skąd: Wroclaw
- Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996
XEDOS6,
Nie obraz sie, ale czy nie rozumiesz, co pisze, czy moze ja niewyraznie pisze. Dwa razy w tym topicu zaznaczylem, ze nie przywiazuje sie do indeksu predkosci (wisi mi, czy to bedzie W czy Y), ale interesuje mnie indeks nosnosci czyli liczby 89 lub 93 w moich postach. Co jest w mojej instrukcji/ksiazce serwisowej to ja doskonale wiem – to bylo pierwsze miejsce, w ktorym sprawdzilem. Na forum zapytalem, z jakimi oponami przychodza samochody do Polsk/Europyi, bo jak widac na swiecie to samo auto moze miec opony o nosnosci 89 i indeksie predkosci Y, jak i nosnosci 93 i indeksie predkosci Y, a na europejskich stronach mazdy nie znalazlem tej informacji.
Czy teraz juz jasne?
Nie obraz sie, ale czy nie rozumiesz, co pisze, czy moze ja niewyraznie pisze. Dwa razy w tym topicu zaznaczylem, ze nie przywiazuje sie do indeksu predkosci (wisi mi, czy to bedzie W czy Y), ale interesuje mnie indeks nosnosci czyli liczby 89 lub 93 w moich postach. Co jest w mojej instrukcji/ksiazce serwisowej to ja doskonale wiem – to bylo pierwsze miejsce, w ktorym sprawdzilem. Na forum zapytalem, z jakimi oponami przychodza samochody do Polsk/Europyi, bo jak widac na swiecie to samo auto moze miec opony o nosnosci 89 i indeksie predkosci Y, jak i nosnosci 93 i indeksie predkosci Y, a na europejskich stronach mazdy nie znalazlem tej informacji.
Czy teraz juz jasne?
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Rozruszam temat bo idze lato,
Oryginalnie Mazda montuje opony BRIDGESTONE POTENZA RE050A 215/45R18 93 Y XL, które są OKej ale szybko padają (mi po ~35000km)
Mazda Polska oraz sieć dealerska zaleca w/w opony, Konfigurator Bridgetstone, instrukcja auta również więc nie ma co kombinować z rozmiarem.
Rozmawiałem z różnymi fachowcami, wszyscy twierdzą, że jest różnica między oponami chodzi głównie o to, że Bridgetstone 215/45R18 93 Y XL jest oponą wzmocnioną, dlatego nie zaleca się indeksów W i niczego poniżej 93. Chyba, że zastanowimy się np. nad innymi firmami: PIRELLI PZERO ROSSO 215/45R18 93W XL TL albo na Michelin Pilot również 93W. Trzeba pamiętać, że MPS jest ciężki. Ja również uważam, że Y to przesada, rozpędziłem się do licznikowych 255km/h i nie sądzę, że MPS poleci 300 Ale chodzi o to, że Bridgetston Y jest robiony 93, a Bridgetstone W 89 i tyle.
A teraz najlepsze, od miesiąca próbuje zakupić opony Bridgetstone 215/45R18 93 Y XL i powiem szczerze, że jest cholerny problem, żeby te gumy dostać. Wszystkie sklepy oponiarskie twierdzą, że opony są niedostępne i nie wiadomo kiedy będą, a niektórzy twierdzą, że producent zrezygnował z produkcji tego rozmiaru. Dopiero od Mazda Polska dostałem info, że w połowie mają będą dostępne w ASO w cenie 935,00 zł + VAT / szt. Cena oczywiście chora, dlatego mam nadzieje, że opony będą dostępne również w innych sklepach.
Oryginalnie Mazda montuje opony BRIDGESTONE POTENZA RE050A 215/45R18 93 Y XL, które są OKej ale szybko padają (mi po ~35000km)
Mazda Polska oraz sieć dealerska zaleca w/w opony, Konfigurator Bridgetstone, instrukcja auta również więc nie ma co kombinować z rozmiarem.
Rozmawiałem z różnymi fachowcami, wszyscy twierdzą, że jest różnica między oponami chodzi głównie o to, że Bridgetstone 215/45R18 93 Y XL jest oponą wzmocnioną, dlatego nie zaleca się indeksów W i niczego poniżej 93. Chyba, że zastanowimy się np. nad innymi firmami: PIRELLI PZERO ROSSO 215/45R18 93W XL TL albo na Michelin Pilot również 93W. Trzeba pamiętać, że MPS jest ciężki. Ja również uważam, że Y to przesada, rozpędziłem się do licznikowych 255km/h i nie sądzę, że MPS poleci 300 Ale chodzi o to, że Bridgetston Y jest robiony 93, a Bridgetstone W 89 i tyle.
A teraz najlepsze, od miesiąca próbuje zakupić opony Bridgetstone 215/45R18 93 Y XL i powiem szczerze, że jest cholerny problem, żeby te gumy dostać. Wszystkie sklepy oponiarskie twierdzą, że opony są niedostępne i nie wiadomo kiedy będą, a niektórzy twierdzą, że producent zrezygnował z produkcji tego rozmiaru. Dopiero od Mazda Polska dostałem info, że w połowie mają będą dostępne w ASO w cenie 935,00 zł + VAT / szt. Cena oczywiście chora, dlatego mam nadzieje, że opony będą dostępne również w innych sklepach.
- Od: 13 lis 2007, 00:58
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz / Toruń
- Auto: Mazda 6 MPS
silme napisał(a):Oryginalnie Mazda montuje opony BRIDGESTONE POTENZA RE050A 215/45R18 93 Y XL, które są OKej ale szybko padają (mi po ~35000km)
Czy ja wiem czy szybko. Kup inne z najwyższej półki i przy tym samym stylu jazdy zobaczysz ile wytrzymują... Nie spodziewałbym się większych różnic, może poza Michelin (ale to tylko przypuszczenie, po tym jak w testach ADAC opony 225/45/17W Michelin Pilot Sport 2 pobiły wszystkie opony, jeśli chodzi o trwałość )...
silme napisał(a):Chyba, że zastanowimy się np. nad innymi firmami: PIRELLI PZERO ROSSO 215/45R18 93W XL TL albo na Michelin Pilot również 93W.
Jest jeszcze Toyo PROXES T1-R 215/45 ZR18 93Y RF za 658PLN/szt., ale IMHO to razem PIlot Exalto półka niżej niż pozostałe powyższe.
Sklepów z oponami jest mnóstwo, poszukaj jeszcze...
A jeśli jeszcze bywasz w Niemczech, to tam na pewno nie będzie problemu – większy rynek i nie są to specjalnie nietypowe opony.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Ja na swojej mam założone letnie Michelin PILOT SPORT 2 225/45R18 95 Y XL i uważam, że to BARDZO DOBRE opony – idealne na mokrą i suchą nawierzchnię – jak by komuś przyszło do głowy jeżdżenie w zimie na tych oponach to krzyż na drogę – bo jeździ się na nich jak na lodowisku (ja tydzień po tym jak spadł śnieg, miałem okazję się przekonać) – miesiąc szukałem pasujących felg 16" okazało się że 17" to minimum – no a później poszukiwanie opon.
Zimówki założyłem na oryginalne mazdowskie felgi 17" (mniejsze felgi nie wchodzą), a oponki założyłem Nokian WR G2 215/45R17 XL 91 V – opony dobre na śniegu i tylko i wyłącznie na śniegu – przy takiej zimie jaka bywa najczęściej w Warszawie to kiepska opcja – dość głośne, przyczepność na mokrym niby dobra, ale są lepsze opony zimowe, z lepszą trakcją na mokrym.
Co do sklepów to ja kupuje opony na http://www.opony.com – szybka realizacja zamówienia i chyba najtaniej jak mi się udało znaleźć opony (może dlatego, że trafiam na promocje ) – generalnie polecam.
Zimówki założyłem na oryginalne mazdowskie felgi 17" (mniejsze felgi nie wchodzą), a oponki założyłem Nokian WR G2 215/45R17 XL 91 V – opony dobre na śniegu i tylko i wyłącznie na śniegu – przy takiej zimie jaka bywa najczęściej w Warszawie to kiepska opcja – dość głośne, przyczepność na mokrym niby dobra, ale są lepsze opony zimowe, z lepszą trakcją na mokrym.
Co do sklepów to ja kupuje opony na http://www.opony.com – szybka realizacja zamówienia i chyba najtaniej jak mi się udało znaleźć opony (może dlatego, że trafiam na promocje ) – generalnie polecam.
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Piotrek (Gryzoon)
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
- Od: 30 paź 2006, 12:35
- Posty: 160
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo
Macieju nigdy nie kupie opon Toyo Proxes, miałem je w Vectrze i powiem szczerze, że poza dobrymi właściwościami na suchej nawierzchni oraz tym, że długo wytrzymały to w moich oczach dyskwalifikuje je ich niemiłosierna ilość decybeli, były mega głośne, jeden wielki huk. Pomijam zachowanie na mokrej nawierzchni., które można porównać z dupolotem kupionym w biedronce.
Opon 225 nie założę, wiem jak auto się na nich zachowuje, a nie chce tracić na trakcji. Poczekam do połowy maja, jak nie będzie mojego rozmiaru kupię Piloty.
Podaje jeszcze link dla zainteresowanych odnośnie opon zimowych do M6 MPS, bo ja w przeciwieństwie do gryzoon'ia zakupiłem opony, zamiast szukać nowych felg i chyba lepiej na tym wyszedlem.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 10#1132410
www.opony.com – też jestem zdania, że sklep jest OKej w końcu mam do chłopaków jakieś 5km, bo to Bydgoszcz Ale są w necie tańsze sklepy, zalecam używanie porównywarek typu ceneo, radar itp.
Na eBay'u sprawdzalem, ale wolę kupić opony w Polsce, zwłaszcza, że mają być w maju.
Opon 225 nie założę, wiem jak auto się na nich zachowuje, a nie chce tracić na trakcji. Poczekam do połowy maja, jak nie będzie mojego rozmiaru kupię Piloty.
Podaje jeszcze link dla zainteresowanych odnośnie opon zimowych do M6 MPS, bo ja w przeciwieństwie do gryzoon'ia zakupiłem opony, zamiast szukać nowych felg i chyba lepiej na tym wyszedlem.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 10#1132410
www.opony.com – też jestem zdania, że sklep jest OKej w końcu mam do chłopaków jakieś 5km, bo to Bydgoszcz Ale są w necie tańsze sklepy, zalecam używanie porównywarek typu ceneo, radar itp.
Na eBay'u sprawdzalem, ale wolę kupić opony w Polsce, zwłaszcza, że mają być w maju.
- Od: 13 lis 2007, 00:58
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz / Toruń
- Auto: Mazda 6 MPS
Ja zdecydowałem się jednak na szersze, zakupiłem Dunlop SP SPORT MAXX 225/40R18 92 YXL, indeks nośności trochę mniejszy ale zwykle jeżdżą max dwie osoby. Wybrałem ten rozmiar głównie z powodu dużej różnicy w cenie, ten rozmiar jest najbardziej "typowy" i jest największa oferta i promocje, między innymi na opony.com (kupowałem po 574 za szt.). Mam nadzieję że nie przekonam się o utracie trakcji.
- Od: 13 lut 2009, 13:58
- Posty: 55
- Skąd: Warszawa/Puławy
- Auto: volvo ;)
Różnica jest zauważalna, porównywaliśmy z kolegą z Torunia, 2 MPS'y, opony 215 i 225, na pierwszych auto mniej się "kołysało" w zakrętach. Prosiłbym o Twoją opinię jak się te opony sprawują, bo wciąż nie mogę dostać 215...
- Od: 13 lis 2007, 00:58
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz / Toruń
- Auto: Mazda 6 MPS
Na razie używam opon od 4 dni a auto mam od 2 tygodni (nawet nie) więc pewnie nie wydam miarodajnej opinii, będę w weekend w trasie, zobaczę czy będzie różnica pomiędzy zimówkami 215/45R17 (wiem... jeszcze co innego). Póki co nie narzekam (bałem się 18'' na miasto), co prawda jeżdżę dość spokojnie .
- Od: 13 lut 2009, 13:58
- Posty: 55
- Skąd: Warszawa/Puławy
- Auto: volvo ;)
bart72, przy 225/40 masz ściankę boczną niższą od fabrycznych 215/45 o prawie 7mm (6,75), więc trakcja w zakrętach nie powinna się pogorszyc, wręcz przeciwnie.
silme, ja po fabrycznych Bridgestonach mam Toyo Proxes T1R i na hałas nie narzekam. Na oponytanio.pl pojawiła się opona Falken ZIEX ZE-912 215/45 ZR18 93W XL, jest też Pirelli P ZERO ROSSO 215/45 R18 93W XL. Obie mają nieco niższy indeks prędkości, ale chyba nie ma znaczenia czy to 270 czy 300km/h.
Zawsze możesz wrócić do fabrycznych Bridgestone
silme, ja po fabrycznych Bridgestonach mam Toyo Proxes T1R i na hałas nie narzekam. Na oponytanio.pl pojawiła się opona Falken ZIEX ZE-912 215/45 ZR18 93W XL, jest też Pirelli P ZERO ROSSO 215/45 R18 93W XL. Obie mają nieco niższy indeks prędkości, ale chyba nie ma znaczenia czy to 270 czy 300km/h.
Zawsze możesz wrócić do fabrycznych Bridgestone
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość