[6 GG MPS] Indeks prędkości i nośność opon

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kowalesik » 16 sty 2007, 20:16

Wiem, ze niewielu jest uzytkownikow MPSa (MazdySpeed) na forum, niemniej jednak zadam to pytanie :)
Jak to jest z indeksem predkosci i nosnoscia opon dla MPSa. W Stanach jest to 215/45 R18 93Y. Przesledzilem tez strony europejskie i australijska. Wszystkie europejskie strony wygladaja podobnie i jedyne co moge na nich znalezc to rozmiar, bez indeksu predkosci i nosnosci. W Australii na MPSa zakladaja 215/45 R18 89Y. O ile indeks predkosci mozna przebolec i zalozyc nizszy (chociazby W) o tyle nosnosc lepiej utrzymac taka sama.
Jak to jest z MPS w specyfikacji europejskiej? Jakie sa nosnosc i indeks predkosci w oponach zalozonych fabrycznie w Waszych MPSach?
Pytam dlatego, bo istnieje jeden, gora dwa modele opon do tego auta :)
Pozdrawiam
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez Grzyby » 16 sty 2007, 20:20

kowalesik napisał(a):Wszystkie europejskie strony wygladaja podobnie i jedyne co moge na nich znalezc to rozmiar, bez indeksu predkosci i nosnosci

Znajdź interesujący cię rozmiar opony i wejdź na stronę jej producenta – wątpię żebyś tym sposobem nie znalazł interesujących cię informacji.
Na większości stron z oponami masz oznaczenia i tłumaczenia do nich.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez martinpl » 16 sty 2007, 20:48

ani autodata, ani infotech, ani nawet mazda epc nic nie mowi na ten temat, albo nie potrafie szukac :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez newbie » 16 sty 2007, 21:13

General (L.H.D. R.H.D.) specs:

215/45R17 91W
(reinforced)

European (L.H.D. U.K.) specs:

Mazda6 MPS: 215/45R18 93Y
Except Mazda6 MPS: 215/45R 18 89W
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez kowalesik » 16 sty 2007, 21:59

Grzyby,
Ja wiem, co oznacza 93Y. Chodzilo mi o to, ze w zaleznosci od kraju przeznaczenia w MPS montowane sa rozne rodzaje opon. 215/45 R18 moze byc 89Y, 89W, 93W, 93Y. Jak juz napisalem, indeks predkosci moze byc nizszy, dla mnie nie ma znaczenia czy to W – 270km/h czy Y – 300km/h. Zastanowilo mnie, dlaczego na Australie idzie 89Y, a na Stany 93Y w tym samym aucie (oczywiscie mozna przyjac teze, ze Amerykanie sa grubsi). Nie znalem specyfikacji europejskiej.
Newbie,
Z Twojej odpowiedzi wynika, ze mozna zastosowac opony: 89W, 89Y, 93W, 93Y. Roznica w nosnosci pomiedzy 89 a 93 to 70kg czyli calkiem sporo. Slowko "except" sugeruje, ze 89W jest zamiennikiem, a podstawowe indeksy to 93Y. Czy moglbys mi powiedziec, na jakim ogumieniu przychodzi auto do dealera?
Przegladajac strony internetowe jest zdecydowanie wiecej opon 215/45 R18 89Y(W) niz 215/45 R18 93Y(W).
Pozdrowka
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez alf28 » 16 sty 2007, 22:35

kowalesik napisał(a):Nie znalem specyfikacji europejskiej.
ale polska specyfikacja to opony o max-nośności <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez XEDOS6 » 16 sty 2007, 23:25

stray nie rozdrabniaj sie w indeksach...walisz na krzywo nic sie nie stanie jak zalozysz np (w) i tak nie osiagasz takich predkosci????????????? no coz zostaje zapoznac sie ksiazka serwisowa auta i dostosowac do niego oponki..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez kowalesik » 16 sty 2007, 23:59

XEDOS6,
Nie obraz sie, ale czy nie rozumiesz, co pisze, czy moze ja niewyraznie pisze. Dwa razy w tym topicu zaznaczylem, ze nie przywiazuje sie do indeksu predkosci (wisi mi, czy to bedzie W czy Y), ale interesuje mnie indeks nosnosci czyli liczby 89 lub 93 w moich postach. Co jest w mojej instrukcji/ksiazce serwisowej to ja doskonale wiem – to bylo pierwsze miejsce, w ktorym sprawdzilem. Na forum zapytalem, z jakimi oponami przychodza samochody do Polsk/Europyi, bo jak widac na swiecie to samo auto moze miec opony o nosnosci 89 i indeksie predkosci Y, jak i nosnosci 93 i indeksie predkosci Y, a na europejskich stronach mazdy nie znalazlem tej informacji.
Czy teraz juz jasne? :)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez klub3 » 18 sty 2007, 10:36

Pomnóż sobie indeks nośności czterech opon i będziesz widział, jak się on ma do maksymalnej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez grze.gorz » 16 lis 2007, 15:36

Moja nówka sztuka miała założone letnie 93Y.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez silme » 11 kwi 2009, 22:19

Rozruszam temat bo idze lato,

Oryginalnie Mazda montuje opony BRIDGESTONE POTENZA RE050A 215/45R18 93 Y XL, które są OKej ale szybko padają (mi po ~35000km)

Mazda Polska oraz sieć dealerska zaleca w/w opony, Konfigurator Bridgetstone, instrukcja auta również więc nie ma co kombinować z rozmiarem.

Rozmawiałem z różnymi fachowcami, wszyscy twierdzą, że jest różnica między oponami chodzi głównie o to, że Bridgetstone 215/45R18 93 Y XL jest oponą wzmocnioną, dlatego nie zaleca się indeksów W i niczego poniżej 93. Chyba, że zastanowimy się np. nad innymi firmami: PIRELLI PZERO ROSSO 215/45R18 93W XL TL albo na Michelin Pilot również 93W. Trzeba pamiętać, że MPS jest ciężki. Ja również uważam, że Y to przesada, rozpędziłem się do licznikowych 255km/h i nie sądzę, że MPS poleci 300 :) Ale chodzi o to, że Bridgetston Y jest robiony 93, a Bridgetstone W 89 i tyle.

A teraz najlepsze, od miesiąca próbuje zakupić opony Bridgetstone 215/45R18 93 Y XL i powiem szczerze, że jest cholerny problem, żeby te gumy dostać. Wszystkie sklepy oponiarskie twierdzą, że opony są niedostępne i nie wiadomo kiedy będą, a niektórzy twierdzą, że producent zrezygnował z produkcji tego rozmiaru. Dopiero od Mazda Polska dostałem info, że w połowie mają będą dostępne w ASO w cenie 935,00 zł + VAT / szt. Cena oczywiście chora, dlatego mam nadzieje, że opony będą dostępne również w innych sklepach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2007, 00:58
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz / Toruń
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez Maciej Loret » 12 kwi 2009, 11:53

silme napisał(a):Oryginalnie Mazda montuje opony BRIDGESTONE POTENZA RE050A 215/45R18 93 Y XL, które są OKej ale szybko padają (mi po ~35000km)


Czy ja wiem czy szybko. Kup inne z najwyższej półki i przy tym samym stylu jazdy zobaczysz ile wytrzymują... Nie spodziewałbym się większych różnic, może poza Michelin (ale to tylko przypuszczenie, po tym jak w testach ADAC opony 225/45/17W Michelin Pilot Sport 2 pobiły wszystkie opony, jeśli chodzi o trwałość )...

silme napisał(a):Chyba, że zastanowimy się np. nad innymi firmami: PIRELLI PZERO ROSSO 215/45R18 93W XL TL albo na Michelin Pilot również 93W.


Jest jeszcze Toyo PROXES T1-R 215/45 ZR18 93Y RF za 658PLN/szt., ale IMHO to razem PIlot Exalto półka niżej niż pozostałe powyższe.
Sklepów z oponami jest mnóstwo, poszukaj jeszcze...
A jeśli jeszcze bywasz w Niemczech, to tam na pewno nie będzie problemu – większy rynek i nie są to specjalnie nietypowe opony.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez mckoper » 12 kwi 2009, 12:22

silme patrzałeś na eBay'u?
znalazłem trochę większe(255/45R-18) nówki za $129.95
Napisz może do sprzedawcy czy będzie miał te opony w rozmiarze 215? :)


pozdrawiam,
mckoper
Ostatnio edytowano 12 kwi 2009, 12:25 przez mckoper, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez gryzoon » 12 kwi 2009, 12:22

Ja na swojej mam założone letnie Michelin PILOT SPORT 2 225/45R18 95 Y XL i uważam, że to BARDZO DOBRE opony – idealne na mokrą i suchą nawierzchnię – jak by komuś przyszło do głowy jeżdżenie w zimie na tych oponach to krzyż na drogę – bo jeździ się na nich jak na lodowisku (ja tydzień po tym jak spadł śnieg, miałem okazję się przekonać) – miesiąc szukałem pasujących felg 16" okazało się że 17" to minimum – no a później poszukiwanie opon.

Zimówki założyłem na oryginalne mazdowskie felgi 17" (mniejsze felgi nie wchodzą), a oponki założyłem Nokian WR G2 215/45R17 XL 91 V – opony dobre na śniegu i tylko i wyłącznie na śniegu – przy takiej zimie jaka bywa najczęściej w Warszawie to kiepska opcja – dość głośne, przyczepność na mokrym niby dobra, ale są lepsze opony zimowe, z lepszą trakcją na mokrym.

Co do sklepów to ja kupuje opony na http://www.opony.com – szybka realizacja zamówienia i chyba najtaniej jak mi się udało znaleźć opony (może dlatego, że trafiam na promocje :) ) – generalnie polecam.
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez silme » 12 kwi 2009, 12:55

Macieju nigdy nie kupie opon Toyo Proxes, miałem je w Vectrze i powiem szczerze, że poza dobrymi właściwościami na suchej nawierzchni oraz tym, że długo wytrzymały to w moich oczach dyskwalifikuje je ich niemiłosierna ilość decybeli, były mega głośne, jeden wielki huk. Pomijam zachowanie na mokrej nawierzchni., które można porównać z dupolotem kupionym w biedronce.

Opon 225 nie założę, wiem jak auto się na nich zachowuje, a nie chce tracić na trakcji. Poczekam do połowy maja, jak nie będzie mojego rozmiaru kupię Piloty.

Podaje jeszcze link dla zainteresowanych odnośnie opon zimowych do M6 MPS, bo ja w przeciwieństwie do gryzoon'ia zakupiłem opony, zamiast szukać nowych felg i chyba lepiej na tym wyszedlem.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 10#1132410

www.opony.com – też jestem zdania, że sklep jest OKej w końcu mam do chłopaków jakieś 5km, bo to Bydgoszcz :) Ale są w necie tańsze sklepy, zalecam używanie porównywarek typu ceneo, radar itp.

Na eBay'u sprawdzalem, ale wolę kupić opony w Polsce, zwłaszcza, że mają być w maju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2007, 00:58
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz / Toruń
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez belu » 22 kwi 2009, 16:24

Ja zdecydowałem się jednak na szersze, zakupiłem Dunlop SP SPORT MAXX 225/40R18 92 YXL, indeks nośności trochę mniejszy ale zwykle jeżdżą max dwie osoby. Wybrałem ten rozmiar głównie z powodu dużej różnicy w cenie, ten rozmiar jest najbardziej "typowy" i jest największa oferta i promocje, między innymi na opony.com (kupowałem po 574 za szt.). Mam nadzieję że nie przekonam się o utracie trakcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2009, 13:58
Posty: 55
Skąd: Warszawa/Puławy
Auto: volvo ;)

Postprzez silme » 22 kwi 2009, 22:30

Różnica jest zauważalna, porównywaliśmy z kolegą z Torunia, 2 MPS'y, opony 215 i 225, na pierwszych auto mniej się "kołysało" w zakrętach. Prosiłbym o Twoją opinię jak się te opony sprawują, bo wciąż nie mogę dostać 215...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2007, 00:58
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz / Toruń
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez belu » 23 kwi 2009, 07:16

Na razie używam opon od 4 dni a auto mam od 2 tygodni (nawet nie) więc pewnie nie wydam miarodajnej opinii, będę w weekend w trasie, zobaczę czy będzie różnica pomiędzy zimówkami 215/45R17 (wiem... jeszcze co innego). Póki co nie narzekam (bałem się 18'' na miasto), co prawda jeżdżę dość spokojnie :).
pozdrowienia !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2009, 13:58
Posty: 55
Skąd: Warszawa/Puławy
Auto: volvo ;)

Postprzez kowalesik » 23 kwi 2009, 07:46

bart72, przy 225/40 masz ściankę boczną niższą od fabrycznych 215/45 o prawie 7mm (6,75), więc trakcja w zakrętach nie powinna się pogorszyc, wręcz przeciwnie.
silme, ja po fabrycznych Bridgestonach mam Toyo Proxes T1R i na hałas nie narzekam. Na oponytanio.pl pojawiła się opona Falken ZIEX ZE-912 215/45 ZR18 93W XL, jest też Pirelli P ZERO ROSSO 215/45 R18 93W XL. Obie mają nieco niższy indeks prędkości, ale chyba nie ma znaczenia czy to 270 czy 300km/h.
Zawsze możesz wrócić do fabrycznych Bridgestone :)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez belu » 23 kwi 2009, 08:03

nie znam się... nie mam porównania... więc nawet jak stracę trochę trakcji to nie zauważę :D
a parę złotych na piwko zostało w kieszeni <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2009, 13:58
Posty: 55
Skąd: Warszawa/Puławy
Auto: volvo ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed