[6 MPS] Problem ze zmianą biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez borrewicz83 » 12 lis 2010, 18:26

Witam wszystkich forumowiczów a szczególnie serdecznie właścicieli Mazd 6 MPS/Speed!

Jestem świeżo upieczonym właścicielem w/w modelu. Niestety mam już pierwsze problemy – auto ma 150kkm. Nie jestem specjalistą w kwestiach technicznych także z góry sorry za laickie sformułowania.

Problem wygląda następująco:
– niskie obroty – biegi wchodzą z bardzo silnym oporem (zwłaszcza 4);
– wysokie obroty – jeszcze ciężej, w ogóle to są takie momenty ze nie mogę wrzucić biegu, muszę poczekać aż spadną obroty albo 2 razy wysprzęglić (obroty już spadną). Zmieniając z 1->2 lub 2->3 mam wrażenie że coś trzyma drążek tzn. muszę ciągnąć żeby wyrzucić na luz i mam takie wrażenie jakby do końca nie było sprzęgło wciśnięte;
– wysokie/średnie obroty – redukcja – nie ma szans żeby wrzucić niższy bieg;
– sprzęgło – ciężko chodzi ale chyba się nie ślizga, może jak tak na półsprzęgle dodam gazu to jakieś takie dziwne wrażenie jest (ale staram się tak nie robić ;) )

Poza tym:
– przy zmianie obciążenia silnika, zwłaszcza przy zmianie biegów są wyczuwalne tak jakby ruchy skrzyni/silnika względem nadwozia;
– podobno poduszka skrzyni jest wywalona – natomiast nie chce mi się wierzyć że to jedyna przyczyna;

Mechanik mówił mi, że może wymiana oleju w skrzyni pomoże. Zalany jest jakiś castrol i słyszałem że powinien być inny, podobno jest jakiś specjalny sprowadzany ze stanów, który mógłby pomóc. Wspominał też coś o synchronizatorach, ale ogólnie poradził mi żebym poszukał na forum.. Nie znalazłem podobnego wątku więc piszę.

Może ktoś z Was miał podobne problemy w swoich autkach lub ma jakieś przypuszczenia?
Byłbym bardzo wdzięczny!
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 13 lis 2010, 19:04 przez borrewicz83, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 lis 2010, 17:51
Posty: 6

Postprzez fazer72 » 12 lis 2010, 20:10

A przy wyłączonym silniku jak jest ? Jak masz wywaloną poduchę to powinno być lepiej bo nic się nie obraca/telepie/drga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez borrewicz83 » 13 lis 2010, 11:37

Właśnie sprawdzałem. Przy wyłączonym silniku Jest znacznie lepiej, można nawet powiedzieć: tak jak mi się wydaje, że powinno być tzn. jest tylko bardzo lekki opór, wszystkie biegi wchodzą podobnie. Przy włączonym silniku (gdy auto stoi) jest podobnie. Tylko odniosłem wrażenie, że jak drugi raz wrzucam ten sam bieg np. 2 – luz – 2 to w ogóle bieg wchodzi bez oporu (który występuje np. 2 – luz – 3), ale to akurat może jest normalne?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2010, 17:51
Posty: 6

Postprzez fazer72 » 13 lis 2010, 17:40

To wymień poduchie i zobacz jak jest w czasie jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez borrewicz83 » 13 lis 2010, 19:03

Ok, tak zrobię. W tygodniu zamówię i dam znać po zamontowaniu czy pomogło.. w każdym razie dzięki za szybką odp.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2010, 17:51
Posty: 6

Postprzez fazer72 » 13 lis 2010, 19:44

Jeśli walnięty masz nr 8 i jesteś z Wawy to mogę Ci pożyczyć dopóki nie dotrze ta zamówiona.
http://www.trademotion.com/partlocator/ ... atalogid=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez borrewicz83 » 14 lis 2010, 21:52

Dzięki za propozycje, niestety nie mieszkam w Wawie.. ale dzięki za link (fajnie jest to rozrysowane). A może masz jakieś dobre dojście do tańszych części np w necie jakiś sklep? bo w serwisie to wiadomo ze sobie nieźle liczą..
Początkujący
 
Od: 12 lis 2010, 17:51
Posty: 6

Postprzez FeniX » 15 lis 2010, 19:00

Ja mam mase cześci miedzy innymi ta poduche :) po 60k przebiegu.. Tak samo jak skrzynie... mnie sie wydaje ze to sprzegło!! ja tak mialem i okazalo sie ze okleina tarczy sie rozpadła. PO wymianie sprzegła problem znikł.
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez borrewicz83 » 17 lis 2010, 19:12

Dzięki, ale poduszkę już zamówiłem. Jeżeli nie pomoże to następne w kolejności będzie pewnie sprzęgło.. mam nadzieję, że odpukać do wymiany skrzyni nie dojdzie, ale jak coś nowego się pojawi to zgłoszę się do Ciebie FeniX. Masz może poduchy silnika w niezłym stanie na zbyciu? A może ktoś poleci jakiś dobry olej do skrzyni? W serwisie powiedzieli 70W90 – obojętnie jakiej firmy..
Początkujący
 
Od: 12 lis 2010, 17:51
Posty: 6

Postprzez FeniX » 18 lis 2010, 14:51

Olej zgodny ze standardem ATP tylko nie Castrol ;) poduszki mam w dobrym stanie. jak by co to wal na PW ;) żeby nie robic tu OT
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez punisher82 » 5 mar 2011, 11:58

Witam. Mam podobny problem, dodatkowo zauważyłem w moim przypadku, że przy uruchamianiu silnika gdy samochód jest na włączonym biegu można odczuć szarpnięcie do przodu. Ciężko zredukować bieg na niższy, nieraz muszę wysprzęglić, najbardziej dotkliwe jest gdy silnik jest zimny i co dziwne po dłuższej jeździe. nieraz zdarza się, że po puszczeniu sprzęgła pedał reaguje z opóźnieniem uderzając w stopę. Mechanik powiedział mi, że to mogło na wysprzęgliku sprzęgła coś się zużyć i zaczęło przepuszczać. Z góry dziękuje za odpowiedź.
punisher82
 

Postprzez borrewicz83 » 30 cze 2011, 09:09

Witam ponownie.
Dzięki poradom kolegów z tego forum (welkie dzięki FeniX i fazer72 <jupi> ) udało mi się znaleźć przyczynę ciężkiej zmiany biegów i wyczówalnego poruszania się skrzyni. Wszyscy "fachowcy" tłumaczyli mi skrzynia, to na pewno cos ze skrzynią biegów. Dlatego zabierałem się do tego jak ... Okazało się, że najzwyczajniej w świecie sprzęgło było tak dobite, że w sumie to mogłem go w ogóle nie wciskać przy zmianie biegów. Wymieniłem je na oryginał tj. komplet. Nie wymieniłem tylko 2-masy bo ponad 4 koła to lekka przesada (mam mieszane odczucia, nie wiem czy jednak nie powinienem – może trzeba było poszukać jakiejś używki). Biegi zaczęły wchodzić jak w "masełko" idealnie.. teraz zrobiłem już pare tysięcy km jest trochę gorzej, ale ogólnie jest OK – bez porównania z tym co było wcześniej. Może to być wina tego, że jednak długo zwlekałem z wymianą i odbiło się to na skrzyni :( , albo ta 2-masa. "Ruchy" skrzyni to była ta poducha..
Także jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 1 lip 2011, 23:38 przez borrewicz83, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 lis 2010, 17:51
Posty: 6

Postprzez BUrdoror » 30 cze 2011, 10:44

Oryginalu nie warto kupowac (ASO wycenilo komplet na 7700PLN). Zamowilem wersje ACT Street (800$ z przesylka). Moim zdaniem jak juz wymieniac sprzeglo, to w calosci, razem z dwumasa. Ewentualnie zamienic Dwumase na 1...
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed