[6MPS] Hamulce

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez FeniX » 22 wrz 2010, 23:24

ja mialem problem z tylnym zaciskiem ... zablokowal sie zapiekł czy coś w tym stylu jednego klocka zdarło mi do zera aż blacha o tarcze hamowała... musiałem wymienic klocek i przesmarować zacisk (mini regeneracja) a czy w te ulewy czasem z bardzo rozgrzanymi tarczami do jakiejś wody nie wjechałeś...??? Ja po napierdala...iu raz tak wjechalem to tylko para buchła z kół i pokrzywiło mi tarcze... głupota kosztuje niestety... a co do Miśka teori to kup w intercarsie klocki na tył Kashiyama czy coś takiego bo tylko one pasuja!!! żadne bosche, textary nie beda pasowac bo maja blad w katalogu (przerabialem temat) te kasiyamy sa najtansze kosztuja okolo 76 zł za komplet.. także koszt nie wielki bo zmienisz sam a obalisz jedną teorię albo znajdziesz rozwiązanie... już nie mówię że zyskasz nowe klocki ... na marginesie bardzo twarde i moga ociupinke piszczec :)
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez habzimierz » 23 wrz 2010, 17:02

nie wiem, moze i tak, chociaz staram sie unikac "hartowania" <zeby> Klocki docieralem kak w zawodie prikazali. Ale mam jeszcze taki pomysl, ze skoro – mam to samo co Ty – hamulce sie z tylu zapiekaja (po kazdym deszczu jak postoi pare h to ledwo ruszam :| ) to pewnie gdzies tam oceira w czasie jazdy, nawet minimalnie, i dlatego sa nie do konca sprawne
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Darkman111 » 25 wrz 2010, 11:23

Panowie,

stoję przed zakupem tarcz i klocków na tył do mojego MPSa, zatem mam wiele pytań :D

1. Jakiej firmy tarcze macie/mieliście i byliście zadowoleni? (do ogólnego kompendium podajcie proszę przód i tył)

2. Jakie klocki?

3. Słyszałem, że jak klocki twarde, to tarcze powinny być miękkie, prawda to?

4. Chodzą też pogłoski, że z tyłu nie powinny być lepsze niż z przodu (z przodu mam na razie OEM, ale pewnie nie długo :) )

Warto bawić się w tarcze wiercone lub nacinane? Czy tylko hałasują? Nie szaleję jakoś bardzo <oczko> potrzebuję hamulców głównie do miasta.

Zastanawiam się nad kompletem EBC? Tylko pytanie czy klocki RED czy YELLOW?
Albo klocki HAWK HPS, a tarcze jakie wtedy?

Znalazłem fajną listę z numerami katalogowymi (gdyby link nie banglał to dajcie znać, mam kopię)
http://www.pure-mps.org/viewtopic.php?f=32&t=563

Pomóżcie proszę
THNX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 15:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez habzimierz » 27 wrz 2010, 15:40

ad 4 no oczywiście że nie mogą, bo byś latał więcej bokiem niż przodem <zeby>
ad 5 mam nacinane i to chyba nic nie daje, poza zmniejszeniem powierzchni trącej ;) Za to w megafurach zwykle są nawiercane więc musi to mieć sens (chłodzenie)
ad 6 Misiek kiedyś coś wspominał o EBC (że to syf) ale lepiej jak sam się go spytasz
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez BUrdoror » 27 wrz 2010, 15:51

Odnosnie EBC – mam tarcze (przednie zwykle) i nie mam zadnych zastrzezen. Hamuja z klockami Hawk HPS. W upalne dni klocki mi piszcza, ale to wszystko, co mam do zarzucenia. Tarcze sie nie gna, komplet hamuje i wiecej mi na razie nie potrzeba.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez gucior » 27 wrz 2010, 16:00

ja bym unikał EBC – miałem kiedyś EBC TG + Red stuff i to był śmietnik nad śmietniki – tarcze do pupy, klocki za zimno nie brały, na ciepło właściwie też nie..
Szedłbym w gładkie tarcze i klocki hawka.
t.
beware
be there
be progressive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 15:59
Posty: 107
Auto: 2007 6 empees

Postprzez BUrdoror » 27 wrz 2010, 16:07

Misiek tez narzekal na Turbo groove. Zwykle jednak dzialaja tak, jak maja dzialac :)
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez gucior » 27 wrz 2010, 16:26

huczą buczą a hamować nie chcą :D
beware
be there
be progressive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 15:59
Posty: 107
Auto: 2007 6 empees

Postprzez Darkman111 » 27 wrz 2010, 16:29

habzimierz napisał(a):ad 4 no oczywiście że nie mogą, bo byś latał więcej bokiem niż przodem


Aaaa, to już mam wytłumaczenie dla Żony, dzięki :D

A tak na serio, to rozumiem, że ogólnie hamulce tylne byłyby teoretycznie lepsze niż przednie, ale ze względu na różnice w rozmiarze chyba trudno zrobić by były mocniejsze, hę?

gucior napisał(a):Szedłbym w gładkie tarcze i klocki hawka.


A w takim wypadku tarcze OEM czy coś innego polecasz? Poza DBA oczywiście :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 15:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez habzimierz » 27 wrz 2010, 16:38

Darkman111 napisał(a):A tak na serio, to rozumiem, że ogólnie hamulce tylne byłyby teoretycznie lepsze niż przednie, ale ze względu na różnice w rozmiarze chyba trudno zrobić by były mocniejsze, hę?


Normalnie, w większości samochodów, rozkład siły hamowania wynosi – podejrzewam – 80% przód 20% tył (albo może nawet więcej na przód). Zmieniając tarcze i klocki może nieznacznie wzmocnisz tył ale proporcje raczej będą zachowane. Pytanie tylko, czy ten 1-2% nie wpłyną drastycznie na zachowanie samochodu. Ja nie wiem, natomiast wiem, że skoro większość leci na przód to ten element tzreba wzmocnić w 1 kolejności <ok> <oczy>
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez fazer72 » 27 wrz 2010, 18:04

Będę zamawiał teraz tarcze DBA na tył, więc jeśli było by więcej chętnych to może uda się wykuglować jakiś rabacik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez habzimierz » 27 wrz 2010, 22:11

a może może, from juesej czy od tych tam, no... ?
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez fazer72 » 28 wrz 2010, 07:50

Nieee, from Polonia, od dystrybutora na kraj nasz przecudowny.
W stanach są tańsze o jakąś 100, ale jak doliczysz transport (nawet bez cła) to i tak drożej wyjdzie (albo tak samo).
Jak byśmy zamówili na dniach to pod koniec Listopada może będą. Się jeszcze zorientuję jak by cenowo wyszło przy większej ilości.
Na razie jest tak:
DBA42961 sl/sr – 725 zł brutto/szt (na tył), na przód nie wiem bo kupiłem jakieś 2 lata temu
klocki HAWK
HB549N.702 – 537,50 zł HP+
HB564N.567 – 412,79 zł HP+
HB549F.702 – 369,21 zł HPS
HB564F.567 – 228,96 zł HPS

HP+ mają podobno lepszy "initial bite" niż HPS'y
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez BUrdoror » 28 wrz 2010, 09:09

HP+ mają podobno lepszy "initial bite" niż HPS'y

Taa, tylko wsyscy uzytkownicy w US (bez wyjatku) narzekaja na przeogromny pisk tych klockow. Na torze to pewnie nie przeszkadza, ale na tor to i tak Ferodo2500 beda lepsze...
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez fazer72 » 28 wrz 2010, 10:17

A niech piszczą, hamować mają. Czy Ferodo będą lepsze ? Nie wiem, nie jeździłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Darkman111 » 28 wrz 2010, 11:06

fazer72 napisał(a):Będę zamawiał teraz tarcze DBA na tył, więc jeśli było by więcej chętnych to może uda się wykuglować jakiś rabacik.


Ja się raczej nie piszę, wyczynowo nie jeżdżę, a obawiam się, że koniec listopada to za późno, a jeździć czymś trzeba

fazer72 napisał(a):A niech piszczą, hamować mają. Czy Ferodo będą lepsze ? Nie wiem, nie jeździłem.


Nie żartuj, ja skrzętnie eliminuje wszystkie niepożądane dźwięki z samochodu, pisk hamulcy jest bardzo [tiiit] Zgadzam się, że muszą hamować, ale poza tym muszą być ciche.

A na jakich tarczach teraz jeździcie ?? Jest coś poza EBC, DBA i OEM ?? Sprawdzał ktoś Raybestos ?? Są do dostania w sensownym czasie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 15:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez fazer72 » 28 wrz 2010, 12:18

To bier OEM'y i nie pitol mnie tu ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Darkman111 » 28 wrz 2010, 13:10

fazer72 napisał(a):To bier OEM'y i nie pitol mnie tu ;P


Jak wiemy OEMy potrafią się wichrować. Szukam czegoś pośredniego. Nie ma nic wartego uwagi? tylko DBA?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 15:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez fazer72 » 28 wrz 2010, 13:21

Jak wiemy, szukasz czegoś na tył, a tył się nie wichruje .... ergo bier OEM'y i nie pitol mnie tu ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Darkman111 » 28 wrz 2010, 13:31

Zawsze można popitolić o rozwiązaniu pośrednim między maluchem a mercedesem :D Ale nie będę pitolił, rozumiem, że polecasz mi OEMy, hawki HPS będą pasować do kompletu, tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 15:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed