[6MPS] Hamulce
ja mialem problem z tylnym zaciskiem ... zablokowal sie zapiekł czy coś w tym stylu jednego klocka zdarło mi do zera aż blacha o tarcze hamowała... musiałem wymienic klocek i przesmarować zacisk (mini regeneracja) a czy w te ulewy czasem z bardzo rozgrzanymi tarczami do jakiejś wody nie wjechałeś...? Ja po napierdala...iu raz tak wjechalem to tylko para buchła z kół i pokrzywiło mi tarcze... głupota kosztuje niestety... a co do Miśka teori to kup w intercarsie klocki na tył Kashiyama czy coś takiego bo tylko one pasuja!!! żadne bosche, textary nie beda pasowac bo maja blad w katalogu (przerabialem temat) te kasiyamy sa najtansze kosztuja okolo 76 zł za komplet.. także koszt nie wielki bo zmienisz sam a obalisz jedną teorię albo znajdziesz rozwiązanie... już nie mówię że zyskasz nowe klocki ... na marginesie bardzo twarde i moga ociupinke piszczec
Prostak narzeka, mądry radzi
- Od: 11 maja 2009, 04:00
- Posty: 580
- Skąd: Kraków
- Auto: LEXUS IS250
nie wiem, moze i tak, chociaz staram sie unikac "hartowania" Klocki docieralem kak w zawodie prikazali. Ale mam jeszcze taki pomysl, ze skoro – mam to samo co Ty – hamulce sie z tylu zapiekaja (po kazdym deszczu jak postoi pare h to ledwo ruszam ) to pewnie gdzies tam oceira w czasie jazdy, nawet minimalnie, i dlatego sa nie do konca sprawne
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen
Auto Księzyno – nie polecam!!!!
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen
Auto Księzyno – nie polecam!!!!
- Od: 23 lut 2008, 18:36
- Posty: 398
- Skąd: wziąć prąd?
- Auto: Zonda R swap z CCX
Panowie,
stoję przed zakupem tarcz i klocków na tył do mojego MPSa, zatem mam wiele pytań
1. Jakiej firmy tarcze macie/mieliście i byliście zadowoleni? (do ogólnego kompendium podajcie proszę przód i tył)
2. Jakie klocki?
3. Słyszałem, że jak klocki twarde, to tarcze powinny być miękkie, prawda to?
4. Chodzą też pogłoski, że z tyłu nie powinny być lepsze niż z przodu (z przodu mam na razie OEM, ale pewnie nie długo )
Warto bawić się w tarcze wiercone lub nacinane? Czy tylko hałasują? Nie szaleję jakoś bardzo potrzebuję hamulców głównie do miasta.
Zastanawiam się nad kompletem EBC? Tylko pytanie czy klocki RED czy YELLOW?
Albo klocki HAWK HPS, a tarcze jakie wtedy?
Znalazłem fajną listę z numerami katalogowymi (gdyby link nie banglał to dajcie znać, mam kopię)
http://www.pure-mps.org/viewtopic.php?f=32&t=563
Pomóżcie proszę
THNX
stoję przed zakupem tarcz i klocków na tył do mojego MPSa, zatem mam wiele pytań
1. Jakiej firmy tarcze macie/mieliście i byliście zadowoleni? (do ogólnego kompendium podajcie proszę przód i tył)
2. Jakie klocki?
3. Słyszałem, że jak klocki twarde, to tarcze powinny być miękkie, prawda to?
4. Chodzą też pogłoski, że z tyłu nie powinny być lepsze niż z przodu (z przodu mam na razie OEM, ale pewnie nie długo )
Warto bawić się w tarcze wiercone lub nacinane? Czy tylko hałasują? Nie szaleję jakoś bardzo potrzebuję hamulców głównie do miasta.
Zastanawiam się nad kompletem EBC? Tylko pytanie czy klocki RED czy YELLOW?
Albo klocki HAWK HPS, a tarcze jakie wtedy?
Znalazłem fajną listę z numerami katalogowymi (gdyby link nie banglał to dajcie znać, mam kopię)
http://www.pure-mps.org/viewtopic.php?f=32&t=563
Pomóżcie proszę
THNX
- Od: 4 paź 2009, 15:58
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 MPS
ad 4 no oczywiście że nie mogą, bo byś latał więcej bokiem niż przodem
ad 5 mam nacinane i to chyba nic nie daje, poza zmniejszeniem powierzchni trącej Za to w megafurach zwykle są nawiercane więc musi to mieć sens (chłodzenie)
ad 6 Misiek kiedyś coś wspominał o EBC (że to syf) ale lepiej jak sam się go spytasz
ad 5 mam nacinane i to chyba nic nie daje, poza zmniejszeniem powierzchni trącej Za to w megafurach zwykle są nawiercane więc musi to mieć sens (chłodzenie)
ad 6 Misiek kiedyś coś wspominał o EBC (że to syf) ale lepiej jak sam się go spytasz
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen
Auto Księzyno – nie polecam!!!!
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen
Auto Księzyno – nie polecam!!!!
- Od: 23 lut 2008, 18:36
- Posty: 398
- Skąd: wziąć prąd?
- Auto: Zonda R swap z CCX
Odnosnie EBC – mam tarcze (przednie zwykle) i nie mam zadnych zastrzezen. Hamuja z klockami Hawk HPS. W upalne dni klocki mi piszcza, ale to wszystko, co mam do zarzucenia. Tarcze sie nie gna, komplet hamuje i wiecej mi na razie nie potrzeba.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
habzimierz napisał(a):ad 4 no oczywiście że nie mogą, bo byś latał więcej bokiem niż przodem
Aaaa, to już mam wytłumaczenie dla Żony, dzięki
A tak na serio, to rozumiem, że ogólnie hamulce tylne byłyby teoretycznie lepsze niż przednie, ale ze względu na różnice w rozmiarze chyba trudno zrobić by były mocniejsze, hę?
gucior napisał(a):Szedłbym w gładkie tarcze i klocki hawka.
A w takim wypadku tarcze OEM czy coś innego polecasz? Poza DBA oczywiście
- Od: 4 paź 2009, 15:58
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 MPS
Darkman111 napisał(a):A tak na serio, to rozumiem, że ogólnie hamulce tylne byłyby teoretycznie lepsze niż przednie, ale ze względu na różnice w rozmiarze chyba trudno zrobić by były mocniejsze, hę?
Normalnie, w większości samochodów, rozkład siły hamowania wynosi – podejrzewam – 80% przód 20% tył (albo może nawet więcej na przód). Zmieniając tarcze i klocki może nieznacznie wzmocnisz tył ale proporcje raczej będą zachowane. Pytanie tylko, czy ten 1-2% nie wpłyną drastycznie na zachowanie samochodu. Ja nie wiem, natomiast wiem, że skoro większość leci na przód to ten element tzreba wzmocnić w 1 kolejności
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen
Auto Księzyno – nie polecam!!!!
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen
Auto Księzyno – nie polecam!!!!
- Od: 23 lut 2008, 18:36
- Posty: 398
- Skąd: wziąć prąd?
- Auto: Zonda R swap z CCX
a może może, from juesej czy od tych tam, no... ?
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen
Auto Księzyno – nie polecam!!!!
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen
Auto Księzyno – nie polecam!!!!
- Od: 23 lut 2008, 18:36
- Posty: 398
- Skąd: wziąć prąd?
- Auto: Zonda R swap z CCX
Nieee, from Polonia, od dystrybutora na kraj nasz przecudowny.
W stanach są tańsze o jakąś 100, ale jak doliczysz transport (nawet bez cła) to i tak drożej wyjdzie (albo tak samo).
Jak byśmy zamówili na dniach to pod koniec Listopada może będą. Się jeszcze zorientuję jak by cenowo wyszło przy większej ilości.
Na razie jest tak:
DBA42961 sl/sr – 725 zł brutto/szt (na tył), na przód nie wiem bo kupiłem jakieś 2 lata temu
klocki HAWK
HB549N.702 – 537,50 zł HP+
HB564N.567 – 412,79 zł HP+
HB549F.702 – 369,21 zł HPS
HB564F.567 – 228,96 zł HPS
HP+ mają podobno lepszy "initial bite" niż HPS'y
W stanach są tańsze o jakąś 100, ale jak doliczysz transport (nawet bez cła) to i tak drożej wyjdzie (albo tak samo).
Jak byśmy zamówili na dniach to pod koniec Listopada może będą. Się jeszcze zorientuję jak by cenowo wyszło przy większej ilości.
Na razie jest tak:
DBA42961 sl/sr – 725 zł brutto/szt (na tył), na przód nie wiem bo kupiłem jakieś 2 lata temu
klocki HAWK
HB549N.702 – 537,50 zł HP+
HB564N.567 – 412,79 zł HP+
HB549F.702 – 369,21 zł HPS
HB564F.567 – 228,96 zł HPS
HP+ mają podobno lepszy "initial bite" niż HPS'y
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
HP+ mają podobno lepszy "initial bite" niż HPS'y
Taa, tylko wsyscy uzytkownicy w US (bez wyjatku) narzekaja na przeogromny pisk tych klockow. Na torze to pewnie nie przeszkadza, ale na tor to i tak Ferodo2500 beda lepsze...
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
fazer72 napisał(a):Będę zamawiał teraz tarcze DBA na tył, więc jeśli było by więcej chętnych to może uda się wykuglować jakiś rabacik.
Ja się raczej nie piszę, wyczynowo nie jeżdżę, a obawiam się, że koniec listopada to za późno, a jeździć czymś trzeba
fazer72 napisał(a):A niech piszczą, hamować mają. Czy Ferodo będą lepsze ? Nie wiem, nie jeździłem.
Nie żartuj, ja skrzętnie eliminuje wszystkie niepożądane dźwięki z samochodu, pisk hamulcy jest bardzo [tiiit] Zgadzam się, że muszą hamować, ale poza tym muszą być ciche.
A na jakich tarczach teraz jeździcie Jest coś poza EBC, DBA i OEM Sprawdzał ktoś Raybestos Są do dostania w sensownym czasie
- Od: 4 paź 2009, 15:58
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 MPS
fazer72 napisał(a):To bier OEM'y i nie pitol mnie tu
Jak wiemy OEMy potrafią się wichrować. Szukam czegoś pośredniego. Nie ma nic wartego uwagi? tylko DBA?
- Od: 4 paź 2009, 15:58
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 MPS
Zawsze można popitolić o rozwiązaniu pośrednim między maluchem a mercedesem Ale nie będę pitolił, rozumiem, że polecasz mi OEMy, hawki HPS będą pasować do kompletu, tak?
- Od: 4 paź 2009, 15:58
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 MPS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości