[6MPS] wymiana silnika

Postprzez raff » 28 lis 2010, 01:03

Witam po przerwie.
Na dzień dzisiejszy samochód stoi miesiąc w serwisie i czekam na wymianę silnka włącznie z turbiną.
Sprawa zaczęła się od tego, że auto zaczeło brac olej, niewiele bo ok. 0,1l/1000 km, czego wczesniej nie zanotowałem. Sprawę zgłosiłem w ASO, ale panowie stwierdzili, że to norma i jest to standard w mocnych doładowanych jednostkach. Po moich naciskach, zgodzili się na pomiar ciśnienia sprężania wyszło po 12,5 bar na cylindrach z wyjątkiem trzeciego gdzie było 10. Serwis stwierdził jeździc dalej a problem zgłoszą w centrali Mazdy. po ok 7000km wezwanie do serwisu, kolejny pomiar ciśnienia i wynik na 3 cylindrze 9 bar. Decyzja odstawic auto na szczegółowe testy. Po wstępnych testach wszysko wyszło ok. Kolejna decyzja rozbiórka silnika. I niespodzianka, około 2,5 cm pęknięcie tuleji trzeciego cylindra. Zdjęcia, opis, wysyłka do Mazda Polska i tutaj duży plus, bez problemów pełna akceptacja na wymianę kompletnego silnika razem z turbiną (diagnoza: przyczyną pęknięcia była wada fabryczna). Na moje szczęście auto jest na gwarancji i wszystko zrobią za friko. Wniosek: jeżeli komuś silnik zaczyna brac olej, a turbo jest szczelne (u mnie turbo było ok) to może byc niemiła niespodzianka w postaci wady fabrycznej ( z tego co się dowiedziałem kilka takich wymian w 3,6MPS i CX7 już było).
I to by było na tyle.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez fazer72 » 28 lis 2010, 03:39

Jakieś inne objawy oprócz ubytku oleju ? Spadek mocy, gorsze odpalanie, stuki jakieś, dymienie ?

Nie ma to jak Vałeczka, co ? Tylko na kuta nam ta zima ?
Ostatnio edytowano 28 lis 2010, 19:02 przez fazer72, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez eempes6 » 28 lis 2010, 18:51

podzwonie po aso zakrecic ich , moze dotyczy to paru rzutów tylko.

raff jaka masz date produkcji?

szorty mi zafalowaly przez wade tech silnikiów i moją eksploatacje jego... <zawstydzony>

a gwarancje to ja mam w m banku hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 21:05
Posty: 255

Postprzez raff » 28 lis 2010, 20:59

Właśnie, że żadnych innych widocznych i słyszalnych objawów oprócz ubytku oleju nie było. Auto odpalało bez problemu, brak dymienia, spadku mocy też specjalnie nie zauważyłem.
Auto jest z sierpnia 2007r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez emilioestewez » 29 lis 2010, 15:48

Czyli kolejna historia z cyklu na kogo wypadnie na tego bęc ...
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Stivi » 5 gru 2010, 23:08

Mi tez olej pila franca i to za duzo dlatego skonczyla w tak marny sposob. W sumie ladne sa te MPSy ale nic poza tym.
Coz zalezy na jaki egzemplarz sie trafi. Jedno wiem w ta marke juz nie bede celowal,nie ma sensu. Jedynie co im wychodzi to popierdolki max silnik to 2.0 powyzej juz sie im modele nie udaja. <nie>
Stivi
 

Postprzez emilioestewez » 6 gru 2010, 00:58

No odpukać ja i misiekwaw na razie nie narzekamy. Wszystko się trzyma kupy. No ale pożyjemy zobaczymy :) Powiedz Sivi jak Ci się sprawuje Twoje 335i ? Zadowolony jesteś ?
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Stivi » 9 gru 2010, 13:57

emilioestewez napisał(a):Zadowolony jesteś ?

Zalezy co masz na mysli ? Z mocy autka tak ale moim faworytem jest i tak kultowy samolot Bmw M5.
<serduszka>
Stivi
 

Postprzez BUrdoror » 9 gru 2010, 14:19

Moj odpukac tez sie jeszcze jeszcze trzyzma. Choc po tym, jak zdjalem ogranicznenie na przepustnicy zaczal mi palic 1,5l wiecej :/
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez lewando » 9 wrz 2012, 20:46

Jestem posiadaczem MAZDY CX-7 po 88000 km doszło do pęknięcia tulei cylindrowej 3 cylindra (wada fabryczna??) tak brzmi opinia rzeczoznawcy. W rezultacie cały silnik jest do wymiany . Na moje nieszczęście samochód jest rok po gwarancji dodam , że wcześniej nie było żadnych objawów (samochód regularnie serwisowany w ASO ). Bardzo proszę o opinię lub jeśli ktoś miał podobną sytuację jak można rozwiązać ten problem.
lewando
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed