323P BA 99r. – Uszkodzony przewód paliwowy

Postprzez pioterbezkitu » 24 cze 2016, 15:26

Witam, mam Madzie jak w tytule w dieslu, zauważyłem dziś pod autem plamę oleju napędowego, okazało się, że przewód jest skorodowany w jednym miejscu, niedaleko baku. Mam następujące pytanie, do pewnego momentu idzie przewód miedziany, a później przed bakiem tak jakby ten miedziany powleczony był jeszcze gumowym, czy to faktycznie tak jest? Jeśli tak to dlaczego? A jeśli nie to, jak ten przewód jest zbudowany?

Pomyślałem, że spróbuję uciąć uszkodzony odcinek przewodu, i zastąpię go zbrojonym gumowym przewodem zaciskając cybantami, tylko ciekawi mnie dlaczego on przed bakiem jest otoczony jeszcze gumowym, lub ewentualnie co to jest. Sorry, jeśli pytanie głupie, ale nie miałem nigdy styczności z tymi przewodami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 23:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez Andrzej414 » 24 cze 2016, 21:27

Dalej to już jest przewód gumowy i powinien być zaciśnięty opaską na tym miedzianym. Ponadto nie jestem pewien czy w mazdzie występowały miedziane przewody. Bo jeżeli nie to u ciebie musiał ktoś już je zmieniać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez pioterbezkitu » 24 cze 2016, 21:58

Tak właśnie się zastanawiałem, może to jest przewód gumowy, tylko tak stwardniały że wydaje się że tam jest w środku sztywny miedziany... Miedziany jest oryginalny raczej, tylko mocno skorodowany, dzięki za odpowiedź kolego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 23:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 28 cze 2016, 09:05

Przewody z biegiem czasu mają prawo sztywnieć więc nie dziw się temu.

Swoją drogą to czy aby na pewno Twoje autko to model BA czy już BJ?
Pytam bo nie wiem czy we właściwym dziale zadałeś pytanie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 28 cze 2016, 09:19

323P wychodziły do 2000ego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez pioterbezkitu » 29 cze 2016, 09:19

To nie jest BJ-tka :) To jest BA, nawet z VINu, chociaż przyznam szczerze, że przy kupowaniu części jest sporo zamieszania i często muszę brać sprawy w swoje ręce, kiedyś mechanik kupował mi 3 tygodnie drążek kierowniczy, który przeciął mi kątówką <glupek2>

P.S. Kolega wyżej ma rację, to nie są miedziane przewody, to inny rodzaj metalu, przepraszam za wprowadzenie w błąd.

P.S.2 Koledzy, zapewnialiście mnie, że te przewody gumowe są po prostu stwardniałe, a prawda jest taka, że tam przy baku, po rozcięciu gumowej koszulki są metalowe przewody <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 23:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323