Przepalający się rezystor wentylatora chłodnicy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez joint » 7 lip 2009, 20:19

Witam,
problem w przenośni i dosłownie palący, tym bardziej że w jego rozwiązanie wpakowałem już sporo kasy.
Teraz krótka historia:
jakiś miesiąc temu Żona zgłosiła mi problem przegrzewania silnika przy staniu w miejskich korkach. Po zaglądnięciu pod maskę okazało się, że strzelił bezpiecznik wentylatora chłodnicy, ale to nie koniec gdyż po wymianie strzelił następny. Okazało się, że przepalił się rezystor (opornica) wentylatora chłodnicy – ten, który obniża obroty wentylatora gdy pracuje klimatyzacja. Nic to, w oczekiwaniu na przesyłkę z rezystorem, wymieniłem bezpiecznik i spięłem wentylator na krótko i niby wszystko OK tzn. przy włączonej klimie wentylator machał na pełnych obrotach, tak też się działo gdy załączał się przy nagrzanym silniku. Niestety już następnego dnia następny spalony bezpiecznik.
Po wymienie rezystora na nowy wentylator pracował tak jak powinien tzn. niskie obroty przy klimie, wysokie przy przegrzanym silniku – niestety tylko jeden dzień, po którym stwierdziłem przepalenie kolejnej opornicy.
Elektryk obarczył winą wadliwy wentylator i zaproponował kupno nowego, na co będąc zupełnym laikiem w tych sprawach przystałem. Po kupnie i montażu deja vu – ustrzelony bezpiecznik, upieczona opornica.

Co może być przyczyną:
– opornica dostaje za duży prąd
– niewłaściwa opornica (2 x oryginał + 1 x zamiennik)

etc.

Proszę o sugestie.

Pozdrawiam
joint
"Jupikajej, m...a f...a" – powiedział Napoleon, po czym wsiadł do Mazdy i odjechał ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 18:47
Posty: 20
Skąd: Poznan
Auto: Mazda 2 1.4 TDCi 68KM

Postprzez misb » 7 lip 2009, 22:58

Przetarte kable do wentylatora, i robi się zwarcie. Albo uszkodzony przekaźnik od wentylatora, ale raczej stawiam na to pierwsze.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez joint » 8 lip 2009, 11:12

misb napisał(a):Przetarte kable do wentylatora, i robi się zwarcie. Albo uszkodzony przekaźnik od wentylatora, ale raczej stawiam na to pierwsze.


Kable sprawdzone i wszystko OK.
Jak sprawdzić czy przekaźnik wentylatora jest dobry ???
Pozdrawiam
joint
"Jupikajej, m...a f...a" – powiedział Napoleon, po czym wsiadł do Mazdy i odjechał ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 18:47
Posty: 20
Skąd: Poznan
Auto: Mazda 2 1.4 TDCi 68KM

Postprzez poflek » 31 sie 2009, 21:41

–> Mazda 2
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez strOOs » 31 sie 2009, 23:18

joint napisał(a):Jak sprawdzić czy przekaźnik wentylatora jest dobry pytajnik?

Wyjac i rozebrac i wlaczyc (bedzie widac czy zalacza czy nie), ew. wyjac i pojsc do sklepu po taki sam.

Przekazniki to proste konstrukcje, w sklepie motoryzacyjnym lub elektronicznym (niektore maja tez akcesoria moto) zaplacisz w okolicach 10zl. Chyba ze Mazda zastosowala jakis fikusny i dokupisz taki tylko w ASO.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez R_U_D_A » 9 paź 2009, 17:56

ja miałam podobnie tylko że mi wiatrak sie zapalił elektryk powiedział że kable zwierały zrobił izolacje i śmiga moze elektryk nie tego
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 20:56
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 2 1.6 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121