"świerszcze " w kabinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lampa naftowa » 1 sty 2015, 12:01

jak jest równo to wszystko OK, natomiast gdy jadę po bruku coś mi zaczyna lekko tarabanic – gdzież pod deską tak jak by za zegarami – chętnie bym ściągnał plastik nad zegarami ale nie wiem jak – obawiam się połamania . Jeżeli ktoś to przerabiał to prośba o poradę . A tak w ogóle to Mazda skrzypi w środku... z problemem skrzypienia wokół pokręteł klimatyzacji już sobie poradziłem wstrzykując strzykawką silikon pod tą maskownicę . Coś jeszcze skrzypi w okolicach schowka ...

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 18:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez Wojtek » 1 sty 2015, 15:42

Hej,
Ten "daszek" jest zamocowany na zatrzaskach :)
Poniższy rysunek powinien wszystko wyjaśnić...

Daszek M2.jpg


Ps. zrób kilka fotek z naprawy :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lampa naftowa » 1 sty 2015, 21:54

dzięki jest dokładnie jak na rysunku – trzeba pociągnąc równomiernie i " daszek" wyskakuje z zaczepów :).
Po ponownym montażu tak jakby przestało tarabanic :) – będę obserwował .
Skąd masz takie instrukcje :) ?, gdzie je można znaleźc . Mam jeszcze parę innych spraw , np. jak wymienic żarówkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej ?
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 18:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez Ulver » 28 mar 2015, 19:13

Za nieprzyjemne trzeszczenie z okolic zegarów odpowiada krawędź daszka, która dotyka deski rozdzielczej i na nierównościach wpada w drgania. Na obrazku zaznaczyłem ją czerwonym kolorem. Wystarczy podkleić delikatnie taśmą dwustronną tak żeby nie było jej widać i możemy cieszyć się ciszą :)

Daszek M2_red.jpg
 
Od: 15 sty 2015, 16:53
Posty: 33 (0/3)
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Postprzez maroFX » 14 kwi 2015, 10:06

Podłączę się do tematu: w mojej 2-ce z kolei słyszę zza zegarów dźwięk przypominający przekaźnik. Takie bardzo wyraźne cyknięcia jakby przkaźnik dosłownie leżał na stole. Odzywa się przy ruszaniu lub hamowaniu, kilka razy chaotycznie, czasami podczas płynnej jazdy więc nie widzę związku. Co to może być?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2015, 09:22
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2 III benzyna 1.3 r.2008

Postprzez Wojtek » 15 kwi 2015, 16:10

Źle zamontowany przerywacz?
Najlepiej zdemontuj zegary i sprawdź... Nie zapomnij o zdjęciach :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez redhotek » 30 kwi 2015, 22:58

trzeba przyznać- plastiku w niej nie pożałowali. mnie czasem trzeszczy podłokietnik w drzwiach- ten srebrny panel i oczywiście schowek. Ale radio i głośniki pracują bez zarzutu, więc problem rozwiązany :D
Avatar użytkownika
 
Od: 28 kwi 2015, 22:18
Posty: 53 (1/3)
Auto: Mazda 2 DE
1.3 benz.
2008

Postprzez Ulver » 1 wrz 2015, 14:24

Warto zdemontować schowek i poprawić połączenia kilku elementów i kształtek, wykonanych z tworzywa, widocznych bezpośrednio za nim. Elementy połączone są w dość luźny sposób za pomocą spinek. Z pomocą ponownie przychodzi taśma dwustronna:)
Kolejną rzeczą do poprawienia jest kanał nadmuchu widoczny po lewej stronie po zdemontowaniu schowka. Kanał składa się z kilku kształtek, których połączenie ze sobą trzeba usztywnić.
Praca na 30 minut a efekt jest więcej niż zadowalający.
 
Od: 15 sty 2015, 16:53
Posty: 33 (0/3)
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Postprzez lampa naftowa » 5 wrz 2015, 20:37

od jakiegoś czasu hałasuje nawiew – najbardziej pasuje tu określenie " odgłos świerszcza " , dźwięk dochodzi jak by z tyłu schowka i nasila się przy włączonym obiegu zamkniętym . NA pewno jest to nawiew bo gdy go wyłączę jest cisza . Jeżeli ktoś umie doradzić jak to usunąć to będę wdzięczny
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 18:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez Wojtek » 5 wrz 2015, 23:08

Ulver napisał(a):Kolejną rzeczą do poprawienia jest kanał nadmuchu widoczny po lewej stronie po zdemontowaniu schowka. Kanał składa się z kilku kształtek, których połączenie ze sobą trzeba usztywnić.
Praca na 30 minut a efekt jest więcej niż zadowalający.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lampa naftowa » 6 wrz 2015, 08:10

jak zdemontować schowek przed pasażerem ? – spróbuję to zrobić . Nie mnie nie uważam aby przyczyna była w złym spasowaniu kanału wylotowego ( mam go zresztą usztywniony gąbką ).
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 18:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez Wojtek » 6 wrz 2015, 08:40

Wcześniej juz były problemy z nieszczelnością kanału wentylacji:

viewtopic.php?f=480&t=67650
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lampa naftowa » 6 wrz 2015, 09:27

wiem, czytałem – dlatego zdemontuje schowek przed pasażerem tyle , że nie wiem jak – mógłby ktoś opisać kroki demontażu ?– będę wdzięczny
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 18:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez Wojtek » 6 wrz 2015, 10:45

Wrzuć zdjęcie otwartego schowka...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lampa naftowa » 6 wrz 2015, 11:57

zdemontowałem schowek :) – dość proste . Ale problem nadal – na pewno nie jest to kanał nawiewu , na pewno nie jest to silniczek od zamykania klapki wewnętrznego obiegu ( po odłączeniu zasilania świerszcz nadal jest ). Plastikowa obudowa całości też wygląda na sztywną . Na początku myślałem , że to jakiś przekaźnik bo odgłos jest bardzo podobny z tym że jest ciągły ( takie ciągłe świerszczenie/cykanie ) ale to też nie to . Zatem to musi się nieść z wewnątrz gdzieś od silnika nawiewu ... nie mam już innego pomysłu :(

Dopisano 6 wrz 2015, 15:09:

wyjaśnione – od strony schowka da się podejrzeć wirnik dmuchawy – wyłączając i włączając nawiew ( widać tylko za jednym razem kawałem wirnika ) można obejrzeć go całego – udało mi się drutem ( przy wyłączonym :) usunąć liście , które w nim ugrzęzły – bardzo pomaga odkręcenie klapki filtra kabinowego – dając na max dmuchawę liście sa w ten sposób wydmuchiwane
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 18:41
Posty: 57 (0/2)
Auto: Mazda 1.3 86 km

Postprzez Hyper » 10 lis 2015, 09:54

Najpierw czytałem inny wątek http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=480&t=185779&p=3096477#p3096477, po czym widzę, że rozwiązanie problemu jest tutaj, opisane przez lampę naftową – fajnie, że to taka pierdółka i w wolnej chwili ja również się za to zabiorę. Ten dźwięk brzmi, jakby faktycznie wentylator o coś obcierał, np. o liścia, a na co dzień samochód zaparkowany jest przeważnie pod drzewem.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2015, 11:59
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 2 DE '08, 1.5 103 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121